abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68615672
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:44 schreef TumTum het volgende:
Ik wilde dus ff checken welke PsyQ behandelingen allemaal gedekt worden door mijn verzekering, maar ik kan mijn papieren van mijn verzekering niet meer vinden .

Misschien iemand ervaring mee? Ik zit bij Zilveren Kruis, collectieve studentenverzekering met aanvullende tandarts.
Na de diagnose valt de hele behandeling in de categorie "tweedelijns psychologische zorg", dat valt onder je basisverzekering en kost je dus alleen je eigen risico.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:32:51 #77
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_68632832
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Na de diagnose valt de hele behandeling in de categorie "tweedelijns psychologische zorg", dat valt onder je basisverzekering en kost je dus alleen je eigen risico.
Oh, tof..Dat had ik dus nog niet begrepen.
Dus het kennismakingsgesprek valt onder eerste lijns? En dat kost me dus hooguit een paar tientjes?

Eigen risico ben ik elk jaar standaard toch al kwijt voor mijn migraine medicijnen.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_68640432
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef TumTum het volgende:

[..]

Oh, tof..Dat had ik dus nog niet begrepen.
Dus het kennismakingsgesprek valt onder eerste lijns? En dat kost me dus hooguit een paar tientjes?

Eigen risico ben ik elk jaar standaard toch al kwijt voor mijn migraine medicijnen.
Volgens mij is die ook al tweedelijns, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:53:19 #79
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68640777
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben een enorme snellezer wat dat betreft Niet altijd even nauwkeurig, maar meestal haal ik mijn ogen over een tekst heen in een paar seconden en heb ik de kernpunten eruit gehaald.

Hier net zo. Wellicht 'nood gedwongen' aangeleerd, omdat ik altijd zsm het einde van een boek wil weten en de helft of meer overslaan zonde vind. Zo keek ik, vroeger, nogal videofilms op ' al kijkend doorspoelen', met af en toe even op gewoon play als ik iets toch wat beter wou zien.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_68640946
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:53 schreef yavanna het volgende:

[..]

Hier net zo. Wellicht 'nood gedwongen' aangeleerd, omdat ik altijd zsm het einde van een boek wil weten en de helft of meer overslaan zonde vind. Zo keek ik, vroeger, nogal videofilms op ' al kijkend doorspoelen', met af en toe even op gewoon play als ik iets toch wat beter wou zien.
Herkenbaar!
Ook zoiets stoms: bij tv-series (die ik al ken) op dvd denk ik altijd alleen maar 'ik kan niet wachten tot we bij die en die aflevering zijn' en ben ik daar altijd veel meer mee bezig dan met de aflevering die op dat moment speelt
pi_68642730
Ik heb binnekort een afspraak om me te testen op ADD, maar sinds ik op de hoogte ben gesteld van de mogelijkheid dat ik ADD zou hebben is er heel veel voor me duidelijk geworden.

Ik was altijd doodmoe na school en de concentratie moest ik echt altijd uit mijn achterste persen . Ik weet nog wel die keer dat ik oordopjes had ingedaan, met daarop nog een koptelefoon. Omdat ik me niet kon concentreren door het typgeluid van me vader, aan de andere kant van het huis

Mijn slaapkamer is alsof er een bom is ontploft. Of eigelijk laat ik een heel spoor achter door het hele huis zonder dat ik het door heb. Dat is nog het ergste. Ik zie het pas als iemand mij erop wijst .

Of ik zie de de ene dag een vetcoolegavesuperduper gitaar bij iemand staan, en de volgende dag staat er oppeens ook zo eentje bij mij in me kamer , terwijl ik toch echt blut was... Maar toch nog ergens spaargeld vond.

Ik ga een dvd terug brengen en halverwege bedenk ik me pas dat ik de dvd ben vergeten.

Of dat ik net nog een goed voorbeeld had om te geven, en die nu al vergeten ben .

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maarja. Is dit typisch ADD? Ik zit er toch gewoon een steekie bij me los?
Schaapies zijn Lief!!
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 08:34:21 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68645263
Heel herkenbaar Liekio vooral dat concentreren en ook dat je de ene dag helemaal into iets bent en er later niets meer mee doet heb ook een gitaar, eerst heel fanatiek geoefend maar op een gegeven moment gewoon weer vergeten maar wil er ooit wel weer aan beginnen

wat voor onderzoek krijg je precies en waar loop je?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 08:37:14 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68645297
Vannacht is er een experiment jammerlijk gefaald

met de psych besloten om eens Ritalin voor het slapen gaan te slikken, in de hoop dat ik dan makkelijker in slaap zou komen omdat ik dan niet constant lig te malen. Nou dat werkte voor geen meter was heel druk in mijn hoofd en aan het tellen, the usual maar dan nog drukker zal het nog een paar nachten proberen maar als het zo blijft dan is het geen succes
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_68646716
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:39 schreef Thrackan het volgende:
Overigens:
[..]

Die zin is prachtig!
Dank . Het is heel raar om te herinneren dat je dingen niet herinnert... Erg dubieus allemaal
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68646849
Vrijdag krijg ik m'n uitslag...
Vandaag met m'n huidige psychologe besproken wat ik zou doen als daar geen ADD uitkomt.. ik heb werkelijk geen flauw idee
Alles wat ik (o.a.) hier lees klinkt zó herkenbaar.. en ik zou echt niet weten wat anders de verklaring/oplossing moet zijn voor 't feit dat ik elke werkdag continu rusteloos ben/weg wil, en me vervolgens elk weekend nergens toe kan zetten (al heb ik nog zo'n leuke dingen voorgenomen, als ik geen afspraak met iemand anders heb staan krijg ik mezelf gewoon niet in actie...)
pi_68646983
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:08 schreef Maartel het volgende:
Vrijdag krijg ik m'n uitslag...
Vandaag met m'n huidige psychologe besproken wat ik zou doen als daar geen ADD uitkomt.. ik heb werkelijk geen flauw idee
Alles wat ik (o.a.) hier lees klinkt zó herkenbaar.. en ik zou echt niet weten wat anders de verklaring/oplossing moet zijn voor 't feit dat ik elke werkdag continu rusteloos ben/weg wil, en me vervolgens elk weekend nergens toe kan zetten (al heb ik nog zo'n leuke dingen voorgenomen, als ik geen afspraak met iemand anders heb staan krijg ik mezelf gewoon niet in actie...)
Hou je wel rekening mee dat je je niet teveel moet focussen op het krijgen van een specifieke uitslag. Als het geen ADD is en je hoopt daar teveel op, kan dat nog wel eens een grote teleurstelling zijn.

Dat je niet weet wat je zou moeten doen mocht de uitslag anders zijn, is wel logisch denk ik. Het lijkt me dat je dan "gewoon" verder gaat met het verkrijgen van een diagnose.

Het helpt als je weet wat er aan de hand is, voor dat je naar een oplossing gaat zoeken. Een diagnose is niet meer, of minder, dan dat.
pi_68647007
BTW: Is het normaal dat je, na een diagnose, niets meer hoort van de behandelende instantie? Afgezien van de medicijn afspraken, heb ik tot nog toe namelijk nog niets gehoord van de psychologe waar ik in eerste instantie mee gesproken heb.
pi_68647152
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Hou je wel rekening mee dat je je niet teveel moet focussen op het krijgen van een specifieke uitslag. Als het geen ADD is en je hoopt daar teveel op, kan dat nog wel eens een grote teleurstelling zijn.
Ja, dat besef ik.. 't is alleen lastig/onmogelijk om niet een beetje te hopen op een bepaalde uitslag.. Ik stel me er al op in dat het wel niet zo zal wezen, maar ik herken wel zó veel (veel meer dan in diagnoses die eerder gesteld zijn) dat het hoe dan ook teleurstellend zal zijn als ze zeggen dat ik het niet heb.
pi_68647567
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:22 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ja, dat besef ik.. 't is alleen lastig/onmogelijk om niet een beetje te hopen op een bepaalde uitslag.. Ik stel me er al op in dat het wel niet zo zal wezen, maar ik herken wel zó veel (veel meer dan in diagnoses die eerder gesteld zijn) dat het hoe dan ook teleurstellend zal zijn als ze zeggen dat ik het niet heb.
Snap ik perfect. Ik had een soortgelijk gevoel toen ik onlangs voor een nieuwe diagnose ging. Verschil bij mij is, dat ik al eens eerder de diagnose ADHD heb gekregen. Alleen vertrouw ik het RIAGG in Zwolle van toendertijd niet helemaal. Vandaar dat ik voor een nieuwe diagnose ging
  maandag 4 mei 2009 @ 10:59:51 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68648306
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:16 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
BTW: Is het normaal dat je, na een diagnose, niets meer hoort van de behandelende instantie? Afgezien van de medicijn afspraken, heb ik tot nog toe namelijk nog niets gehoord van de psychologe waar ik in eerste instantie mee gesproken heb.
het is natuurlijk niet zo dat je na de diagnose maar in een gespreid bedje terecht komt waar iedereen gelijk voor je klaar staat en je zelf niets meer hoeft te doen. Initiatief ligt nog steeds bij jou natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68648493
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:59 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk niet zo dat je na de diagnose maar in een gespreid bedje terecht komt waar iedereen gelijk voor je klaar staat en je zelf niets meer hoeft te doen. Initiatief ligt nog steeds bij jou natuurlijk
Kheb er al een opmerking over gemaakt richting de medicijnman. Hij zou het opnemen met de psychologe. Vind het nu wel lang duren eigenlijk...

FF kijken of ze morgen open zijn en dan bellen. Weet nu namelijk de naam van de psychologe niet
  maandag 4 mei 2009 @ 11:36:33 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68649605
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 00:31 schreef Katelyn het volgende:

[..]

Ja. Vergeetachtigheid is standaard. Afspraken, en dan niet één, nee, ik maak gerust drie verschillende afspraken op dezelfde dag, hetzelfde tijdstip. Totdat één van die afspraken (vaak vrienden of vriendinnen) vragen of ik nog kom die avond, waarbij dan op dat moment álle gemaakte en vergeten afspraken ineens naar boven komen...! Spullen, hoe vaak ik wel niet naar boven en beneden moet lopen als ik wegga, uiteraard op het laatste moment, waardoor ik dus extra geirriteerd raak omdat ik dan haast heb.... Noem het maar op en ik vergeet het. Als ik bij m'n vader thuis ben en hij vraagt of ik wat voor 'm wil doen, zeg ik ja, ik draai me om en ben het vergeten..! Is ADHD-eigen volgens mij..
Telefoonalarm heeft geen nut bij mij, net als agenda's. Ik schrijf er niet in, kijk er niet in, sterker nog: ik leg dat kreng ergens neer (als ik er één krijg, want kopen doe ik ze niet. Ik denk er wel eens aan, maar dan vergeet ik het dus weer ) en vervolgens vergeet ik dus dat ik dat ding überhaupt heb...!
Met vriendinnen is het wel weer handig, die vertellen al hun geheimen en problemen bij mij, omdat ik ze toch weer vergeet, dus ze hoeven niet bang te zijn dat die info bij mensen terecht komt waarbij dat niet het geval zou moeten zijn...!
Vergeet je echt ALLES of alleen specifieke dingen waar je je aandacht niet bij hebt gehouden toen ze je verteld waren?
Dat heb ik namelijk met sommige vrouwen.. dan praat ik niet ech tmet ze maar zeg ik gewoon ja ja ja oh? Ja tjeempje ja zozo en dan lijkt het net of ik luister, maar eigenlijk ben ik alleen maar aan het genieten van d'r mooie stem en wat ze zegt interesseert me helemaal niet .
Ik vergeet ook vaak afspraken maar sinds ik MS Outlook gebruik (lekker op m'n computertje) vergeet ik nooit meer een afspraak.. misschien ook een tip voor jou?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 4 mei 2009 @ 15:26:50 #93
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68657124
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:37 schreef MaJo het volgende:
Vannacht is er een experiment jammerlijk gefaald

met de psych besloten om eens Ritalin voor het slapen gaan te slikken, in de hoop dat ik dan makkelijker in slaap zou komen omdat ik dan niet constant lig te malen. Nou dat werkte voor geen meter was heel druk in mijn hoofd en aan het tellen, the usual maar dan nog drukker zal het nog een paar nachten proberen maar als het zo blijft dan is het geen succes
Oh? Ik dacht juist dat je ritalin niet te laat in de avond moet nemen omdat je er idd niet goed van kan slapen?

Ik hoorde laatst trouwens dat er een onderzoek gedaan was naar de relatie tussen korter slapen & ADHD.. Bleek dat mensen met ADHD korter sliepen Niet dat dat betekend dat korter slapen automatisch ADHD betekend of dat het dat veroorzaakt, maar het is wel een leuk onderzoek vind ik. Mijn vriend kan ook makkelijk zonder slaap een nacht, en slaapt ook vaak kort
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 15:42:24 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68657700
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:26 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh? Ik dacht juist dat je ritalin niet te laat in de avond moet nemen omdat je er idd niet goed van kan slapen?

Ik hoorde laatst trouwens dat er een onderzoek gedaan was naar de relatie tussen korter slapen & ADHD.. Bleek dat mensen met ADHD korter sliepen Niet dat dat betekend dat korter slapen automatisch ADHD betekend of dat het dat veroorzaakt, maar het is wel een leuk onderzoek vind ik. Mijn vriend kan ook makkelijk zonder slaap een nacht, en slaapt ook vaak kort
Het is ook niet standaard, maar aangezien ik vaak uren wakker lig omdat ik druk in mijn hoofd ben leek het me wel het proberen waard alleen vannacht werkte het totaal niet

Re, weet jij misschien iets meer over Ritalin in relatie tot slapen?
  maandag 4 mei 2009 @ 15:55:39 #95
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68658152
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is ook niet standaard, maar aangezien ik vaak uren wakker lig omdat ik druk in mijn hoofd ben leek het me wel het proberen waard alleen vannacht werkte het totaal niet

Jeetje. Wat klote joh. Ja idd, nouja, experiment geprobeerd maar mislukt.. weet je dat ook weer
Nouja, ik weet dat je het niet te laat moet innemen zeg maar omdat dat het slapen kan beinvloeden Plus het heeft als vaak genoemde bijwerking; slapeloosheid. Ook handig.
Even de veel voorkomende bijwerkingen:
Bijwerkingen
Zeer vaak tot vaak(> 1%): hoofdpijn, maagpijn, verminderde eetlust, slapeloosheid, nervositeit, asthenie, gewichtsverlies, hypertensie, maag-darmklachten, spreekdrang, droge mond, tics, duizeligheid, bewegingsstoornis, hyperactiviteit , hartkloppingen, tachycardie, aritmie, emotionele labiliteit, slaperigheid, angst, depressie, uitslag, verlies van hoofdhaar, jeuk, urticaria, artralgie, koorts.

In de gebruiksaanwijzing staat ook "Om inslaapstoornissen te voorkomen de laatste dosis niet binnen 4 uur voor bedtijd innemen. "
Maar dat is alles wat ik ervan weet, via mijn vriend ook. Anders moet je het nog ff met je psych bespreken? En is dat een psycholoog of pyschiater? Want die laatste heeft meer verstand van de medicatie en bijwerkingen enzo.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68662678
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vergeet ook vaak afspraken maar sinds ik MS Outlook gebruik (lekker op m'n computertje) vergeet ik nooit meer een afspraak.. misschien ook een tip voor jou?
Outlook en een telefoon met windows mobile + outlook is echt een supercombo
  maandag 4 mei 2009 @ 17:58:20 #97
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68662859
quote:
Op maandag 4 mei 2009 17:50 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Outlook en een telefoon met windows mobile + outlook is echt een supercombo
ik was net ook weer goed bezig. had ik een vriendin voorgesteld om op een bepaalde plek af te spreken morgen, vond ze ok. moest ik daarna gaan teruglezen wat ik ook alweer had gezegd. best erg. denk dat deze maar weer in mijn telefoon moet..... anders gaat het mis morgen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68664613
Hmm, net gebeld door PsyQ ivm de afspraak van vrijdag... ze gooit het donderdag in het teamoverleg omdat het allemaal nog wat 'vaag' is, hoor donderdag of het adviesgesprek doorgaat of dat er nog een vervolgintake plaats moet vinden.. vervelend dat ze niet gelijk een duidelijk beeld heeft, maar ergens vind ik 't (hoe stom 't ook klinkt) ook wel weer 'oké' dat ze er niet gelijk uitkomen, geeft me iig het gevoel dat het niet heel stom/raar van mij is dat ik er zelf ook nog steeds niet uitkom wat er nou aan de hand is..
pi_68667167
quote:

[..]

Waarom probeer je anders geen Melatonine?
Als ik niet kan slapen, gebruik ik dat. Ik heb gewoon die van de Kruidvat Nachtrust Extra met Melatonine, maar je kan ook zwaardere vorm bij de dokter krijgen.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:16:04 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68669629
quote:

daar kom ik op terug
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')