In beide gevallen heeft TS recht op een vast contract, dus het maakt voor de vraag van TS niet zo veel uit.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is expliciet voor de FNV Horeca CAO. Er is ook een CAO voor Horecagilde/horecabedijf.
@ TA, welke van de horeca CAO's is er op jou van toepassing?
Dat dan weer welquote:Op woensdag 22 april 2009 14:56 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Jij krijgt geen salaris gestort?
Daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 22 april 2009 14:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In beide gevallen heeft TS recht op een vast contract, dus het maakt voor de vraag van TS niet zo veel uit.
Dat komt omdat er meerdere horeca CAO's zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat komt niet overeen met het stukje van de FNV.
Je bent dan dus voor onbepaalde tijd in dienst, ofwel: ze komen niet zomaar gratis van je af!quote:Op woensdag 22 april 2009 14:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En ik heb t gevoel dat ik geen ander contract krijg.
Klopt. Echter heb jij per 21/03/09 op een vast contract omdat jij er dan 5 jaar werktquote:Op woensdag 22 april 2009 15:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar mijn 1e contract is toch geen verlenging?
"De arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd mag, in een periode van vijf jaar, maximaal vijf keer worden verlengd."
Hoe kan je dit slim doen als je zelf wilt stoppen, maar toch een ontslagvergoeding wilt?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Je bent dan dus voor onbepaalde tijd in dienst, ofwel: ze komen niet zomaar gratis van je af!
Dus geef bij je baas aan
-dat je nu dus in vaste dienst bent
-dat je NIET weg wilt (ookal wil je dat wel)
Als ze van je af willen kan je daar een ontslagvergoeding voor krijgen
Daar heb je een punt.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar mijn 1e contract is toch geen verlenging?
"De arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd mag, in een periode van vijf jaar, maximaal vijf keer worden verlengd."
Ehm, nee?quote:Op woensdag 22 april 2009 16:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dus als mijn contract afloopt op 21/09/2009 is hetMarko waarschijnlijk
Er zijn zo'n 10 posts waarin aangeven wordt dat de contractperiode niet langer dan 5 jaar mag duren óf 6x een verlenging.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Me 1e contract wat ik gekregen heb is toch geen verlenging? of zie ik het totaal verkeerd?
Idd. Dus boeie over het aantal verlengingen.quote:1. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan maximaal 4 maal (stilzwijgend) verlengd worden.
Indien elkaar opvolgende arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd in totaal langer dan 60 maanden
hebben geduurd, eventuele tussenperioden korter dan 3 maanden inbegrepen, wordt de
arbeidsovereenkomst beschouwd als zijnde voor onbepaalde tijd.
Zal niet veel zijn voor hun, aangezien ik een 5 uren contract heb. Dat betekend 100 uur totaal voor 5 maand. Dus rond de 800 euro zou dat zijn..hehequote:Op woensdag 22 april 2009 16:58 schreef FortunaHome het volgende:
Dus als ze nu van je af willen mogen ze ongeveer 5 maandsalarissen neerleggen
5 halve maandsalarissenquote:Op woensdag 22 april 2009 16:58 schreef FortunaHome het volgende:
Dus als ze nu van je af willen mogen ze ongeveer 5 maandsalarissen neerleggen
Als je kunt aantonen dat je stelselmatig meer hebt gewerkt kun je zelfs een contract voor het hogere aantal uren afdwingen. Niet dat het de werkrelatie goed zal doen, maar toch.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zal niet veel zijn voor hun, aangezien ik een 5 uren contract heb. Dat betekend 100 uur totaal voor 5 maand. Dus rond de 800 euro zou dat zijn..hehe
Maar ik werk ongeveer 20 uur per week
Dat geldt toch alleen bij een 0-uren contract?quote:Op woensdag 22 april 2009 19:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je kunt aantonen dat je stelselmatig meer hebt gewerkt kun je zelfs een contract voor het hogere aantal uren afdwingen. Niet dat het de werkrelatie goed zal doen, maar toch.
En dan heb ik het over het gemiddelde over de afgelopen 13 weken (3 maanden). De wet verplicht ze daartoe.
Nee hoor. Dat geld bij ieder dienstverbandquote:Op woensdag 22 april 2009 19:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat geldt toch alleen bij een 0-uren contract?
Oeh.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Oke, ik heb vandaag een brief binnen gekregen dat mijn contract per 21/09/2009 afloopt, en dat hij niet verlengd word. Terwijl ik er al 5 jaar werk...
Welke stappen kan ik ondernemen nu? Juridisch Loket?
Heel verstandig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op deze site staat het ook... van een vast contract...
http://www.fnvhoreca.nl/539/Arbeidsovereenkomst.html
Dan binnenkort maar even een gesprekje aan gaan
Bedankt,quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:41 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Heel verstandig.
Met name het volgende is van toepassing:
er twee of meer contracten zijn afgesloten die gezamenlijk betrekking hebben op een aaneengesloten periode van vijf jaar.
Aangezien je vandaag een brief hebt gehad, lijkt het me wel verstandig om vandaag nog even te bellen dat je wil praten over je brief.
Als je hier lang mee wacht komt het misschien onverschillig over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |