abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 07:18:03 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68192341
Omdat het bij de rest van m'n interieur past wil ik mijn radiator (gewoon zo'n ouwerwetse) rood (paar tinten donkerder dan "knalrood") verven.

Ik heb van alles gelezen op internet, maar sowieso is er geen "standaard rode radiatorverf uit 'n potje" lijkt het. Is het te doen? Ervaringen? Wat voor soort verf moet ik dan gebruiken? Of moet ik 't gewoon op wit/grijs houden?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 20 april 2009 @ 07:38:53 #2
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68192449
Is het ook niet mogelijk om te laten mengen bij de Gamma oid? Ik zou eens informeren, voor hetzelfde geldt hebben ze die mogelijkheid. Ik zou geen andere verf gebruiken dan die speciale radiator verf omdat de kans op bladderen etc dan veel te groot is. Dan zou ik of de radiatoren zo laten als de verf niet te mengen is of kiezen voor een ombouw en die in de gewenste kleur verven.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 20 april 2009 @ 07:43:23 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68192469
Ik was inderdaad van plan om nog wel ff langs de Gamma te gaan, maar ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar ervarings-deskundigen hier. Hoeft niet persé rood te zijn, maar gewoon of er mensen zijn die een radiator een vrij afwijkende kleur zelf hebben geschilderd. En met welke verf dus. Heb ook geen zin in een kamer die 7 maanden naar verf ruikt. Áls het al uberhaupt kan...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_68192569
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:43 schreef JeOma het volgende:
Ik was inderdaad van plan om nog wel ff langs de Gamma te gaan, maar ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar ervarings-deskundigen hier. Hoeft niet persé rood te zijn, maar gewoon of er mensen zijn die een radiator een vrij afwijkende kleur zelf hebben geschilderd. En met welke verf dus. Heb ook geen zin in een kamer die 7 maanden naar verf ruikt. Áls het al uberhaupt kan...
Ik heb dat regelmatig gedaan met een beetje kwaliteit lakverf. Meestal gebruik ik Sigma of Sikkens. Ontvetten met ammonia, licht opschuren met korrel 180 of nog fijner, radiator iets aanzetten (dan vloeit de verf mooi) en dan maar strijken met een kwast. Blijft echt wel goed zitten en het stinkt ook niet eeuwig

Edit: je kunt ook speciale radiatorverf kopen, maar dat is echt niet noodzakelijk
pi_68192920
Je kan gewoon hoogglans/zijdeglans, Speciale radiator verf is altijd handig bij witte verf tegen het verkleuren door de warmte....
pi_68193267
En dan ga je naar de gamma
Die eikels daar weten niet eens hoe je een pot verf open moet maken, laat staan dat ze verstand hebben van radiatorlak en het op kleur mengen.

Ga nou gewoon maar even naar een ECHTE verfhandel of bouwmarkt, die weten je teminste van goed advies te voorzien.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_68195474
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:43 schreef JeOma het volgende:
Ik heb gewoon radiatorverf op kleur laten mengen bij de Gamma.
Het resultaat is een prachtig rode verwarming en rode buizen in dezelfde kleur als de muur.
De ondergrond was wel roze trouwens.
pi_68197294
Idd, gewoon naar een goede verf winkel gaan, niet naar de bouwmarkt.

Is de huidige verflaag op de radiator in goede staat?

Geen kale plekken, roest of kale CV-buizen die je ook wilt mee schilderen?

Is dit wel het geval, dien je de kale delen eerst in een geschikte primer te zetten.

B.v. Allgrund of Non-Ferro van Hammerite (dit is in 250ml te verkrijgen, voor als je niet zoveel hoeft te doen).

Voor het aflakken kan je radiatorlak gebruiken, dit is om waterbasis dus vergeeld niet.

Iedere andere watergedragen lak (b.v. Sigma S2U Nova) kan je overigens ook gebruiken.

Je kan ook voor terpentine gedragen aflak kiezen, aangezien je een donkere kleur wilt.

Lichte kleuren (wit en net-niet-wit) vergelen door de warmte.

Wel moet je primer dan geschikt zijn om met terpentine gedragen verven overschilderd te worden.
  maandag 20 april 2009 @ 12:33:55 #9
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68198959
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon radiatorverf op kleur laten mengen bij de Gamma.
Het resultaat is een prachtig rode verwarming en rode buizen in dezelfde kleur als de muur.
De ondergrond was wel roze trouwens.
Wat bedoel je met je laatste zin?
Jij bent dus (in tegenstelling tot het bericht onder jou) wél tevreden met de Gamma? Dekte het in 1x? Ik moet wel over WIT heenlakken.
pi_68199308
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:33 schreef JeOma het volgende:

Wat bedoel je met je laatste zin?
De verwarming was door de vorige bewoners roze geschilderd, dus dat was mijn ondergrond.
quote:
Jij bent dus (in tegenstelling tot het bericht onder jou) wél tevreden met de Gamma? Dekte het in 1x? Ik moet wel over WIT heenlakken.
Ja hoor, ik ben heel tevreden.
Dekkend in twee lagen.
pi_68200262
Radiatoren HOREN juist wit te zijn, die geven n.l. het beste hun warmte af!
pi_68786979
Standaard is radiatorverf alleen verkrijgbaar in wit vanwege eventuele verkleuring die ontstaat wanneer je gewone witte verf zou gebruiken, aan de verf is iets toegevoegd om het vergelen tegen te gaan, alle andere kleuren kun je dus prima gebruiken op een radiator werd mij verteld bij Decokay.
  Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 21:23:50 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68787197
Tegenwoordig hoor je vaak dat mensen radiators laten spuiten bij een autoschadeherstel / spuitbedrijf , dan krijg je wel kwaliteit waar je zelf niet tegen kunt schilderen !
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:24:09 #14
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68787211
Ik verf de radiatoren altijd gewoon met Gamma zijdeglans (of hoogglans)

Rood heb ik ook gehad, helaas geen foto van.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')