Nah, ik dacht even als een hond te denken. En ik zie blaffen sowieso niet als iets positiefs. Helemaal niet als hij straks denkt dat hij door te blaffen iets krijgt.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar nu denk je verkeerd!
De hond blaft niet voor het koekje, de hond blaft op het commando 'woef".
En leren blaffen op commando is een fijne stap om je hond ook stil te leren zijn op commando.
Honden van een vriendin blaffen 1 keer als zij het commando LUID geeft.
En als ze shhhh doet weten ze dat ze stil moeten zijn.
Mijnes weten dat ze stil moeten zijn als ik in mn handen klap, anders klapt ik daarna op hun keffende koppen
Thanksquote:
quote:Op woensdag 22 april 2009 11:45 schreef Qwea het volgende:
[..]vet grappig. Hij zat echt te denken.
WTF net deed ik dit en toen kreeg ik wat lekkers. Nu kijk ik naar het eten en krijg ik niks? Hmm nog maar eens dat ene proberen dan
Straks nog ff. Doe telkens korte stukjes.
Hij snapt het volgens mij echt nu. Gisteren was MM met hem bezig, en meneer lag met zn bal in zn bek, half over MM en was deels aan het gapen.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:51 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
ThanksOh ja, op t eind doet ie daar trouwens een touch
[..]Hij begint het wel echt door te krijgen nu hè.
Ik krijg door dit topic ook steeds meer zin om iets te doen, maar kon nu alleen omrollen bedenken. Die heeft wel iets meer tijd nodig dan de rest, maar dat is ook een heel andere oefening natuurlijk. Straks maar weer even
Doggy dance heb ik eigenlijk maar 10 seconden gezien of zo, een keer op Animal Planet of zoquote:Op woensdag 22 april 2009 11:48 schreef Phedre77 het volgende:
Speeltjes in de mand leggen, eerst opdelen in stukjes:
- op commando speeltje pakken is 1 oefening (pak!)
- naar de speelbak lopen is 1 oefening (met of zonder speeltje maakt nog niet uit) (naar je bak!)
- speeltje loslaten (los!)
En als die dingen allemaal goed gaan, koppel je ze aan elkaar met behulp van alle commandó's, waarna je het geheel langzaam 1 commando geeft (opruimen!).
Goh, wat wil ik graag weer een hondje...:-( Ik heb lots of memories aan mijn dogs (overleden in 2006 en 2007). Met de rottweiler deed ik op 4 maanden al mee aan een doggy dance demo die hij volledig met clicker had aageleerd (en wat hij met zijn mollige lijfje kon dan he). Leuk topic dit, maar it does bring back memories!
Baloe doet het ook meestal niet met brokjes. Zalm daar in tegenquote:Op woensdag 22 april 2009 14:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb volgens mij dezelfde als Qwea gekocht. Een botje met vier verschillende tonen al hoor ik weinig verschil.Alleen de eerste en de laatste zijn duidelijk anders.
En toen stond ik net gewapend met een broekzak vol met brokjes, een clicker en een Anoek buiten. Het geluid van deze vond ze niet eng en brokjes krijgen is natuurlijk altijd leuk dus we gingen aan de slag.
Klik > snoepje
Klik > snoepje
etc.
Na een paar keer wilde ik even testen of ze het al door had dus klik > geen snoepje maar kijken naar reactie
Helemaal niks.![]()
![]()
![]()
Nog maar even klikken en brokjes geven dan.
Om een lang verhaal kort te maken; na een kwartier snapte ze het nog niet. Ze pakte de brokjes nog wel aan maar met een verveelde kop die overduidelijk aangaf dat ze dat puur deed om mij een plezier te doen maar eigenlijk gewoon weer naar binnen wilde om in haar mandje te gaan liggen.![]()
Straks maar eens met Bikkel proberen. Die pikt het wel snel op denk ik.
filmpjequote:Op woensdag 22 april 2009 14:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Wij belonen altijd met brokjes dus ze weten niet beter. Denk niet dat de beloning het probleem kan zijn eigenlijk.
Je zou haar eigenlijk echt eens moeten zien. Ze is echt te dom voor woorden.![]()
Ik heb geen camera.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:11 schreef Harajuku. het volgende:
Filmpje dus![]()
Ik zie t helemaal voor meEn de clicker hoort ze wel?
Het is even doorzetten en oefenen. Baloe geeft ook pootjes terwijl ik een touch wilquote:Op woensdag 22 april 2009 16:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb geen camera.![]()
Ze hoort hem wel want als ik zomaar even klik kijkt ze wel op.
Maar ze is ook al bijna 9 hè, en heeft daarvan de eerste vier jaar bij een broodfokker als moederhond gezeten zonder enige training. We gaan er vanuit dat haar niks meer te leren is en zijn allang blij dat ze stopt bij straten en commando's als 'hier' en 'plaats' en soms 'zit' en 'af' kan.Maar het zou op zich wel handig zijn als we haar ook wat handcommando's kunnen leren voor het geval ze nog eens doof mocht worden.
Ik ga het straks even met leverworst en kaas proberen. Kijken of dat wel enig effect heeft.
-edit- Bikkel snapt de link tussen clicker en snoepje wel en snapt ook dat hij er iets voor moet doen maar hij gaat hysterisch alle trucjes die hij kent doen dus dat schiet ook niet echt op.![]()
Bikkel kan inderdaad ook op handgebaren zit, af, helemaal af (echt liggen met zijn kont opzij) en voor komen. Dat hebben we als pup gelijktijdig getraind.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het is even doorzetten en oefenen. Baloe geeft ook pootjes terwijl ik een touch wil
Handig is wel dat ik Baloe gelijk vanaf het begin Halt, Af en Zit in handgebaren heb geleerd. Ik hoef dan ook niet perse die commando's te doen.
Baloe ging in de eerste instantie ook alleen maar omdat er vreten aan te ruiken was. Is niet erg. Als hij maar doorheeft dat wat hij doet goed is.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bikkel kan inderdaad ook op handgebaren zit, af, helemaal af (echt liggen met zijn kont opzij) en voor komen. Dat hebben we als pup gelijktijdig getraind.
Bikkel geeft pootjes en high fives en als dat niet werkt gaat hij af omdat het gebaar voor af (hand gestrekt naar beneden) lijkt op de hand opzij voor touch.![]()
Het effect was met ham net beter dan met brokjes maar ik verdenk Bikkel ervan dat hij eigenlijk alleen maar met zijn neus naar mijn hand gaat omdat die na een of twee keer naar ham ruikt.![]()
Anoek legt de link nog steeds niet maar vindt de aandacht en de ham heel erg leuk.![]()
![]()
Ik zit wat filmpjes op youtube te kijken van kikopup over trainen met de clicker. Daar zitten wel leuke dingen bij. Knap hoe die beesten sommige dingen zo snel oppikken.
Vond ik wel.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:48 schreef Harajuku. het volgende:
Is leave it echt makkelijker dan touch? Ook bij Bikkel?
Ik kan me niet voorstellen dat ze een koekje over een bord lekker eten verkiezen
Dan gaan ze juist helemaal niet de mist in. Het exacte moment dat ze stoppen beloon je ze en krijgen ze het snoepje. En dan kan jij ook sneller naar de stap dat ze je eerst aan moeten kijken voor ze het krijgen en de volgende stap dat ze iets lekkers op de grond niet mogen pakken maar hun aandacht bij jou moeten houden.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net een klein stukje zitten kijken ( zonder geluid ) maar die van mij gaan bij stap 1 al de mist in.
Geen een van mn honden zou ook maar moeite doen voor een brokje of iets lekkers in mn hand dat ik ze niet zou geven, die haken dan meteen af
Vandaar ook dat ik de clicker heb aangeschaft toen, een jackje zou dat goed op moeten kunnen pakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:14 schreef oh-oh het volgende:
De meeste jr's zijn normaal wel clickergevoelig hoor.
Vriendin van me clickert ook altijd met dr paarden.
faunaland heeft ze. Heb ik ze dus ook vandaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef senesta het volgende:
Oke, ik ga ook een clicker kopen![]()
Ik betwijfel of Elco er iets van gaat snappen maar ik las phedre ook over ratten en dat lijkt me wel een uitdaging
Wat heb je ze allemaal allemaal al kunnen leren hiermee?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:42 schreef Phedre77 het volgende:
Voor rattenis een zachte clicker fijn en ik gebruik die kaas uit een tube voor beloning. Is makkelijk 'toedienen'. Of lekkere yoghurt op een lepeltje waar ze een hapje van mogen. Anders ben je ze steeds na een beloning een momentje kwijt..:-)
Maar als je Wammes laat zitten zonder clicker met de anderen erbij zullen die dat toch ook horen en meedoen? Dat heb je toch bij elke methode?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Wij waren van plan om Wammes helemaal met clickeren op te voeden maar met die andere twee erbij is dat toch niet zo handig als ik gedacht had. Natuurlijk kan je die even apart zetten en dan dingen oefenen maar hij moet het ook doen als die andere twee er wél bij zijn en die gaan dan in de weg lopen omdat zij het snoepje willen hebben.
Vooral Anoek wordt er ERG onrustig van als er geclickt wordt voor een van de andere honden en zij dus niks krijgt. Ik clicker dus wel af en toe met hem maar om nou te zeggen dat het dat grote succes is wat ik ervan verwacht had...
Wij kochten ze bij de cursus, maar dierenwinkels zullen ze ook hebben. Qwea ging naar eh, Faunaland?quote:
Doe het met slagroom, daar zijn die van jou wel voor te porren toch.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:49 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij gaat de rest zich er ook stukken minder mee bemoeien als ik zonder snoepjes train, dus de clicker zou ook niet werken.
Billy begin altijd als een gek door de kamer te stuiteren zodra ik de clicker pak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |