En jij zal morgen wel weer komen zeuren over iets onbenulligs.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:39 schreef macca728 het volgende:
we zullen morgen de triomfen van de RET wel lezen in de krant![]()
Ja, geen. Komop zeg, hoe achterlijk ben je? Als zij vervangend vervoer aanbieden, dan gaan ze daar echt niet opeens andere tarieven voor hanteren, zoveel service bieden ze nog wel hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
Wel lezen he!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja, geen. Komop zeg, hoe achterlijk ben je? Als zij vervangend vervoer aanbieden, dan gaan ze daar echt niet opeens andere tarieven voor hanteren, zoveel service bieden ze nog wel hoor.
lees zelf nou maar eens, het gaat om extra bussen waarschijnlijk vanwege de druktequote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wel lezen he!
Het ging niet om vervangend vervoer maar om extra bussen naar Amsterdam!
Wie heeft het over meer betalen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees zelf nou maar eens, het gaat om extra bussen waarschijnlijk vanwege de drukte
Waarom zou je daar meer voor moeten betalen ?
]quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer betalen?
Als je naar een concert in het Gelredome gaat betaal je ook een apart kaartje a 3 euro voor een retourtje station - Gelredome.
Dat zal denk ik ook niet veranderen bij de invoering van de OV chipkaart.
Je mag het altijd verwachten. Maar in de periode van de overgang er blind van uitgaan is wel een beetje naief.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
]
Dit ging waarshijnlijk over extra bussen bij reguliere dienst, als daar de chipkaart gebruikt wordt mag je wel verwachten dat de mogelijkheid er is om met de OV chipkaart te betalen. Ik denk niet dat als de chipkaart verplicht wordt straks landelijk dat mensen nog strippenkaarten mee zullen nemen voor evt extra bussen zonder chipkaartapparaat (zoals bv touringcars die weleens ingezet worden)
cash geld bedoel ik uiteraard !! nou reken maar niet dat touringcars allemaal een OV chipkaart apparaatje zullen hebben hoor als ze ingezet worden als extra bussen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je mag het altijd verwachten. Maar in de periode van de overgang er blind van uitgaan is wel een beetje naief.
En aangezien strippenkaarten uiteindelijk worden afgeschaft zou het wel heel lastig worden om die nog mee te gaan nemen bij extra bussen.
Portable apparaten. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
cash geld bedoel ik uiteraard !! nou reken maar niet dat touringcars allemaal een OV chipkaart apparaatje zullen hebben hoor als ze ingezet worden als extra bussen.
Geen speciaal tarief (Echt kerel, waar zeg ik dat dan?! Waarom haal je er allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd? Je hebt echt een rare discussietechniek hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
Kun je nou echt niet lezen? Ik zeg nergens dat het bij jou het geval was. Ik zeg alleen dat het VAAK zo is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen speciaal tarief (Echt kerel, waar zeg ik dat dan?! Waarom haal je er allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd? Je hebt echt een rare discussietechniek hoor.) maar extra bussen zei ik dus.
Extra bussen zonder die apparatuur. Dan vind ik dat ik niet contant een dikke ritprijs moet gaan betalen. Het is toch niet mijn probleem dat die apparatuur niet aanwezig is op lijnen waar deze wel hoort te zijn?
Ik denk dat ik niet degene bent die daar problemen mee heeft hoor.quote:
Waarom haal je dat er dan in ene bij?quote:Ik zeg nergens dat het bij jou het geval was. Ik zeg alleen dat het VAAK zo is.
De rest betaalde gewoon via strippenkaart en abbo. Ik was de lul aangezien ik zo nodig voorop moest lopen qua nieuwe OV mogelijkheden.quote:Waarom zou die apparatuur wel op extra bussen moeten zijn? En hoe moesten de andere passagiers betalen.
Uhm? Jij hebt het over extra bussen en de manier van betalen. Dan is het toch niet zo raar dat ik zeg wat ik regelmatig heb meegemaakt qua betalen bij extra bussen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet degene bent die daar problemen mee heeft hoor.
[..]
Waarom haal je dat er dan in ene bij?
[..]
De rest betaalde gewoon via strippenkaart en abbo. Ik was de lul aangezien ik zo nodig voorop moest lopen qua nieuwe OV mogelijkheden.
Medelijden is niet nodig hoor, ik vind mijzelf niet zielig. Misschien een beetje stom dat ik wel al met zo'n rampending loop terwijl het nog niet verplicht is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:
Achgut... Ik krijg bijna medelijden met je. Heb je de chauffeur nog gevraagd waarom die geen OV chip had?
Ja ja mensen die ov chipkaart is dus wel al gedeeltelijk ingevoerd maar tot nu toe konden controleurs dus niet nagaan of iemand wel ingechecked was, Zo intrepeteer ik in ieder geval deze tekst.quote:http://tweakers.net/nieuws/60326/streekvervoerders-kiezen-apparaat-voor-mobiele-controle-ov-chipkaart.html
Streekvervoerders kiezen apparaat voor mobiele controle ov-chipkaart
Door Arie Jan Stapel, dinsdag 26 mei 2009 10:44, views: 943
De streekvervoersbedrijven RET, Connexxion en HTM hebben een apparaat gekozen waarmee ze op zwartrijden met de OV-chipkaart gaan controleren. Hun keus is gevallen op de Sigmax ChipPocket, een van de vier gecertificeerde apparaten.
Zwart- en grijsrijden is met de OV-chipkaart nog steeds mogelijk. Als er geen toegangspoortjes zijn, zou iemand kunnen instappen zonder in te checken; uitchecken zonder uit te stappen is een andere mogelijkheid. Bij de strippenkaart is gemakkelijk te zien of een reiziger wel voldoende strippen afgestempeld heeft, maar bij de OV-chipkaart niet, omdat deze informatie alleen in elektronische vorm beschikbaar is.
Om hierop controle te kunnen uitvoeren is een apparaat nodig waarmee de chip kan worden uitgelezen. De RET, Connexxion en de HTM hebben gekozen voor de ChipPocket, zo meldt leverancier Sigmax. Met het apparaat kunnen tevens de boetes voor het zwartrijden worden uitgeschreven. De ChipPocket is een van de vier apparaten die door Trans Link Systems, de uitvoerder van het chipkaartproject, is gecertificeerd.
Ik kreeg recentelijk controle bij het overstappen bij station Beurs, het duurde ongeveer een minuut voordat mijn chipkaart in het apparaat was en gelezen was.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ja mensen die ov chipkaart is dus wel al gedeeltelijk ingevoerd maar tot nu toe konden controleurs dus niet nagaan of iemand wel ingechecked was, Zo intrepeteer ik in ieder geval deze tekst.
En half gelijk van Tweakers:quote:Amsterdam mag strippenkaart metro afschaffen
(Novum) - Amsterdam krijgt toestemming om de strippenkaart in de metro af te schaffen vanaf 27 augustus. Vanaf die datum is de ov-chipkaart het enige vervoerbewijs. Dat maakte staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) donderdag bekend tijdens een persconferentie.
Amsterdam wordt daarmee de tweede stad die de strippenkaart afschaft in de metro; Rotterdam had eind januari de primeur. Volgens de bewindsvrouw voldoet Amsterdam aan alle criteria. Dan gaat het om het belang van de reiziger, zorgvuldigheid en de veiligheid van het systeem.
Amsterdam laat weten dat het op 25 juni al klaar was om 'de poortjes te sluiten' in de hoofdstedelijke metro, maar dat wordt gewacht tot eind augustus om zo de reizigers goed te kunnen voorbereiden. Amsterdam is 'blij met deze belangrijke stap voor de invoering van de chipkaart'. In bus en tram mag de strippenkaart nog wel worden gebruikt. Huizinga verwacht dat zij nog dit jaar een verzoek van zowel Amsterdam als Rotterdam krijgt om de strippenkaart ook in tram en bus af te schaffen.
Tijdens de persbijeenkomst werd verder bekendgemaakt dat nog dit kwartaal de provincies Noord- en Zuid-Holland en de regio Haaglanden beginnen met de introductie van de ov-chipkaart. Vanaf juli volgen Almere, de stadsregio Utrecht, de stadsregio Arnhem-Nijmegen en de provincies Friesland en Utrecht. De verwachting is dat na de zomer van volgend jaar in het hele land kan worden gereisd met de ov-chipkaart.
Uitgegeven op Donderdag 28 mei 2009 om 17:32:38
quote:Overheid wil nog dit jaar grootschalige invoering ov-chipkaart
Door Wilbert de Vries, donderdag 28 mei 2009 17:29, views: 4.785
Eind dit jaar moet de ov-chipkaart in grote delen van Nederland zijn ingevoerd. De gemeente Amsterdam is nu als eerste aan de beurt. Vanaf eind augustus zal er in de hoofdstad niet meer met de strippenkaart kunnen worden betaald in de metro.
Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft dit donderdagmiddag bekendgemaakt. Als gevolg van het besluit zal vanaf 27 augustus de strippenkaart niet langer een geldig betaalmiddel zijn in de Amsterdamse metro. Naar verwachting zal de strippenkaart later dit jaar in de hoofdstad ook niet meer in de bus en trein kunnen worden gebruikt.
Amsterdam heeft lering kunnen trekken uit de introductie van de ov-chipkaart in Rotterdam, waar de strippenkaart sinds begin dit jaar niet meer kan worden gebruikt. Huizinga heeft benadrukt dat zij er waarde aan hecht dat Stadsregio Amsterdam en vervoersbedrijf GVB hun leerervaringen delen met andere decentrale overheden en vervoersbedrijven. Dit om de verdere uitrol en invoering van de ov-chipkaart ook in andere regio’s voorspoedig en succesvol te realiseren, aldus de staatssecretaris.
Nog dit kwartaal zullen bovendien de vervoersbedrijven in de regio Haaglanden en de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland een start maken met de introductie van de ov-chipkaart. In het derde kwartaal volgen dan Almere, Stadsregio's Utrecht en Arnhem-Nijmegen en de provincies Friesland en Utrecht. In deze regio's zal de chipkaart echter naast de ouderwetse strippenkaart als vervoersbewijs dienen.
Staatssecretaris Huizinga zegt tevreden te zijn met deze uitrolplanning. "Met deze planning blijven we stevig op koers om te zorgen dat die ene kaart als vervoer- en betaalmiddel voor tram, trein, bus en metro er daadwerkelijk komt", aldus Huizinga
Of als je de laatste trein/metro hebt en je wil van het perron af.. maar er is een defect. Dan moet je een nacht op het perron blijven staan!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:38 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ik voorzie een hoop problemen en chaos als dit systeem landelijk word ingevoerd, stel wilt je tijdens een druk moment je trein halen en er staat een flinke rij omdat 6 van de 10 poortjes defect zijn. Het is gewoon een belachelijk systeem en dient zo snel mogelijk per direct te worden afgeschaft!![]()
Waarvan Akte.
Dat is opzich geen probleem, je kunt ze blijkbaar vrij simpel opentrappen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of als je de laatste trein/metro hebt en je wil van het perron af.. maar er is een defect. Dan moet je een nacht op het perron blijven staan!![]()
![]()
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ipkaart__.html?p=1,1quote:AMSTERDAM, woensdag - Het zwartrijden in bussen, trams en sommige treinen neemt enorm toe bij de introductie van de ov-chipkaart. Dat stellen vooral busbedrijven, die hun prognose hebben meegedeeld aan staatssecretaris Huizinga van Verkeer. "Hun zorg is bij ons bekend", zegt een woordvoerder. Die eraan toevoegt niet te weten wat het effect precies zal zijn.
De busvervoerders weten dat wel en spreken in vertrouwelijke memo's van 'grootschalige' fraude. De verwachtingen van de vervoerders zijn opmerkelijk, omdat de chipkaart vooral is bedoeld om zwartrijden tegen te gaan en de sociale veiligheid van reizigers te bevorderen. In tegenstelling tot het spoor dat op de drukke stations goed is af te schermen met poortjes, kunnen bus- en tramreizigers makkelijk frauderen. Dat kan door de ov-chipkaart, na het inchecken via een automaat, snel en stiekem langs de uitcheckautomaat te halen, waardoor men daarna gratis verder reist. Er is geen haan die daar naar kraait, zeggen de vervoerders. "Wij rijden vooral veel op stations die gewoon open zijn en daar doet dit risico zich dus ook voor", zegt een woordvoerster van busbedrijf Arriva.
Alleen controleurs kunnen de chipkaart met speciale apparatuur lezen, maar die zouden nu juist verdwijnen om de chipkaart te betalen. De busvervoerders denken door de fraude verlies te lijden op de chipkaart. Dat is des te vervelender, omdat op dit moment in bussen het minst wordt zwartgereden.
Sommige vervoerders willen daarom wachten op de resultaten van de proeven met chipkaart in Amsterdam en Rotterdam.
maar dan kunnen we wel met 1 kaart door nederland reizen. Het kost wat maar dan krijgen we ook niets.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:46 schreef Igen het volgende:
Dus de controleurs die je uitbespaart in de metro mag je blijven inzetten, maar dan op de tram en de bus, omdat daar de chauffeur de kaartjes niet meer kan controleren.
Komt het wel op neer ja. Waarbij de opmerking komt: het afschaffen van die loonkosten aan controleurs zou deze omschakeling moeten financieren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:46 schreef Igen het volgende:
Dus de controleurs die je uitbespaart in de metro mag je blijven inzetten, maar dan op de tram en de bus, omdat daar de chauffeur de kaartjes niet meer kan controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |