quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:15 schreef couscousman het volgende:Het komt (denk ik) niet door mij dat mijn moeder zo doet.
Een maand ongeveer nadat pa en ma uit elkaar waren begon de vriend van mn ma een soort van dreigbrieven te sturen, mijn vader uit te lachen, mij uit te lachen. etc.
nadat ik dus agressief werd op die man stopte hij met deze praktijken, dus het heeft ons wel goed gedaan.
mijn moeder zei vanaf dag 1 niks meer. dus ik zou ook niet weten of het allemaal wel zo door mij komt.
overigens heb ik over 1,5 maand een afspraak met een psychiater. duurt wel lang allemaal. ik betwijfel overigens of deze man zich in mij kan verplaatsen, en of hij niet met standaard procedure tips komt. want die weet ik natuurlijk ook wel.
ben wel vaker naar een psychiater gegaan voor andere dingen, 100% van de keren heeft het allemaal niks uitgehaald. tenzij ik naar de meneer moest om ritalin te halen, dat lukt hem dan nog net wel.
Nee, ik denk ook niet dat het door jou komt. Ik weet eigenlijk wel zeker van niet.
Ik kan me goed voorstellen dat je heel, heel boos bent. Dat is ook niet meer dan terecht. Wat je moeder doet, naar jou toe, is in mijn ogen onvergeeflijk. Geen enkele moeder zou een man, en al helemaal niet zo'n loserig exemplaar, boven haar kinderen moeten stellen. Wat tussen haar en je vader is, is tussen hen. Maar ze is je moeder, en als moeder heeft ze een verantwoordelijkheid naar jou. Ik denk dan ook dat de woede die je voelt niet zozeer naar die vent gericht is, maar eigenlijk naar je moeder. En dat is volkomen normaal, en volkomen begrijpelijk. Het doet ook pijn, toch?
Je schiet helaas niet zo heel veel op met als een gewonde tijger uit te blijven halen en om je heen te blijven meppen. Het advies om naar een psych te gaan om hierover te praten is dan ook een goed advies. Probeer er met een open blik naartoe te gaan, sta open voor je gevoelens en voor het verdriet om wat je moeder jou aandoet en probeer daar met hulp een manier in te vinden om ermee om te gaan. Life sucks, zo nu en dan.
Heel veel sterkte en een virtuele knuffel omdat ik met je te doen heb.