Voor ik naar huis ga, besluit ik nog even te stoppen bij de supermarkt om de nodige levensmiddelen te kopen.
Winkelwagen pakken en voor de komende dagen één en ander kopen.
Enfin, al lopend door de supermarkt merk ik dat ik (zoals vaker) van die beteuterde blikken richting m'n winkelwagen krijg. Terwijl ik een beetje verbaasd naar die persoon kijk, valt het ook direct op dat deze al zo'n tien minuten bij dezelfde schap staat en nog steeds twee producten in z'n mandje heeft.
Eenmaal aangekomen bij de kassa staat er een vrouw van rond de 40 voor me met een vlot, pittig kapsel en een bril. Op het moment dat er plaats is op de lopende band, zet ik al m'n boodschappen erop.. weer word ik getrakteerd op een beteuterde c.q. treurige blik die over al m'n (soon to be) aankopen glijdt.
Enigszins geïrriteerd kijk ik richting de vrouw, en dan naar wat er voor het balkje ligt op de lopende band.. een half pakje yoghurt en een pak euroshopper muesli. Mijn geïrriteerde blik richting de vrouw verandert al snel in een "

" - blik, die ik nog steeds niet onder de knie heb.
klacht:
Jaloerse schooiers die likkebaardend naar andermans boodschappen kijken. Ga op de markt je boodschappen doen, zwerver.
Als je niet bekend bent met dit fenomeen dan doet hoogstwaarschijnlijk je moeder nog de boodschappen, of je bent ook zo'n proletariër.