abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68166084
Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te posten, maar ik vind niets waaruit blijkt dat het niet mag. En ik denk dat dit veel meer bekeken wordt dan b.v. de Amivedi zoek site.

Sinds afgelopen woensdag middag ben ik mijn poes Parakola kwijt. Ik woon in de binnenstad van Haarlem op de eerste etage en Parakola is - denk ik, kan niet anders - van de vensterbank naar beneden gevallen. Ze was - denk ik - gelukkig niet (erg) gewond, want ze is nergens in de buurt te vinden. Ze is een binnenkat en kan de weg niet terug vinden.

Ik heb de verschillende poes-kwijt-dingen al gedaan: Amivedi, Dierenambulance, 'mijjn' Dierenkliniek in de buurt, flyers in de buurt... 's ochtens vroeg roepen en met brokjes rammelen in de buurt.

Parakola is een kleine en 9 maanden oude poes:

Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 19 april 2009 @ 13:23:13 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_68166404
Oh, wat een lieve poes
Hopelijk komt ie snel terug
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_68166582
die komt wel terug, tis lente, ze laat zich eerst helemaal schraal neuqen en na 2 weken is ze terug.
  zondag 19 april 2009 @ 13:30:15 #4
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_68166644
Is ze voorzien van een chip? Dat maakt het voor een asiel of de dierenambulance een stuk makkelijker om haar met je te herenigen. Zo niet, blijven zoeken is het enige wat er op zit.

Succes!
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_68166657
Die laatste opmerking is wat bot... maar ergens wel waar
  zondag 19 april 2009 @ 13:30:46 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_68166666
Hoewel je bij een binnenkat wel snel het risico loopt dat hij niet meer terugkomt, liever vrij rondzwerven dan levenslang op een flat opgesloten immers. En geef hem eens ongelijk.
pi_68166729
katten zijn slimmer dan je denkt in de weg terug vinden.... ik hoop voor je dat ze terug komt..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_68166905
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:28 schreef nightfall het volgende:
die komt wel terug, tis lente, ze laat zich eerst helemaal schraal neuqen en na 2 weken is ze terug.
Nee, want ze is gesteriliseerd. En katten neuqen alleen als het zin heeft - anders hebben ze geen zin.
pi_68166962
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:30 schreef Pagan het volgende:
Is ze voorzien van een chip? Dat maakt het voor een asiel of de dierenambulance een stuk makkelijker om haar met je te herenigen. Zo niet, blijven zoeken is het enige wat er op zit.

Succes!
Ze heeft een chip, maar achteraf denk ik dat ze beter (ook) een halsbandje met een adres kokertje had kunnen hebben. Dat is tenminste voor iedereen leesbaar.
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 13:40:41 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_68166994
in ieder geval blijven zoeken en af en toe nog eens naar alle peos-kwijt dingen bellen. gewoon om ff te checken. sterkte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 april 2009 @ 13:56:56 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68167530
suc6! als ik in Haarlem kom zal ik naar haar uitkijken ( al kom ik er bijna nooit.. dus eigelijk wil ik je alleen maar suc6 wensen)
pi_68167583
Het is waarschijnlijk dat je poes heel dichtbij verstopt zit tussen bosjes of onder een auto, omdat ze momenteel erg bang is doordat;
- ze is gevallen
- ze de buitenwereld niet kent en dus eng vindt
- de weg niet weet

Maar juist omdat ze zo bang is, zal ze niet op roepen reageren. Kijk dus heel goed in struiken, bossen, onder auto's, etc.

Ik ben ooit ook mijn binnenkat kwijt geweest en heb onder andere het onderstaande eruit geleerd:

Een verlegen of angstige kat die ergens erg van geschrokken is, zich zal verstoppen en niet zal reageren op de roepende eigenaar. Zelfs niet als u op nog geen meter van hem vandaag zijn naam staat te roepen. De kat is immers bang en ieder geluid dat hij maakt, kan zijn verstopplaats verraden aan mogelijke 'jagers'. De kat is getraumatiseerd en valt terug op zijn eeuwenoude overlevingsinstinct 'keep quiet and stay alive'. Als de kat erg geschrokken is en normaal gesproken niet gewend is om ver van huis te gaan, zal deze zich pas tussen de 8e en 11e dag na vermissing gaan verplaatsen. Tot die tijd zal een dergelijke kat zich compleet stil en verstopt houden.
Tussen de 11e en 14e dag wordt een kat het eten van insecten beu en zal een een state of mind raken waar hij op zoek gaat naar substantiëler voedsel. Een kat die zich verplaatst is beter zichtbaar dan een kat die zich verstopt, dus vanaf de 11e dag is er nieuwe hoop!

Katten die normaal gesproken alleen binnen worden gehouden, zullen nooit uit zichzelf ineens ver van huis dwalen. Binnenkatten zitten doorgaans verstopt binnen een straal van een paar honderd meter van hun huis.

Ik heb de tips verzameld op een website, als je je pm even aanzet, stuur ik je de link.
  zondag 19 april 2009 @ 14:02:14 #13
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68167684
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:58 schreef Xenia het volgende:
Het is waarschijnlijk dat je poes heel dichtbij verstopt zit tussen bosjes of onder een auto, omdat ze momenteel erg bang is doordat;
- ze is gevallen
- ze de buitenwereld niet kent en dus eng vindt
- de weg niet weet

Maar juist omdat ze zo bang is, zal ze niet op roepen reageren. Kijk dus heel goed in struiken, bossen, onder auto's, etc.

Ik ben ooit ook mijn binnenkat kwijt geweest en heb onder andere het onderstaande eruit geleerd:

Een verlegen of angstige kat die ergens erg van geschrokken is, zich zal verstoppen en niet zal reageren op de roepende eigenaar. Zelfs niet als u op nog geen meter van hem vandaag zijn naam staat te roepen. De kat is immers bang en ieder geluid dat hij maakt, kan zijn verstopplaats verraden aan mogelijke 'jagers'. De kat is getraumatiseerd en valt terug op zijn eeuwenoude overlevingsinstinct 'keep quiet and stay alive'. Als de kat erg geschrokken is en normaal gesproken niet gewend is om ver van huis te gaan, zal deze zich pas tussen de 8e en 11e dag na vermissing gaan verplaatsen. Tot die tijd zal een dergelijke kat zich compleet stil en verstopt houden.
Tussen de 11e en 14e dag wordt een kat het eten van insecten beu en zal een een state of mind raken waar hij op zoek gaat naar substantiëler voedsel. Een kat die zich verplaatst is beter zichtbaar dan een kat die zich verstopt, dus vanaf de 11e dag is er nieuwe hoop!

Katten die normaal gesproken alleen binnen worden gehouden, zullen nooit uit zichzelf ineens ver van huis dwalen. Binnenkatten zitten doorgaans verstopt binnen een straal van een paar honderd meter van hun huis.

Ik heb de tips verzameld op een website, als je je pm even aanzet, stuur ik je de link.
WOW daar is onderzoek naar gedaan

Edit : die website mag je best wel hier spammen hoor ben ook best wel nieuwsgierig
  zondag 19 april 2009 @ 14:05:13 #14
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68167771
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:38 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Nee, want ze is gesteriliseerd. En katten neuqen alleen als het zin heeft - anders hebben ze geen zin.
Moet eerlijk zeggen dat mijn ouders ooit een kat hebben gehad die wel seksueel actief was ondanks een sterilisatie, die werd ook nog steeds een beetje krols.
  zondag 19 april 2009 @ 14:06:00 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68167795
Sterkte TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_68167992
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:02 schreef Bill_E het volgende:
WOW daar is onderzoek naar gedaan

Edit : die website mag je best wel hier spammen hoor ben ook best wel nieuwsgierig
In Amerika zijn zelfs officiele 'cat-profilers' die tegen betaling hele gedetaileerde profiels maken over waar de kat waarschijnlijk zit
Dit is de website die ik ooit maakte, maar sommige links werken niet en het email adres ook niet meer. En ik ben inmiddels te noob om die website aan te kunnen passen http://www.katvermist.com/
pi_68169560
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:11 schreef Xenia het volgende:

[..]

In Amerika zijn zelfs officiele 'cat-profilers' die tegen betaling hele gedetaileerde profiels maken over waar de kat waarschijnlijk zit
Dit is de website die ik ooit maakte, maar sommige links werken niet en het email adres ook niet meer. En ik ben inmiddels te noob om die website aan te kunnen passen http://www.katvermist.com/
Ja, die site had ik ook gevonden. En omdat ze nog 'maar' 4 dg weg is, zou ze nog erg in de buurt moeten zitten. Alleen is er hier maar weinig tuin e.d. dicht in de buurt. Wel veel auto's, maar die zijn in de binnenstad erg mobiel doorgaans, dus daaronder kan ze niet rustig zitten. Ik ben een beetje bang dat ze zo steeds verder weg gegaan is.

De Egelantier tuin is hier vrij dicht bij. Ik heb mensen die daar in een commune wonen en mensen in de buurt die in een tuintje buiten zaten een flyer gegeven met het gekleurde fotootje van de post bovenin. In z/w is het niet zo duidelijk dat ze ook inderdaad alleen ook z/w tinten heeft.

Voor de toekomst: er bestaat iets als PetFinder. Da's een klein zendertje dat je een huisdier om kunt doen en wat tot een km of 2 opgepikt kan worden door iemand met een PetFinder antenne v/e bij PetFinder aangesloten bedrijf - als ik het goed begrijp. Alleen is dat er niet in de meeste steden. In Haarlem ook niet.
Dit is er een in Flevoland: http://www.petfinderflevoland.nl/
  zondag 19 april 2009 @ 15:12:35 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68169736
Grote kans dat poes gewoon weer opduikt eerdaags. Blijven zoeken en moed houden!

Sterkte

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 19-04-2009 17:23:19 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_68169970
quote:
Op zondag 19 april 2009 15:05 schreef Poekieman het volgende:
Ja, die site had ik ook gevonden. En omdat ze nog 'maar' 4 dg weg is, zou ze nog erg in de buurt moeten zitten. Alleen is er hier maar weinig tuin e.d. dicht in de buurt. Wel veel auto's, maar die zijn in de binnenstad erg mobiel doorgaans, dus daaronder kan ze niet rustig zitten. Ik ben een beetje bang dat ze zo steeds verder weg gegaan is.
Toch, als ik zou moeten gokken, zou ik echt gokken dat ze nog heel dichtbij zit. Ergens waar ze zich ongezien waant. Al is het onder een stuk afval, een container, een doos, een gat in een muur, alles voldoet voor een bange kat.
quote:
De Egelantier tuin is hier vrij dicht bij. Ik heb mensen die daar in een commune wonen en mensen in de buurt die in een tuintje buiten zaten een flyer gegeven met het gekleurde fotootje van de post bovenin. In z/w is het niet zo duidelijk dat ze ook inderdaad alleen ook z/w tinten heeft.
Het kan ook zijn dat ze een openstaand schuurtje o.i.d. is ingedoken. Als jij die dag een raam open had staan, hadden andere mensen vast ook dingen open staan.
quote:
Voor de toekomst: er bestaat iets als PetFinder. Da's een klein zendertje dat je een huisdier om kunt doen en wat tot een km of 2 opgepikt kan worden door iemand met een PetFinder antenne v/e bij PetFinder aangesloten bedrijf - als ik het goed begrijp. Alleen is dat er niet in de meeste steden. In Haarlem ook niet.
Dit is er een in Flevoland: http://www.petfinderflevoland.nl/
Nadat ik mijn kat kwijt was geraakt, ben ik zelf agent van petfinder geworden in mijn gemeente. Dit omdat ik perse zo'n ding wilde voor mijn katten en ze hier ook niet vertegenwoordigd waren. Ze hebben me gekicked omdat ik geen 100 van die dingen per jaar heb verkocht Maar het systeem is ok en werkt goed en mijn katten dragen inderdaad zo'n zender. Er is wel een agent die Haarlem doet. Het valt onder petfinder Beverwijk.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:53:35 #20
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_68306962
Is poes al terug?
  donderdag 23 april 2009 @ 15:56:39 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68307074
Ik wil dat ook wel graag weten?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:58:30 #22
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_68307138
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Megumi het volgende:
Ik wil dat ook wel graag weten?
Ja hé, maar ik was eerst hè!
  donderdag 23 april 2009 @ 17:40:15 #23
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_68310148
was ze niet krols? misschien is ze op mannenjacht en dat ze later terug komt.
pi_68310189
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:38 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Leeuwen neuken voor de lekker. Woord is geboren.
pi_68310299
Moet ik houtplein centrum denken of grote markt centrum? of ergens anders?

Ik loop vanavond weer lekker door de stad dus ik zal mijn ogen open houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')