abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 10:23:06 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68296223
Ik heb net een klein stukje zitten kijken ( zonder geluid ) maar die van mij gaan bij stap 1 al de mist in.
Geen een van mn honden zou ook maar moeite doen voor een brokje of iets lekkers in mn hand dat ik ze niet zou geven, die haken dan meteen af
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68296418
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net een klein stukje zitten kijken ( zonder geluid ) maar die van mij gaan bij stap 1 al de mist in.
Geen een van mn honden zou ook maar moeite doen voor een brokje of iets lekkers in mn hand dat ik ze niet zou geven, die haken dan meteen af
Dan gaan ze juist helemaal niet de mist in. Het exacte moment dat ze stoppen beloon je ze en krijgen ze het snoepje. En dan kan jij ook sneller naar de stap dat ze je eerst aan moeten kijken voor ze het krijgen en de volgende stap dat ze iets lekkers op de grond niet mogen pakken maar hun aandacht bij jou moeten houden.
Je kan ze overigens ook belonen met een speeltje of een aai of iets anders waar ze goed op reageren natuurlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 23 april 2009 @ 11:46:03 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68298958
Oeh lala, hij snapt omrollen nu echt wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68299229
Ik vind de clicker een heel mooi trainingsmaniertje, maar het werkt gewoon niet overal voor.
Vroger met mijn tosa had de clicker niet geholpen hem op het idee te brengen dat hij adere honder beter niet kon opeten.
Mijn voet neerzetten en echt duidelijk zeggen ik ben de alpha en ik bepaal of er geknokt wordt hielp wel, erg goed zelfs.

Bij mijn jack russel werkt het al helemaal niet, voedsel boeit hem helemaal niets, zeker niet als er een leuk konijn wegschiet voor hem ofzo, geen clicker die het hem dan uit zijn hoofd kan halen dat hij erachteraan moet, moet je toch echt wat duidelijker voor zijn.

Wel heeft de clicker erg goed geholpen het paard af te leren je hand helemaal in de mond te nemen, waardoor ik lekkers nogsteeds als stimulans kan gebruiken, de clicker ligt dus op stal ipv thuis voor de honden
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 23 april 2009 @ 12:13:08 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68299809
Ja, daar noem je ook wat
  donderdag 23 april 2009 @ 12:14:58 #131
176471 oh-oh
pi_68299853
De meeste jr's zijn normaal wel clickergevoelig hoor.
Vriendin van me clickert ook altijd met dr paarden.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 23 april 2009 @ 12:26:50 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68300184
Hoi!

Mag ik even melden dat ik heel trots op mijn rare Golden Retriever ben! Hij kent touch

En dat in 3x 10 min
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68309034
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:14 schreef oh-oh het volgende:
De meeste jr's zijn normaal wel clickergevoelig hoor.
Vriendin van me clickert ook altijd met dr paarden.
Vandaar ook dat ik de clicker heb aangeschaft toen, een jackje zou dat goed op moeten kunnen pakken.
Maar het is een echte cholericus, kortom, eerst doen dan denken en lekkers boeit hem gewoon helemaal niet, zeker niet als hij buiten is.

Het is een moeilijk opvoedbaar hondje, zachte methoden werken niet goed, hardere methoden werken nog slechter, maar we komen er wel met een hoop geduld.

Met het paard heb ik de clicker alleen gebruikt om voedsel te kunnen blijven gebruiken als ondersteuning in het trainingsproces.
Hij was een beetje verwend en is gek op lekkers, dus je verdween tot je elleboog in zijn mond met alle gevolgen van dien, veelste gulzig, ook alles nazoeken op lekkers en dat soort gedoe.
De clicker was daarin een uitkomst, die voedselbeloning aan de clicker hangen zodat het voor hem duidelijk was wanneer er voedsel kwam en vooral wanneer niet.
Dat heeft zijn gulzigheid in goede banen geleid.

Zo kan ik mijn vreetzakje nogsteeds af en toe extra motiveren door wat voedsel te gebruiken na een moeilijke opdracht(he denkt hij dan, krijg wat, ik schiet er nog wat mee op ook, zal ik het nog een keer doen?)
Maar de clicker is geen basismiddel, voedsel wordt alleen als extra ondersteuning gebruikt soms en gewoon voor de lekker, niet als middel om hem zover te krijgen wat te doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 14:38:26 #134
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68692660
Oke, ik ga ook een clicker kopen

Ik betwijfel of Elco er iets van gaat snappen maar ik las phedre ook over ratten en dat lijkt me wel een uitdaging
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:41:37 #135
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68692798
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef senesta het volgende:
Oke, ik ga ook een clicker kopen

Ik betwijfel of Elco er iets van gaat snappen maar ik las phedre ook over ratten en dat lijkt me wel een uitdaging
faunaland heeft ze. Heb ik ze dus ook vandaan.

Heb al een poosje niet met Baloe geclickt. Gisteren voor de grap ff 1x gedaan, maar hij snapt het nog wel steeds
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:42:49 #136
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68703656
Voor rattenis een zachte clicker fijn en ik gebruik die kaas uit een tube voor beloning. Is makkelijk 'toedienen'. Of lekkere yoghurt op een lepeltje waar ze een hapje van mogen. Anders ben je ze steeds na een beloning een momentje kwijt..:-)
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 19:53:58 #137
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68704089
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:42 schreef Phedre77 het volgende:
Voor rattenis een zachte clicker fijn en ik gebruik die kaas uit een tube voor beloning. Is makkelijk 'toedienen'. Of lekkere yoghurt op een lepeltje waar ze een hapje van mogen. Anders ben je ze steeds na een beloning een momentje kwijt..:-)
Wat heb je ze allemaal allemaal al kunnen leren hiermee?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:06:55 #138
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68704547
Niks, ik ben er nooit serieus mee begonnen. Wel met een paar ratjes toen ze klein waren en daar reageren ze heel goed op, maar ik heb dat nooit echt volgehouden. Eigenlijk is het best moeilijk, omdat ze bijna te alert reageren. Mijn ratjes kwamen niet verder dan goed op de clicker reageren en bij je komen. Ik heb hele leuke filmpjes gezien van ratjes die hele routes, ook ingewikkelde, afleggen dankzij de click.

Mijn ratten zijn nu oud en dik, die laat ik lekker met rust.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:15:30 #139
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83342225
Heb jij nog ratten getraind, Senesta?
pi_83357008
Wij waren van plan om Wammes helemaal met clickeren op te voeden maar met die andere twee erbij is dat toch niet zo handig als ik gedacht had. Natuurlijk kan je die even apart zetten en dan dingen oefenen maar hij moet het ook doen als die andere twee er wél bij zijn en die gaan dan in de weg lopen omdat zij het snoepje willen hebben.

Vooral Anoek wordt er ERG onrustig van als er geclickt wordt voor een van de andere honden en zij dus niks krijgt. Ik clicker dus wel af en toe met hem maar om nou te zeggen dat het dat grote succes is wat ik ervan verwacht had...
There is no love sincerer than the love of food.
  Admin vrijdag 2 juli 2010 @ 23:43:33 #141
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83594073
Waar koop je zo'n ding?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 23:44:34 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83594101
Gewoon in de dierenwinkel
Zooplus zal ze ook hebben denk ik

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/clicker/23127
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:47:24 #143
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83594216
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Wij waren van plan om Wammes helemaal met clickeren op te voeden maar met die andere twee erbij is dat toch niet zo handig als ik gedacht had. Natuurlijk kan je die even apart zetten en dan dingen oefenen maar hij moet het ook doen als die andere twee er wél bij zijn en die gaan dan in de weg lopen omdat zij het snoepje willen hebben.

Vooral Anoek wordt er ERG onrustig van als er geclickt wordt voor een van de andere honden en zij dus niks krijgt. Ik clicker dus wel af en toe met hem maar om nou te zeggen dat het dat grote succes is wat ik ervan verwacht had...
Maar als je Wammes laat zitten zonder clicker met de anderen erbij zullen die dat toch ook horen en meedoen? Dat heb je toch bij elke methode?

Als ik hier één hond iets wil laten doen krijg ik geheid de ander erbij natuurlijk, welke methode ik ook gebruik.
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:43 schreef yvonne het volgende:
Waar koop je zo'n ding?
Wij kochten ze bij de cursus, maar dierenwinkels zullen ze ook hebben. Qwea ging naar eh, Faunaland?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:49:10 #144
176471 oh-oh
pi_83594278
Bij mij gaat de rest zich er ook stukken minder mee bemoeien als ik zonder snoepjes train, dus de clicker zou ook niet werken.
Billy begin altijd als een gek door de kamer te stuiteren zodra ik de clicker pak
( Groucho Marx )
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:54:10 #145
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83594487
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:49 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij gaat de rest zich er ook stukken minder mee bemoeien als ik zonder snoepjes train, dus de clicker zou ook niet werken.
Billy begin altijd als een gek door de kamer te stuiteren zodra ik de clicker pak
Doe het met slagroom, daar zijn die van jou wel voor te porren toch.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 00:09:50 #146
176471 oh-oh
pi_83595094
Ik beloon gewoon helemaal niet met snoep en dat wil ik ook niet.
Gewoon op stem vind ik voldoende, of een aai over die bol, daar doen ze t ook voor hoor!
( Groucho Marx )
  zaterdag 3 juli 2010 @ 00:11:56 #147
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83595182
Yup, daar doen die van mij het ook voor. Ze doen het ook wel voor niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')