Beste lezers,
Op dit moment weet ik niet goed waar ik moet beginnen.. Ik heb mijn vriendin via het internet leren kennen, in eerste instantie spraken we af om elkaar wat beter te leren kennen. Hieruit is een relatie ontstaan, zij woonde in Den Bosch, ik in Hengelo.
We hebben die dag een top dag gehad! We zijn wezen shoppen in Enschede, daarna zijn we wezen eten in een restaurant, en daarna zijn we wezen zwemmen. Het was alsof we voor elkaar gemaakt waren, het enige probleem wat we hadden was de afstand. Toendertijd was ze net aan een HBO opleiding begonnen, maar eigenlijk wilde we altijd bij elkaar zijn. In de herfstvakantie zijn we samen een midweek weg geweest naar Centerparcs, we hadden toen 2 maand een relatie. Na deze vakantie wisten we het zeker, we willen samenwonen!
Ruim een maand later (november 2007) kwam ze bij ons wonen, en had ze de HBO opleiding stopgezet. (ik woonde toen nog bij mijn ouders). Dit beviel heel erg goed, ze had inmiddels een leuke baan gevonden, en we waren op zoek naar een leuk huurhuisje. Dit huurhuisje vonden we in maart 2008. Samen hebben we hier een heel gezellig huisje van gemaakt, en we wonen daar nog steeds.
De problemen zijn pas ontstaan in Oktober. Vlak voordat we weer op herfstvakantie gingen zijn we gestopt met roken. (Ik rookte al jaren, zij was begonnen met roken toen we elkaar een paar maand kenden). Ik werd erg depressief, en het was niet zo leuk meer samen "toen we nog wel rookte". We hadden sindsdien bijna elke dag ruzie, en als we geen woordenwisselingen hadden dan negeerden we elkaar.
Zij had "nergens" last van, ze was zo blij dat ze niet meer rookte! Ik kon in die tijd aan niks anders denken; 'hoe fijn het was om samen te roken' op allerlei momenten. 8 weken nadat we zijn gestopt met roken was ik weer begonnen, volgens haar 'dwingde ik haar emotioneel' om ook weer te beginnen.
Ze begon weer met roken, althans, 'alleen als ik dat vroeg'. Zelf heeft ze nooit meer aan me gevraagd 'kom, we gaan een sigaretje roken', of; 'de sigaretten zijn om, ga even nieuwe halen' etc. etc.
Daarnaast is er nog meer veranderd, nu, ruim een jaar terug was ze lang niet zo 'hebberig'. Bij alles wat ik wil kopen moet ik eerst een goedkeuring hebben van haar, dit verschilt van 'een pakje boter, tot een broek'. Sindsdien hebben we veel ups & downs gekend. Steeds als we samen weer stopte met roken, begon ik binnen 2 weken weer, en wilde ik niets liever dat zij ook mee deed. Soms deed ze dit, en soms niet.
Nu zijn we 'voor de zoveelste' keer gestopt met roken, mede omdat we het eigenlijk maar over 2 dingen hebben (waar we dan ook ruzie bij maken) geld, en roken. Ik ben inmiddeld weer een paar dagen begonnen met roken, en ik begin me weer net zo te voelen als toen, en denk bij mezelf; 'waarom maak ik hier niet gewoon een einde aan, ik schiet hier niks mee op'. Sinds oktober vorig jaar zie ik deze tijd dan ook als 'verloren'.
Mede omdat het de laatste keer echt uit de hand liep. We waren 1 dag gestopt, en we gingen boodschappen doen, ik vroeg de kassiere om een pakje sigaretten. Mijn vriendin liep boos weg, ik ging er achterna, trok de tas uit haar handen, en kocht sigaretten. De eerste reactie van mijn vriendin was 'je bent weer gaan roken, ik wil je niet meer zien, je gaat maar weer bij je ouders wonen'.
Op de terugweg zeiden we elkaar niets, bij het uitstappen pakten we alletwee de tas, we begonnen er alletwee aan te trekken, en ik trok zo hard dat ze met haar hoofd tegen het portier knalde. Toen liet ze de tas los en begon ze te schoppen. Als reactie hierop schopte ik terug. Ik begon de boodschappen uit te pakken, en deze naar binnen te brengen. Even later waren we alle twee boven, we kregen ruzie, ik mocht niet meer binnen roken (iets wat we altijd deden). Uit woede gooide zij mjin sigaretten uit het raam, ik pakte haar portomonee en gooide deze erachteraan. Hierna kregen we echt ruzie, schelde, trekken, duwen etc.
Op dit moment zeggen we elkaar ook weer 'niks', en ik zou niet weten wat ik nu moet doen. Excuus voor het ellelange verhaal..