Ik loop momenteel bij de GGZ in Alphen. Vandaag gesprek gehad, onder andere over ADD. Nog niet echt een onderzoek. Meer bekijken hoe groot de mogelijkheid is dat ik het heb. Volgens mijn psych zit de kans er heel dik inquote:Op maandag 4 mei 2009 08:34 schreef MaJo het volgende:
Heel herkenbaar Liekiovooral dat concentreren
![]()
en ook dat je de ene dag helemaal into iets bent en er later niets meer mee doet
heb ook een gitaar, eerst heel fanatiek geoefend maar op een gegeven moment gewoon weer vergeten
maar wil er ooit wel weer aan beginnen
wat voor onderzoek krijg je precies en waar loop je?
Mocht de Melatonine niet werken... Wiet, Alcohol en Rooibos thee zijn natuurlijke alternatievenquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:46 schreef Chell het volgende:
Als je problemen hebt met inslapen kun je beter melatonine slikken. Dit is een lichaamseigen stof die normaliter zorgt dat je 's avonds moe wordt. Bij mensen met ADHD is dit proces echter vaak ontregeld.
Ritalin slikken om beter te slapen, zal niet werken, omdat het nou eenmaal een stimulerend middel is en blijft, ook voor mensen met ADHD. Zie ook bijwerkingen als hartkloppingen bijvoorbeeld, dit wordt veroorzaakt door het feit dat het stimulerend is.
Melatonine kan je in lage dosis kopen bij de drogist. Hiervan zul je echter heel veel moeten slikken. Op recept kun je hogere dosissen krijgen. Deze neem je een uur voordat je naar bed wilt in. Als je erg veel moeite hebt met inslapen, kun je zelfs 's middags al een kleine dosis nemen (rond 16.00) om je biologische klokje vast een beetje op gang te helpen.
Ritalin kan er wel voor zorgen dat je slaapritme iets verbetert door de effecten die het overdag op je heeft, maar dus niet door het in te nemen voor het slapen gaan
Ik ga waarschijnlijk ook melatonine erbij krijgen, maar we gaan dus eerst goed kijken wat de concerta voor effect heeft. Morgen beginnen trouwens
weinig aan toe te voegen trouwensquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:46 schreef Chell het volgende:
Als je problemen hebt met inslapen kun je beter melatonine slikken. Dit is een lichaamseigen stof die normaliter zorgt dat je 's avonds moe wordt. Bij mensen met ADHD is dit proces echter vaak ontregeld.
Ritalin slikken om beter te slapen, zal niet werken, omdat het nou eenmaal een stimulerend middel is en blijft, ook voor mensen met ADHD. Zie ook bijwerkingen als hartkloppingen bijvoorbeeld, dit wordt veroorzaakt door het feit dat het stimulerend is.
Melatonine kan je in lage dosis kopen bij de drogist. Hiervan zul je echter heel veel moeten slikken. Op recept kun je hogere dosissen krijgen. Deze neem je een uur voordat je naar bed wilt in. Als je erg veel moeite hebt met inslapen, kun je zelfs 's middags al een kleine dosis nemen (rond 16.00) om je biologische klokje vast een beetje op gang te helpen.
Ritalin kan er wel voor zorgen dat je slaapritme iets verbetert door de effecten die het overdag op je heeft, maar dus niet door het in te nemen voor het slapen gaan
Ik ga waarschijnlijk ook melatonine erbij krijgen, maar we gaan dus eerst goed kijken wat de concerta voor effect heeft. Morgen beginnen trouwens
Een pilletje is inderdaad geen wondermiddel, maar een hulpmiddel. Bij mij helpt de concerta om gestructureerder te werken en om daadwerkelijk met zaken te beginnen en deze af te maken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:54 schreef Muselive het volgende:
Ik houd er eigenlijk niet van om mij te verschuilen achter een labeltje en vond dat adhd eigenlijk maar onzin.
Echter is er volgens mij een reële kans dat ik add heb. Ik kan me in veel kenmerken vinden en dan met name deze:
zeer snel afgeleid, tenzij ik iets leuk vind dan kan ik me er helemaal op storten. vaak heb ik na een tijdje weer iets nieuws.
Ik heb het testje gedaan op:
http://www.levente.nl/hebikadd.htm
en had daar 78/110 met ja beantwoord.
Ik vraag me af of ik hier misschien iets mee moet doen, aangezien het me begint te limiteren in mijn persoonlijke leven. Echter lijkt het mij stug dat een paar pilletjes voor een significant verschil kunnen zorgen..
Zijn er meer mensen die zich in mijn verhaal herkennen en hoe hebben jullie die stap genomen?
54, 36 mg. Respectievelijkquote:Op donderdag 7 mei 2009 09:28 schreef Chell het volgende:
Voor de Concerta gebruikers, hoeveel concerta slikken jullie en wat was jullie begindosis?
misschien ben je ook wel slomer omdat je normaal gewend bent om supersnellie te zijn?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Chell het volgende:
Kweenie zo goed. Ik heb het idee dat het wat minder 'mistig' voelt. Maar ook alsof ik zelf slomer beweeg ofzo![]()
Ik voel me in ieder geval niet naar of super anders, maar ik heb ook geen enorm "wauw"-gevoel o.i.d.
Het viel me net wel op dat ik alleen maar aan het MSNen was. En dus niet ondertussen ook nog mail las en FOK! aan het bekijken was. Het stond allemaal wel open, maar ik klikte er niet heen. Maar goed, dat ook best gewoon toeval geweest zijn
Alsof alles een fractie van een seconde langzamer gaat dan je gewend bent zeg maar?quote:
Ja, zoiets.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:44 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Alsof alles een fractie van een seconde langzamer gaat dan je gewend bent zeg maar?
ja is zelfde spul maar dan traagwerkend ofzoiets...quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:49 schreef Rikketik het volgende:
Toen ik net met Ritalin begon had ik vooral de eerste dag heel erg het gevoel alsof prikkels langzamer verwerkt werden. Dan stond ik bijvoorbeeld op, maar dan was ik me er een fractie van een seconde later pas van bewust. Heel weird.
Maar het zou tof zijn als dat msn-voorbeeld een effect blijkt te zijn van de concerta.Even voor de zekerheid: Concerta is toch ook methylfenidaat, alleen hoef je die maar één keer per dag in te nemen?
Ja klopt. Het is gewoon hetzelfde alleen dus met een vertraagde afgifte. Dus het werkt 8-12 uur.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:49 schreef Rikketik het volgende:
Maar het zou tof zijn als dat msn-voorbeeld een effect blijkt te zijn van de concerta.Even voor de zekerheid: Concerta is toch ook methylfenidaat, alleen hoef je die maar één keer per dag in te nemen?
Op die desbetreffende test heb ik 92/110 "gescoord". Voor de rest kan ik me in je verhaal vinden, maar je stellingen zijn aardig algemeen zeg maar.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:54 schreef Muselive het volgende:
Ik houd er eigenlijk niet van om mij te verschuilen achter een labeltje en vond dat adhd eigenlijk maar onzin.
Echter is er volgens mij een reële kans dat ik add heb. Ik kan me in veel kenmerken vinden en dan met name deze:
zeer snel afgeleid, tenzij ik iets leuk vind dan kan ik me er helemaal op storten. vaak heb ik na een tijdje weer iets nieuws.
Ik heb het testje gedaan op:
http://www.levente.nl/hebikadd.htm
en had daar 78/110 met ja beantwoord.
Ik vraag me af of ik hier misschien iets mee moet doen, aangezien het me begint te limiteren in mijn persoonlijke leven. Echter lijkt het mij stug dat een paar pilletjes voor een significant verschil kunnen zorgen..
Zijn er meer mensen die zich in mijn verhaal herkennen en hoe hebben jullie die stap genomen?
Wees "blij", mocht laatst meer dan 150 euri aftikken voor 90 keer 54... Daarna nog eens de naheffing van VGZ wegens het o zo populaire "eigen risico"...quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:56 schreef Chell het volgende:
[..]
Ja klopt. Het is gewoon hetzelfde alleen dus met een vertraagde afgifte. Dus het werkt 8-12 uur.
En het is bizar duur!![]()
20 tabletjes van 36mg = 44 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |