quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 05:44 schreef 8. het volgende:Geachte mevrouw Pauwels,
We hebben een moord gepleegd. Wat blijft er nog over van mijn verzuurde ziel, als ik niet eens op kots durf te schaatsen? Wat ik niet wist, was dat Simone achter me zat te fietsen in haar auto. In de volksmond wordt dit vaseline genoemd, maar ik hou niet zo van tassen. De giraffe barstte in lachen uit, en groef tien kuilen. Twee voor de buurvrouw, negen voor de wind.
Mijn billen zijn magnetisch. Vorig jaar heb ik bij de boswachter aangebeld. Toen hij in de emmer vaatwaspuree viel, braken zijn laarzen open van schrik. In het raam dreef een neus, vol van angst. Het zaagsel zwom er aan alle kanten uit, maar hij was agnost.
Ik wou dat ik stokken had. Dan kon ik vliegen met salami in m’n heupen en vla in de kast. Helaas is de kleur van stilte niet bekend bij gescheurde gordijnen. Dus nu woon ik in Canada, op zoek naar mijn verloren botten. Verder lijkt het me een puik plan om schapenvocht van de tafels te schrapen. De buren willen vast wel meehelpen met bijvoorbeeld het dragen van de tassen soep.
Het petekind uit de vorige alinea was behoorlijk kaal. Hij had dan ook handschoenen nodig bij het opendoen van de garage. Na intensief gedans op tangomuziek, legde hij de traptreden op volgorde en zaagde hij het zweet in stukken. Het groepje feministes dat in de hoek aan het picknicken was, had reuma. Waar snert valt, valt schimmel. Wie jodelt, is blind.
Met rijst in de longen zetten we de wandeltocht voort, terwijl we terugkijken op alle dure brillen die we weg hebben moeten gooien. Sjaak ontkent alles, maar ik geloof hem niet. Zag je die moedervlek? Bovendien was het maandag. De bejaarden reden paard, de jeugd at alle taart en de moslims speelden trompet. Wederom panne, terwijl ik deze benen in Ommoord had gekocht. En mijn stoelpoot lag nog thuis.
Desniettegenstaande verbaast het me hoe groot uw kleppen zijn.
Met vriendelijke voeten,
André.
Beste Meneer André
Ik heb uw brief ontvangen en ik bevind mij niet in de eerste plaats om u een antwoord te geven op uw kippenpoten. Wel behoor ik u enkel en alleen te zeggen dat mijn kleine koffiekopje er allerminst tevreden mee is dat u zomaar zonder iets te vragen het gazon insmeert met olijfolie.
Mijn begrip gaat uit naar de dierenparkbewoners, zij leven immers in constante afwachting van de laatste zending hamburgers, maar het feit is en blijft, dat de circustent is geconfisqueerd door buitenlandse datingsites. Het enige wat wij hiertegen kunnen ondernemen is een afzuigkap plaatsen boven de bonzai.
Kip Tandoori is te eten met schoenzolen. Dat is de conclusie die we hieruit kunnen toveren. Als u het hiermee oneens bent, moet u nog eens overwegen om de centrale koeienpokkenpolitiek een kans te geven, want dankzij deze hebben we kunnen bereiken dat graansilo's niet meer in Polen staan.
Ik wens u nog een bijzonder vettige middaghap toe en wens een pony voor mijn verjaardag.
Groeten van mevrouw Pauwels.