Zo... na onze mini-klusvakantie zijn we dan ook maar rustig aan begonnen. Er was feest in de buurt en ja... in het kader van mijn inburgering moesten we daar natuurlijk wel naar toe
Zaterdag is Niels nog maar even verder gegaan met het graven van de gracht rondom ons huis
![]()
De gracht is om meerdere redenen nodig zoals
- alle kabels (telefoon, tv, internet) via de meterkast willen laten lopen dus er moest het een en ander voor het huis verlegd worden
Reeds gedaan- de afvoer voor de keuken vervangen moest worden
Reeds gedaan- we de riolering ook meteen aanpakken
Moet nog- de gasmeter van de keuken naar de meterkast gaat en de oude leidingen dus weg moesten die buiten liepen. De nieuwe gaan ook weer buitenom dus het kan maar vast open liggen. Gasmeter hebben ze trouwens vanochtend vroeg verplaatst dus ook daar kunnen we nu mee verder..
Ook zijn we weer naar de stort gegaan. De kar hebben we ook meteen weer terug gezet bij de eigenaar want er moet weer een container op de oprit komen. Binnenkort beginnen we echt aan de benedenvloer die nog uitgehakt moet worden dus het puin moet weer weg.. Er ligt nu al een bergje in de woonkamer wat hier uit kwam
![]()
We hebben nu ook een eigen karretje gekregen. We gaan hem nog opknappen als we er tijd voor hebben maar we zijn er nu al blij mee
![]()
Gisteren zijn mijn ouders komen helpen terwijl Niels moest werken.
Mijn moeder en ik hebben ons opgesloten in het verfhok wat even was omgedoopt door schuurhok en hebben 2 van de 5 radiatoren en de 4 deuren opgeschuurd na de eerste laag grondverf. Het keldertrapje en een kleine trapleuning zijn ook alvast opgeschuurd. Nog 3 radiatoren en een trapleuning schuren en dan kan alles weer in de grondverf en is het weer een verfhok
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn vader heeft zich weer vermaakt met het stucen van het kleine slaapkamertje en het trappegat van de zoldertrap
![]()
![]()
![]()
![]()
Planning komende week
- gasleiding leggen voor keuken
- leidingen leggen voor naar cv-ketel die op zolder komt
- schuren van radiatoren en trapleuning voor 2e laag grondverf
- schuren van de kozijnen (deuren / raam) boven
- schuren / grondverven van de locker (al weet ik nog niet of ik dat nu al wil doen of pas als het huis af is)
- plafonds in slaapkamertje achter, nisje slaapkamer, overloop maken
Dat zou ik graag zien deze week maar ja... of

het daar ook mee eens is... dat merk ik wel als ie dit leest