abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:23:40 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68231652
Nee, dat vat je niet. Verkoudheid heeft niets met kou te maken, maar met een virus dat geheel los staat van of je het nou koud hebt of niet. Wie de hele dag naakt buiten staat loopt evenveel risico als degene die een stukje fietst met acht jassen aan. Ik word niet goed van die watjes die klagen als er ergens een deur of raam open staat omdat ze dan kou zouden vatten.

Klacht: mensen die onterecht bang zijn om verkouden te worden
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:25:07 #2
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_68231714
HOAX IK ZEG DAT JIJ LEUGENS VERKONDIGT!!
  Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 11:25:29 #3
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_68231731
Verkouden zal ook vast niks met kou te maken hebben natuurlijk
Tevens -purist.
pi_68231736
Mensen die het koud hebben zijn veel vatbaarder voor die virussen. Dus ergens klopt het wel
pi_68231744
Je weerstand is in de kou lager dus vat je eerder virussen
Redacted
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 11:25:40 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68231756
Niet hoor.

Als je met natte sokken en verder naakt buiten gaat staan in een koude wind dan is je weerstand lager.
Dus komt er op dat moment een virusje voorbijvliegen dan dringt dat door in je verkleumde lijfje, terwijl als je lekker warm ingepakt was geweest, zou je lichaam dat virusje lachend weerstand hebben geboden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_68231776
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:57 schreef IkBenOzan het volgende:
Of van die mensen die gaan zeiken als je een raam open hebt staan "Maar ik wil niet ziek worden"
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_68231860
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:25 schreef Biancavia het volgende:
Niet hoor.

Als je met natte sokken en verder naakt buiten gaat staan in een koude wind dan is je weerstand lager.
Dus komt er op dat moment een virusje voorbijvliegen dan dringt dat door in je verkleumde lijfje, terwijl als je lekker warm ingepakt was geweest, zou je lichaam dat virusje lachend weerstand hebben geboden.
Dat dus; onterechte klacht.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:30:09 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68231926
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:25 schreef NoBody122 het volgende:
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:25 schreef Magnetrondoos4 het volgende:
Mensen die het koud hebben zijn veel vatbaarder voor die virussen. Dus ergens klopt het wel
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:
Je weerstand is in de kou lager dus vat je eerder virussen
quote:
Niet hoor.

Argh, stelletje betweters

'Doe iets warms aan, anders vat je kou'. Een goedbedoelde raad, alleen verkoudheid en griep worden niet veroorzaakt door kou maar door virussen.

De naam suggereert, dat verkoudheden worden veroorzaakt door afkoeling. Dit verband is niet wetenschappelijk bewezen.
pi_68231982
Wil een virus niet liever op lichaamstemperatuur zitten i.p.v. een koude plek?
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:32:54 #12
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_68232017
Moet je eens naar een bejaardentehuis gaan, als je daar zelfs in de zomer een raam openzet, hoor je binnen 3 tellen dat ze kou vatten
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:37:07 #13
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68232150
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:42:19 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68232366
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ja klopt, maar je weerstand is wel lager.
Dat is volgens mij ook niet waar. Je weerstand is in de winter lager omdat je minder buiten bent en vaker met mensen in een afgesloten ruimte zit. Minder zonlicht zal ook wel een rol spelen.
pi_68232371
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:32 schreef Ladidadida het volgende:
Moet je eens naar een bejaardentehuis gaan, als je daar zelfs in de zomer een raam openzet, hoor je binnen 3 tellen dat ze kou vatten
Zet eens een raam open in de winter.

Hebben ze weer uitverkoop bij de praxis voor 6 plankjes.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:44:55 #16
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_68232468
quote:

[..]

Ja, maar dat verband is (nog) niet wetenschappelijk bewezen.
pi_68232627
quote:
Niet hoor.

Bijna helemaal:

Plus het virusje moet door een ziek mens aan jou gegeven worden. Kun je wel in je natte sokken buiten staan, je weerstand wordt lager, virus is niet in de buurt en jij krijgt niets....

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz40.html
quote:
"Het verkoudheidsvirus wordt overgedragen via de huid bijvoorbeeld door iemand een hand te geven die net de neus heeft gesnoten of via de lucht bijvoorbeeld door niezen of hoesten."
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:51:06 #18
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_68232674
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:25 schreef NoBody122 het volgende:
Dan heeft negeren natuurlijk ook alles met negers te maken
pi_68232693
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:42 schreef Sok41 het volgende:

[..]

Zet eens een raam open in de winter.

Hebben ze weer uitverkoop bij de praxis voor 6 plankjes.
Zet ze dan ook bij elkaar om te lunchen die ouwe kuchende bejaarden. Raam open = weerstand laag. Kuchende bejaarde inclui griepvirus = verkouden / dood.

En dan heb je uitverkoop bij praxis voor 6 plankjes (en uitverkoop potjes met deksel voor de gecremeerden).
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:02:23 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_68233058
verkoudheid is een virus. Van alleen naakt in de kou staat wordt je niet verkouden. Klopt.
Maar je kunt wel een longontsteking oplopen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_68233061
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:51 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Zet ze dan ook bij elkaar om te lunchen die ouwe kuchende bejaarden. Raam open = weerstand laag. Kuchende bejaarde inclui griepvirus = verkouden / dood.

En dan heb je uitverkoop bij praxis voor 6 plankjes (en uitverkoop potjes met deksel voor de gecremeerden).
Dat hoeft niet eens, raam open = betere ventilatie, dus minder "besmette" lucht die blijft hangen.

Je kan hier lang of kort over lullen, de literatuur spreekt voor zich. Er is geen correlatie tussen kou en een verkoudheid.
pi_68233069
Eens met klacht, ik ben ook iemand die het altijd snel warm heeft en heb dan ook een pesthekel aan de zomer, ik heb het liefst in maart alles al open staan en heb er dan ook echt een hekel aan als je even naar boven of naar buiten loopt en je komt terug an alles zit dicht want 'het is zo koud' terwijl het 18 graden in de schaduw is!
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:03:06 #23
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68233085
Ga jij bij de volgende sneeuwbui maar naakt lekker buiten staan, TS.
Wedden dat je vervolgens met een kruik en een dik deken op de bank ligt te snotteren en te rillen.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_68233087
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:02 schreef DoctorB het volgende:
verkoudheid is een virus. Van alleen naakt in de kou staat wordt je niet verkouden. Klopt.
Maar je kunt wel een longontsteking oplopen.
Dat heeft er ook niks mee te maken
Longontsteking krijg je van een virus of een bacterie, niet van kou.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:07:12 #25
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_68233225
Ik heb ook zo'n collega. Hij presteerde het net nog om te vragen of ik het raam dichtdoe want hij heeft het koud en geen zin om kou te vatten. Wat een flapdrol, tis het mooiste weer van de wereld mietje, maar helaas kan ik het me niet permitteren om dit te zeggen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:09:57 #26
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68233322
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:03 schreef B.E.D het volgende:
Ga jij bij de volgende sneeuwbui maar naakt lekker buiten staan, TS.
Wedden dat je vervolgens met een kruik en een dik deken op de bank ligt te snotteren en te rillen.
Ik heb de hele winter in een t-shirt gelopen en ben niet één keer verkouden geworden Maar goed, naakt heb ik nog niet geprobeerd
pi_68233448
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:02 schreef Asgard het volgende:

[..]

Dat hoeft niet eens, raam open = betere ventilatie, dus minder "besmette" lucht die blijft hangen.

Je kan hier lang of kort over lullen, de literatuur spreekt voor zich. Er is geen correlatie tussen kou en een verkoudheid.

Of raam open is kou dus meer energetisch verbruik van het lichaam om warm te krijgen. Anders eerder vatbaar voor ziektes (werking witte bloedlichaampjes verhaal etc.).

Kou = verminderde weerstand = eerder vatbaar voor ziektes als verkoudheid. Mits het virus dan in de omgeving aanwezig is.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:15:44 #28
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_68233543
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:09 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik heb de hele winter in een t-shirt gelopen en ben niet één keer verkouden geworden
Right.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_68233556
Weerstand is het sleutelwoord. En een lichaam blootstellen aan zaken die die weerstand nadeling beinvloeden kunnen weer leiden tot problemen. Dus indirect heeft het wel degelijk met elkaar te maken.

En zeiken over een raam dat jij openzet, en dat een collega/kamergenoot daar problemen mee heeft. Ja, je had ook eerst kunnen vragen of hij/zij er een probleem mee zou hebben als je het raam open zou zetten, maar dat heb je vast niet gevraagd, of wel, TS? Natuurlijk als voorbeeld, de vraag had moeten zijn, zou je het gevraagd hebben... en in veel gevallen vragen mensen dat niet, nee, in al hun egocentrisme doen ze gewoon een raam open...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68233676
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:16 schreef AlphaOmega het volgende:
Weerstand is het sleutelwoord. En een lichaam blootstellen aan zaken die die weerstand nadeling beinvloeden kunnen weer leiden tot problemen. Dus indirect heeft het wel degelijk met elkaar te maken.

En zeiken over een raam dat jij openzet, en dat een collega/kamergenoot daar problemen mee heeft. Ja, je had ook eerst kunnen vragen of hij/zij er een probleem mee zou hebben als je het raam open zou zetten, maar dat heb je vast niet gevraagd, of wel, TS? Natuurlijk als voorbeeld, de vraag had moeten zijn, zou je het gevraagd hebben... en in veel gevallen vragen mensen dat niet, nee, in al hun egocentrisme doen ze gewoon een raam open...
Het laatste is een aanname. Ook egocentrisch.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:21:15 #31
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68233726
quote:
Kou -> verminderde weerstand: bron?
quote:
En zeiken over een raam dat jij openzet, en dat een collega/kamergenoot daar problemen mee heeft. Ja, je had ook eerst kunnen vragen of hij/zij er een probleem mee zou hebben als je het raam open zou zetten, maar dat heb je vast niet gevraagd, of wel, TS?
Waar staat dat ik dat raam ongevraagd open doe?
quote:
Natuurlijk als voorbeeld, de vraag had moeten zijn, zou je het gevraagd hebben... en in veel gevallen vragen mensen dat niet, nee, in al hun egocentrisme doen ze gewoon een raam open...
Juist ja
pi_68233909
quote:

[..]

Je weerstand gaat toch niet dagelijks omhoog en omlaag?

Volgens mij is je weerstand iets wat met je algehele gezondheid en met de algehele toestand van je afweersysteem te maken heeft, en niet iets wat van minuut tot minuut kan veranderen.

Het even koud hebben heeft daar dus geen invloed op. Langdurig onderkoeld raken natuulijk wel.
pi_68234025
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:19 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Het laatste is een aanname. Ook egocentrisch.
Dat klopt, dus? Wat wil je daar mee zeggen... ik ontken het niet...
pi_68234055
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat klopt, dus? Wat wil je daar mee zeggen... ik ontken het niet...
Ow, wat ben je scherp.

Je verwijt iemand van egocentrisch gedrag terwijl je het zelf doet met een aanname. Dat is ook egocentrisch.
pi_68234112
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Kou -> verminderde weerstand: bron?
[..]

Waar staat dat ik dat raam ongevraagd open doe?
[..]

Juist ja
Ik noem twee samenhangende dingen. Draai het eens om. Verminderde weerstand -> kou -> extra nadelige gevolgen? Het kan zijn dat iemand al een virusje onder de leden heeft wat beter om zich heen kan grijpen omdat een lichaam veel energie kwijt is aan andere bezigheden.

Maar ik wil jou wel eens een uurtje of 8 onder een airco luchtstroompje zien zitten. Moet je achteraf niet gaan zeiken dat je daar toch wel last kreeg, ok?
pi_68234148
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:34 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik noem twee samenhangende dingen. Draai het eens om. Verminderde weerstand -> kou -> extra nadelige gevolgen? Het kan zijn dat iemand al een virusje onder de leden heeft wat beter om zich heen kan grijpen omdat een lichaam veel energie kwijt is aan andere bezigheden.

Maar ik wil jou wel eens een uurtje of 8 onder een airco luchtstroompje zien zitten. Moet je achteraf niet gaan zeiken dat je daar toch wel last kreeg, ok?
Last van een stijve. Stijve nek. Niet van verkoudheid.

pi_68234173
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:32 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Ow, wat ben je scherp.

Je verwijt iemand van egocentrisch gedrag terwijl je het zelf doet met een aanname. Dat is ook egocentrisch.
Niet specifiek iemand, maar misschien lees ik mijn eigen uitspraak dan toch verkeerd. Het is een aanname van iets wat met regelmaat gebeurt. Maar het is vast voor jan lul dat er nu reclame campagnes zijn dat mensen onbewust steeds asocialer worden... misschien is dit een typisch gevalletje van?
pi_68234301
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:36 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Last van een stijve. Stijve nek. Niet van verkoudheid.

Verkoudheid is enerzijds een virus wat heel makkelijk op te lopen is, en anderzijds een virus wat zich relatief snel manifesteert... en daarom wordt die link vaak gelegd, ookal is dat misschien onterecht. Zo goed, azijnpissers...
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:50:57 #39
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:08:57 #40
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_68237035
Je snapt het niet joh! Je wordt eerder verkouden als het koud is!!!

Dat is toch logisch?
pi_68237271
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:42 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Verkoudheid is enerzijds een virus wat heel makkelijk op te lopen is, en anderzijds een virus wat zich relatief snel manifesteert... en daarom wordt die link vaak gelegd, ookal is dat misschien onterecht. Zo goed, azijnpissers...
Verkoudheid virus in airco + vocht + lucht verspreiding is grotere kans op ziekte idd. Dat ben ik met je eens.

En ik pis geen azijn
pi_68237478
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:32 schreef Ladidadida het volgende:
Die fossielen hebben sowieso geen weerstand. Als je daar een raam of deur open doet dan sterft de helft gelijk.
pi_68240926
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:23 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Die fossielen hebben sowieso geen weerstand. Als je daar een raam of deur open doet dan sterft de helft gelijk.
Zoals ik eerder al zei, waarom zou je daar naartoe gaan en een raam openzetten. Je kunt ook eerst vragen of er behoefte is aan een open raam... het onbedoelde asociale gedrag... ik zie weer een overheidscampagne die niet werkt...
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:43:51 #44
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_68242209
Als je zonder t-shirt naar buiten gaat als het koud is, krijg je aids. Willekeurige wiki link
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:53:21 #45
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_68242545
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:09 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik heb de hele winter in een t-shirt gelopen en ben niet één keer verkouden geworden Maar goed, naakt heb ik nog niet geprobeerd
TS is dik.
Hallon!
pi_68242624
quote:
Blootstellen aan zaken die de weerstand negatief beinvloeden is juist positief om weerstand juist op te bouwen. Mensen die de hele dag in de weer zijn met de "dettol" om alles te ontsmetten, worden ook sneller ziek.
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
  Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 22:36:24 #47
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_68255149
TS vat het niet
Tevens -purist.
pi_68255381
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:55 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Blootstellen aan zaken die de weerstand negatief beinvloeden is juist positief om weerstand juist op te bouwen. Mensen die de hele dag in de weer zijn met de "dettol" om alles te ontsmetten, worden ook sneller ziek.
Nonsens.

Er is wellicht wel een verband tussen de verminderde hoeveelheid pathogenen die mensen tijdens hun kinderleeftijd tegenkomen en de incidentie van atopische aandoeningen (de hygiënehypothese), maar bij volwassenen, met een volwassen immuunsysteem maakt het weinig uit. Zeker de micro-organismen die in een huis voorkomen, spelen een zeer kleine rol bij het ontstaan van infecties. Ontsmetten of niet, je wordt er toch niet ziek van.
pi_68255737
Wat een kankerslechte klacht. Door deze klacht vat ik kou.
pi_68257268
Ik dacht dat er dan minder bloed en dus ook witte bloedcellen en antistoffen in je neus komen als het koud is. Dat was een keer op discovery ofzo.. Lang geleden.. ergens.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')