Mee eensquote:Op zondag 19 april 2009 @ 14:12 schreef Isegrim het volgende:
Dat moet je gewoon van tevoren afspreken, hoe je dat doet. Misschien kunnen die mensen het echt ff niet missen.
Dat is dan ook weer overdreven, die persoon is gewoon een idioot.quote:Op zondag 19 april 2009 14:05 schreef Duur het volgende:
Ik ken helaas voldoende mensen die bij gewoon delen, gelijk drankjes van 10 euro of meer bestellen en dan rustig commentaar geven als de "bob" niet het goedkoopste fris neemt.
Delen of precies betalen is altijd afhankelijk van de situatie....
Ergste voorbeeld wat ik mee gemaakt heb, is iemand die in zijn eentje bijna 250 gulden consumeerde, en de rest zo rond de 75.... en bijna het restaurant uit gemikt werd vanwege de stampij die die schopte toen de andere 5 niet zijn exorbitante gedrag wilde betalen.
Dan kan je dat toch zeggen? Sowieso, uit eten gaan als je het geld niet kan missen.quote:Op zondag 19 april 2009 14:12 schreef Isegrim het volgende:
Dat moet je gewoon van tevoren afspreken, hoe je dat doet. Misschien kunnen die mensen het echt ff niet missen.
Dan ga je maar niet mee uit eten. Gewoon totaal bedrag delen door het aantal mensen, klaar. Doe toch niet zo moeilijkquote:Op zondag 19 april 2009 14:12 schreef Isegrim het volgende:
quote:Op zondag 19 april 2009 13:59 schreef Black-Death het volgende:
Ligt eraan.. als iemand daarmee 50 cent wil besparen is het idd kansloos, maar als 4 man veel drinken, voor-, hoofd- en nagerecht nemen en anderen minder drinken en alleen hoofdgerecht om wat voor reden dan ook vind ik het normaal dat je niet het totaal gedrag deelt door het aantal personen..
Dat dus.quote:Op zondag 19 april 2009 14:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan kan je dat toch zeggen? Sowieso, uit eten gaan als je het geld niet kan missen.
quote:Op zondag 19 april 2009 14:16 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Dan ga je maar niet mee uit eten. Gewoon totaal bedrag delen door het aantal mensen, klaar. Doe toch niet zo moeilijk
Nou ja, kijk, als ik uit eten ga, neem ik een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, het nodige aan wijn. Als iemand wel mee wil maar niet zoveel centjes heeft en daarom alleen een hoofdgerecht en wat Spa Blauw neemt, dan vind ik het prima als we ieder voor zich betalen.quote:Op zondag 19 april 2009 14:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan kan je dat toch zeggen? Sowieso, uit eten gaan als je het geld niet kan missen.
Precies, dat is toch ook niet meer dan logischquote:Op zondag 19 april 2009 14:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer overdreven, die persoon is gewoon een idioot.
Wat heb ik een hekel aan mensen die moeilijk moeten gaan lopen doen. Als je met meerdere mensen gaat eten, lijkt het me logisch dat je niet exhorbitant duur eten of drinken gaat bestellen, en als je dat wel doet kondig je even tussen neus en lippen door aan dat je dat zelf betaalt. Lijkt me veel logischer, maar sommige mensen vinden het gewoon leuk om ruzie te schoppen geloof ik.
Sorry, maar dan zou ik gewoon voorstellen om met elkaar ergens een pizza te halenquote:Op zondag 19 april 2009 14:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, kijk, als ik uit eten ga, neem ik een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, het nodige aan wijn. Als iemand wel mee wil maar niet zoveel centjes heeft en daarom alleen een hoofdgerecht en wat Spa Blauw neemt, dan vind ik het prima als we ieder voor zich betalen.
ja erg gezellig wel als 1 iemamd 3 gangen neemt en de ander alleen maar een hoofdgerechtquote:Op zondag 19 april 2009 14:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, kijk, als ik uit eten ga, neem ik een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, het nodige aan wijn. Als iemand wel mee wil maar niet zoveel centjes heeft en daarom alleen een hoofdgerecht en wat Spa Blauw neemt, dan vind ik het prima als we ieder voor zich betalen.
True, maar het is een kleine moeite om dat even in twee zinnen uit te leggen en een overeenkomst over de wijze van betaling te bereiken. Maar veel mensen vinden het eng om te praten over geld, bang dat ze keihard worden opgelicht door hun collega's en vrienden die overdag aardig blijken, maar in het kaarslicht van een restaurant veranderen in pure bloedzuigers.quote:Op zondag 19 april 2009 14:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
"going Dutch"quote:Op zondag 19 april 2009 14:17 schreef MarMar het volgende:
Ook zo leuk voor de bediening...
Vroegah toen ik nog serveerster was, was ik dol op die mensen gewoon...
Hele zaak stampvol, rennen vliegen om alles netjes op tijd uit te serveren en dan komt er "even" een tafel tussendoor die wil afrekenen.. ALLEMAAL APART en of je wel even mee wil denken wie wat gehad heeft. fucking hell!!
Je weet trouwens dat de term hiervoor "paying dutch" is?
Nuff said...
He daar hebben we Pezu met zijn vooroordelen en zijn lange neusquote:Op zondag 19 april 2009 14:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja erg gezellig wel als 1 iemamd 3 gangen neemt en de ander alleen maar een hoofdgerecht_!
Ik heb het over een situatie waarin je met een groep uit eten gaat. Zoals bijvoorbeeld met een groep collega's, waarbij het meegaan bijna een soort verplichting is. Dan vind ik dat je gewoon vooraf moet afspreken wat je doet met betalen.quote:Op zondag 19 april 2009 14:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja erg gezellig wel als 1 iemamd 3 gangen neemt en de ander alleen maar een hoofdgerecht_!
zorg er dan wel voor dat je de correcte term gebruikt....quote:Op zondag 19 april 2009 14:17 schreef MarMar het volgende:
Je weet trouwens dat de term hiervoor "paying dutch" is?
Nuff said...
Jij vindt het wel gezellig om toe te kijken tijdens het voor- en nagerecht omdat je daar geen geld voor hebt?quote:Op zondag 19 april 2009 14:20 schreef hardromacore het volgende:
[..]
He daar hebben we Pezu met zijn vooroordelen en zijn lange neus
joehoe.. vaak zitten de schransers/zuipers te zeikenquote:Op zondag 19 april 2009 14:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
True, maar het is een kleine moeite om dat even in twee zinnen uit te leggen en een overeenkomst over de wijze van betaling te bereiken. Maar veel mensen vinden het eng om te praten over geld, bang dat ze keihard worden opgelicht door hun collega's en vrienden die overdag aardig blijken, maar in het kaarslicht van een restaurant veranderen in pure bloedzuigers.
Of omdat je niet zoveel trek hebt, of omdat er niets bij zit wat je lekker vindt of om welke reden dan ook.quote:Op zondag 19 april 2009 14:21 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij vindt het wel gezellig om toe te kijken tijdens het voor- en nagerecht omdat je daar geen geld voor hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |