Het zijn wél allemaal zelfstandige naamwoorden, met af en toe een bijvoeglijk naamwoord ervoor.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:57 schreef Gwywen het volgende:
En die hele lijst daarboven klopt natuurlijk in wezen ook geen hout van.
Zijn 't allemaal werkwoorden? Nee.
Zijn 't allemaal zelfstandige naamwoorden? Ook niet.
Ik zou zo'n opsomming nooit goedkeuren.
Dat klopt. Maar bij bepaalde woorden zoals zonnestraal en Koninginnedag geld het nog steeds.quote:Op maandag 20 april 2009 17:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Die regel wordt al jaren niet meer gebruikt om te bepalen of er een tussen-n hoort of niet.
Vilten en striptekenen zijn toch echt werkwoordenquote:Op maandag 1 juni 2009 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het zijn wél allemaal zelfstandige naamwoorden, met af en toe een bijvoeglijk naamwoord ervoor.
Je doelt op "eerste graadsopleiding"? Of zie ik iets anders over het hoofd?quote:Op maandag 1 juni 2009 14:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vilten en striptekenen zijn toch echt werkwoorden![]()
En door de ongelukkige opsomming lijkt 't net of 'ambachten' ook een werkwoord is.
Gisteren nog een leuke in de krant.
[ afbeelding ]
Ik snap wel dat ze een expert zoeken, want een foutloze advertentie in elkaar zetten lukt ze niet eens
Nee, het zijn zelfstandige naamwoorden. Of, zo je wilt, werkwoorden die de functie van zelfstandig naamwoord vervullen.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vilten en striptekenen zijn toch echt werkwoorden![]()
Nee, da's Engels, snap dat dan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:43 schreef Klonk het volgende:
Bij L1 (de regionale zender van Limburg) had vandaag iemand z´n kindje bij zich, en die mocht het nieuws schrijven op de website, resultaat
[ afbeelding ]
En "17 burgershoe de" dan? Je maakt me niet wijs dat dat ook Engels is, mijn Engels is iets te goed om dat te gelovenquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:54 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nee, da's Engels, snap dat dan.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:12 schreef J0ttem het volgende:
Op een lantaarnpaal @ de Enschede Drienelo treinstation had iemand "Life or Dye" (oid) gekladderd
oepsquote:
Haha, net of het sarcastisch is ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:35 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
Citeren zonder de auteur te vermelden.
Overigens is het we/wij gebruik ook niet echt consequentquote:Op maandag 1 juni 2009 15:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Je doelt op "eerste graadsopleiding"? Of zie ik iets anders over het hoofd?
quote:Tijdelijk gesloten voor
spoedgevallen
bel 020-nogwat.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:35 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
Citeren zonder de auteur te vermelden.
Jezus, wat een niveau zeg...quote:
Mwoah, dat zou nog kunnen zijn omdat het er niet helemaal op paste.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef eleusis het volgende:
Ontopic, niet heel veel tegen gekomen, alleen laatst een lekker vegataris broodje bij de Coop...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |