abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 11:48:25 #101
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68266013
Speeltjes in de mand leggen, eerst opdelen in stukjes:
- op commando speeltje pakken is 1 oefening (pak!)
- naar de speelbak lopen is 1 oefening (met of zonder speeltje maakt nog niet uit) (naar je bak!)
- speeltje loslaten (los!)

En als die dingen allemaal goed gaan, koppel je ze aan elkaar met behulp van alle commandó's, waarna je het geheel langzaam 1 commando geeft (opruimen!).

Goh, wat wil ik graag weer een hondje...:-( Ik heb lots of memories aan mijn dogs (overleden in 2006 en 2007). Met de rottweiler deed ik op 4 maanden al mee aan een doggy dance demo die hij volledig met clicker had aageleerd (en wat hij met zijn mollige lijfje kon dan he). Leuk topic dit, maar it does bring back memories!
  woensdag 22 april 2009 @ 11:48:41 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68266018
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar nu denk je verkeerd!
De hond blaft niet voor het koekje, de hond blaft op het commando 'woef".
En leren blaffen op commando is een fijne stap om je hond ook stil te leren zijn op commando.
Honden van een vriendin blaffen 1 keer als zij het commando LUID geeft.
En als ze shhhh doet weten ze dat ze stil moeten zijn.
Mijnes weten dat ze stil moeten zijn als ik in mn handen klap, anders klapt ik daarna op hun keffende koppen
Nah, ik dacht even als een hond te denken. En ik zie blaffen sowieso niet als iets positiefs. Helemaal niet als hij straks denkt dat hij door te blaffen iets krijgt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:51:00 #103
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68266099
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:31 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

coole hond
Thanks Oh ja, op t eind doet ie daar trouwens een touch
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

vet grappig. Hij zat echt te denken.

WTF net deed ik dit en toen kreeg ik wat lekkers. Nu kijk ik naar het eten en krijg ik niks? Hmm nog maar eens dat ene proberen dan

Straks nog ff. Doe telkens korte stukjes.
Hij begint het wel echt door te krijgen nu hč.
Ik krijg door dit topic ook steeds meer zin om iets te doen, maar kon nu alleen omrollen bedenken. Die heeft wel iets meer tijd nodig dan de rest, maar dat is ook een heel andere oefening natuurlijk. Straks maar weer even
  woensdag 22 april 2009 @ 12:02:07 #104
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68266480
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:51 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Thanks Oh ja, op t eind doet ie daar trouwens een touch
[..]

Hij begint het wel echt door te krijgen nu hč.
Ik krijg door dit topic ook steeds meer zin om iets te doen, maar kon nu alleen omrollen bedenken. Die heeft wel iets meer tijd nodig dan de rest, maar dat is ook een heel andere oefening natuurlijk. Straks maar weer even
Hij snapt het volgens mij echt nu. Gisteren was MM met hem bezig, en meneer lag met zn bal in zn bek, half over MM en was deels aan het gapen.

*klik*
En gelijk zn aandacht naar mij.

Als hij touch doorheeft vandaag, maak ik er een filmpje van
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 22 april 2009 @ 12:10:24 #105
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68266760
Yesss, filmpjes
  woensdag 22 april 2009 @ 12:11:07 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68266780
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:48 schreef Phedre77 het volgende:
Speeltjes in de mand leggen, eerst opdelen in stukjes:
- op commando speeltje pakken is 1 oefening (pak!)
- naar de speelbak lopen is 1 oefening (met of zonder speeltje maakt nog niet uit) (naar je bak!)
- speeltje loslaten (los!)

En als die dingen allemaal goed gaan, koppel je ze aan elkaar met behulp van alle commandó's, waarna je het geheel langzaam 1 commando geeft (opruimen!).

Goh, wat wil ik graag weer een hondje...:-( Ik heb lots of memories aan mijn dogs (overleden in 2006 en 2007). Met de rottweiler deed ik op 4 maanden al mee aan een doggy dance demo die hij volledig met clicker had aageleerd (en wat hij met zijn mollige lijfje kon dan he). Leuk topic dit, maar it does bring back memories!
Doggy dance heb ik eigenlijk maar 10 seconden gezien of zo, een keer op Animal Planet of zo

Geen kans op een nieuwe hond?
  woensdag 22 april 2009 @ 12:21:06 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68267108
Ik habe eine movie.

Eem uploaden
  woensdag 22 april 2009 @ 12:31:26 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68267393
Bekijk deze YouTube-video

Niet op de bende letten. Moet nog opruimen
  woensdag 22 april 2009 @ 12:45:06 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68267727
zo mooi donker GIMME
pi_68270786
Ik heb volgens mij dezelfde als Qwea gekocht. Een botje met vier verschillende tonen al hoor ik weinig verschil. Alleen de eerste en de laatste zijn duidelijk anders.

En toen stond ik net gewapend met een broekzak vol met brokjes, een clicker en een Anoek buiten. Het geluid van deze vond ze niet eng en brokjes krijgen is natuurlijk altijd leuk dus we gingen aan de slag.
Klik > snoepje
Klik > snoepje
etc.
Na een paar keer wilde ik even testen of ze het al door had dus klik > geen snoepje maar kijken naar reactie
Helemaal niks.
Nog maar even klikken en brokjes geven dan.
Om een lang verhaal kort te maken; na een kwartier snapte ze het nog niet. Ze pakte de brokjes nog wel aan maar met een verveelde kop die overduidelijk aangaf dat ze dat puur deed om mij een plezier te doen maar eigenlijk gewoon weer naar binnen wilde om in haar mandje te gaan liggen.

Straks maar eens met Bikkel proberen. Die pikt het wel snel op denk ik.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:42:56 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68271255
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb volgens mij dezelfde als Qwea gekocht. Een botje met vier verschillende tonen al hoor ik weinig verschil. Alleen de eerste en de laatste zijn duidelijk anders.

En toen stond ik net gewapend met een broekzak vol met brokjes, een clicker en een Anoek buiten. Het geluid van deze vond ze niet eng en brokjes krijgen is natuurlijk altijd leuk dus we gingen aan de slag.
Klik > snoepje
Klik > snoepje
etc.
Na een paar keer wilde ik even testen of ze het al door had dus klik > geen snoepje maar kijken naar reactie
Helemaal niks.
Nog maar even klikken en brokjes geven dan.
Om een lang verhaal kort te maken; na een kwartier snapte ze het nog niet. Ze pakte de brokjes nog wel aan maar met een verveelde kop die overduidelijk aangaf dat ze dat puur deed om mij een plezier te doen maar eigenlijk gewoon weer naar binnen wilde om in haar mandje te gaan liggen.

Straks maar eens met Bikkel proberen. Die pikt het wel snel op denk ik.
Baloe doet het ook meestal niet met brokjes. Zalm daar in tegen

Ik hoor trouwens wel verschil. Maar ik ben dan ook gezegend (not) met een zeer gevoelig gehoor
pi_68271780
Wij belonen altijd met brokjes dus ze weten niet beter. Denk niet dat de beloning het probleem kan zijn eigenlijk.
Je zou haar eigenlijk echt eens moeten zien. Ze is echt te dom voor woorden.
  woensdag 22 april 2009 @ 15:11:20 #113
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68272231
Filmpje dus

Ik zie t helemaal voor me En de clicker hoort ze wel?
  woensdag 22 april 2009 @ 15:27:04 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68272753
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Wij belonen altijd met brokjes dus ze weten niet beter. Denk niet dat de beloning het probleem kan zijn eigenlijk.
Je zou haar eigenlijk echt eens moeten zien. Ze is echt te dom voor woorden.
filmpje
pi_68275826
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:11 schreef Harajuku. het volgende:
Filmpje dus

Ik zie t helemaal voor me En de clicker hoort ze wel?
Ik heb geen camera.
Ze hoort hem wel want als ik zomaar even klik kijkt ze wel op.
Maar ze is ook al bijna 9 hč, en heeft daarvan de eerste vier jaar bij een broodfokker als moederhond gezeten zonder enige training. We gaan er vanuit dat haar niks meer te leren is en zijn allang blij dat ze stopt bij straten en commando's als 'hier' en 'plaats' en soms 'zit' en 'af' kan. Maar het zou op zich wel handig zijn als we haar ook wat handcommando's kunnen leren voor het geval ze nog eens doof mocht worden.

Ik ga het straks even met leverworst en kaas proberen. Kijken of dat wel enig effect heeft.

-edit- Bikkel snapt de link tussen clicker en snoepje wel en snapt ook dat hij er iets voor moet doen maar hij gaat hysterisch alle trucjes die hij kent doen dus dat schiet ook niet echt op.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:36:30 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68278592
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb geen camera.
Ze hoort hem wel want als ik zomaar even klik kijkt ze wel op.
Maar ze is ook al bijna 9 hč, en heeft daarvan de eerste vier jaar bij een broodfokker als moederhond gezeten zonder enige training. We gaan er vanuit dat haar niks meer te leren is en zijn allang blij dat ze stopt bij straten en commando's als 'hier' en 'plaats' en soms 'zit' en 'af' kan. Maar het zou op zich wel handig zijn als we haar ook wat handcommando's kunnen leren voor het geval ze nog eens doof mocht worden.

Ik ga het straks even met leverworst en kaas proberen. Kijken of dat wel enig effect heeft.

-edit- Bikkel snapt de link tussen clicker en snoepje wel en snapt ook dat hij er iets voor moet doen maar hij gaat hysterisch alle trucjes die hij kent doen dus dat schiet ook niet echt op.
Het is even doorzetten en oefenen. Baloe geeft ook pootjes terwijl ik een touch wil

Handig is wel dat ik Baloe gelijk vanaf het begin Halt, Af en Zit in handgebaren heb geleerd. Ik hoef dan ook niet perse die commando's te doen.
pi_68284363
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het is even doorzetten en oefenen. Baloe geeft ook pootjes terwijl ik een touch wil

Handig is wel dat ik Baloe gelijk vanaf het begin Halt, Af en Zit in handgebaren heb geleerd. Ik hoef dan ook niet perse die commando's te doen.
Bikkel kan inderdaad ook op handgebaren zit, af, helemaal af (echt liggen met zijn kont opzij) en voor komen. Dat hebben we als pup gelijktijdig getraind.

Bikkel geeft pootjes en high fives en als dat niet werkt gaat hij af omdat het gebaar voor af (hand gestrekt naar beneden) lijkt op de hand opzij voor touch.

Het effect was met ham net beter dan met brokjes maar ik verdenk Bikkel ervan dat hij eigenlijk alleen maar met zijn neus naar mijn hand gaat omdat die na een of twee keer naar ham ruikt.
Anoek legt de link nog steeds niet maar vindt de aandacht en de ham heel erg leuk.

Ik zit wat filmpjes op youtube te kijken van kikopup over trainen met de clicker. Daar zitten wel leuke dingen bij. Knap hoe die beesten sommige dingen zo snel oppikken.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:33:51 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68286835
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bikkel kan inderdaad ook op handgebaren zit, af, helemaal af (echt liggen met zijn kont opzij) en voor komen. Dat hebben we als pup gelijktijdig getraind.

Bikkel geeft pootjes en high fives en als dat niet werkt gaat hij af omdat het gebaar voor af (hand gestrekt naar beneden) lijkt op de hand opzij voor touch.

Het effect was met ham net beter dan met brokjes maar ik verdenk Bikkel ervan dat hij eigenlijk alleen maar met zijn neus naar mijn hand gaat omdat die na een of twee keer naar ham ruikt.
Anoek legt de link nog steeds niet maar vindt de aandacht en de ham heel erg leuk.

Ik zit wat filmpjes op youtube te kijken van kikopup over trainen met de clicker. Daar zitten wel leuke dingen bij. Knap hoe die beesten sommige dingen zo snel oppikken.
Baloe ging in de eerste instantie ook alleen maar omdat er vreten aan te ruiken was. Is niet erg. Als hij maar doorheeft dat wat hij doet goed is.

Ik was even bezig met commando's. Hand uitsteken "Baloe touch!" en flop, daar ging ie. En ik maar trots klikken en MM laten zien

Hij doet het nog niet elke x, maar we zijn ook net pas begonnen
pi_68287717
Ik heb net even 'Leave it' geprobeerd al was het nu nog zonder commando. Daar reageerden beide honden erg goed op!

Ik kon het zelfs simultaan trainen. Beide honden zaten voor me en ik deed het om en om met beide. Ze konden het op het eind terwijl ik op de bank zat, op de grond, in de keuken stond en terwijl ik bij de snoepjespot van de honden stond. Vooral bij die laatste worden ze normaal helemaal gek en springen ze tegen je op. Nu bleven ze uit zichzelf al rustig zitten en keken ze me aan.
Morgen maar eens een stapje verder en proberen of ze het ook kunnen terwijl er iets lekkers op de grond ligt maar dat doe ik maar wel met een hond tegelijk anders ligt het er vast niet lang.

Ik vind dit een betere eerste oefening dan touch en als ze dit grapje doorhebben zijn ze denk ik ook rustiger bij volgende oefeningen omdat ze niet meer zo enorm gefocust zijn op het lekkertje. Ik begin er vertrouwen in te krijgen dat dit ook met Anoek wel eens zou kunnen werken want dit deed ze echt heel erg goed.
Dit zou ik iedere beginner aanraden. Ze hebben het grapje dat ze iets moeten doen (of laten) voor de klik en het lekkers snel door en ze snappen de bedoeling ook vrij snel.

Ik ben alleen door mijn trainersnoepjes heen dus ik moet maar even op zoek in de kast naar leverworst, knakworsten of iets anders dat in kleine stukjes kan want voor brokjes gaan ze dit niet doen ben ik bang.

Bijkomend voordeel: beide honden hebben zonder problemen hun knoflookpilletjes gegeten tussendoor. Normaal spuugt Bikkel ze weer uit maar ze gingen er nu zo in.
  donderdag 23 april 2009 @ 02:15:06 #120
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68292194
Whaaaaat the hell, als ik me omdraai is dat bord leeg hoor, dat hoet ik niet eens te proberen

Ik heb er trouwens nooit aan gedacht dat handgebaren wel eens handig zouden kunnen zijn op latere leeftijd hehe, ik vond het gewoon stoer
pi_68294638
Het is een leuk trucje voor verjaardagen ja.

Maar ook handig op festivals of andere luidruchtige plaatsen, je kan hem dan toch nog op een ontspannen rustige manier een commando geven. Die van ons gaan wel eens mee naar een festivalletje en dat vinden ze geweldig.
We gaan natuurlijk niet vooraan bij de herrie en de drukte voor podium staan maar een beetje chillen op het grasveld gaat perfect en je hebt lekker zachte kussentjes mee.

Vanmiddag naar de Jumper voor snoepjes.
Ben ik de enige die ineens de haast onbedwingbare behoefte heeft om een heuptasje te kopen voor de snoepjes?
  donderdag 23 april 2009 @ 09:48:59 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68295196
Is leave it echt makkelijker dan touch? Ook bij Bikkel?

Ik kan me niet voorstellen dat ze een koekje over een bord lekker eten verkiezen
  donderdag 23 april 2009 @ 09:55:29 #123
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68295402
Dat filmpje ga ik vanavond thuis eens bekijken met geluid, dat lijkt me nog wel een leuke.
Mijne gaan ook altijd overal mee naartoe, afgelopen zaterdag zelfs nog naar de bioscoop alle 4, maar ze zijn echt overal chill gelukkig.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68295646
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:48 schreef Harajuku. het volgende:
Is leave it echt makkelijker dan touch? Ook bij Bikkel?

Ik kan me niet voorstellen dat ze een koekje over een bord lekker eten verkiezen
Vond ik wel.
Maar je moet hem wel opbreken in kleine stapjes he. Zij laat het in die filmpjes versneld zien.
Dus eerst een snoepje in je hand en dan clicken als ze stoppen met proberen te pakken.
De volgende stap is als ze niet proberen het te pakken maar je aankijken en daar mag je best even bij helpen door een geluidje te maken.
Tot hier ging het prima. En het is leuk want bij ieder snoepje dat je in je hand neemt zie je vooruitgang en je ziet ze denken en ze krijgen vrij kort op elkaar steeds wat lekkers. Het blijft dus voor baas en hond leuk om te doen.
En het maakt vervolgtrainingen ook makkelijker omdat de hond niet meer zo hypergefocust is op eten. Dat verschil zag ik gisteren al heel duidelijk.

Vandaag ga ik die stappen nog eens langs en daarna met iets lekkers op de grond en de hond aan de lijn en dan clicken als hij wegkijkt van het lekkers. Dan pas als hij mij aankijkt in plaats van naar het lekkers of mijn knie of hand. Als hij dan eenmaal snapt dat hij van het lekkers af moet blijven het lekkers verplaatsen en kijken of hij het dan nog snapt. Pas daarna voeg je het commando toe.
En uiteindelijk na een paar trainingen kan je dan je bord voor hun neus zetten zonder dat ze er aan komen als het goed is.

[ Bericht 5% gewijzigd door MinderMutsig op 23-04-2009 10:05:46 (verduidelijking) ]
pi_68296005
Ik ben trouwens nog steeds niet helemaal om hoor. Dit spelen met snoepjes was leuk maar ik vraag me af of je oudere honden op deze manier nog wel wat kunt leren. Zeker als ze zoals Anoek helemaal nooit training gehad hebben. En ik vraag me nog steeds af of ik zonder clicker maar met blokjes ham niet net zo ver gekomen was.
Maar we gaan het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')