zo voel ik me wel vaak ja. dan krijg ik altijd zo'n gevoel van: en laat me nu gvd eens ff alleen joh... ik wil thuis hangen en fokkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:41 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dus door die vele/snelle gedachten en de stress die je ervaart van je omgeving en dingen die je moet doen, je gedachten meer naar de negatieve kant neigen.
Makes sense.
Nja, voor een boek moet je je toch meer concentreren dan fok denk ik, fok is snel, kleine berichtjes en je kan snel wisselen tussen onderwerpen. Voor een boek moet je toch rustig gaan zitten.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
zo voel ik me wel vaak ja. dan krijg ik altijd zo'n gevoel van: en laat me nu gvd eens ff alleen joh... ik wil thuis hangen en fokken(of tv kijken ofzo).
merk wel dat sinds ik veel op fok hang ik veel te gejaagd ben om een boek te lezen... maar misschien is dat een fok-verslaving? zal wel niet echt met adhd ofzo te maken hebben denk ik
Hoe lees jij een boek als je er 1 leest? (of een beschrijving/handleiding ed.)quote:Op woensdag 29 april 2009 12:27 schreef Rikketik het volgende:
Als je AD(H)D hebt, kan een boek redelijk moeilijk zijn om in te komen. Het vergt een bepaalde mate van concentratie. Bij Fok! is de drempel veel lager. Korte berichtjes inderdaad, waar je je aandacht niet lang bij hoeft te houden.
ik lees vaak heel langzaam omdat ik me slecht kan concentreren. en ik heb me moeten aanleren om niet hele stukken over te slaan. vaak lees ik een stuk en weet ik niet meer wat er stond. maar als ik er eenmaal goed inzit word ik sneller en mis ik ook geen stukken meer. dat gaat bij leesboeken makkelijker dan bij studieboeken. leesboek heb ik op vakantie nog wel gelezen, dat was een heel leuk boek en daar ging ik heel soepel doorheenquote:Op woensdag 29 april 2009 12:39 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Hoe lees jij een boek als je er 1 leest? (of een beschrijving/handleiding ed.)
Gewoon woord voor woord of sla je veelal halve/hele zinnen over? Zelf doe ik het laatste. Heb erg veel moeite om een boek woord voor woord door te lezen. (erg handig als je een boek van 700 pagina's moet leren voor een examen..)
haha dat ken ik wel ja. ben i kiets aan het doen en dan denk ik aan hetgeen ik erna wil gaan doen. dan gaat het dus mis. kan er net zo goed meteen mee kappen dan want dan kan ik me toch niet meer concentreren.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:48 schreef Rikketik het volgende:
In het begin of als het erg interessant is lees ik wel elk woord. Naarmate de tijd verstrijkt ga ik wel onrustiger lezen, helemaal als ik al in mijn hoofd heb wat ik na het lezen wil doen. Dan is het probleem vooral dat ik dingen altijd gelijk wil doen, dus dan ga ik zo halve pagina's overslaan omdat ik toch wél eerst het hoofdstuk uit wil lezen.
Hoe meer iets me interesseert, hoe minder ik dingen impulsief wil doen en hoe langer ik dus op de details geconcentreerd kan blijven. Dit geldt ook voor boeken.
Als ik naar werk ga, dan moet ik altijd twee keer opnieuw naar mijn kamer omdat ik iets vergeten ben... (pasje, telefoon, portemonnee, etc)quote:Op woensdag 29 april 2009 14:33 schreef DrD00m het volgende:
In hoeverre hebben jullie last van vergeetachtigheid en hoe gaan jullie ermee om?
Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van dat ik dingen vergeet. Dan gaat het in principe niet over echt grote dingen zoals een afspraak maar over de normale dingen. Ik begin mij er redelijk schuldig over te voelen tegenover mijn vriendin, omdat het dus ook dingen zijn die zij zegt die ik vergeet.
heel bekend. ik zet bijna alles in mn telefoon anders gaat t niet goedkomen. en dan snoozen tot ik het heb gedaan anders vergeet ik het alsnogquote:Op woensdag 29 april 2009 19:03 schreef Rikketik het volgende:
Hm, vergeetachtigheid... ik weet niet of je het direct zo kunt noemen, maar zodra ik ergens niet meer aan denk, is het ook echt weg uit mijn hoofd. Dus als ik een half uur voordat ik bijv. naar school moet tegen mezelf zeg dat ik een bepaald boek moet meenemen en er vervolgens niet meer aan denk, dan vergeet ik dat boek doodleuk.
Ik zeg altijd "ik ben het niet vergeten, ik heb gewoon even niet aan gedacht!"quote:Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef Thrackan het volgende:
Ik noem dat "de vaardigheid om snel van prioriteit te wisselen"
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:33 schreef DrD00m het volgende:
In hoeverre hebben jullie last van vergeetachtigheid en hoe gaan jullie ermee om?
Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van dat ik dingen vergeet. Dan gaat het in principe niet over echt grote dingen zoals een afspraak maar over de normale dingen. Ik begin mij er redelijk schuldig over te voelen tegenover mijn vriendin, omdat het dus ook dingen zijn die zij zegt die ik vergeet.
quote:Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef Thrackan het volgende:
Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik dingen vergeet. Sterker nog, de dingen die ik "vergeet" zijn helemaal niet in mijn herinnering. Dat heeft als gevolg dat ik de belangrijke dingen à lá minuut in mijn telefoon zet en naar mn vriendin mail/SMS. Zo onthoud ik het wel. Pas als ik iets heb opgeschreven, blijft het in mijn herinnering, of het moet belangrijk zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:33 schreef DrD00m het volgende:
Die zin is prachtig!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik dingen vergeet.
Ik vind deze anders ook niet slechtquote:Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef Thrackan het volgende:
\quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:36 schreef Re het volgende:
https://forms.zilverenkru(...)08.htm?Opendocument#
Oh, wacht. Dat is natuurlijk als Zilveren Kruis een contract met PsyQ heeft.. Euhmm. Hoe kom ik DAAR nu weer achter.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:41 schreef TumTum het volgende:
[..]
\
Thanks...Die had ik ook zelf op kunnen zoeken.![]()
Euhm.. Wat houdt gecontracteerd in?Of ik een contract met Psyq aanga?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |