quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:06 schreef ElmarO het volgende:
Te laat.
Ben benieuwd of Toyota het morgen kan omzetten in hun eerste overwinning.
quote:Adrian Sutil has been handed a three-place grid penalty for impeding Mark Webber during qualifying for the Bahrain Grand Prix.
The Force India driver had qualified in 16th position, but will now start from 19th after he spoilt Webber's final run in Q1.
De Toyota's zouden wel eens op een driestopper kunnen staan en de rest 'gewoon' op een 2 stopper. Maar ben benieuwd naar de gewichten en hoe het straks zal gaan met de remmen van Trulli want tijdens de persconferentie gaf hij aan daar een probleem mee te hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:06 schreef wimderon het volgende:
Voorspelling qua gewicht en stops: Trulli en Glock allebei vroeg, daarna Vettel, Hamilton en Alonso, dan Brawn+Massa+Rosberg met een lange eerste stint, Raikkonen misschien een 1-stopper.
quote:
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl(...)tst-in-kwalificatie/quote:Toyota-rijders waren het lichtst in kwalificatie
25 april 2009
De FIA heeft de gewichten van alle auto's na de kwalificatie inmiddels weer vrijgegeven en daaruit blijkt dat Toyota hetzelfde trucje heeft toegepast als Red Bull in China: Jarno Trulli en Timo Glock hebben de lichtste auto's van het veld, waarbij opvalt dat polesitter Trulli vijf kilo zwaarder was dan zijn teamgenoot.
Van de mannen vooraan is de als derde startende Sebastian Vettel juist de zwaarste, terwijl hij in China nog zo licht was. Opvallend is ook dat dit weekend Brawn erg licht is in vergelijking met de rest van het veld en niet verder wist te komen dan een vierde plek met Jenson Button. In de top-tien zijn het juist de Ferrari's en Nico Rosberg die de race zwaar zullen beginnen.
De gewichten van alle auto's:
01. Jarno Trulli - 648,5 kg
02. Timo Glock - 643,0 kg
03. Sebastian Vettel - 659,0 kg
04. Jenson Button - 652,5 kg
05. Lewis Hamilton - 652,5 kg
06. Rubens Barrichello - 649,0 kg
07. Fernando Alonso - 650,5 kg
08. Felipe Massa - 664,5 kg
09. Nico Rosberg - 670,6 kg
10. Kimi Raikkonen - 671,5 kg
11. Heikki Kovalainen - 678,5 kg
12. Kazuki Nakajima - 680,9 kg
13. Robert Kubica - 698,6 kg
14. Nick Heidfeld - 696,3 kg
15. Nelson Piquet - 677,6 kg
16. Sebastien Buemi - 678,5 kg
17. Giancarlo Fisichella - 652,0 kg
18. Mark Webber - 656,0 kg
19. Adrian Sutil - 679,0 kg
20. Sebastien Bourdais - 667,5 kg
Vettel favoriet voor morgen dus... beetje zwakke prestatie van Barri en Glock als je zo naar de gewichten kijkt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:26 schreef leroytje het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl(...)tst-in-kwalificatie/
En ik houd toch nog hoop een podium voor Ferrariquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vettel favoriet voor morgen dus... beetje zwakke prestatie van Barri en Glock als je zo naar de gewichten kijkt.
Pitstop prediction:quote:Fuel levels give Vettel edge for Sunday
Sebastian Vettel is set to emerge as the closest challenge to Toyota drivers Jarno Trulli and Timo Glock in tomorrow's Bahrain Grand Prix, according to AUTOSPORT's qualifying analysis.
The Red Bull driver qualified third carrying fuel that should allow him to complete four more laps than Trulli, and six more than Glock, prior to the first round of pitstops.
The lap time penalty paid by Vettel for carrying 10.5kg of fuel more than Trulli, accounts for around around 0.37s of his 0.58s deficit to the Italian in qualifying.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Trulli 1:33.431 648.5 40.5 14.0 2. Glock 1:33.712 643 35 12.0 3. Vettel 1:34.015 659 51 17.9 4. Button 1:34.044 652.5 44.5 15.5 5. Hamilton 1:34.196 652.5 44.5 15.5 6. Barrichello 1:34.239 649 41 14.2 7. Alonso 1:34.578 650.5 42.5 14.7 8. Massa 1:34.818 664.5 56.5 19.9 9. Rosberg 1:35.134 670.5 62.5 22.1 10. Raikkonen 1:35.380 671.5 63.5 22.5 11. Kovalainen 678.5 70.5 25.1 12. Nakajima 680.9 72.9 26.0 13. Kubica 698.6 90.6 32.6 14. Heidfeld 696.3 88.3 31.7 15. Piquet 677.6 69.6 24.8 16. Sutil 679 71 25.3 17. Buemi 678.5 70.5 25.1 18. Fisichella 652 44 15.3 19. Webber 656 48 16.8 20. Bourdais 667.5 59.5 21.0 |
Bijna het hele veld zal daar met nieuwe spullen/updates komen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:52 schreef RobinC het volgende:
Ferrari zou trouwens in Spanje met een nieuwe diffuser en aero pack komen, ben benieuwd of ze het gat kunnen dichten.
Omdat we anders de hele wedstrijd gezever van Olav Mol moeten aanhoren die speculeert welke strategie deze en die hebben. Geef mij die informatie nu zelf maar, kan Olav het over interessantere dingen hebben. En er valt nog genoeg te speculeren.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:04 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind het echt niet leuk dat de gewichten zo bekend gemaakt worden. Waarom houdt de FIA dat niet gewoon geheim voor ons en.. ja, gewoon elk team? Een beetje speculeren vooraf en verrassingen in de race vind ik veel leuker.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:26 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
kan Olav het over interessantere dingen hebben.
Die gast mag van mij sowieso met pensioen. Elke race maakt ie weer talloze domme uitspraken omdat ie meer bezig is met rondetijden dan op het scherm te kijken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:26 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Omdat we anders de hele wedstrijd gezever van Olav Mol moeten aanhoren die speculeert welke strategie deze en die hebben. Geef mij die informatie nu zelf maar, kan Olav het over interessantere dingen hebben. En er valt nog genoeg te speculeren.
Olavquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:26 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Omdat we anders de hele wedstrijd gezever van Olav Mol moeten aanhoren die speculeert welke strategie deze en die hebben. Geef mij die informatie nu zelf maar, kan Olav het over interessantere dingen hebben. En er valt nog genoeg te speculeren.
Kimiquote:Op zondag 26 april 2009 11:16 schreef vosss het volgende:
Ik ben eik benieuwd of Coutlhard nog gaat reageren op de reactie die Kimi gaf op de reactie die Coulthard naar Kimi maakte over dat ie geen wagen kon ontwikkelen en op moest mieteren bij Ferrari en plaats moest maken voor Alfonso en dat Kimi toen zei dat het allemaal makkelijk lullen is voor iemand vanaf de zijlijn die nooit iets paraat heeft gemaakt
eensquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:04 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind het echt niet leuk dat de gewichten zo bekend gemaakt worden. Waarom houdt de FIA dat niet gewoon geheim voor ons en.. ja, gewoon elk team? Een beetje speculeren vooraf en verrassingen in de race vind ik veel leuker.
Nou ja, verrassingen natuurlijk genoeg dit seizoen maar die gewichten vind ik echt niet leuk om te zien. Ik wil er tijdens de race achter komen.
Ik hoop dat het een leuke race wordt.
wtfquote:Op zondag 26 april 2009 12:00 schreef Atreidez het volgende:
Tja, Kimi, maargoed.. David heeft ook een punt wellicht.
Die reactie van Brundle mag ook briljant genoemd worden "So obviously you have a nice light car on the grid then"quote:Op zondag 26 april 2009 12:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
I had to shit![]()
Beter dat je dat voor de wedstrijd doet.
quote:Op zondag 26 april 2009 13:43 schreef Rainesz het volgende:
Zow,nu overschakelen naar de BBC!
En rustig genieten van de race die komen gaat!
quote:Op zondag 26 april 2009 13:46 schreef Rainesz het volgende:
Weet trouwens niet of het werkt,maar hier een evt link naar een stream van de BBC...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |