Sommige dieren zou ik niet vertrouwen, maar andere weer wel helemaal. Ligt aan het karakter van het betreffende dier en het is wel zaak om de lichaamstaal echt goed in de gaten te houden. Kinderen zijn ook vaak onvoorspelbaar en dan kan een dier zich echt wel bedreigd voelen.quote:Op maandag 27 april 2009 12:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Onze Zorro komt echt altijd naar iedereen toe. Ook naar kleine kinderen. Tewijl Fire het allemaal wel goed vind van een afstandje. Zorro liep eens een kindje omver. Die kon net een beetje lopen en zij BLEEHHH en Zorro prrr prrr gaf d'r weer een kopje viel ze weer. In dat opzicht ben ik niet bang dat onze katten kinderen echt iets doen maar een dier is nooit te vertrouwen hou ik altijd als regel in mijn achterhoofd.
Kinderen moeten echt leren met dieren om te gaan. Mijn oudste neefje en nichtje (4 en 5) weten dat nu zo'n beetje, maar ik zou ze toch nooit alleen laten met Naartjie. Ze kunnen hem ongemerkt en onbedoeld in een hoek drijven en ik denk dat hij dan wel zou aanvallen (uit angst), als ze hem maar lang genoeg blijven aankijken. Ze weten prima dat poezen niet houden van rennende en schreeuwende kindjes, maar de angstsignalen van platte oortjes, verstijven etc. snappen ze nog niet.quote:Op maandag 27 april 2009 12:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Sommige dieren zou ik niet vertrouwen, maar andere weer wel helemaal. Ligt aan het karakter van het betreffende dier en het is wel zaak om de lichaamstaal echt goed in de gaten te houden. Kinderen zijn ook vaak onvoorspelbaar en dan kan een dier zich echt wel bedreigd voelen.
Mijn katten hebben voorkeuren. Sommige kinderen van vriendinnen kunnen ze goed hebben en andere kinderen niet. Dan gaan ze gewoon naar boven en laten zich niet zien. Net als met volwassenen.
Ik denk dat het voor mij ook wel zo zou werken.quote:Op maandag 27 april 2009 12:37 schreef nokwanda het volgende:
Het houden van katten was voor mij dan ook echt een issue bij het aangaan van een relatie. iemand die er niet van houdt KAN geen goede partner voor mij zijn, aangezien ik zo verweven ben met mijn beessies.
Heeft een van jullie trouwens iets met droominterpretaties? Ik had vorige week een droom die ik in TRU had geplaatst omdat ik er graag visies op wilde, maar daar kwam niks.
Ja, blegh! En die hond maar angstig opkijken.quote:Op maandag 27 april 2009 13:05 schreef DanseMacabre het volgende:
Hebben jullie trouwens dat filmpje van dat meisje gezien. Ze was die hond helemaal in elkaar aan het schoppen. Arm beest..
Maar je krijgt wel krullen in je haar!quote:
quote:Op maandag 27 april 2009 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:
De 3e bloeduitslag van Snowy is binnen hij heeft FIPnet nu we weer een beetje hoop begonnen te krijgen.
Wat zijn de symptomen van een kat met FIP?quote:Op maandag 27 april 2009 16:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Van FIP is maar 1 vorm dacht ik die droge en natte vorm is bij felv of fiv. Het is niet heel erg besmettelijk voor de rest maar ik hoor morgen wel meer. Ik ga het in ieder geval wel goed navragen
quote:Op maandag 27 april 2009 16:34 schreef nokwanda het volgende:
Ik lees zojuist (en dat had ik ook al van een fokster gehoord) dat juist FIP de droge en natte vorm kent. http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/FIP/fip.html
Frits heeft een keer een vriend van me in zn neus gebeten en dat was helemaal terecht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:25 schreef DanseMacabre het volgende:
Die van ons wel hoor, als ze in d'r mand lag was ze altijd chaggo. Of als ze boven op m'n moeder lag te slapen. Mijn broer zei een keer boe. Toen deed z'n neus zeer. Ook had ze een hekel aan mannen met zwarte schoenen. En ze kon zo heel goed grommen met haar lip opgetrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |