Dan is het nog altijd vegEtaris(ch)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Jezus, wat een niveau zeg...
[..]
Mwoah, dat zou nog kunnen zijn omdat het er niet helemaal op paste.
Waarom zie ik deze niet?quote:
Ja, maar pizzastokbrood moet wél 1 woord zijn, dus het was hoe dan ook niet in ordequote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Jezus, wat een niveau zeg...
[..]
Mwoah, dat zou nog kunnen zijn omdat het er niet helemaal op paste.
Omdat dit soort fouten de laatst tijd érg vaak gemaakt wordt.quote:
Volgens mij is dat nog niet genoemd, maar je bent in ieder geval niet de enige die zich daar aan ergert. Dat die fout in het dagelijks gebruik in e-mail berichten en op fora veel gemaakt wordt, vind ik nog tot daar aan toe. Maar zelfs in tijdschriften en andere publicaties zie je die fout heel veel. En ik vind het ontzettend storend, lees in gedachten de letter zoals die geschreven staat en dan loop het gewoon niet lekker.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
is é al genoemd? Mensen die een è moeten typen en het schrijven als é? Ik snap de hele logica er niet achter, de klank eh en ee zijn heel anders en toch typen ze het fout? Maar ja dit is dan ook hoogstwaarschijnlijk geen grammaticale fout maar meer een ik-zuig-in-computereren fout.
Alsof ' + e moeilijker is dan ` + e.
"Hé hoe doe jij die omgedraaide ' ?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
Hier is de 'Hé' toch correct?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
"Hé hoe doe jij die omgedraaide ' ?" <-- zulk volk dus.
Onhandig voorbeeld ja, want hier kan het allebei inderdaad. Ik denk dat het meer om dit soort dingen gaat:quote:
quote:
Oh ik heb mquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:18 schreef Zapper het volgende:
[..]
Omdat dit soort fouten de laatst tijd érg vaak gemaakt wordt.
Ik weet eigenlijk niet eens wat het verschil is tussen é en è..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
is é al genoemd? Mensen die een è moeten typen en het schrijven als é? Ik snap de hele logica er niet achter, de klank eh en ee zijn heel anders en toch typen ze het fout? Maar ja dit is dan ook hoogstwaarschijnlijk geen grammaticale fout maar meer een ik-zuig-in-computereren fout.
De é klinkt als de hoofdletter E zoals in het woord helemaalquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:14 schreef Caroline_88 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet eens wat het verschil is tussen é en è..![]()
Iemand?
Brabantquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar in Brabant zeggen ze 'Die film was goed hé?'
Brabantquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar in Brabant zeggen ze 'Die film was keigoed hé?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |