Daar heb je het al, 'graag willen'. Er is geen noodzaak om die 8 dagen erbij te kopen, je kan ook 8 dagen korter op vakantie gaan. Het doel van verlof is niet 'vakantie', het doel van is dat je op dat moment niet hoeft te werken. Soms heb je een dag (of meer) nodig om iets te regelen waar je geen zin aan hebt, dat kan een verzekeringskwestie zijn of het wachten op een belangrijk pakje. Dat wil echter niet zeggen dat je dus schade hebt. Als je perse kosten aan een verlofdag wilt koppelen (en het gaat hier meer om extra kosten) dan moet je dat vergelijken met het nemen van een verlofdag op een ander moment wegens een andere (leuke) reden, en dan zijn die kosten gelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:27 schreef exode het volgende:
Het zijn vrije dagen die je anders niet op zou nemen. Stel ik heb 25 vrije dagen, ik neem er 8 op vanwege de brand. Dan heb ik 8 vrije dagen minder. Ik wil wel graag op vakantie etc dus ik koop 8 vrije dagen bij mijn werkgever. Dan heb ik werkelijk kosten gemaakt. Ik heb eerder vanwege calimiteiten verlof op moeten nemen (het zogenaamde calimiteiten verlof, what's in a name), deze waren toen extra vrije dagen die niet van mijn verlof afgingen. Dat vind ik een ander verhaal.
Ik vind dat dagen opnemen wel degelijk kosten zijn, het is echter de vraag of de verzekering die dekt.
Waar het om gaat is 'verlof is niet alleen voor leuke dingen'.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:03 schreef exode het volgende:
Er is iets buiten ons schuld gebeurd waardoor we vrije dagen (en dus geld) op hebben moeten nemen om alles te regelen.
Absoluut en we kunnen eindelijk 4 stinkende dozen naar het grofvuil brengen. Die moesten we bewaren ter beoordeling van de expert. Onze schuur stinkt momenteel aardig naar brand.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:51 schreef Mark het volgende:
Fijn dat je (bijna) je bedrag gekregen hebt
Misschien dat ik een beetje wereldvreemd ben, aangezien ik nog nooit met brand te maken heb gehad. Maar het is toch belachelijk dat als een andere de veroorzaker is (de onderbuurvrouw) dat jij dan opgezadeld wordt met kosten en zeer veel overlast?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:02 schreef exode het volgende:Financieel schieten we er nog bij in, maar dat wisten we vantevoren. Zuur maar we kunnen er helaas niets aan veranderen.
Ja hoor dat mag.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:16 schreef dahei het volgende:
Fijn dat het allemaal zo goed is gelopen. 500 euro er naast zitten is niet slecht! Voor die 500 euro zijn al (de meeste) spullen van jullie weer nieuw en kunnen hierdoor langer mee.
Ik vond het erg interessant om dit topic te lezen. Ik hoop er nooit tegenaan te lopen, maar als dit toch ooit gebeurd kan ik dit topic teruglezen!
Mag ik jullie vragen hoeveel je nou terug hebt gekregen? Ik vraag me serieus af hoe hoog de daadwerkelijke kosten zijn bij een brand. Ik denk dat je al snel veel meer schade hebt dan dat je verwacht spullen in huis te hebben.
nee het is meer dat je schade hebt wat gewoon niet te bewijzen is of niet onder de verzekering valt. Dat varieert van weggesmolten fietstassen op mijn fiets die aan het hekje van de onderbuurvrouw vaststond tot behoorlijk hoge telefoonrekening.quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:00 schreef dahei het volgende:
Wat loop zo'n schade op zeg!
Wat was de reden dat jullie bepaalde zaken niet terug hebben gekregen. Vond de expert de deze spullen niet "genoeg" beschadigd ofzo?
Wij hebben vorig jaar ook een brand gehad en onze ervaring is dat je continue moet nabellen. Erg vervelend. Helaas is dat natuurlijk dé manier waarop verzekeringsmaatschappijen werkenquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:35 schreef exode het volgende:
Even een kickje:
We hoorden maar niets van de verzekering dus maandag maar even gebeld. Een 10 minuten durende discussie gehad over de schade expert. Zij beweerden dat ze nooit een schade expert gestuurd hebben. Ik had het vast over Dolmans, of had ik zelf een expert ingehuurd? ZUCHT...naam en telefoonnummer van hun schade expert doorgegeven. Die naam kwam wel bekend voor.
Vandaag maar weer eens gebeld, inderdaad zij hadden wel een schade expert gestuurd (joh!). Gisteren is goedkeuring gegeven voor uitbetaling. All good dus..alleen het bedrag wat net genoemd wordt klopt niet. De schade is hoger vastgesteld. Zolang we het maar echt krijgen...geld wordt in ieder geval weggezet totdat we op papier hebben dat we daar recht op hebben. Expert heeft bedrag namelijk telefonisch doorgegeven aan verzekering.
Gebeuren er weer 'rare' dingen dan volgt er weer een update.
Nee het gaat er om dat je verlof opneemt die normaal gesproken niet had opgenomen, daar bv een calamiteit buiten jouw schuld om??.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:14 schreef 700MB het volgende:
[..]
Waar het om gaat is 'verlof is niet alleen voor leuke dingen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |