abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68673874
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:34 schreef MaJo het volgende:
Heel herkenbaar Liekio vooral dat concentreren en ook dat je de ene dag helemaal into iets bent en er later niets meer mee doet heb ook een gitaar, eerst heel fanatiek geoefend maar op een gegeven moment gewoon weer vergeten maar wil er ooit wel weer aan beginnen

wat voor onderzoek krijg je precies en waar loop je?
Ik loop momenteel bij de GGZ in Alphen. Vandaag gesprek gehad, onder andere over ADD. Nog niet echt een onderzoek. Meer bekijken hoe groot de mogelijkheid is dat ik het heb. Volgens mijn psych zit de kans er heel dik in .
Maar ik zit op het moment er meer mee dat ze dacht dat ik een persoonlijkheidsstoornis zou hebben... En het beste zou zijn dat ik intern moet behandeld worden. Die had ik niet zien aankomen .
Blegh.. ik dacht dat ik me beter zou voelen als het beesie een naam kreeg. In ADD kan ik me goed vinden. Maar een persoonlijkheidsstoornis, dat klinkt zo ernstig ..
Schaapies zijn Lief!!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 mei 2009 @ 15:46:22 #102
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68733078
Als je problemen hebt met inslapen kun je beter melatonine slikken. Dit is een lichaamseigen stof die normaliter zorgt dat je 's avonds moe wordt. Bij mensen met ADHD is dit proces echter vaak ontregeld.

Ritalin slikken om beter te slapen, zal niet werken, omdat het nou eenmaal een stimulerend middel is en blijft, ook voor mensen met ADHD. Zie ook bijwerkingen als hartkloppingen bijvoorbeeld, dit wordt veroorzaakt door het feit dat het stimulerend is.

Melatonine kan je in lage dosis kopen bij de drogist. Hiervan zul je echter heel veel moeten slikken. Op recept kun je hogere dosissen krijgen. Deze neem je een uur voordat je naar bed wilt in. Als je erg veel moeite hebt met inslapen, kun je zelfs 's middags al een kleine dosis nemen (rond 16.00) om je biologische klokje vast een beetje op gang te helpen.

Ritalin kan er wel voor zorgen dat je slaapritme iets verbetert door de effecten die het overdag op je heeft, maar dus niet door het in te nemen voor het slapen gaan

Ik ga waarschijnlijk ook melatonine erbij krijgen, maar we gaan dus eerst goed kijken wat de concerta voor effect heeft. Morgen beginnen trouwens
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:44:50 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68735634
Hoi Chell, succes met de concerta morgen... ik hoop dat het je helpt!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:12:41 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68736806
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:46 schreef Chell het volgende:
Als je problemen hebt met inslapen kun je beter melatonine slikken. Dit is een lichaamseigen stof die normaliter zorgt dat je 's avonds moe wordt. Bij mensen met ADHD is dit proces echter vaak ontregeld.

Ritalin slikken om beter te slapen, zal niet werken, omdat het nou eenmaal een stimulerend middel is en blijft, ook voor mensen met ADHD. Zie ook bijwerkingen als hartkloppingen bijvoorbeeld, dit wordt veroorzaakt door het feit dat het stimulerend is.

Melatonine kan je in lage dosis kopen bij de drogist. Hiervan zul je echter heel veel moeten slikken. Op recept kun je hogere dosissen krijgen. Deze neem je een uur voordat je naar bed wilt in. Als je erg veel moeite hebt met inslapen, kun je zelfs 's middags al een kleine dosis nemen (rond 16.00) om je biologische klokje vast een beetje op gang te helpen.

Ritalin kan er wel voor zorgen dat je slaapritme iets verbetert door de effecten die het overdag op je heeft, maar dus niet door het in te nemen voor het slapen gaan

Ik ga waarschijnlijk ook melatonine erbij krijgen, maar we gaan dus eerst goed kijken wat de concerta voor effect heeft. Morgen beginnen trouwens
Mocht de Melatonine niet werken... Wiet, Alcohol en Rooibos thee zijn natuurlijke alternatieven
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:55:57 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68738546
maanvis maakt vrienden
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:14:48 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68739233
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:46 schreef Chell het volgende:

weinig aan toe te voegen trouwens

en succes
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68740257
Leren voor examens.. natuurlijk veeeeeels te laat begonnen en kan me er echt niet toe zetten . Iemand nog tips? hoe leerde jij vroegah?
pi_68751043
Ik leerde lopend, of in ieder geval bewegend om letterlijke stukken tekst\ woordjes en feiten te onthouden. En nee, handig is het niet maar het werkte wel voor mij. Verder veel tekeningen en schema's (plaatjes onthoud ik makkelijker)
  donderdag 7 mei 2009 @ 01:54:36 #109
227321 Muselive
Who else but Quagmire?
pi_68758680
Ik houd er eigenlijk niet van om mij te verschuilen achter een labeltje en vond dat adhd eigenlijk maar onzin.
Echter is er volgens mij een reële kans dat ik add heb. Ik kan me in veel kenmerken vinden en dan met name deze:
zeer snel afgeleid, tenzij ik iets leuk vind dan kan ik me er helemaal op storten. vaak heb ik na een tijdje weer iets nieuws.
Ik heb het testje gedaan op:
http://www.levente.nl/hebikadd.htm
en had daar 78/110 met ja beantwoord.
Ik vraag me af of ik hier misschien iets mee moet doen, aangezien het me begint te limiteren in mijn persoonlijke leven. Echter lijkt het mij stug dat een paar pilletjes voor een significant verschil kunnen zorgen..
Zijn er meer mensen die zich in mijn verhaal herkennen en hoe hebben jullie die stap genomen?
He's Quagmire, Quagmire
You never really know what he's gonna do next
  donderdag 7 mei 2009 @ 02:12:56 #110
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68758825
Ik ben ADD per toeval tegengekomen. Op internet er wat informatie over opgezocht en ik herkende mij erg in de kenmerken. Zodoende ben ik na de dokter gegaan en heb ik een verwijzing gekregen. Die stap was niet bijzonder moeilijk voor me, omdat ik erg bezig was met de vraag: wie ben ik? Hoe zit ik in elkaar? De uiteindelijke diagnose heeft mij erg geholpen met het beantwoorden van die vragen. Het was mij nooit duidelijk waarom ik me redelijk anders gedroeg dan andere mensen, nu wel. En nu kan ik ook gericht werken aan het omgaan met die verschillen.

Als je het gevoel hebt dat het je belemmert in de dingen die je normaal doet, dan zou ik er zeker achteraan gaan. Wat heb je te verliezen? En onderschat de pillen niet, haha. Het zou heel goed kunnen dat jij er geen reet aan hebt, het effect verschilt per persoon, maar ik functioneer beter met ze. Betere concentratie, geen last van vervelende gedachtenstromen, ik sta op sociaal gebied een stuk opener voor mensen, etc.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68760834
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 01:54 schreef Muselive het volgende:
Ik houd er eigenlijk niet van om mij te verschuilen achter een labeltje en vond dat adhd eigenlijk maar onzin.
Echter is er volgens mij een reële kans dat ik add heb. Ik kan me in veel kenmerken vinden en dan met name deze:
zeer snel afgeleid, tenzij ik iets leuk vind dan kan ik me er helemaal op storten. vaak heb ik na een tijdje weer iets nieuws.
Ik vraag me af of ik hier misschien iets mee moet doen, aangezien het me begint te limiteren in mijn persoonlijke leven. Echter lijkt het mij stug dat een paar pilletjes voor een significant verschil kunnen zorgen..
Zijn er meer mensen die zich in mijn verhaal herkennen en hoe hebben jullie die stap genomen?
Een pilletje is inderdaad geen wondermiddel, maar een hulpmiddel. Bij mij helpt de concerta om gestructureerder te werken en om daadwerkelijk met zaken te beginnen en deze af te maken.

Het daadwerkelijke beginnen moet ik nog altijd zelf doen, maar het helpt.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 mei 2009 @ 09:28:10 #112
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68761454
Voor de Concerta gebruikers, hoeveel concerta slikken jullie en wat was jullie begindosis?
pi_68761522
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:28 schreef Chell het volgende:
Voor de Concerta gebruikers, hoeveel concerta slikken jullie en wat was jullie begindosis?
54, 36 mg. Respectievelijk
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 mei 2009 @ 09:37:12 #114
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68761728
Ok, toch ook 36... ik vroeg me af of het niet veel was om mee te beginnen.

Naja, ik ben begonnen dus. Vandaag maar even thuiswerken om te zien of ik niet heel duizelig word o.i.d. Leek me nogal naar om daar achter te komen als je huis nog 40 minuten (zonder file) rijden is.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:11:41 #115
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68766820
Hoi! ik ben vanmorgen bij de psychiater geweest, soort intakegesprekje over ADHD. HIj vond het de moeite waard om het te onderzoeken en nu moet ik over 3 of 4 weken terugkomen met mn moeder en nog iemand die mij van nu heel goed kent. Moet voor het nu nog even iemand zoeken. spannend hoor... pff ik ben er nog zenuwachtig van (en dat terwijl mijn vorige psychiater had beloofd dat ik met AD niet meer zo zenuwachtig zou zijn... mooi wel dus).
ben in ieder geval al blij dat hij het wil onderzoeken, dat ik in ieder geval geen spoken in mn hoofd zie ofzo.

Chell.... merk je al wat van de concerta?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 mei 2009 @ 13:38:50 #116
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68769829
Kweenie zo goed. Ik heb het idee dat het wat minder 'mistig' voelt. Maar ook alsof ik zelf slomer beweeg ofzo

Ik voel me in ieder geval niet naar of super anders, maar ik heb ook geen enorm "wauw"-gevoel o.i.d.

Het viel me net wel op dat ik alleen maar aan het MSNen was. En dus niet ondertussen ook nog mail las en FOK! aan het bekijken was. Het stond allemaal wel open, maar ik klikte er niet heen. Maar goed, dat ook best gewoon toeval geweest zijn
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:40:23 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68769878
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Chell het volgende:
Kweenie zo goed. Ik heb het idee dat het wat minder 'mistig' voelt. Maar ook alsof ik zelf slomer beweeg ofzo

Ik voel me in ieder geval niet naar of super anders, maar ik heb ook geen enorm "wauw"-gevoel o.i.d.

Het viel me net wel op dat ik alleen maar aan het MSNen was. En dus niet ondertussen ook nog mail las en FOK! aan het bekijken was. Het stond allemaal wel open, maar ik klikte er niet heen. Maar goed, dat ook best gewoon toeval geweest zijn
misschien ben je ook wel slomer omdat je normaal gewend bent om supersnellie te zijn?
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:44:24 #118
171357 Rikketik
pi_68770013
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Chell het volgende:
Maar ook alsof ik zelf slomer beweeg ofzo
Alsof alles een fractie van een seconde langzamer gaat dan je gewend bent zeg maar?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 mei 2009 @ 13:45:45 #119
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68770059
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:44 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Alsof alles een fractie van een seconde langzamer gaat dan je gewend bent zeg maar?
Ja, zoiets.

Het is wel vaag. Ik had echt het gevoel dat het ophangen van de keukenhanddoek aan het haakje bv. heel langzaam ging.
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:49:51 #120
171357 Rikketik
pi_68770195
Toen ik net met Ritalin begon had ik vooral de eerste dag heel erg het gevoel alsof prikkels langzamer verwerkt werden. Dan stond ik bijvoorbeeld op, maar dan was ik me er een fractie van een seconde later pas van bewust. Heel weird.

Maar het zou tof zijn als dat msn-voorbeeld een effect blijkt te zijn van de concerta. Even voor de zekerheid: Concerta is toch ook methylfenidaat, alleen hoef je die maar één keer per dag in te nemen?
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:54:07 #121
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68770317
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:49 schreef Rikketik het volgende:
Toen ik net met Ritalin begon had ik vooral de eerste dag heel erg het gevoel alsof prikkels langzamer verwerkt werden. Dan stond ik bijvoorbeeld op, maar dan was ik me er een fractie van een seconde later pas van bewust. Heel weird.

Maar het zou tof zijn als dat msn-voorbeeld een effect blijkt te zijn van de concerta. Even voor de zekerheid: Concerta is toch ook methylfenidaat, alleen hoef je die maar één keer per dag in te nemen?
ja is zelfde spul maar dan traagwerkend ofzoiets...
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 mei 2009 @ 13:56:34 #122
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68770403
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:49 schreef Rikketik het volgende:

Ja klopt. Het is gewoon hetzelfde alleen dus met een vertraagde afgifte. Dus het werkt 8-12 uur.

En het is bizar duur!
20 tabletjes van 36mg = 44 euro
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:19:31 #123
104367 Thrackan
new and improved
pi_68773699
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 01:54 schreef Muselive het volgende:
Op die desbetreffende test heb ik 92/110 "gescoord". Voor de rest kan ik me in je verhaal vinden, maar je stellingen zijn aardig algemeen zeg maar.
Ik kan me voorstellen dat het je stug lijkt dat een paar pilletjes impact kunnen hebben, maar ik heb persoonlijk kunnen zien wat voor impact het op mijn vader heeft gehad (ook positief overigens).

Aangezien het deze week een stukje beter dan normaal lijkt te gaan zit er een kans in dat ik eindelijk de huisarts eens ga bellen
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_68773867
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:56 schreef Chell het volgende:

[..]

Ja klopt. Het is gewoon hetzelfde alleen dus met een vertraagde afgifte. Dus het werkt 8-12 uur.

En het is bizar duur!
20 tabletjes van 36mg = 44 euro
Wees "blij", mocht laatst meer dan 150 euri aftikken voor 90 keer 54... Daarna nog eens de naheffing van VGZ wegens het o zo populaire "eigen risico"...
pi_68773910
Morgen om 11 uur telefonisch m'n adviesgesprek. Spannend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')