Al Barna klinkt helemaal corny, noem het gewoon Barcelona. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet toch?quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:37 schreef firewirecable het volgende:
Ik ga niet naar dat soort tenten, maar die kun je vast wel vinden op de de diverse "toeristen guides" online![]()
Nogmaals voor de Nederlanders: Het is niet Barça, maar Barna of BCN!. Barça is voor FCBarcelona. Ik noem Amsterdam toch ook geen Ajax, of Arnhem Vitesse![]()
In het Spaans klinkt het helemaal niet corny hoorquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Al Barna klinkt helemaal corny, noem het gewoon Barcelona. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet toch?
Helaas zijn we hier toch voor het grootste deel Nederlands in Nederlandquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:21 schreef warrel het volgende:
[..]
In het Spaans klinkt het helemaal niet corny hoor
Ryanair is het goedkoopste. Alleen vlieg je dus op Girona en moet je nog een goed uur met de bus (werkt vrij simpel, maar kost je 21 euro voor een retourtje). Ryanair heeft ook heel vaak acties dat ze tickets voor 15 euro, 10 euro, of zelfs gratis aanbieden, maar dat kan je niet echt van te voren voorspellen. Ik ben in december met Ryanair gevlogen en heb gewoon de normale prijs betaald (ca. 90e p.p.), maar als ik 2 weken later had geboekt had ik gratis tickets kunnen hebben...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:26 schreef EddyAlbena het volgende:
M'n pa wil met het gezin een weekje weg naar Barcelona. Herfstvakantie gaat het worden. Hoe goedkoop kun je een retourvlucht regelen gokken jullie? Hij zei net dat ie op zo'n 130 EUR pp zat. Kan dat goedkoper, het is wel een vakantieperiode he.
Of kun je dit het beste regelen dmv een vlucht/hotel combi?
Ik vind dat liedje van Vicky Cristina Barcelona zo leukquote:Op maandag 18 januari 2010 02:34 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Draait iemand nog wel eens dat nummer van Freddie Mercury en Montserrat Caballé?
Metro rijd maar tot 24u behalve op vrijdag (2u) en zaterdags (hele nacht). Om 5u rijden de eerste metro's weer.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:45 schreef Notyouraverage het volgende:
Is de metro van Barcelona 's nachts een beetje veilig/te doen ?
Prima.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:45 schreef Notyouraverage het volgende:
Is de metro van Barcelona 's nachts een beetje veilig/te doen ?
Ik heb nog nooit problemen gehad in de metro en ik heb ook vaak s'nachts de metro genomen na het stappen (denk ook eens aan de bus, die rijden ook s'nachts en gaan ook vaak sneller naar de plekken waar je moet zijn).quote:
Welke is dat? Film gezien, maar geen liedje aan overgehouden..quote:Op maandag 18 januari 2010 07:54 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik vind dat liedje van Vicky Cristina Barcelona zo leuk![]()
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:37 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Welke is dat? Film gezien, maar geen liedje aan overgehouden..
Nee srryquote:Op woensdag 27 januari 2010 03:32 schreef welle18 het volgende:
Iemand die dan kan vertellen waar er een soort ski hut zit in barcalona????
quote:Op woensdag 27 januari 2010 03:32 schreef welle18 het volgende:
Alles is kut aan deze postquote:Op woensdag 27 januari 2010 03:32 schreef welle18 het volgende:
Thnxxquote:Op zondag 31 januari 2010 04:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou wij zaten 3 jaar terug in een net appartement, woonkamer met keuken, 2 slaapkamers en een nette douche in de buurt van Pla de palau. Het was dan ongeveer 5minuten lopen naar het strand en via allerlei bedrijvigheid loop je ook zo meer naar de Playa da Catalunya (zo heet dat toch, mijn geheugen is niet al te best) Ik heb de exacte naam van het plein proberen te zoeken maar die wordt niet aangegeven op google maps. Weet zeker dat het de juiste is want ik kan de pizzeria en de pub terug vinden die bij ons om de hoek zaten.. Ga nog even een poging wagen en anders kan ik het eventueel ook via mijn vader proberen... Die had geboekt
Krokusvakantie is nu toch? Zo ja dan heb je het niet best met de regen.......quote:Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Stereotomy het volgende:
tvp, ga met krokusvakantie weer naar Barcelona. Heerlijk, supermooie stad.
Um, weet er nog iemand een goede salsacafe of tangocafe in de stad?
Zuid-Nederland nu inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Krokusvakantie is nu toch? Zo ja dan heb je het niet best met de regen.......
[ afbeelding ]
Jep, was vrij nat en heb een paar drupjes opgevangen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Krokusvakantie is nu toch? Zo ja dan heb je het niet best met de regen.......
[ afbeelding ]
Wat zou je precies met de bus willen doen? Je hebt namelijk het "normale" systeem en de Bus Turistic (de toeristen dubbeldekker)quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het een beetje werkt met het bussysteem daar.
Nee, enkel als er mensen bij een halte staan te wachten en de hand opsteken of als er iemand op de knop drukt in de bus.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
...Stoppen ze bijvoorbeeld bij elke halte...
Je kunt in de bus een (duurder) kaartje (enkeltje) kopen, of je koopt een ATM kaart op een van de volgende punten:quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
...hoe zit het met betalen...
In sommige bussen wordt er via een LED bord voor in de bus aangegeven welke halte de volgende is en met een geautomatiseerde stem in het Catalaans, en sommige bussen niet, verder is het een beetje gokken denk ik als je de stad niet kent, of vragen, al spreken de "normale" bus chauffeurs bijna geen Engels.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
...en word er omgeroepen welke halte next is?...
Ok bedanktquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Wat zou je precies met de bus willen doen? Je hebt namelijk het "normale" systeem en de Bus Turistic (de toeristen dubbeldekker)
[..]
KNIP
Er zijn toch veel leukere kroegjes enzo waar je naar toe kan?!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:39 schreef welle18 het volgende:
Ik had een vraag over de baja weet iemand waneer die in april open is de tijden
groet mij
Upper Born, C/ Carders of C/ Jaume Giraltquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:01 schreef Mestras het volgende:
[ link | afbeelding ]
Uitzicht vanuit ons appartement
Juistem!!quote:Op zondag 28 februari 2010 20:22 schreef Uncle_Runkle het volgende:
[..]
Upper Born, C/ Carders of C/ Jaume Giralt?
Ziet er mooi uit! Mooie foto's! Zou zo maar een inspiratiebron voor mij kunnen zijnquote:Op maandag 1 maart 2010 17:23 schreef firewirecable het volgende:
Eerder heb ik al eens een topic geplaatst op de diverse NL foto fora met foto locatie tips voor mensen een citytrip plannen naar Barcelona. Dit omdat de meeste reisgidsen de "standaard" plekken laten zien en niet de andere, met name architectonisch, interessante dingen.
Mijn blog is geschreven in het Engels omdat ik een grote doelgroep wil aanschrijven, en omdat de meeste Nederlanders die een citytrip organiseren toch wel een mondje Engels spreken
Met dit blog probeer ik met behulp van mijn foto's en aanvullende info zoals: architect, website, transport die plekken te laten zien die ook interessant kunnen zijn in Barcelona.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
http://photobcn.wordpress.com/
[ link | afbeelding ]
Moet je nog veel regelen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 03:15 schreef warrel het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit! Mooie foto's! Zou zo maar een inspiratiebron voor mij kunnen zijn![]()
Ben druk bezig met mijn 'verhuizing' naar Barcelona, maar ik ontwijk het wel een beetje omdat ik het zo spannend vind![]()
Ik heb m'n ticket alquote:
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Niet nog steeds toch?
ik mekker niet hoor, ik nuanceer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Nashje het volgende:
In plaats van dat gemekker op de plaatsen waar ik me eigen 's avonds coma ga zuipen, kun je ook gewoon antwoord geven op m'n vragen.
Omdat we Barcelona willen verkennen? In Lloret zelf is geen reet te doen hoor, en we gaan ook echt niet elke avond daar zuipen, maar we waren gewoon benieuwd of de verbinding Barcelona-Lloret is te doen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef Notyouraverage het volgende:
Waarom ga je dan niet gewoon een paar dagen naar Lloret i.p,v. Barcelona?
Het is maar net wát je wilt? Overal in Barcelona is wel een overvloed aan alcohol te vinden om je in coma te zuipen hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Maar hoe is het uitgaansleven in Barcelona zelf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |