abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 10:52:35 #51
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_68297212
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:48 schreef DarkShine het volgende:
Van de week al 6 extra kaarten voor Roda-Volendam gehaald, ga er vanavond waarschijnlijk nog 4 halen.
Heb je zoveel ruimte nodig om te zitten?
  donderdag 23 april 2009 @ 10:57:14 #52
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68297368
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:52 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Heb je zoveel ruimte nodig om te zitten?
Mijn penningen moeten op en ik moet de trayen bier toch ergens kwijt...

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_68303858
vind het trouwens wel beetje irritant dat er nu alweer overal staat dat roda een miljoen gekregen heeft. Dat ze dat geld gewoon meteen gegeven hadden en een onderzoek als voorwaarde gesteld hadden. Nu zijn er 3 maanden achter elkaar zulke berichten gekomen: Kerkrade moet weer bijspringen bij Roda. 'Alweer steun gemeente aan Roda' blablabla.

Als je niet beter weet denk je dat er elke maand weer een nieuw financieel probleem bij Roda is. Goed voor het imago als dat steeds overal te lezen is
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:43:54 #54
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68327045
quote:
Geruisloos afscheid Rudge
KNIEBLESSURE

Oud-Roda JC en VVV’ er Humphrey Rudge houdt er ernstig rekening mee dat zijn carrière als profvoetballer er definitief op zit.

De 31-jarige verdediger moet vertrekken bij zijn huidige club RKC.

Zijn twee knieën, waarin het kraakbeen ernstig beschadigd is, staan een langer bestaan als profvoetballer in de weg. ,,Mijn zware blessures herstellen helaas niet meer”, aldus Rudge. „Ik besef dan ook dat RKC mijn laatste club is geweest. Ik heb af en toe nog met het tweede elftal meegespeeld, maar voor de rest alleen in het krachthonk gezeten.”

Rudge erkent dat hij door deze stap vrijwel geruisloos afscheid neemt van het profvoetbal. „Dat doe ik eigenlijk bewust. Ik vind het namelijk vervelend wanneer mensen mij zielig gaan vinden. Dat is namelijk niet terecht, want met mijn zwakke knieën heb ik toch mooi tot mijn 31ste profvoetbal gespeeld.

Het amateurvoetbal is misschien nog een optie, maar dan moet ik wel plezier bij een eventuele club hebben en niet de verwachting wekken dat ik de ploeg op sleeptouw ga nemen.”

Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
quote:
Southampton neemt Saeijs niet over van Roda
DEGRADATIE

Jan-Paul Saeijs stapt niet over naar Southampton. De verdediger van Roda JC werd in de winterstop verhuurd aan de Engelse club uit de Championship (tweede niveau). In die huurovereenkomst werd een transfersom vastgelegd.

In geval van handhaving zou Southampton Saeijs definitief overnemen van Roda. De club van trainer Mark Wotte kreeg gisteren echter tien punten in mindering wegens een schuldenlast van tientallen miljoenen euro's en is daardoor gedegradeerd.

Iets wat waarschijnlijk ook zonder deze straf was gebeurd.

,,Door de degradatie gaat de koop niet door”, aldus Martin van Geel, directeur voetbalzaken van Roda.

,,Jan Paul zal dus naar ons terugkeren, tenzij zich een geïnteresseerde club voor hem meldt. Wellicht heeft hij zich in de picture gespeeld.”

Saeijs (30) heeft nog een eenjarig contract bij Roda.

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:43:55 #55
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68353499
Sparta-De Graafschap 0-0, ik denk voor ons de beste uitslag. Enerzijds loopt Sparta niet helemaal weg en anderzijds gaat De Graafschap ons niet voorbij. Als we morgen winnen dan is rechtstreekse degradatie denk ik afgewend. De Graafschap en Volendam hebben immers een veel slechter doelsaldo en bovendien moeten ze nog tegen elkaar. Maar Roda moet morgen hoe dan ook winnen, hoe dat gebeurt is irrelevant.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:53:22 #56
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_68353876
Alleen als Roda morgen en volgende week wint ben je van rechtstreekse degradatie af. Zolang De Graafschap en Volendam tijdens hun laatste wedstrijd tegen elkaar maar niet allebei genoeg hebben aan een gelijkspel is het goed. Want als dat zo is, dan is Roda de lul...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:54:46 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68353946
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:53 schreef LeonH het volgende:
Alleen als Roda morgen en volgende week wint ben je van rechtstreekse degradatie af. Zolang De Graafschap en Volendam tijdens hun laatste wedstrijd tegen elkaar maar niet allebei genoeg hebben aan een gelijkspel is het goed. Want als dat zo is, dan is Roda de lul...
Gezien de doelsaldo's en het feit dat ze nog tegen elkaar moeten is de kans bijzonder klein dat we dan nog laatste worden. Maar goed, eerst morgen maar eens winnen, daarna gaan we hier wel over bakkeleien .
pi_68355047
Ben nu al nerveus voor de wedstrijd van morgen. Hopen op een goed vol stadion.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:28:21 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68355383
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:20 schreef iehlaak het volgende:
Ben nu al nerveus voor de wedstrijd van morgen. Hopen op een goed vol stadion.
Laten we het hopen. Ik ben er hoe dan ook bij en reis er speciaal voor naar Limburg.
  zaterdag 25 april 2009 @ 02:04:50 #60
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_68358630
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daar dacht je ten tijde van het fusieverhaal nog heel anders over aangezien je toen alle leugens van de stuurgroep voor zoete koek slikte.
Ik slik niks voor zoete koek.
Ik ben gewoon voorstander van een fusie.

Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:17:48 #61
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68360943
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 02:04 schreef blonchi het volgende:

[..]

Ik slik niks voor zoete koek.
Ik ben gewoon voorstander van een fusie.

Dat maakt het alleen maar erger, de geschiedenis heeft aangetoond dat er hele enge dingen kunnen gebeuren als mensen zonder na te denken fanatiek achter een bepaald idee staan.
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:57:41 #62
26251 Eilanden
pi_68369200
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger, de geschiedenis heeft aangetoond dat er hele enge dingen kunnen gebeuren als mensen zonder na te denken fanatiek achter een bepaald idee staan.
Ja, laten we Sporting Limburg vergelijken met het nazisme
pi_68373767
Hup ROda
pi_68375608
Nou nou nou het was me toch weer geweldig, bodor met een geweldige tackle harm "de clown"
met 2 onnozele, ongelofelijke, debiele wissels, het was allemaal weer zoals vertrouwd waardeloos, thuis tegen volendam na de 1-0 in de fucking 20e minuut ipv proberen een beslissende goal te maken gaan tijdrekken 70 minuten lang thuis tegen volendam, echt wat een kansloze kutvertoning
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:34:58 #65
60704 LeonH
pi_68377012
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:49 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Nou nou nou het was me toch weer geweldig, bodor met een geweldige tackle harm "de clown"
met 2 onnozele, ongelofelijke, debiele wissels, het was allemaal weer zoals vertrouwd waardeloos, thuis tegen volendam na de 1-0 in de fucking 20e minuut ipv proberen een beslissende goal te maken gaan tijdrekken 70 minuten lang thuis tegen volendam, echt wat een kansloze kutvertoning
Meeuwis had meen ik aangegeven dat ie licht geblesseerd was... Maar waarom ie Oper er uit haalt voor Addo for fuck sake?!!?!?!?!

Je zag het gewoon, als Roda goed doordrukte en begon aan te vallen dat Volendam niet wist waar ze het moesten zoeken. Komt die hoere Platje er in komt tussen 2 (!!!) verdedigers door en die draait je weer half de nek om hier... Net als 2 maanden terug. En die schijt Verhoeven houdt nu ook opeens alles er uit waar ie normaal alles doorlaat!

Ohja... Bodor Van Veldhoven
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:49:32 #66
60704 LeonH
pi_68377428
Trouwens deze kennen jullie wel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_wereldwonderen

De 8e wordt: Handhaving Roda J.C. Eredivisie seizoen 2008/2009

Lichte troost dat Graafschap en Volendam volgende week tegen resp. NAC en Groningen moeten
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:35:47 #67
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_68378823
En nu gaat het pas echt spannend worden...
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:23:19 #68
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68380069
Harm de lafbek . Nadat die halve zool Oper in de rust wisselde wist ik al dat het mis zou gaan. Misschien moet je wat doen als je met tien man door moet, maar als een middenvelder rood krijgt lijkt het me redelijk bizar om een spits eruit te halen en een centrale verdediger erbij te zetten. Dat doe je als die rode kaart 10 minuten voor tijd valt, maar niet al in de rust. Sowieso is Oper met zijn sluwheid iemand die je erbij moet hebben als je op de counter gaat spelen, maar dat snapt Harm kennelijk niet.

Wat mij betreft promoveren we Harm weg tot assistent-trainer van het dameselftal. Of nog beter: we maken hem de persoonlijke trainer van Yulu en sturen beiden voor twee maanden op trainingskamp naar Nieuw-Zeeland.
  zondag 26 april 2009 @ 09:41:50 #69
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68384745
Na een nachtje slapen nog steeds boos op Harm. Ik weet zeker dat we met een coach die wel over enig spelinzicht zou beschikken gisteren gewonnen hadden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 26-04-2009 10:35:37 ]
pi_68385342
Thuis met 1-0 voor tegen Volendam en dan je enige spits -en een van je beste spelers gaan wisselen- voor een derde centrale verdediger. Alsof je 45 minuten achteruitlopen kan volhouden. Harm heeft er werkelijk niets van begrepen.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  zondag 26 april 2009 @ 10:44:23 #71
26251 Eilanden
pi_68385481
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:34 schreef LeonH het volgende:

[..]

Komt die hoere Platje er in komt tussen 2 (!!!) verdedigers door en die draait je weer half de nek om hier... Net als 2 maanden terug. En die schijt Verhoeven houdt nu ook opeens alles er uit waar ie normaal alles doorlaat!

Ohja... Bodor Van Veldhoven
Ik denk dat Roda de schuld van het gelijke spel meer moet zoeken bij zichzelf dan bij 'schijt Verhoeven' of 'hoere Platje'
  zondag 26 april 2009 @ 11:08:44 #72
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68385823
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:44 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ik denk dat Roda de schuld van het gelijke spel meer moet zoeken bij zichzelf dan bij 'schijt Verhoeven' of 'hoere Platje'
Volgens mij doen we niet anders.
  zondag 26 april 2009 @ 20:32:46 #73
60704 LeonH
pi_68403194
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:44 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ik denk bij de trainer want de eerste helft vond ik Roda heel goed spelen. Die clown wisselt in de helft en opeens is het goede aanvallende spel weg, en staat Cisse nog maar wat in zijn eentje te rennen voorin.

En ja... ik kan er inderdaad de schijt van krijgen als je een keeper tegenkomt die normaal bijna geen bal heeft en nog niet eens van de grond af komt en nu opeens alles pakt...

En ja... ik krijg er ook de schijt van dat alweer dezelfde speler je voor de 2e keer in het seizoen de nek omdraait. Maar verder niks tegen zijn kwaliteiten hoor, begrijp me niet verkeerd. Vind het zelfs knap dat die gozer dat nu al een paar wedstrijden zo flikt.
  maandag 27 april 2009 @ 08:41:45 #74
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68413697
quote:
Scenario B treedt in werking voor Roda
GELIJKSPEL Kerkraadse ploeg verzuimt tegen Volendam belangrijke stap richting directe handhaving te zetten

Met nog twee duels te gaan staan alle seinen in Kerkrade op rood. De vooral vanwege de grote belangen bloedstollende thuiswedstrijd tegen FC Volendam, die gewonnen had móeten worden, leverde niet meer op dan één schamel puntje: 1-1.

En daarmee treedt scenario B in werking: in elk geval geen achttiende worden.

Zes punten uit de laatste twee competitieduels in Kerkrade tegen Volendam en (komende zondag)Willem II waren een must om uitzicht te houden op directe handhaving.

Nu deel I van die missie is mislukt, wordt de situatie uiterst penibel.

De achterstand op plek vijftien (één punt) is even klein als de voorsprong op plaats achttien.

Theoretisch is dus alles mogelijk, maar met het bezoekje aan Feyenoord op de slotdag, lijkt Roda vooral afhankelijk van de concurrentie om de nacompetitie te ontlopen.

Sterker nog, met De Graafschap- FC Volendam op de laatste speeldag, is een zege tegen Willem II bittere noodzaak om niet naar Rotterdam te hoeven afreizen met in het achterhoofd de gedachte dat een nederlaag in De Kuip funest kan zijn. Daar waar Roda veertien jaar en een maand geleden voor de laatste keer wist te winnen.

Volendam vierde het puntje alsof het zich definitief veilig had gespeeld.

Begrijpelijk, want de 1-1 door supersub Melvin Platje viel pas zeven minuten voor tijd. Hoewel de gasten het spelbeeld in de tweede helft bepaalden, leverde het veldoverwicht (afgezien van een knappe actie van Dominique van Dijk) geen echt uitgespeelde kansen op.

De grootste mogelijkheden waren voor het counterende Roda dat al zijn geld zette op de snelheid van Sekou Cissé. De Ivoriaan verzuimde eerst de bal af te leggen op de geheel vrijstaande Willem Janssen, zag even later hoe zijn voorzet door Laurent Delorge van dichtbij werd naast getikt en faalde kort daarop (net als Janssen in de rebound) oog in oog met doelman Jeroen Verhoeven. Het bleken dure missers te zijn.

Trainer Harm van Veldhoven maakte dan ook een te neer geslagen indruk. Niet alleen omdat zijn team had verzuimd om uit te lopen naar 2-0, nadat Boldizsar Bodor in de eerste helft Roda op 1-0 had gebracht. Meer nog, omdat de thuisploeg er niet in was geslaagd het knotsgekke duel weer in handen te nemen toen beide formaties met tien man tussen de lijnen stonden.

Het rood voor Bodor vlak voor rust werd meteen na de hervatting gecompenseerd door het tweede geel voor Volendammer Yannick de Wit. Aangezien Van Veldhoven halverwege verdediger Eric Addo had gebracht voor spits Andres Oper telde Roda zoveel verdedigend ingestelde pionnen dat het niet meer aan voetballen toekwam.

Volendam leek in het verdere verloop van het kelderduel nog steeds een poppetje meer te hebben.

Bij de thuisploeg regeerden angst en chaos. Op het middenveld liepen de ervaren Meeuwis, Delorge en de doorgeschoven De Fauw kriskras door elkaar, langs de kant stond Van Veldhoven bijna een kwartier lang druk te wijzen en te corrigeren. „Het is voor mij onverklaarbaar dat het ons niet lukte het middenveld onder controle te krijgen.

Terwijl het eigenlijk heel simpel was.” De coach had gelijk met zijn bewering dat Volendam het vele balbezit nauwelijks wist om te zetten in gevaarlijke momenten voor de neus van Bram Castro. Aan de andere kant kan het nooit de bedoeling zijn geweest dat Roda er voetballend niet meer uitkwam en de meer dan 17.000 toeschouwers een helft lang met samengeknepen billen toekeken hoe de bezoekers de bal rond tikten en te vaak de vrije man vonden. „Zij mochten de bal hebben, wij gokten op de snelle omschakeling”, verklaarde Van Veldhoven. „Daardoor hebben wij ook de beste kansen gekregen. Als je met 1-0 voorstaat, moet je niet naïef zijn. De meeste dreiging ging van ons uit en we gaven weinig weg. Dan ga je toch niet meer risico’s nemen om minder controle te hebben?”

De God-zegene-de-greep-tactiek van de Limburgers bestond uit vuurpijlen richting de eenzame Cissé met een begeleidend schrijven: ‘Hier heb je er weer eentje jongen, kijk maar wat je ermee doet’. Van enige opbouw was geen sprake.

Maar wie de versnelling alleen in de achteruit heeft staan, moet niet vreemd opkijken als een in het strafschopgebied gepompt balletje alsnog verkeerd valt, zoals bij de 1-1. Dan heb je het onheil over jezelf afgeroepen. „Het was niet de bedoeling dat we zo ver zouden teruglopen.

We hadden eerder druk moeten zetten en Volendam verder van onze goal moeten houden”, aldus Van Veldhoven.

Na de gelijkmaker was Roda met een aantal kopballen dicht bij de 2-1, maar ook die vielen niet op de juiste plek. Het parool is nu: de scherven bijeen vegen en in elk geval geen laatste worden. Scenario B dus. Wie op eigen veld Volendam niet kan verslaan en op vreemde bodem al twaalf duels zonder zege is, heeft niet zo gek veel meer te eisen.

Eredivisie

Roda JC 1 Volendam 1

26. Bodor 1-0, 83. Platje 1-1. Scheidsrechter: Wegereef. Toeschouwers: 17.400. Rode kaart: 40. Bodor (Roda JC), 47. De Wit (FC Volendam, 2x geel). Gele kaart: Delorge, Linssen (Roda JC), Bakens, Hofstede en De Lange (FC Volendam).

quote:
Bodor: van held tot schlemiel

Hij had gehoopt de held van de avond te kunnen worden, maar droop af in de rol van schlemiel.

Boldizsar Bodor zette Roda JC tegen FC Volendam (1-1) met een bekeken treffer op 1-0. De Hongaar liet een wereldpass van Davy de Fauw over bijna vijftig meter met veel gevoel op de binnenkant van zijn linkervoet vallen.

De voorsprong was verdiend, omdat Roda in die fase de betere ploeg was en via een bal van Edwin Linssen op de lat en een inzet van Sekou Cissé (van de lijn gehaald) al een paar keer aan de 1-0 had geroken. „Toen dacht ik ook dat het niet meer verkeerd kon gaan”, aldus de doelpuntenmaker die nog geen kwartier later met rood van het veld moest na een vliegende tackle op Tim Bakens. „Ik liep schuin achter hem en wilde de bal spelen. Hij zette op dat moment zijn been ertussen. Ik had de sliding ingezet en kon niet meer terug.

De scheidsrechter wilde eerst geel trekken, maar greep naar rood toen spelers van Volendam riepen dat ik Bakens van achter had geraakt.”

Hoewel Bodor geen type is dat tegenstanders geregeld door midden zaagt, waren de beelden kraakhelder. „Ik kan me bij het zien van de beelden voorstellen dat de scheidsrechter rood geeft, maar ook weer niet”, aldus de balende Bodor. „Door dit resultaat moeten we iets gaan halen bij Feyenoord, dat is lekker.

Je hoort me niet zeggen dat we op 10 mei (laatste speelronde, red.) klaar zijn. Toch heb ik er genoeg vertrouwen in dat we het redden. Al moet het waarschijnlijk via de nacompetitie.”

Volgens trainer Harm van Veldhoven viel op de beslissing van scheidsrechter JanWegereef weinig af te dingen. „Ik kan begrijpen dat hij rood trekt. Bakens doet het slim door zijn lichaam op het juiste moment ertussen te gooien.

Maar Bodor hoeft die overtreding niet te maken.”

quote:
‘Platje brengt angst in de hoofden van spelers Roda’
SUPERSUB Invaller scoort opnieuw in Parkstad Limburg Stadion

Met een bloedende vinger en een opengesprongen lip stapte supersub Melvin Platje (foto) van FC Volendam zaterdagavond na het duel tegen Roda JC (1-1) door de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion. Ook zijn shirt zat onder het bloed. Een aandenken aan de felle duels die hij in de slotfase met Roda-verdediger Pa Modou Kah had uitgevochten.

Platje stond amper in het veld of hij bezorgde Volendam zeven minuten voor tijd de zo belangrijke gelijkmaker in het degradatieduel met de Limburgers. „Dit stadion bevalt me wel”, verwees hij lachend naar het bekerduel tegen Roda JC. Daarin scoorde hij twee keer, waardoor Volendam zich plaatste voor de halve finales. „Ik voelde dat er angst kwam bij de spelers van Roda JC toen ik in het veld kwam.”

Ook Volendam-trainer Frans Adelaar merkte dat Roda JC onzeker werd toen hij Platje inbracht. „Platje brengt angst in de hoofden van de spelers van Roda JC”, constateerde de trainer, die blij was met het gelijkspel. „We hebben De Graafschap en Roda JC achter ons gelaten.We hebben alles nog in eigen hand.”

Planning:
-
  maandag 27 april 2009 @ 09:12:12 #75
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68414089
Traint Roda zaterdag nog? Beter word die training net zo bezocht als de laatste voor de bekerfinale vorig jaar!
Planning:
-
  maandag 27 april 2009 @ 09:26:42 #76
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_68414349
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:57 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Mijn penningen moeten op en ik moet de trayen bier toch ergens kwijt...

[ afbeelding ]
Was dat nu (achteraf gezien) om je vooraf moed in te drinken of om na afloop de kater weg te zuipen?

Pff, hoe die Platje de 1-1 ook mag maken.. Kan nu nog alle kanten op onderin. Jullie moeten ook wel winnen zondag tegen Willem II, ik zou niet het risico willen lopen dat Volendam en De Graafschap 'het op een akkoordje gooien'.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  maandag 27 april 2009 @ 10:08:19 #77
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_68415213
We werden goed op de hoogte gehouden van de stand in Goteborg, maar als je dan hoort dat 10 minuten voor tijd alweer Platje gelijk moet maken?
Gisteravond nog een beetje de reacties gelezen hier en daar, en het moet gewoon echt slecht geweest zijn. Tijdtrekken thuis tegen Volendam is echt heel erg, en in principe begrijp ik wel dat je een spits wisselt bij rood van een middenvelder. Maar ik begrijp niet dat je dan Addo erin gaat zetten, wat een verdediger/ verdedigende middenvelder is. Waarom in hemelsnaam? Dit is weer een wissel die zo bij de overige 30 opzienbarende wissels van Harm kunnen.
pi_68417517
als ik de samenvatting zie op eredivisielive.nl dan hadden we gewoon de allerbeste kansen, net als tegen dat veredelde amateurclubje in de beker. En dan hoor en lees je overal dat harm poep in zijn broek heeft voor ze dan valt je toch gvd niets meer in. Van Veldhoven had 10 wedstrijden geleden al ontslagen moeten worden toen het voor iedereen duidelijk was dat van geel gegokt en verloren heeft.

Hoe haal je het in je hoofd om thuis voor een volle bak tegen volendam achteruit te gaan lopen?
  maandag 27 april 2009 @ 12:05:45 #79
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68418417
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:34 schreef planethugo het volgende:
Hoe haal je het in je hoofd om thuis voor een volle bak tegen volendam achteruit te gaan lopen?
Harm kon zich los van de zo goed als volle bak niet achter het publiek verschuilen deze keer. Want wij gaven wel thuis!
Planning:
-
pi_68418727
quote:
„Het is voor mij onverklaarbaar dat het ons niet lukte het middenveld onder controle te krijgen.
Terwijl het eigenlijk heel simpel was.”

„Zij mochten de bal hebben, wij gokten op de snelle omschakeling”, verklaarde Van Veldhoven. „Daardoor hebben wij ook de beste kansen gekregen. Als je met 1-0 voorstaat, moet je niet naïef zijn. De meeste dreiging ging van ons uit en we gaven weinig weg. Dan ga je toch niet meer risico’s nemen om minder controle te hebben?”
Dit zegt al genoeg, een gebrek aan tactisch inzicht en dan ook nogeens een belg dus de eerste reactie is: ow shit we staan voor dus we gaan verdedigen, iets waar we dit seizoen zowiezo al in uitblinken!
  maandag 27 april 2009 @ 13:24:05 #81
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68420627
Harm's tweede helft (die begon bij een 1-0 voorsprong)...:
quote:
Vanaf minuut 45 (5-3-1):
Castro
Linssen - de Fauw - Addo - Kah - De Jong
Delorge - Meeuwis - Janssen
Cisse
quote:
Vanaf minuut 66 (6-2-1):
Castro
Linssen - de Fauw - Addo - Kah - De Jong - Lachambre
Delorge - Janssen
Cisse
quote:
Vanaf minuut 86 speelde Harm Alles of niets! (6-1-2):
Castro
Linssen - de Fauw - Addo - Kah - De Jong - Lachambre
Delorge
Cisse - van Tornhout
Planning:
-
  maandag 27 april 2009 @ 13:30:48 #82
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_68420870
De Jong stond op de plek van Meeuwis.
  maandag 27 april 2009 @ 14:05:31 #83
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68422055
Planning:
-
  maandag 27 april 2009 @ 14:09:54 #84
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_68422200
En what the fuck moest Lachambre invallen? Moest die het verschil gaan maken?
Als ik goed lees is Lachambre dus ingevallen voor Meeuwis? WTF?
  maandag 27 april 2009 @ 14:43:54 #85
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68423386
Meeuwis was met afstand de slechtste op het veld...
Planning:
-
  maandag 27 april 2009 @ 15:36:45 #86
60704 LeonH
pi_68425390
De opstellingen van hierboven vind ik ook niet zo denderend, en dan met name De Jong. Die ging gewoon linkshalf voetballen. Lachambre vond ik het niet al te slecht doen, maar in zo'n wedstrijd zou ik geen speler zetten die al zo lang niet heeft gespeeld en weinig wedstrijdritme en balgevoel heeft.
  maandag 27 april 2009 @ 15:40:34 #87
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68425532
Nougoed, dan heb ik een fout gemaakt in Harm's visie. Maar welke idioot gaat tegen Volendam met 6 verdedigers spelen als je M O E T winnen?
Planning:
-
  maandag 27 april 2009 @ 15:56:14 #88
60704 LeonH
pi_68426166
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:40 schreef DarkShine het volgende:
Nougoed, dan heb ik een fout gemaakt in Harm's visie. Maar welke idioot gaat tegen Volendam met 6 verdedigers spelen als je M O E T winnen?
Kan gebeuren
Maar in principe blijft De Jong wel voornamelijk een verdedigende voetballer met een klein beetje aanvalskwaliteit (langs de lijn op dan) waardoor je idd met 6 verdedigers stond. Wat er ook gebeurt, ik denk niet dat Harmpje nog op de bank zit het volgende seizoen...
  maandag 27 april 2009 @ 19:07:47 #89
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68432225
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:40 schreef DarkShine het volgende:
Harm's visie.
Het is mij nooit opgevallen dat Harm visie heeft .
  dinsdag 28 april 2009 @ 08:47:46 #90
26251 Eilanden
pi_68449094
quote:
Castro doet aangifte tegen Hadouir
Van onze Telesportredactie

KERKRADE - Het is behoorlijk onrustig bij Roda JC, dat momenteel in acuut degradatiegevaar verkeert. Niet alleen de prestaties laten te wensen over, ook binnen de spelersgroep is het nodige gaande. Bram Castro heeft inmiddels bij de politie van Kerkrade aangifte gedaan van mishandeling door ploeggenoot Anouar Hadouir. Dat meldt Dagblad de Limburger.

Het voorval tussen Roda-doelman Castro en speler Hadouir speelde zich vorige week op de training af. Hadouir sloeg zijn ploeggenoot, die daarbij een snee in zijn wenkbrauw opliep. Ook klaagde de Belgische keeper over een duizelig gevoel. Overigens werd Hadouir door trainer Harm van Veldhoven teruggezet naar Jong Roda JC.

Het was overigens niet de eerste keer dat Hadouir in botsing kwam met een teamgenoot. In de thuiswedstrijd tegen De Graafschap eind februari duwde Hadouir aanvoerder Marcel Meeuwis opzij, omdat hij tegen de afspraken in een vrije trap wilde nemen.
OMG ..... de soap bij Roda gaat maar door en door....
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:06:50 #91
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68449436
Had Castro recent niet ook nog problemen met Kah?
En dan doel ik niet op dat duel in 020
Planning:
-
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:15:30 #92
26251 Eilanden
pi_68449649
Die Hadouir is een absolute lul en wat hij gedaan heeft kan natuurlijk absoluut niet, zeker niet zo ernstig. Maar aangifte doen .... zorgt ook weer voor onrust in deze cruciale fase voor Roda JC
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:19:23 #93
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68449736
Komende zomer opruiming houden.

Onruststoker Saeijs kan men verkopen aan the Saints, Castro & Hadouir in de aanbieding. En zo kan nog wel een hele zooi in de verkoop...
Planning:
-
pi_68450518
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:19 schreef DarkShine het volgende:
Komende zomer opruiming houden.

Onruststoker Saeijs kan men verkopen aan the Saints, Castro & Hadouir in de aanbieding. En zo kan nog wel een hele zooi in de verkoop...
Aflopend contract:
Bodor

Verkopen die rommel
Castro
De Wree
Eric Addo
Gommans
Hadouir
Mardulier
Saeijs
Vandamme
Yulu-Matondo

Proberen te cashen
Cissé
Meeuwis
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:27:05 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_68451323
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef iehlaak het volgende:
Verkopen die rommel
De Wree
Ik vind De Wree eerlijk gezegd nog niet zo'n slechte aankoop. Hij heeft me weliswaar nog niet volledig overtuigd, maar hij verdient wel het voordeel van de twijfel.
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:17:36 #96
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_68459606
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:15 schreef Eilanden het volgende:
Die Hadouir is een absolute lul en wat hij gedaan heeft kan natuurlijk absoluut niet, zeker niet zo ernstig. Maar aangifte doen .... zorgt ook weer voor onrust in deze cruciale fase voor Roda JC
Als men zich onderling gaat slaan binnen een team, lijkt me er al onrust genoeg te heersen.
Ik vind het juist goed dat Castro aangifte doet.
Hadouir is al vaker onhandelbaar gebleken, heeft in zn ééntje daarmee al voor zat op onrust gezorgd. Vind het eigenlijk nog meevallen, dat de knvb zelf nog geen sancties gesteld heeft....

Hoedanook Hadouir niet meer terug in de selectie laten komen dit seizoen en het liefst schorsen.

Geweld naast het veld wordt bestraft. Tijd dat dat met geweld óp het veld ook eens gaat gebeuren!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:11:57 #97
60704 LeonH
pi_68472859
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Aflopend contract:
Bodor

Verkopen die rommel
Castro
De Wree
Eric Addo
Gommans
Hadouir
Mardulier
Saeijs
Vandamme
Yulu-Matondo

Proberen te cashen
Cissé
Meeuwis
Helaas weg:
Oper
quote:
'Roda JC-spits Oper op weg naar Iraklis Saloniki'
28/04/2009 19:57

Andres Oper van Roda JC speelt komend seizoen bij het Griekse Iraklis Saloniki, meldt het AD. De Estse aanvaller heeft een aflopend contract bij de Limburgers.

Maandag is Oper bij de club, die op de twaalfde plek staat in de Griekse competitie, medisch gekeurd. De 31-jarige spits kan bij Iraklis een contract voor twee seizoenen tekenen. De 112-voudig Est international stond ook in belangstelling bij enkele Engelse clubs.
vi.nl
pi_68474245
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik vind De Wree eerlijk gezegd nog niet zo'n slechte aankoop. Hij heeft me weliswaar nog niet volledig overtuigd, maar hij verdient wel het voordeel van de twijfel.
Die jongen heeft geen doorgroeimogelijkheden en door zijn leeftijd weinig economische waarde. Zet er dan een jonge Nederlandse speler nodig. Jerrie 2.0 ofzo.
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:27:08 #99
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_68476329
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:41 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Zet er dan een jonge Nederlandse speler nodig. Jerrie 2.0 ofzo.
Die zijn er niet, de vorige keer dat ze op de Nederlandse toer gingen kregen we Saeijs, Linssen, Gommans, dat soort types.
Van mij mogen ze er 11 Ivorianen neerzetten, zal vast niet veel minder zijn dan nu.
pi_68486469
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:27 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Die zijn er niet, de vorige keer dat ze op de Nederlandse toer gingen kregen we Saeijs, Linssen, Gommans, dat soort types.
Van mij mogen ze er 11 Ivorianen neerzetten, zal vast niet veel minder zijn dan nu.
In de eerste divisie of de jeugd van Ajax/Feyenoord/PSV/Vitesse is vast wel een aardige jonge rechtsback te vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')