abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68322676
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:27 schreef exode het volgende:
Het zijn vrije dagen die je anders niet op zou nemen. Stel ik heb 25 vrije dagen, ik neem er 8 op vanwege de brand. Dan heb ik 8 vrije dagen minder. Ik wil wel graag op vakantie etc dus ik koop 8 vrije dagen bij mijn werkgever. Dan heb ik werkelijk kosten gemaakt. Ik heb eerder vanwege calimiteiten verlof op moeten nemen (het zogenaamde calimiteiten verlof, what's in a name), deze waren toen extra vrije dagen die niet van mijn verlof afgingen. Dat vind ik een ander verhaal.

Ik vind dat dagen opnemen wel degelijk kosten zijn, het is echter de vraag of de verzekering die dekt.
Daar heb je het al, 'graag willen'. Er is geen noodzaak om die 8 dagen erbij te kopen, je kan ook 8 dagen korter op vakantie gaan. Het doel van verlof is niet 'vakantie', het doel van is dat je op dat moment niet hoeft te werken. Soms heb je een dag (of meer) nodig om iets te regelen waar je geen zin aan hebt, dat kan een verzekeringskwestie zijn of het wachten op een belangrijk pakje. Dat wil echter niet zeggen dat je dus schade hebt. Als je perse kosten aan een verlofdag wilt koppelen (en het gaat hier meer om extra kosten) dan moet je dat vergelijken met het nemen van een verlofdag op een ander moment wegens een andere (leuke) reden, en dan zijn die kosten gelijk.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_68327388
Ik vind nogal een verschil zitten tussen een vrije dag voor een pakje of door brand. Je hebt dat pakje tpch echt zelf besteld.

Er moesten dingen geregeld worden, afspraken gemaakt worden. Stel je moet iets wettelijks regelen, dan krijg je daar volgens veel CAO's vrij voor. Je hebt ook calimiteitenverlof, deze was echter niet voldoende bij ons (2 dagen).

Er is iets buiten ons schuld gebeurd waardoor we vrije dagen (en dus geld) op hebben moeten nemen om alles te regelen.
Je kan zeggen, dat had de werkgever dan moeten regelen door calimiteitenverlof te verlengen, ziekmelden of whatever maar dat is weer een andere discussie.
  vrijdag 24 april 2009 @ 09:28:35 #28
151515 verita
Happy days
pi_68327987
Veel sterkte, TS.
Mijn moeder heeft ooit brand gehad. De dagen die zij niet thuis kon verblijven mocht ze wel opgeven als kosten (verblijf elders, had ook hotel kunnen zijn) maar die zouden WEL van haar totaal uit te keren bedragafgaan, bedoeld voor de vergoeding van de inboedel. Ook zij was verzekerd tegen nieuwwaarde, en tegen onderverzekering. Zij heeft dus nogal een tijdje bij mij in huis verbleven, omdat er anders niets overbleef voor de inboedel. Misschien iets om na te vragen?
Verder: zorg dat je alles terugkrijgt wat nog te redden was. Wij misten drie dozen met inhoud, zijn nooit teruggevonden. Tip misschien voor anderen: ga regelmatig kijken bij het salvagebedrijf.

De gekrompen kleding is ook erg bekend, de rooklucht ook. Na tien jaar komt er nog roet weg achter de metalen deurposten, mocht je eens wat harder de deur dichtdoen.
Gewoon losse tip voor anderen: maak regelmatig foto's van je inboedel, en berg ze op, liefst ook online. Mijn moeder kreeg veel gezeur met name over haar kleding; ze had nogal veel blouses en zo, het aantal was bovengemiddeld en dus werd na een x aantal de rest niet meer uitbetaald, omdat ze niet kon bewijzen daadwerkelijk zoveel blouses te bezitten.

Ik heb er veel van geleerd. Met name ook dat er ook walgelijke mensen bestaan die misbruik maken van een ander zijn ellende . Maar ook het krijgen hulp uit zeer onverwachte hoek. En dat je alles moet kunnen bewijzen.

Ik hoop dat alles goed geregeld wordt, TS! Nogmaals veel sterkte.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_68328682
Goede start...

Mijnheer zou er om 9 uur zijn, bel ik net is hij het helemaal vergeten...zucht. Komt nu naar me toe en is er om half 11. Gelukkig heb ik verder niets te doen...(lees vrije ochtend opgenomen...ach badkamer is nu enorm schoon)
pi_68329117
Hoorde dit net op het nieuws en moest aan dit topic denken.
Misschien staat er iets interessants in, heb het eerlijk gezegd niet gelezen...

http://www.geldenrecht.nl(...)_te_snel_fraude.html
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_68332119
Zo gesprek duurde niet al te lang. Hij had duidelijk haast....

Hij wilde de discussie op een paar punten. Vond ik prima, kon alles onderbouwen. Onze kleding was nogal een hoog bedrag. Hoe wilden wij aantonen dat het niet allemaal oud was en dus dagwaarde? Ook discussie gehad over de spullen die wij alsnog wilden laten afkeuren. Oa schoenen die echt zo ontzettend stinken naar brand. Ik vroeg zou jij ze nog willen dragen? Pffff...

Ik heb geen bon laten zien uiteindelijk. Hij vroeg: kan je de bonnen makkelijk pakken? Ja hoor, zitten allemaal in 1 map op zolder. Dat was voldoende blijkbaar. Ik had het hele gesprek het gevoel dat het blufpoker was, zucht!

Voor een aantal dingen staan standaard bedragen zolang je daar niet overheen gaat is het goed. Tenminste dat idee heb ik erbij gekregen. Levensmiddelen, geen discussie. Badkamer, geen discussie. Toilet korte discussie, hing geiser die wij zelf hebben gekocht. Konden wij bewijzen dat die van ons was? Ja hoor we hebben foto's van oplevering huis en toen hing daar niets. Eind discussie. Woonkamer, geen discussie (hier was veel al verhuisd). Slaapkamer, discussie, onze kledingkast was dus iets te rijkelijk gevuld. Schoonmaakbedrijf had netjes merken opgeschreven van onze kleding. Dat bedrag ging boven het gangbare bedrag. Tja 2 vrouwen die van winkelen houden... Hij wilde hier een bedrag afhalen want dit was echt veel. Ik vroeg toen: staat er ergens in de polis dat je een max aan kleding mag verzekeren? Einde discussie. Hij had echt haast anders was ik hier vast niet mee weggekomen.

Aan overige kosten heeft hij zelf een bedrag gehangen. We hebben huur bespaard die maand (klopt huur is teruggestort) dus die werd ervan afgetrokken. Hij vroeg of we iets hebben betaald of cadeaus hebben gegeven aan mijn zwager voor de opvang 4 weken lang. Ja wat cadeaus en we gaan toevallig vanavond met ze naar de Japanner als bedankje. We krijgen nu buiten de werkelijke overige kosten (busje huren, taxi ziekenhuis en externe behuizing harde schijf) ¤ 500 onkosten vergoeding.

Onderaan de streep is er ¤ 500 minder terechtgekomen dan mijn telling. Kunnen we hoog en laag over springen maar ik heb geen zin in de dagwaarde discussie. Die is eindeloos denk ik.

Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! We kunnen het nu eindelijk gaan afsluiten.
pi_68333090
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:03 schreef exode het volgende:
Er is iets buiten ons schuld gebeurd waardoor we vrije dagen (en dus geld) op hebben moeten nemen om alles te regelen.
Waar het om gaat is 'verlof is niet alleen voor leuke dingen'.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:51:12 #33
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68334064
Fijn dat je (bijna) je bedrag gekregen hebt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_68335491
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:51 schreef Mark het volgende:
Fijn dat je (bijna) je bedrag gekregen hebt
Absoluut en we kunnen eindelijk 4 stinkende dozen naar het grofvuil brengen. Die moesten we bewaren ter beoordeling van de expert. Onze schuur stinkt momenteel aardig naar brand.
pi_68335787
Waarvoor is die 500 euro minder nog berekend dan?
pi_68336368
Ik denk een principe kwestie van de expert. Hij wilde niet exact geven wat wij vroegen. Hij begon de discussie over dagwaarde vooral van de kleding. Ik kan niet bewijzen dat alles wat in de kast hing redelijk nieuw is. Als hij echt 'kwaad' zou willen zou het een eindeloos gesprek kunnen worden en maandenlang een welles-nietes spelletje.

Hij heeft er wat afgehaald ergen tussenin (kortom van de kleding) en er onderaan de streep wat bij gedaan voor overige kosten. Per saldo is het ¤ 500 minder dan ik had berekend. Feit is echter wel dat ik alles voor nieuwwaarde heb opgevoerd. Dat is bij een inboedel natuurlijk niet heel reëel. De grote dingen waren nog niet zo oud (bank 2 jaar, Imac 1,5 jaar, stoelen 2 jaar etc) maar de kleinere dingen en dus ook kleding zal echt niet allemaal van de afgelopen 2 a 3 jaar zijn geweest. Net zoals het matras wat al 7
jaar oud was. Lag nog prima maar voor de verzekering zal het ongetwijfeld dagwaarde zijn geworden.

Financieel schieten we er nog bij in, maar dat wisten we vantevoren. Zuur maar we kunnen er helaas niets aan veranderen.
pi_68336538
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:02 schreef exode het volgende:Financieel schieten we er nog bij in, maar dat wisten we vantevoren. Zuur maar we kunnen er helaas niets aan veranderen.
Misschien dat ik een beetje wereldvreemd ben, aangezien ik nog nooit met brand te maken heb gehad. Maar het is toch belachelijk dat als een andere de veroorzaker is (de onderbuurvrouw) dat jij dan opgezadeld wordt met kosten en zeer veel overlast?
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:14:40 #38
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68336759
Het lijkt mij trouwens heel reeel om alles wat je verzekering niet betaalt (meestal de niet materiele dingen) bij je buurvrouw persoonlijk neer te leggen in de vorm van een aansprakelijkheidsstelling.

Ik weet niet of je rechtsbijstandsverzekering hebt, maar dit zou ik zeker met hun overleggen. De buurvrouw kan proberen het op haar AVP te claimen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68338695
Onze onderbuurvrouw....van een kale kip valt niet te plukken zeggen ze altijd. Ik vermoed dat ze niet eens verzekerd is voor haar eigen inboedel laat staan dat ze ons ook maar iets kan betalen.

Wij vinden het ook oneerlijk dat we opdraaien voor deze brand. Maar helaas werkt het zo Financieel worden we er alles behalve beter van en de spullen die we kwijt zijn, krijgen we nooit meer terug. Kan alleen maar zeggen: zo is het leven. You win some, you lose some. Makkelijk gezegd en soms voelt het absoluut niet zo maar we moeten wel verder.

De afgelopen 2 maanden veel steun gehad, veel meer dan verwacht. Zelfs de aannemer van het nieuwe huis heeft ons vaak gematst.

Gelukkig ben ik opgevoed met sparen en mijn vriendin ook. Anders zou je er nog voor moeten gaan lenen ook. We zijn aardig aan het interen op de spaarrekening momenteel.
pi_68340694
Fijn dat jullie er redelijk goed uitgekomen zijn memt de verzekering; dat hadden wij ook na brand in cartport, garage en auto. helaas kun je de zaken die je niet vergeod krijgt, vaak niet op anderen verhalen. bij ons was de brand aangestoken, maar geen daders gepakt. helaas de auto was voor eigen kosten (helaas alleen WA-verzekerd).

Heel veel plezier in jullie nieuwe woning, dit hoofdstuk proberen af te sluiten....
pi_68342577
Fijn dat het allemaal zo goed is gelopen. 500 euro er naast zitten is niet slecht! Voor die 500 euro zijn al (de meeste) spullen van jullie weer nieuw en kunnen hierdoor langer mee.

Ik vond het erg interessant om dit topic te lezen. Ik hoop er nooit tegenaan te lopen, maar als dit toch ooit gebeurd kan ik dit topic teruglezen!

Mag ik jullie vragen hoeveel je nou terug hebt gekregen? Ik vraag me serieus af hoe hoog de daadwerkelijke kosten zijn bij een brand. Ik denk dat je al snel veel meer schade hebt dan dat je verwacht spullen in huis te hebben.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_68363612
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:16 schreef dahei het volgende:
Fijn dat het allemaal zo goed is gelopen. 500 euro er naast zitten is niet slecht! Voor die 500 euro zijn al (de meeste) spullen van jullie weer nieuw en kunnen hierdoor langer mee.

Ik vond het erg interessant om dit topic te lezen. Ik hoop er nooit tegenaan te lopen, maar als dit toch ooit gebeurd kan ik dit topic teruglezen!

Mag ik jullie vragen hoeveel je nou terug hebt gekregen? Ik vraag me serieus af hoe hoog de daadwerkelijke kosten zijn bij een brand. Ik denk dat je al snel veel meer schade hebt dan dat je verwacht spullen in huis te hebben.
Ja hoor dat mag.

Wat we wel terug hebben ontvangen:
Flatscreen tv, Macbook, eettafel, alle keuken apparatuur, barretje, alle servies, glaswerk etc

Wat we niet terug hebben gekregen:
Alle kleding, linnen, 2 kasten, bed all in, bank, stoelen, tv kast, kledingkast, tv van slaapkamer, Imac, airport en heel wat 'kleine dingen'

(grote lijnen...lijst is enorm lang helaas)

We krijgen ¤ 25.000 terug. Voorschot was ¤ 3000. Onze inschatting is dat onze werkelijke kosten rond de ¤ 30.000 liggen. We leveren dus ¤ 5000 in. Helaas zijn veel kosten niet aan te tonen.
We waren en zijn voor ¤ 150.000 verzekerd.

Aan kleding alleen was het al ¤ 12.000 tja...
pi_68364302
Wat loop zo'n schade op zeg!

Wat was de reden dat jullie bepaalde zaken niet terug hebben gekregen. Vond de expert de deze spullen niet "genoeg" beschadigd ofzo?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_68365910
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:00 schreef dahei het volgende:
Wat loop zo'n schade op zeg!

Wat was de reden dat jullie bepaalde zaken niet terug hebben gekregen. Vond de expert de deze spullen niet "genoeg" beschadigd ofzo?
nee het is meer dat je schade hebt wat gewoon niet te bewijzen is of niet onder de verzekering valt. Dat varieert van weggesmolten fietstassen op mijn fiets die aan het hekje van de onderbuurvrouw vaststond tot behoorlijk hoge telefoonrekening.

Tevens weet je gewoon niet precies wat er in je huis staat. Wij komen er nu achter dat er dingen zijn die we niet terug hebben gekregen maar die ook niet op de afgekeurde lijst staan. Zo hadden we een hangstoel met een hangsysteem die we voor ruim ¤ 150 hadden gekocht. Gelukkig hadden we deze op foto's staan. Die hebben we dus aan de lijst mogen toevoegen. Maar mijn reserve bril zat niet meer in de brilkoker en ligt ook nergens anders. Kortom...die is niet teruggekomen maar staat ook niet op de lijst.
pi_68379772
Jee Exode balen!!
Maarr schep dan maar plezier in nieuw kopen
Heb er wel wa van opgestoken iig, thanks!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68970601
Even een kickje:

We hoorden maar niets van de verzekering dus maandag maar even gebeld. Een 10 minuten durende discussie gehad over de schade expert. Zij beweerden dat ze nooit een schade expert gestuurd hebben. Ik had het vast over Dolmans, of had ik zelf een expert ingehuurd? ZUCHT...naam en telefoonnummer van hun schade expert doorgegeven. Die naam kwam wel bekend voor.

Vandaag maar weer eens gebeld, inderdaad zij hadden wel een schade expert gestuurd (joh!). Gisteren is goedkeuring gegeven voor uitbetaling. All good dus..alleen het bedrag wat net genoemd wordt klopt niet. De schade is hoger vastgesteld. Zolang we het maar echt krijgen...geld wordt in ieder geval weggezet totdat we op papier hebben dat we daar recht op hebben. Expert heeft bedrag namelijk telefonisch doorgegeven aan verzekering.

Gebeuren er weer 'rare' dingen dan volgt er weer een update.
pi_68970650
Dat is mooi, dan heb je toch gewoon alles vergoed gekregen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:38:45 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68970715
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:35 schreef exode het volgende:
Even een kickje:

We hoorden maar niets van de verzekering dus maandag maar even gebeld. Een 10 minuten durende discussie gehad over de schade expert. Zij beweerden dat ze nooit een schade expert gestuurd hebben. Ik had het vast over Dolmans, of had ik zelf een expert ingehuurd? ZUCHT...naam en telefoonnummer van hun schade expert doorgegeven. Die naam kwam wel bekend voor.

Vandaag maar weer eens gebeld, inderdaad zij hadden wel een schade expert gestuurd (joh!). Gisteren is goedkeuring gegeven voor uitbetaling. All good dus..alleen het bedrag wat net genoemd wordt klopt niet. De schade is hoger vastgesteld. Zolang we het maar echt krijgen...geld wordt in ieder geval weggezet totdat we op papier hebben dat we daar recht op hebben. Expert heeft bedrag namelijk telefonisch doorgegeven aan verzekering.

Gebeuren er weer 'rare' dingen dan volgt er weer een update.
Wij hebben vorig jaar ook een brand gehad en onze ervaring is dat je continue moet nabellen. Erg vervelend. Helaas is dat natuurlijk dé manier waarop verzekeringsmaatschappijen werken
Zo lang mogelijk niet uitbetalen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_68976790
Hmm ben wel benieuwd of ze nu ook daadwerkelijk dat hogere bedrag uitbetalen.
Tot die tijd is het langdurige gewauwel gewoon vervelend.
Je zal geen geld hebben voor nieuwe spullen..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_69000709
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:14 schreef 700MB het volgende:

[..]

Waar het om gaat is 'verlof is niet alleen voor leuke dingen'.
Nee het gaat er om dat je verlof opneemt die normaal gesproken niet had opgenomen, daar bv een calamiteit buiten jouw schuld om??.

Dus gewoon laten betalen door je verzekering

Gelukkig is het redelijk afgelopen voor TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')