abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68241722
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:32 schreef couscousman het volgende:

[..]

alcoholisme is wel degelijk erfelijk: http://www.psycholoog.net/?p=506

iig bedankt voor alle reacties! ga een dezer dagen even informeren naar een psycholoog!
Er staat in dat artikel helemaal niet dat alcholisme erfelijk is. Er staat dat kinderen van alcoholisten eerder met andere alcoholisten trouwen. "Het is nog onduidelijk of het gaat om een erfelijke ‘drankzucht’ of om andere factoren. "

Zo zie je bv. ook vaak dat kinderen die mishandeld zijn in hun jeugd als ze ouders zijn eerder hun kind mishandelen. "ze zijn hiermee opgevoed en denken dat dit normaal is"

Ik denk dat het ook zo is met alcoholisten is.

Verder als tip, ik zou totaal niet meer bij je moeder langsgaan. Je hebt het geprobeerd maar uit mijn ervaring (mijn moeder was jaren alcoholist) kun je toch niet doordringen tot die mensen.

Sterkte verder.
"I'm so antisocial, that I am afraid of myself!" Qoute from Me.
pi_68242406
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:10 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:

[..]

Eh, ze heeft in principe niet hem maar zijn vader verlaten.. Om te zeggen "Waarom heb je MIJ verlaten voor zo'n zielig figuur" vind ik een beetje dramaqueenerig. En voor zware mishandeling krijg je wel iets meer dan een boete/taakstraf.
Zware mishandeling hangt helemaal af van de situatie in NL dat verschilt echt van zaak tot zaak.
TS heeft een aantal keer verteld dat hij contact probeert te zoeken met zijn moeder d.m.v gesprekken / aanrakingen en dat zij hem negeert en weg loopt. Daaruit kun je volgens mij concluderen dat ze hem ook heeft verlaten in een zekere zin.

TS moet i.i.g zeker hulp zoeken als hij zichzelf niet onder controle kan houden en zijn emoties geen plek kan geven.
pi_68245892
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:49 schreef BloodStain het volgende:

[..]

Zware mishandeling hangt helemaal af van de situatie in NL dat verschilt echt van zaak tot zaak.
TS heeft een aantal keer verteld dat hij contact probeert te zoeken met zijn moeder d.m.v gesprekken / aanrakingen en dat zij hem negeert en weg loopt. Daaruit kun je volgens mij concluderen dat ze hem ook heeft verlaten in een zekere zin.

TS moet i.i.g zeker hulp zoeken als hij zichzelf niet onder controle kan houden en zijn emoties geen plek kan geven.
Wat je nu zegt is iets anders dan wat je net zegt Net suggereerde je dat hij hooguit een taakstraf of boete krijgt voor de mishandeling. Dat is natuurlijk onzin want de maximumstraf is hiervoor 4 jaar en de boetes lopen op tot boven de 10.000 euro, dus als aangifte gedaan wordt hoeft hij niet per definitie te rekenen op een licht strafje. Nederland is op zich nog best een streng land (nee, als je het gaat vergelijken met landen met primitieve strafpraktijken als doodstraf en dergelijke niet natuurlijk) en het is echt niet zo dat je hier overal mee wegkomt. Het is een populaire kreet van veel mensen die ook wat willen zeggen, vaak dezelfde mensen die roepen dat levenslang hier niet levenslang is (no offence richting jou, gewoon in het algemeen hoor!) Ik had maandag gastcollege van een ex-delinquent en die wist me te vertellen dat wij het op-één-na strengst straffende Europese land zijn..

Zij heeft hem weliswaar min of meer verlaten, maar TS heeft daar zelf ook de hand in gehad. TS bedreigt en intimideert haar nieuwe vriend elke keer dat hij langskomt, heel raar vind ik het niet dat die moeder dan geen contact wil. Tuurlijk, wat zij doet en wat die vent doet is fout, maar het is niet raar dat ze geen contact met haar zoon wil als hij niet normaal langs haar vriend kan lopen.
pi_68248109
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:49 schreef couscousman het volgende:

ik kijk hem altijd strak aan, steek middelvinger op, maak sla-gebaren etc.
*slow-clap*

Zoek professionele hulp, want je snapt zelf ook wel dat dit geen productief gedrag is. Voor de rest: sterkte.
pi_68259468
Het komt (denk ik) niet door mij dat mijn moeder zo doet.

Een maand ongeveer nadat pa en ma uit elkaar waren begon de vriend van mn ma een soort van dreigbrieven te sturen, mijn vader uit te lachen, mij uit te lachen. etc.

nadat ik dus agressief werd op die man stopte hij met deze praktijken, dus het heeft ons wel goed gedaan.

mijn moeder zei vanaf dag 1 niks meer. dus ik zou ook niet weten of het allemaal wel zo door mij komt.

overigens heb ik over 1,5 maand een afspraak met een psychiater. duurt wel lang allemaal. ik betwijfel overigens of deze man zich in mij kan verplaatsen, en of hij niet met standaard procedure tips komt. want die weet ik natuurlijk ook wel.

ben wel vaker naar een psychiater gegaan voor andere dingen, 100% van de keren heeft het allemaal niks uitgehaald. tenzij ik naar de meneer moest om ritalin te halen, dat lukt hem dan nog net wel.
pi_68260232
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Mordreth op 22-04-2009 08:21:44 (reageer dan niet :)) ]
  woensdag 22 april 2009 @ 08:51:25 #57
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68261041
quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:15 schreef couscousman het volgende:
Het komt (denk ik) niet door mij dat mijn moeder zo doet.

Een maand ongeveer nadat pa en ma uit elkaar waren begon de vriend van mn ma een soort van dreigbrieven te sturen, mijn vader uit te lachen, mij uit te lachen. etc.

nadat ik dus agressief werd op die man stopte hij met deze praktijken, dus het heeft ons wel goed gedaan.

mijn moeder zei vanaf dag 1 niks meer. dus ik zou ook niet weten of het allemaal wel zo door mij komt.

overigens heb ik over 1,5 maand een afspraak met een psychiater. duurt wel lang allemaal. ik betwijfel overigens of deze man zich in mij kan verplaatsen, en of hij niet met standaard procedure tips komt. want die weet ik natuurlijk ook wel.

ben wel vaker naar een psychiater gegaan voor andere dingen, 100% van de keren heeft het allemaal niks uitgehaald. tenzij ik naar de meneer moest om ritalin te halen, dat lukt hem dan nog net wel.
Nee, ik denk ook niet dat het door jou komt. Ik weet eigenlijk wel zeker van niet.

Ik kan me goed voorstellen dat je heel, heel boos bent. Dat is ook niet meer dan terecht. Wat je moeder doet, naar jou toe, is in mijn ogen onvergeeflijk. Geen enkele moeder zou een man, en al helemaal niet zo'n loserig exemplaar, boven haar kinderen moeten stellen. Wat tussen haar en je vader is, is tussen hen. Maar ze is je moeder, en als moeder heeft ze een verantwoordelijkheid naar jou. Ik denk dan ook dat de woede die je voelt niet zozeer naar die vent gericht is, maar eigenlijk naar je moeder. En dat is volkomen normaal, en volkomen begrijpelijk. Het doet ook pijn, toch?

Je schiet helaas niet zo heel veel op met als een gewonde tijger uit te blijven halen en om je heen te blijven meppen. Het advies om naar een psych te gaan om hierover te praten is dan ook een goed advies. Probeer er met een open blik naartoe te gaan, sta open voor je gevoelens en voor het verdriet om wat je moeder jou aandoet en probeer daar met hulp een manier in te vinden om ermee om te gaan. Life sucks, zo nu en dan.

Heel veel sterkte en een virtuele knuffel omdat ik met je te doen heb.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_68274489
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Mordreth op 22-04-2009 16:25:33 (graag normaal reageren) ]
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:53:15 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70534089
nog updates?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')