Goed voor je techniek, fietsen op sneeuw,quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:01 schreef DaDude1987 het volgende:
Ja, ik wacht ook even. De kou maakt me niet zoveel uit maar de grond is bevroren en dat vind ik echt niet relaxed op die kleine bospaadjes. Je wordt dan steeds het spoor in getrokken en gaat heel snel op je gezicht
Ik heb ook een spuitbus, als je maar niet de remmen enzo raakt is er geen probleemquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:51 schreef fs180 het volgende:
Iemand een goed ketting smeermiddel?
Ik gebruikte een spuitbus, wat eigenlijk erg slecht is
Het kan naar kleuren in keuzequote:
Als het in de buurt was geweest was ik gegaan onder het mom van Urban freeride op mn Freeride fullyquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:35 schreef fs180 het volgende:
Btw: dirt/street meeting in den haag, 21e van maart dacht ik, op een zondag
Wat een mooie tweewielerquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:24 schreef x3ro het volgende:
Heb intussen weer een mooi frame op het oog![]()
(Gezien ik alweer 2 jaar mijn Nicolai heb)
Gezien het handgemaakt word door een liefhebber is het voor een zeer mooie prijs zo goed als custom gemaakt te krijgen(qua geo, afmetingen en kleuren)
Dit is het frame. Zat te denken aan het frame matzwart gepoedercoat en dan de linkage rood anodiseren![]()
[ afbeelding ]
[img[http://is.pinkbike.com/photo/3789/pbpic3789551.jpg[/img]
[ afbeelding ]
Ow, en de prijs voor de alles?
Excl shock met frame gepoedercoat en linkages geanodiseerd, 830Euro
Incl Elka Stage5 Shock, gepoedercoat frame en geanodiseerde linkages.1200Euro
Never ending story in bikersland.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:51 schreef fs180 het volgende:
Iemand een goed ketting smeermiddel?
Ik gebruikte een spuitbus, wat eigenlijk erg slecht is
En al helemaal als je ziet dat ie met shock "maar" 1200 Euro kost. Een Solid mission 9 of Morewood zit al snel tussen de 18 en 2100 Euro.quote:
Finish line en pedro heb ik geprobeerd. Waarbij de eerste wel langer bleef zitten. Zal binnenkort weer de LBS binnenlopenquote:Op zondag 21 februari 2010 15:08 schreef Osramp het volgende:
[..]
Never ending story in bikersland.
Een deel gebruikt Supreme Black en is daar heel tevreden over. Een hoop voorbereiding, maar daarna weinig omkijken naar.
Een ander deel gebruikt dan weer Holmenkol lube extreme en dan heb je nog het gamma van Pedro's, Shimano en Pro Gold.
Zelf ben ik erg tevreden met Finish Line smeermiddel.
De dry lube voor matig vochtige ritten en wet lube voor modderige ritten. Gewoon op de ketting druppelen en schoonmaken na het rijden met afwasmiddel en een harde borstel.
Wereldwijd: http://www.gpsies.com/home.do#10_50.8498466_5.6872594_pquote:Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef Stansfield het volgende:
Bestaan er sites waar je mooie mountainbike routes kunt zien. Bij voorkeur in het midden van het land. Provincie Utrecht/ westerlijk gelderland.
De meeste uitgezette routes zijn ook te vinden op: http://www.mtbroutes.nl/. Alleen de reviews slaan soms nergens op....quote:Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef Stansfield het volgende:
Bestaan er sites waar je mooie mountainbike routes kunt zien. Bij voorkeur in het midden van het land. Provincie Utrecht/ westerlijk gelderland.
Ik gebruik vaak Pedros Ice Wax als het wat droger is en Pedros ChainJ voor als het vochtig is. En daarna schoonmaken met Oranj Peelz (de ketting) en Green Fizz (rest van de fiets). Ik heb ook wel goede ervaringen met Wet Lube van Motorex.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Finish line en pedro heb ik geprobeerd. Waarbij de eerste wel langer bleef zitten. Zal binnenkort weer de LBS binnenlopen
GOEEEEDDDquote:Op maandag 22 februari 2010 22:33 schreef Crazy-M het volgende:
Woei bericht van politie: Waarschijnlijk mijn Cube Acid mountainbike teruggevonden
Woensdag avond controle
Jah inderdaad, ben benieuwdquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:19 schreef Osramp het volgende:
[..]
GOEEEEDDD![]()
![]()
Nou maar hopen dat hij in een redelijke staat is. Pluim voor de Hermandad.
De framemaat staat vaak op de zadelbuis, vlak boven de trapas. Anders meten vanaf hart trapas tot bovenkant zadelbuis, die centimeters delen door 2,54 en dan heb je de inchmaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef Paul-89 het volgende:
Hallo,
Ik heb in de zomer van 2008 een Trek 6300 Black nieuw gekocht. En heb er door omstandigheden hoogstens 15 echte ritten meegemaakt. Hij verkeerd dus in perfecte staat, zonder krasjes, roestplekken of andere gebreken. Nu weet ik niet meer wat de framemaat is (hoe kan ik dit achterhalen ?) en wat schatten jullie wat de mountainbike nog waard is ? Aangezien ik hem waarschijnlijk ga verkopen. Jullie zouden me erg helpen.
Alvast Bedankt.
(zal vanmiddag wat foto's plaatsen.)
[ afbeelding ]
600 Had ik niet verwacht,quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:10 schreef Osramp het volgende:
[..]
De framemaat staat vaak op de zadelbuis, vlak boven de trapas. Anders meten vanaf hart trapas tot bovenkant zadelbuis, die centimeters delen door 2,54 en dan heb je de inchmaat.
Ik schat je bike op 600euro.
Zet hem eens met eigen foto's op mountainbike.nl. Daar zitten meer mensen die kwaliteit kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:38 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
600 Had ik niet verwacht,![]()
Heb hem nu voor 400 op marktplaats en het hoogste 'serieuze' bod is ¤350,-
Bedankt voor je info.
Oké ga ik zo snel mogelijk doen, bedankt voor de tips,,quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:55 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zet hem eens met eigen foto's op mountainbike.nl. Daar zitten meer mensen die kwaliteit kunnen waarderen.
Die van mij ligt niet voor niets vast verankerd aan de muur met een scooterslotquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:38 schreef Crazy-M het volgende:
Politie net geweest.
Was niet mn fiets. Leek er echt heel veel op. Alleen toch 3 dingen dat ik zeker kon zeggen niet mijn fiets was:
- Buitenband had een normale fietsband profiel, ik had echt grof profiel.
- Handvaten aan stuur waren anders
- Geen beschadiging daar waar standaard heeft gezeten
heb vanuit de verzekering al ee nnieuwe gehadquote:Op woensdag 24 februari 2010 21:12 schreef fs180 het volgende:
Ik zou hem nemen!![]()
Jammer zeg, heb je nog steeds niet je fiets terug, misschien vindt deze wel zijn eigenaar terug..
Daar waren de andere bewoners van het huis niet blij meequote:
Net de moeite genomen 't beestje toch maar even te wegenquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:26 schreef x3ro het volgende:
Na het onderhoud van de linkages, balhoofd en de gefixte voorrem
[ afbeelding ]
Rutbeek, hulsbeek, universiteit. Verder beetje knallen in het gebied rond het vliegveld, misschien aamsveen ook?quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:41 schreef Phreak. het volgende:
Mijn fietsje:
[ afbeelding ]
Frame: Be One frame
Vork: Manitou
Remmen: Shimano XTR V-Brakes
Schakelspul: Shimano LX
Tandwielen: Shimano XT
Fiets nu sinds een paar weken ook met klikpendalen, echt een aanrader.
Btw iemand hier in de omgeving van Oldenzaal/Enschede nog mooie routes?
ik ben zelf ook 2 meter lang, maar ondervond bij het uitzoeken van een mountainbike geen problemen, bij een fietszaak weten ze je goed te informeren, destijds kocht ik de mijn door op een vergelijkbaar model de maat te testen. Echter was mijn fiets in mijn maat niet in voorraad aanwezig, wat wel een probleem kan zijn waar je tegen aanloopt bij het aanschaffen van een fiets. Tevens heb ik destijds het stuur laten verhogen, en de afstand van het stuur naar het zadel laten verkleinen.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef wortaal het volgende:
Hoi Vraagje
Ik ben al tijdje geinstresseerd in mountainbiken en ben van plan om dit serieus te gaan doen
mede omdat ik fietsen erg gaaf vind en graag in de natuur ben
(en stiekem een keer wat aan mijn conditie moet doen)
Echter zoek ik iemand die mij het een en ander qua starterkit e.d. uit kan leggen
Ik ben zelf bijna 2 meter lang en vraag me dus ook af hoe ik hier rekening mee moet houden tijdens de aanschaf van een bike
zijn er verder mensen die mountainbiken in flevoland (almere) ?
Edit:quote:Op maandag 22 maart 2010 15:48 schreef wortaal het volgende:
Iemand tips waar naar te kijken bij het aanschaf van een mountainbike?
1. Kijk eens op het forum van mountainbike.nl, beginnershoekquote:Op maandag 22 maart 2010 15:48 schreef wortaal het volgende:
Iemand tips waar naar te kijken bij het aanschaf van een mountainbike?
Budget?? Indien niet bekend => Turner, geen twijfel mogelijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:52 schreef wortaal het volgende:
Na wat onderzoek ga ik voor een goed 56-59 cross country frame met 22"> 23" inch wielen en met 24 versnellingen
iemand nog advies voor een bepaald merk?
Een mountainbike heeft zo goed als altijd 26" wielen. Er zijn wel bijvoorbeeld DH fietsen die een 24" achterwiel hebben en voor cross-country bestaan er ook fietsen met 29" wielen, maar die zijn volgens mij nog niet echt populair. Ik zou voor een 'trail' achtige fiets gaan. Die hebben wat relaxtere geometrie dan een echte XC-race/marathon fiets. Met een relaxtere geometrie houd je het langer uit, maar de fiets is ook stabieler en dat is wel fijn voor een beginner.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:52 schreef wortaal het volgende:
Na wat onderzoek ga ik voor een goed 56-59 cross country frame met 22"> 23" inch wielen en met 24 versnellingen
iemand nog advies voor een bepaald merk?
Ik neem zeker je advies mee erg bedankt hiervoor ik ga ook zeker niet online kopen en bij een dealer langs die er verstand van heeft!quote:Op maandag 22 maart 2010 19:39 schreef Osramp het volgende:
[..]
Budget?? Indien niet bekend => Turner, geen twijfel mogelijk.
24 versnellingen is ook wat uit de tijd aan het worden. Momenteel zie je in hoofdzaak 9 speed achter, dus 27 versnellingen. 8 vits is al wat lastiger te krijgen (tenzij Deore/LX voldoet).
Wel mooi om te zien dat je mijn tips al ter harte genomen hebtAls het teveel werk is om over een beslissing na te denken, begin er dan maar niet aan. Hoop dat ik me vergis.
idd slimme keuze om je fiets bij een dealer te kopen. Het onderhoud van je fiets zul je vaak moeten uitbesteden, Ik had een kaart waarmee ik 4 maal langs kon komen waarbij mijn hele fiets werd herzien tegen een zeer kleine vergoeding. Service is zeer belangrijk bij een slijtgevoelige materiaal sport als mountainbiken.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:49 schreef wortaal het volgende:
[..]
Ik neem zeker je advies mee erg bedankt hiervoor ik ga ook zeker niet online kopen en bij een dealer langs die er verstand van heeft!
Die lange!... Ja, je moet rekening houden met de geometrie. En wat je lekker vind fietsen (stuur hoger, lager e.d.) gewoon proefritjes maken. Als je in Almere woont dan kan Profile je zeker helpen maar schroom niet om verder te kijken.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef wortaal het volgende:
Hoi Vraagje
Ik ben al tijdje geinstresseerd in mountainbiken en ben van plan om dit serieus te gaan doen
mede omdat ik fietsen erg gaaf vind en graag in de natuur ben
(en stiekem een keer wat aan mijn conditie moet doen)
Echter zoek ik iemand die mij het een en ander qua starterkit e.d. uit kan leggen
Ik ben zelf bijna 2 meter lang en vraag me dus ook af hoe ik hier rekening mee moet houden tijdens de aanschaf van een bike
zijn er verder mensen die mountainbiken in flevoland (almere) ?
Waar kan ik die veldrij route vinden?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:00 schreef Phreak. het volgende:
Hehe, mjah Hulsbeek route doe ik al te vaak eigenlijk. Dan heb je nog enschede noord, en nog een andere hele lange route door enschede en gedeelte duitsland, maar dat is meer een veldrij-route.
De WK 24h van 2008 is vannacht overleden in zijn slaap, bah. James Williamson. Oorzaak nog onbekend.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:50 schreef M2theC het volgende:
[..]
Die lange!... Ja, je moet rekening houden met de geometrie. En wat je lekker vind fietsen (stuur hoger, lager e.d.) gewoon proefritjes maken. Als je in Almere woont dan kan Profile je zeker helpen maar schroom niet om verder te kijken.
Flevoland is zeker ok biken. Almere (American Eagle route) is een simpel parcour en kort. Lelystad vind ik altijd erg cool. Zeewolde is ook erg ok maar daar ben ik nog maar een keer geweest. Als je begint moet je zeker niet te lang rijden, Almere is dan ideaal om een beetje te oefenen.
Mijn tip: Koop een goed frame en kijk niet teveel naar niet relevante zaken. Je gaat zeker een keer alles vervangenGeef ook niet teveel uit, het is je eerste fiets
Zorg verder (zoals hieronder staat) voor goede schoentjes (klikpedalen) en een helm.
MAAR ZIJN ER HIER NOG MENSEN DIE DE 24 UURS GAAN RIJDEN?? http://www.mtbrace.nl/
Bron?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:34 schreef No-P het volgende:
[..]
De WK 24h van 2008 is vannacht overleden in zijn slaap, bah. James Williamson. Oorzaak nog onbekend.
Al gevonden. Tjee, 26 en in zijn slaap gestorven. Da's wel erg hard.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:03 schreef Osramp het volgende:
[..]
Bron?
Zijn site maakt er geen melding van, net als nu.nl, telegraaf.nl, mountainbike.nl en metronieuws.nl
Heb nog een paar 2dehands hier staan, zijn wel stevig gebruikt maar niet kapot. Maatje 45 (vallen vrij klein).quote:
Oefen er wel eerst even mee om je voeten los te krijgen bij een hekje of paal. Gewoon snel je hak naar buiten draaien. Ook kan je eerst het veertje van het mechanisme in het pedaal flink los draaien, dan ga je er ook makkelijker uit. In de loop van de tijd wordt het mechanisme wel soepeler en gaan de plaatjes ook slijten, dan weer strakker zetten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:03 schreef wortaal het volgende:
... en klikschoentjes komen er zeker bij
Voor zover ik weet (maar ik weet heus niet alles), wordt Cube alleen als complete fiets verkocht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:13 schreef wortaal het volgende:
Update
Ik zoek een degelijk Cube frame (lijken me degelijke fietsen tegen een goede prijs)
Ga binnenkort bij de dealer langs (hopelijk dit weekend)
Okee, dan kun je voor een nieuwe Xtrail gaan bij Fietssportief , dit: http://www.fietssportief.(...)os-grounder-2010/668 is wel OK voor het geld.quote:
Voor die prijs (¤500 - 700) kan je denk ik beter een 2e hands proberen te vinden. Of misschien een model van vorig jaar. Maar let er wel op dat het de goede maat is en koop geen fiets met net de verkeerde maat omdat 'ie zo goedkoop is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:00 schreef fs180 het volgende:
Moet het nieuw zijn? En wat voor stijl fiets zoek je? Gewoon all mountain?
Das misschien niet gek! en een overjarig model moet je altijd kopen. Check ook eens Fietssportief, misschien vind je daar nog een goede eerste bike (over het algemeen iets betere afmontage)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:24 schreef FHR het volgende:
[..]
Voor die prijs (¤500 - 700) kan je denk ik beter een 2e hands proberen te vinden. Of misschien een model van vorig jaar. Maar let er wel op dat het de goede maat is en koop geen fiets met net de verkeerde maat omdat 'ie zo goedkoop is.
Het lijkt me meer een dat 'ie xc/trail zoekt. Alhoewel de definitie van 'all mountain' een beetje vaag is, heb je 't dan over 't algemeen over fietsen met 140 mm - 160 mm veerweg voor/achter.
Ik ben FEL TEGEN! generaliserende "overzichtjes". Daarin gaan ze uit van ideale lichaamsverhoudingen, en heb je wat langere benen/kortere armen dan kom je al snel bedrogen uit.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:01 schreef wortaal het volgende:
Dank voor reacties
Dus 22" moet met mijn 1,95 goed zijn?![]()
wat denken jullie ervan?
Lol, als je net begint kun je beter gewoon kijken of de fiets lekker zit. Je kunt altijd nog het stuur hoger zetten, de zadelhoogte aanpassen en eventueel een andere trapas nemen. Pas na een X aantal echte MTB tochten kom je er achter waar je last van hebt en wat lekkerder zit. Ik denk dat je pas bij je tweede of derde fiets (afhankelijk van je niveau) heel goed op geometrie e.d. gaat letten. Dus voor nu; check de tabel, ga voor je juiste framemaat en vergelijk deze eventueel met eentje daarboven en eentje daaronder. Check of je de fiets je aanstaat (zit je er voor je gevoel goed op?) en ga gewoon fietsen. Als je na een tijdje (geloof me, dat merk je echt niet als een proefrondje van 10 min gaat fietsen) last hebt van je onderrug, polsen e.d. check dan waar dit door komt. Osramp heeft op zich wel gelijk, maar ik zal me er nu nog niet te druk over maken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:03 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik ben FEL TEGEN! generaliserende "overzichtjes". Daarin gaan ze uit van ideale lichaamsverhoudingen, en heb je wat langere benen/kortere armen dan kom je al snel bedrogen uit.
Probeer eerst een testrit te maken en goed op je houding te letten. Neem iemand mee die kan kijken of je een beetje netjes zit.
Ik zou zeker even bij fietssportief.nl gaan kijken, of salden.nl
quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:05 schreef -moppie- het volgende:
Zo de fiets is binnen, een Trek 7100.
Zondag uitproberen.
en waar gaan jullie hem proberen?quote:Op maandag 19 april 2010 13:27 schreef Anne het volgende:
Ook even een verkapte TVP.
Gisteren een KTM Ultra Sport 2009 (17") besteld samen met een (korte) broek en een shirt.
[ afbeelding ]
Ze moesten wel nog even een dameszadel en een kortere stuurpen monteren, dus kan ik hem dinsdag ophalen.
Ben benieuwd!
Veldhoven en omgeving.quote:Op maandag 19 april 2010 21:46 schreef poqpoq het volgende:
[..]
[..]
en waar gaan jullie hem proberen?
Rondom Weeze (Duitsland). Eerst op de weg, later hier in de bossen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:46 schreef poqpoq het volgende:
[..]
[..]
en waar gaan jullie hem proberen?
Een bikepark bij Weeze? Het is daar toch hartstikke vlak? Anders moet ik daar 's een keer langs... Veel fietsplezier toegewenst in ieder geval.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Rondom Weeze (Duitsland). Eerst op de weg, later hier in de bossen.
Ik geloof dat je hier zelfs een specifiek park hebt, speciaal voor Mountainbikers.
Die moet ik ook een keer proberen!
Heel vaag, maar ik heb vandaag iets gelezen over een Mountainbikepark hier in de buurt. Maar ik kan het nergens terugvinden. Misschien dat ik gedroomd hebquote:Op donderdag 22 april 2010 21:55 schreef FHR het volgende:
[..]
Een bikepark bij Weeze? Het is daar toch hartstikke vlak? Anders moet ik daar 's een keer langs... Veel fietsplezier toegewenst in ieder geval.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |