Dan gaan ze juist helemaal niet de mist in. Het exacte moment dat ze stoppen beloon je ze en krijgen ze het snoepje. En dan kan jij ook sneller naar de stap dat ze je eerst aan moeten kijken voor ze het krijgen en de volgende stap dat ze iets lekkers op de grond niet mogen pakken maar hun aandacht bij jou moeten houden.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net een klein stukje zitten kijken ( zonder geluid ) maar die van mij gaan bij stap 1 al de mist in.
Geen een van mn honden zou ook maar moeite doen voor een brokje of iets lekkers in mn hand dat ik ze niet zou geven, die haken dan meteen af
Vandaar ook dat ik de clicker heb aangeschaft toen, een jackje zou dat goed op moeten kunnen pakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:14 schreef oh-oh het volgende:
De meeste jr's zijn normaal wel clickergevoelig hoor.
Vriendin van me clickert ook altijd met dr paarden.
faunaland heeft ze. Heb ik ze dus ook vandaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef senesta het volgende:
Oke, ik ga ook een clicker kopen![]()
Ik betwijfel of Elco er iets van gaat snappen maar ik las phedre ook over ratten en dat lijkt me wel een uitdaging
Wat heb je ze allemaal allemaal al kunnen leren hiermee?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:42 schreef Phedre77 het volgende:
Voor rattenis een zachte clicker fijn en ik gebruik die kaas uit een tube voor beloning. Is makkelijk 'toedienen'. Of lekkere yoghurt op een lepeltje waar ze een hapje van mogen. Anders ben je ze steeds na een beloning een momentje kwijt..:-)
Maar als je Wammes laat zitten zonder clicker met de anderen erbij zullen die dat toch ook horen en meedoen? Dat heb je toch bij elke methode?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Wij waren van plan om Wammes helemaal met clickeren op te voeden maar met die andere twee erbij is dat toch niet zo handig als ik gedacht had. Natuurlijk kan je die even apart zetten en dan dingen oefenen maar hij moet het ook doen als die andere twee er wél bij zijn en die gaan dan in de weg lopen omdat zij het snoepje willen hebben.
Vooral Anoek wordt er ERG onrustig van als er geclickt wordt voor een van de andere honden en zij dus niks krijgt. Ik clicker dus wel af en toe met hem maar om nou te zeggen dat het dat grote succes is wat ik ervan verwacht had...
Wij kochten ze bij de cursus, maar dierenwinkels zullen ze ook hebben. Qwea ging naar eh, Faunaland?quote:
Doe het met slagroom, daar zijn die van jou wel voor te porren toch.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:49 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij gaat de rest zich er ook stukken minder mee bemoeien als ik zonder snoepjes train, dus de clicker zou ook niet werken.
Billy begin altijd als een gek door de kamer te stuiteren zodra ik de clicker pak
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |