abonnement Unibet Coolblue
pi_68418849
Mijn ploeggenoten van vorig jaar hebben het dit weekend trouwens erg mooi gedaan! 2e in N4+ én O4+ als tweedejaarsploeg is een mooie prestatie. Vanaf volgende week moeten de blikken voor hen echt binnen gaan stromen!

Pullup, jij weet vast wel hoe dat werkt: hoe wordt bij de bond nou bepaald waar de focus komt te liggen? in een artikel op nu.nl zegt Femke Dekkers het volgende:
quote:
“Een nieuwe Dames Acht zie ik echter nog niet in het verschiet liggen. Daarom richten wij ons voorlopig op de Dubbel Twee. Het huidige beleid is ook veel meer gericht op het skollroeien (twee riemen) in plaats van het boordroeien (één riem).”
Is dit nou inderdaad zo en waarom wordt die focus gebaseerd? Ligt de focus nu meer op skollen zodat de individuele kracht en techniek verder ontwikkeld kan worden zodat er meer richting London 2012 meer gericht kan worden om het boordroeien? Ben wel benieuwd hoe dit nou wordt bepaald!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_68419019
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:15 schreef De_Brok het volgende:

[..]

je bedoelt dat je eigenlijk te laf was om lekker te gaan tanken in de kroeg en je zo heerlijk de roeiers van theta en ons kon wakker houden? hahahaha
De kroeg was weer heerlijk fout: Amsterdamse avond met allerlei semi-bekende zangers, opgedirkte maar net iets te verlepte vrouwen en lekker doorpilzen!
Juist dat ja! De reden dat ik toch niet mee de kroeg in ben gedaan: er 's ochtends al op tijd uit gegaan en zondag om 8.15 de eerste voorwedstrijd, dus om 6 uur eruit. Dan maar een avondje braaf en de volgende ochtend wel scherp. Er moest wel echt even goed gevaren en dus goed gecoacht worden (wat gelukt is trouwens).

Dat wakker houden deden de Phocanen trouwens zelf wel. Heb me er bijzonder over verbaast hoe iedereen zonder problemen de deur met een gigantische dreun dicht liet vallen terwijl er al roeiers lagen te slapen.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_68419134
Snelle tijden gevaren op in het B8+ veld!
Net niet onder de 6.00 en net iets sneller dan D_A

Helaas niet snel genoeg, zijn derde geworden. met 0.5 sec achter Theta.
pi_68419235
Weet iemand trouwens ergens foto's te vinden van de Okeanos SA8+? Ik zag ze prachtig met z'n 7en roeiend over de finish komen met Roel Braas in het motorbootje
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68419387
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:34 schreef AHappelstroop het volgende:
Weet iemand trouwens ergens foto's te vinden van de Okeanos SA8+? Ik zag ze prachtig met z'n 7en roeiend over de finish komen met Roel Braas in het motorbootje
Gisteren bij de AA race bleef er ook één OkieNokie riem over, volgens mij gingen ze met z'n 7en roeien
pi_68419403
Hoe staan coaches trouwens tegenover het de roeiers een training laten doen zonder coaches langs de kant? Dat je gewoon voor het instappen zegt wat ze moeten doen en dat je dat de stuur laat uitzoeken en je niet meefietst.
pi_68419502
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:41 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe staan coaches trouwens tegenover het de roeiers een training laten doen zonder coaches langs de kant? Dat je gewoon voor het instappen zegt wat ze moeten doen en dat je dat de stuur laat uitzoeken en je niet meefietst.
De roeiers zelf lekker laten uitzoeken kan prima zijn. Alleen kan er altijd wat gebeuren, ze slaan om, breken botten of vallen flauw oi.d., je weet nooit. Daarom ook gewoon altijd iemand langs de kant hebben (of meerdere boten het water opsturen / druk kanaal) die ervoor kan zorgen dat er snel hulp gezocht wordt.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68419533
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:45 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

De roeiers zelf lekker laten uitzoeken kan prima zijn. Alleen kan er altijd wat gebeuren, ze slaan om, breken botten of vallen flauw oi.d., je weet nooit. Daarom ook gewoon altijd iemand langs de kant hebben (of meerdere boten het water opsturen / druk kanaal) die ervoor kan zorgen dat er snel hulp gezocht wordt.
Genoeg boten op de Amstel, tevens genoeg mensen langs de kant. Omslaan doen ze niet mag ik hopen
pi_68419675
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:46 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Genoeg boten op de Amstel, tevens genoeg mensen langs de kant. Omslaan doen ze niet mag ik hopen
Sorry ik heb geen flauw idee nog wie wie is en waar ze vandaan komen.
Lekker laten roeien dan, jij (?) bent de coach!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68420020
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:19 schreef Orionis het volgende:
Mijn ploeggenoten van vorig jaar hebben het dit weekend trouwens erg mooi gedaan! 2e in N4+ én O4+ als tweedejaarsploeg is een mooie prestatie. Vanaf volgende week moeten de blikken voor hen echt binnen gaan stromen!

Pullup, jij weet vast wel hoe dat werkt: hoe wordt bij de bond nou bepaald waar de focus komt te liggen? in een artikel op nu.nl zegt Femke Dekkers het volgende:
[..]

Is dit nou inderdaad zo en waarom wordt die focus gebaseerd? Ligt de focus nu meer op skollen zodat de individuele kracht en techniek verder ontwikkeld kan worden zodat er meer richting London 2012 meer gericht kan worden om het boordroeien? Ben wel benieuwd hoe dit nou wordt bepaald!
Lastige vraag

Af en toe krab ik ook achter mijn oren omdat het me compleet onduidelijk is op welke wijze het beleid en de selecties bepaald worden en op basis waarvan. De manier waarop de selecties dit jaar zijn samengesteld was al ondoorzichtig. De roei(st)ers die in eerste instantie werden geselecteerd wisten tot kort voor de Hollandia ook niet in welk nummer en met wie ze zouden moeten opdraven en waar de focus op zou komen te liggen.

Het jaarprogramma had natuurlijk al voor september klaar moeten liggen en is enkele weken geleden pas openbaar gemaakt.
Verantwoordelijk voor het programma is natuurlijk in principe Koen v Nol als technisch directeur en hij is ook degene die de bondscoaches moet aansturen. In praktijk werkt dat anders.

Een leuke exercitie is om eens te bekijken wie van de roeiers die in het bondsprogramma mee draaiden daadwerkelijk hebben gepresteerd dit weekeinde in de kleine nummers zonder dat ze hulp hadden van eigen coaches.

Bij de lichte mannen:
Jaap en Paul hadden een eigen project en tot voor kort Lili als eigen coach
Tim Heijbroek zit in het hva project en heeft als eigen coach Paul Hartog
De winaars LSA2- van Okeanos hebben onder Jonkman getraind

De lichte roeisters: Die van Skadi vallen dan wel onder de bond maar zijn vrolijk in Rotterdam gebleven en zijn gecoached door Thomas Notermans
De winnares LD1x van Skoll heeft het zelf gedaan met eigen coach

De lichte bondscoach kwam dit weekeinde voor het eerst kijken.

Bij de zware mannen:
Roel Braas van Okeanos heeft een eigen project en coach.
Een SB 4- roeide de complete A selectie naar huis.
Mitchel en David wonnen de SA 2- en mogen als dank in de 8 plaatsnemen

Bij de vrouwen:
Nienke Groen en Carline Bouw deden mee en hebben hulp van Robin Puls van Skoll gehouden gelukkig.
Anna Koopmans zat ook in het Skoll groepje en is daar begeleid.
Femke heeft haar eigen pad gekozen en is ervaren genoeg inmiddels om zich niet van de wijs te laten brengen blijkbaar.

Het gaat vast weer smullen worden om te volgen wie er uiteindelijk in de ploegen terecht gaan komen en welke ploegen geformeerd worden maar ik verwacht geen logica in het proces meer dit jaar.

Volgens mij doe je er goed aan om als je de top wil bereiken er voor te zorgen dat je minimaal eigen goede begeleiding blijft houden de komende jaren. De laatste stap het formeren van de uiteindelijke ploegen op de spelen en het trainen daar naar toe is meestal wel goed verzorgd bij de bond. Dat dan weer wel.

Dit is wellicht wat kort door de bocht allemaal maar het is mijns inziens niet geheel toevallig dat in 2004 en 2008 de ploegen kort voor de spelen pas op stoom kwamen.

Talent zat in Nederland ook voor de komende spelen zo te zien
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 13:13:59 #211
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68420301
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:30 schreef seekfaM het volgende:
Snelle tijden gevaren op in het B8+ veld!
Net niet onder de 6.00 en net iets sneller dan D_A

Helaas niet snel genoeg, zijn derde geworden. met 0.5 sec achter Theta.
We hadden prima mee kunnen doen in het SA veld gezien de tijden van ons en de SA tijden.
Het was trouwens Gyas wat voor ons eindigde
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68420374
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:13 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

We hadden prima mee kunnen doen in het SA veld gezien de tijden van ons en de SA tijden.
Het was trouwens Gyas wat voor ons eindigde
Owja, die 2 haal ik altijd door elkaar
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 13:19:37 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68420474
Maar sowieso, tweede 2K wedstrijd en al 4 ploegen die op de 6 plat of eronder gaan. Is gewoon tering hard
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68420850
Gelukkig hadden we 'last' van een briesje mee
.. en heb ik ook duizend records gevaren
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68420917
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar sowieso, tweede 2K wedstrijd en al 4 ploegen die op de 6 plat of eronder gaan. Is gewoon tering hard
Die conclusie trokken we bij het damesveld ook dit weekend. Nu al veel ploegen onder de 7 plat en voor het blik in de DB8+ lijk je dit seizoen richting de 6:50/6:55 te moeten gaan. Veel ploegen bij elkaar in de buurt, dus sowieso altijd strijd. Ubermooi!

Over dat hele bondsverhaal: Els Pelgrim toch mooi naar een tweede plek in het DSA2- veld geroeid in een bijna instap2- met Marjolein Stenneker van Euros. Pas 3 weken geleden voor het eerst samen getraind Ben benieuwd of er mensen van de KNRB dat soort ploegen nog in de gaten houden...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 13:36:02 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68421042
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:30 schreef AHappelstroop het volgende:
Gelukkig hadden we 'last' van een briesje mee
.. en heb ik ook duizend records gevaren
In de middag was er weinig wind hoor, gewoon neutraal weer. Niet tegen en niet echt mee. Zaterdag daarintegen was het gewoon keihard wind mee.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68421098
6 plat en dan nog vierde worden vind ik eng. En welkom aan de Appelstroopmeneer, tevens gefeliciteerd, geloof ik.

Woehoe wij gaan na de PEiL trainen in 2 viertjes.. Erg leuk. Ik zit in de 'lang en hard' ploeg (in tegenstelling tot de 'kort maar krachtig' ploeg)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 13:39:06 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68421133
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:37 schreef Bellah het volgende:
6 plat en dan nog vierde worden vind ik eng.
Ja, we hebben er records op na geslagen en daar werd je met 6:10 nog gewoon beginneling af
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68421378
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:37 schreef Bellah het volgende:
6 plat en dan nog vierde worden vind ik eng. En welkom aan de Appelstroopmeneer, tevens gefeliciteerd, geloof ik.

Woehoe wij gaan na de PEiL trainen in 2 viertjes.. Erg leuk. Ik zit in de 'lang en hard' ploeg (in tegenstelling tot de 'kort maar krachtig' ploeg)
Appelstroopmeneer was ook blij met zijn overwinningen
Wie is Bellah, bij deze?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 13:47:51 #220
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68421405
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:47 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Appelstroopmeneer was ook blij met zijn overwinningen
Wie is Bellah, bij deze?
COMPOOOO

Hihi
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68421412
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:47 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Appelstroopmeneer was ook blij met zijn overwinningen
Wie is Bellah, bij deze?
Ah! Ik zie het al; het spinfiets-meisje
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68421544
Het eeuwig geblesseerde meisje... Dat mensen me gewoon herkennen aan hoe vaak ik op dat ding zit, dat is toch te gek voor woorden

Die appelstroop is trouwens wel de lekkerste. En dan nog wat: club, geen compo
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 14:01:20 #223
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68421912


Onze gezellige 7+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68422057
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:51 schreef Bellah het volgende:
Het eeuwig geblesseerde meisje... Dat mensen me gewoon herkennen aan hoe vaak ik op dat ding zit, dat is toch te gek voor woorden

Die appelstroop is trouwens wel de lekkerste. En dan nog wat: club, geen compo
Dankje voor je compliment
Weekend was mooi, is alweer even geleden dat ik 2K had gedaan, voorwedstrijd zaterdag was ook niet echt een lekkere ervaring.. Heb nog steeds last van de door-ons-genoemde longenrace..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68422060
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:03 schreef pullup het volgende:

[..]

Talent zat in Nederland ook voor de komende spelen zo te zien
Daar lijkt het wel op ja! Vraag is dan hoe je als bondscoaches hierin zo optimaal mogelijk kan functioneren. Op dit moment lijkt het antwoord gezien je analyse: zoveel mogelijk bij hun eigen vereniging en met hun eigen projecten laten trainen. En dan als bondscoach de eerste jaren na een OS zoveel mogelijk proberen het land in te gaan om vereningen te ondersteunen? Hier in Twente ben je in ieder geval welkom!

Marjolein heeft er overigens op aanraden van de bond voor gekozen in de 2- te stappen met Els. Ze is als dubbel SA en altijd leuk meegekomen met de nationale top, maar heeft internationaal gezien nog niet echt meegedaan. Zoals voor veel sterkte roeiers geldt. Bij het samenstellen van de ploegen voor World Cups en OS zal een belangrijke vraag zijn hoe goed iemand inpasbaar is lijkt me.

Maar of de focus dan op skollen of boordroeien ligt is nog een andere vraag. Hoeveel het uitmaakt als je écht goed bent is trouwens een andere. De Holland 8 bestond immers ook voor een belangrijk deel uit sterke skollers. Henk-Jan Zwolle, Koos Maasdijk, Ronald Florijn en Nico Rienks hadden al World Cup of OS medaille's in skollnummers.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')