in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?
Waarom die oplaadpunten er nog niet zijn, geen idee. Misschien is de apparatuur niet klaar. Zijn de verbindingen met de TSL computer nog niet gelegd. Kan vanalles zijn.
Ik zou niet weten waarom het technisch moeilijk is als Rotterdam die punten al heeft.
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.
En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.
Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
*zuchtquote:Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.quote:En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.
Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
Ik blijf het kulargumenten. Het zijn namelijk ook niet alleen mensen uit Amsterdam die gebruik kunnen maken van de OV chipkaart, maar ook mensen uit de Zaanstad die die oplaadpunten niet nodig hebben. Die de kaart bijvoorbeeld via internet op kunnen laden.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan.Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.
Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
[..]
*zucht* De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.
Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.
Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
[..]
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.
Zo helder?
Het probleem van de skimmers is makkelijk te verhelpen, zorgen dat ze je pincode niet kunnen lezen. Of automatisch opladen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.
Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeurquote:Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef macca728 het volgende:
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.
Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
Ja en nu?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:57 schreef macca728 het volgende:
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)
Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
Jij en een normale discussiequote:Op donderdag 30 april 2009 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.
En neem eens een cursus begrijpend lezen
Ja wat nou?quote:Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef macca728 het volgende:
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?
kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Als je mij quote graag goed quoten.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij en een normale discussie
"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
Je bedoeld de HiSpeed treinen naar het buitenland die je gewoon kunt gebruiken als je een toeslag betaald.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je mij quote graag goed quoten.
fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
Als je woorden weglaat in een zin, maak je het mij behoorlijk lastig om te begrijpen wat je bedoeldquote:Op donderdag 30 april 2009 11:14 schreef macca728 het volgende:
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.
Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij de metro bij Centraal Stationquote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.
Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.
Prima geregeld weer.
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...quote:Op donderdag 30 april 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij Centraal Station
Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen
De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.
Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
Ja het personeel was natuurlijk weer massaal ingezet om de OV chipkaart problemen het hoofd te bieden.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.
Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.
Prima geregeld weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |