nou... de rente en levensverzekering die ik elke maand betaal zie ik ook niet meer terug.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:15 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
mee eens, kopen, vooral nu. huren is weggegooid geld.
wel als je ooit je huis verkoopt. of als je partner wegvalt. in het 2e geval ben ik ineens stinkrijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:49 schreef avonne het volgende:
[..]
nou... de rente en levensverzekering die ik elke maand betaal zie ik ook niet meer terug.
Bij welke bank moet ik zijn om de rente terug te krijgen na verkoop?quote:Op donderdag 23 april 2009 01:14 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wel als je ooit je huis verkoopt. of als je partner wegvalt. in het 2e geval ben ik ineens stinkrijk.
Nee, huren wordt duurder omdat veel mensen geen huis meer kunnen betalen en daardoor aangewezen zijn om een huurwoning. Omdat er te weinig aanbod is zal er een tekort ontstaan. Het zal echt niet zo zijn dat veel mensen hun koopwoning zullen verhuren omdat dit simpelweg niet mag van de hypotheekverstrekker.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:52 schreef kraaksandaal het volgende:
Huren wordt binnenkort goedkoper door aanbod van huizen die niet verkocht worden.
Het aantal huizen blijft gelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:00 schreef dahei het volgende:
[..]
Nee, huren wordt duurder omdat veel mensen geen huis meer kunnen betalen en daardoor aangewezen zijn om een huurwoning. Omdat er te weinig aanbod is zal er een tekort ontstaan. Het zal echt niet zo zijn dat veel mensen hun koopwoning zullen verhuren omdat dit simpelweg niet mag van de hypotheekverstrekker.
Hij doelt op de levensverzekering. Een deel van de betaalde rente krijg je iedere maand terug via de voorlopige teruggave.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:49 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Bij welke bank moet ik zijn om de rente terug te krijgen na verkoop?
Dan ga ik vandaag nog een hypotheek afsluiten!
Ja dus?quote:Op donderdag 23 april 2009 08:02 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Het aantal huizen blijft gelijk.
Op de eerste plaats zijn het cooperaties, die hebben andere belangen dan enkel de winst maken. Tot zover was het rendement inclusief de waardestijging natuurlijk toch wel goed. Verder willen pensioenfondsen e.d. een gedivificeerde portefeuille hebben, dus obligaties, aandelen en onroerend goed.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom zou die verhuurder zijn pand dan niet verkopen als hij er niet voor kan vragen wat het waard is?
Waarom zou je een huis gaan kopen wanneer de huizenprijzen op hun top zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 23:15 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
mee eens, kopen, vooral nu. huren is weggegooid geld.
Het dikgedrukte is een idee dat in de oren van veel mensen zit en volstrekt onwaar is. Wanneer niemand ooit met verlies iets zou verkopen dan zouden alle prijzen altijd enkel maar kunnen stijgen. Kijken we naar de beurs, dan zijn er aandelen die drie keer door de helft zijn gegaan. Daar verkopen mensen dus die niet alleen een paar procent verlies hebben geleden maar vele keren meer! Toch verkopen ze! Omdat ze bijvoorbeeld het geld nodig hebben, een margin-call krijgen of geloven dat het nog verder zal dalen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:51 schreef dahei het volgende:
Iedereen denkt maar dat de prijzen van woningen ontzettend omlaag gaan. Mensen verwachten zelfs dat de huizen de helft minder gaan kosten. Ik ben het eens dat de woningprijzen iets zullen dalen zolang deze crisis duurt. De prijsdaling zal echter beperkt zijn. Mensen zullen hun huis niet verkopen voor minder dat ze ervoor betaald hebben, dan blijven ze liever zitten. Alleen de groep mensen die moet verkopen zal dit doen, maar hierdoor zal het aanbod zo beperkt zijn dat er een nog groter tekort aan woningen ontstaat dan dat er nu is. Hierdoor zullen de prijzen minder snel zakken.
Een tweede punt is, is dat niemand weet wanner de crisis afgelopen is. Als hij afgelopen is, wil iedereen tegelijkertijd een woning kopen wat de vraagprijs ontzettend zal stuwen, net als in de jaren 90.
Ik denk dat je gerust een huis kan kopen, maar ik zou momenteel geen tophypotheek nemen, voorzichtig kopen lijkt me het verstandigste. Ga uit van 70% van je salaris x4 als maximum koopsom.
Tja je kan natuurlijk altijd kijken of verzilverd wonen iets is voor je in de toekomst.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:20 schreef snakelady het volgende:
Maandlasten zouden bij kopen op ¤ 1.135,83 euro uitkomen exclusief de levensverzekering, die zit geloof ik voor 2 personen rond de 250 euro ( kan er langs zitten hoor)
En dat is toch wel een enorm groot verschil!!!
En wat je schrijft LXIV klopt wel, eigenlijk koop je een huis voor de nabestaanden, zelf kan je er namenlijk toch nooit lang van genieten als het eenmaal is afbetaald en is het afbetaald dan komt de fiscus nog eens langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |