Na de diagnose valt de hele behandeling in de categorie "tweedelijns psychologische zorg", dat valt onder je basisverzekering en kost je dus alleen je eigen risico.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:44 schreef TumTum het volgende:
Ik wilde dus ff checken welke PsyQ behandelingen allemaal gedekt worden door mijn verzekering, maar ik kan mijn papieren van mijn verzekering niet meer vinden.
Misschien iemand ervaring mee? Ik zit bij Zilveren Kruis, collectieve studentenverzekering met aanvullende tandarts.
Oh, tof..Dat had ik dus nog niet begrepen.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Na de diagnose valt de hele behandeling in de categorie "tweedelijns psychologische zorg", dat valt onder je basisverzekering en kost je dus alleen je eigen risico.
Volgens mij is die ook al tweedelijns, maar daar ben ik niet 100% zeker van.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef TumTum het volgende:
[..]
Oh, tof..Dat had ik dus nog niet begrepen.
Dus het kennismakingsgesprek valt onder eerste lijns? En dat kost me dus hooguit een paar tientjes?
Eigen risico ben ik elk jaar standaard toch al kwijt voor mijn migraine medicijnen.
Hier net zo. Wellicht 'nood gedwongen' aangeleerd, omdat ik altijd zsm het einde van een boek wil weten en de helft of meer overslaan zonde vind. Zo keek ik, vroeger, nogal videofilms op ' al kijkend doorspoelen', met af en toe even op gewoon play als ik iets toch wat beter wou zien.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben een enorme snellezer wat dat betreftNiet altijd even nauwkeurig, maar meestal haal ik mijn ogen over een tekst heen in een paar seconden en heb ik de kernpunten eruit gehaald.
Herkenbaar!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:53 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hier net zo. Wellicht 'nood gedwongen' aangeleerd, omdat ik altijd zsm het einde van een boek wil weten en de helft of meer overslaan zonde vind. Zo keek ik, vroeger, nogal videofilms op ' al kijkend doorspoelen', met af en toe even op gewoon play als ik iets toch wat beter wou zien.
Dankquote:
Hou je wel rekening mee dat je je niet teveel moet focussen op het krijgen van een specifieke uitslag. Als het geen ADD is en je hoopt daar teveel op, kan dat nog wel eens een grote teleurstelling zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:08 schreef Maartel het volgende:
Vrijdag krijg ik m'n uitslag...
Vandaag met m'n huidige psychologe besproken wat ik zou doen als daar geen ADD uitkomt.. ik heb werkelijk geen flauw idee![]()
Alles wat ik (o.a.) hier lees klinkt zó herkenbaar.. en ik zou echt niet weten wat anders de verklaring/oplossing moet zijn voor 't feit dat ik elke werkdag continu rusteloos ben/weg wil, en me vervolgens elk weekend nergens toe kan zetten (al heb ik nog zo'n leuke dingen voorgenomen, als ik geen afspraak met iemand anders heb staan krijg ik mezelf gewoon niet in actie...)
Ja, dat besef ik.. 't is alleen lastig/onmogelijk om niet een beetje te hopen op een bepaalde uitslag.. Ik stel me er al op in dat het wel niet zo zal wezen, maar ik herken wel zó veel (veel meer dan in diagnoses die eerder gesteld zijn) dat het hoe dan ook teleurstellend zal zijn als ze zeggen dat ik het niet heb.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Hou je wel rekening mee dat je je niet teveel moet focussen op het krijgen van een specifieke uitslag. Als het geen ADD is en je hoopt daar teveel op, kan dat nog wel eens een grote teleurstelling zijn.
Snap ik perfect. Ik had een soortgelijk gevoel toen ik onlangs voor een nieuwe diagnose ging. Verschil bij mij is, dat ik al eens eerder de diagnose ADHD heb gekregen. Alleen vertrouw ik het RIAGG in Zwolle van toendertijd niet helemaal. Vandaar dat ik voor een nieuwe diagnose gingquote:Op maandag 4 mei 2009 10:22 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik.. 't is alleen lastig/onmogelijk om niet een beetje te hopen op een bepaalde uitslag.. Ik stel me er al op in dat het wel niet zo zal wezen, maar ik herken wel zó veel (veel meer dan in diagnoses die eerder gesteld zijn) dat het hoe dan ook teleurstellend zal zijn als ze zeggen dat ik het niet heb.
het is natuurlijk niet zo dat je na de diagnose maar in een gespreid bedje terecht komt waar iedereen gelijk voor je klaar staat en je zelf niets meer hoeft te doen. Initiatief ligt nog steeds bij jou natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2009 10:16 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
BTW: Is het normaal dat je, na een diagnose, niets meer hoort van de behandelende instantie? Afgezien van de medicijn afspraken, heb ik tot nog toe namelijk nog niets gehoord van de psychologe waar ik in eerste instantie mee gesproken heb.
Kheb er al een opmerking over gemaakt richting de medicijnman. Hij zou het opnemen met de psychologe. Vind het nu wel lang duren eigenlijk...quote:Op maandag 4 mei 2009 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
het is natuurlijk niet zo dat je na de diagnose maar in een gespreid bedje terecht komt waar iedereen gelijk voor je klaar staat en je zelf niets meer hoeft te doen. Initiatief ligt nog steeds bij jou natuurlijk
Vergeet je echt ALLES of alleen specifieke dingen waar je je aandacht niet bij hebt gehouden toen ze je verteld waren?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:31 schreef Katelyn het volgende:
[..]
Ja. Vergeetachtigheid is standaard. Afspraken, en dan niet één, nee, ik maak gerust drie verschillende afspraken op dezelfde dag, hetzelfde tijdstip. Totdat één van die afspraken (vaak vrienden of vriendinnen) vragen of ik nog kom die avond, waarbij dan op dat moment álle gemaakte en vergeten afspraken ineens naar boven komen...! Spullen, hoe vaak ik wel niet naar boven en beneden moet lopen als ik wegga, uiteraard op het laatste moment, waardoor ik dus extra geirriteerd raak omdat ik dan haast heb.... Noem het maar op en ik vergeet het. Als ik bij m'n vader thuis ben en hij vraagt of ik wat voor 'm wil doen, zeg ik ja, ik draai me om en ben het vergeten..!Is ADHD-eigen volgens mij..
![]()
Telefoonalarm heeft geen nut bij mij, net als agenda's. Ik schrijf er niet in, kijk er niet in, sterker nog: ik leg dat kreng ergens neer (als ik er één krijg, want kopen doe ik ze niet. Ik denk er wel eens aan, maar dan vergeet ik het dus weer) en vervolgens vergeet ik dus dat ik dat ding überhaupt heb...!
Met vriendinnen is het wel weer handig, die vertellen al hun geheimen en problemen bij mij, omdat ik ze toch weer vergeet, dus ze hoeven niet bang te zijn dat die info bij mensen terecht komt waarbij dat niet het geval zou moeten zijn...!![]()
![]()
Oh? Ik dacht juist dat je ritalin niet te laat in de avond moet nemen omdat je er idd niet goed van kan slapen?quote:Op maandag 4 mei 2009 08:37 schreef MaJo het volgende:
Vannacht is er een experiment jammerlijk gefaald
met de psych besloten om eens Ritalin voor het slapen gaan te slikken, in de hoop dat ik dan makkelijker in slaap zou komen omdat ik dan niet constant lig te malen. Nou dat werkte voor geen meterwas heel druk in mijn hoofd en aan het tellen, the usual maar dan nog drukker
zal het nog een paar nachten proberen maar als het zo blijft dan is het geen succes
Het is ook niet standaard, maar aangezien ik vaak uren wakker lig omdat ik druk in mijn hoofd ben leek het me wel het proberen waardquote:Op maandag 4 mei 2009 15:26 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht juist dat je ritalin niet te laat in de avond moet nemen omdat je er idd niet goed van kan slapen?![]()
Ik hoorde laatst trouwens dat er een onderzoek gedaan was naar de relatie tussen korter slapen & ADHD.. Bleek dat mensen met ADHD korter sliepenNiet dat dat betekend dat korter slapen automatisch ADHD betekend of dat het dat veroorzaakt, maar het is wel een leuk onderzoek vind ik.
Mijn vriend kan ook makkelijk zonder slaap een nacht, en slaapt ook vaak kort
Jeetje.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is ook niet standaard, maar aangezien ik vaak uren wakker lig omdat ik druk in mijn hoofd ben leek het me wel het proberen waardalleen vannacht werkte het totaal niet
Re, weet jij misschien iets meer over Ritalin in relatie tot slapen?
Outlook en een telefoon met windows mobile + outlook is echt een supercomboquote:Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vergeet ook vaak afspraken maar sinds ik MS Outlook gebruik (lekker op m'n computertje) vergeet ik nooit meer een afspraak.. misschien ook een tip voor jou?
ik was net ook weer goed bezig. had ik een vriendin voorgesteld om op een bepaalde plek af te spreken morgen, vond ze ok. moest ik daarna gaan teruglezen wat ik ook alweer had gezegd. best erg. denk dat deze maar weer in mijn telefoon moet..... anders gaat het mis morgenquote:Op maandag 4 mei 2009 17:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Outlook en een telefoon met windows mobile + outlook is echt een supercombo
Waarom probeer je anders geen Melatonine?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is ook niet standaard, maar aangezien ik vaak uren wakker lig omdat ik druk in mijn hoofd ben leek het me wel het proberen waardalleen vannacht werkte het totaal niet
daar kom ik op terugquote:Op maandag 4 mei 2009 15:42 schreef MaJo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |