abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68514510
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?

Waarom die oplaadpunten er nog niet zijn, geen idee. Misschien is de apparatuur niet klaar. Zijn de verbindingen met de TSL computer nog niet gelegd. Kan vanalles zijn.
Ik zou niet weten waarom het technisch moeilijk is als Rotterdam die punten al heeft.
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.

En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.

Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
pi_68514833
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.

En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.

Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.

Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
  woensdag 29 april 2009 @ 22:59:11 #228
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68515448
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.

Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan. Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.

Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
quote:
Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
*zucht * De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.

Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.

Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
quote:
En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.

Zo helder?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 30 april 2009 @ 03:30:15 #229
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68520363
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Stupendous76 op 30-04-2009 06:37:12 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68521734
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.

Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.

Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam

Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
pi_68521759
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.

Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
pi_68521968
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)


Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft
· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten
. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
pi_68522984
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan. Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.

Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
[..]

*zucht * De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.

Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.

Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
[..]

Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.

Zo helder?
Ik blijf het kulargumenten. Het zijn namelijk ook niet alleen mensen uit Amsterdam die gebruik kunnen maken van de OV chipkaart, maar ook mensen uit de Zaanstad die die oplaadpunten niet nodig hebben. Die de kaart bijvoorbeeld via internet op kunnen laden.

Die mensen die niet via internet op kunnen laden, kunnen gewoon de strippenkaart gebruiken en die paar maanden wachten.
pi_68523152
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.

Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam

Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
Het probleem van de skimmers is makkelijk te verhelpen, zorgen dat ze je pincode niet kunnen lezen. Of automatisch opladen.

Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?

RET Verkoop- & Informatiepunten:
Metrostation Spijkenisse Centrum
Maandag 06:00 18:30
Dinsdag 06:00 18:30
Woensdag 06:00 18:30
Donderdag 06:00 18:30
Vrijdag 06:00 18:30
Zaterdag 08:00 18:30
Zondag 09:00 11:00
Zondag 11:30 16:15

Ook gewoon 7 dagen per week open en daarnaast zijn er ook nog tal van ander sigarenwinkels en postkantoren waar je het e.e.a. kunt kopen voor de OV chipkaart.

Voor die service winkels ook ruime openingstijdens, dus kun je makkelijk een keer voor of na werk/school daar langs gaan.
pi_68523177
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef macca728 het volgende:
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.

Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
pi_68523202
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:57 schreef macca728 het volgende:
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)


Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft
· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten
. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
Ja en nu?
pi_68523299
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.

En neem eens een cursus begrijpend lezen
pi_68523395
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.

En neem eens een cursus begrijpend lezen
Jij en een normale discussie

"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
pi_68523405
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]


Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?

kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
pi_68523425
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef macca728 het volgende:
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]


Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?

kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Ja wat nou?
Ga eens normaal typen, gebruik eens volzinnen. Dan weet ik wat je bedoeld.

Waarom is het zo erg dat Spijkenisse een half iets van Rotterdam ligt?
pi_68523465
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.

Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
pi_68523516
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij en een normale discussie

"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
Als je mij quote graag goed quoten.

fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen, dat weet je blijkbaar nog niet
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
pi_68523563
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je mij quote graag goed quoten.

fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
Je bedoeld de HiSpeed treinen naar het buitenland die je gewoon kunt gebruiken als je een toeslag betaald.
Waarom loop je nu al te mekkeren over die poortjes die misschien komen? Waarom wil je nu al precies weten hoe dat gaat werken?
pi_68523712
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:14 schreef macca728 het volgende:
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.

Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
Als je woorden weglaat in een zin, maak je het mij behoorlijk lastig om te begrijpen wat je bedoeld
  donderdag 30 april 2009 @ 23:06:43 #245
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68543767
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.

Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.

Prima geregeld weer.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68544567
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.

Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.

Prima geregeld weer.
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij de metro bij Centraal Station

Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen. Niet eens extra bussen ofzo

De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.

Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
pi_68544602
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij Centraal Station

Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen

De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.

Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
pi_68544671
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
Ja het personeel was natuurlijk weer massaal ingezet om de OV chipkaart problemen het hoofd te bieden.

Dat mensen met 3 man achter elkaar door de poortjes gingen ontging ze blijkbaar
pi_68544693
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.

Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.

Prima geregeld weer.
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
pi_68544910
we zullen morgen de triomfen van de RET wel lezen in de krant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')