Nee, want ze is gesteriliseerd. En katten neuqen alleen als het zin heeft - anders hebben ze geen zin.quote:Op zondag 19 april 2009 13:28 schreef nightfall het volgende:
die komt wel terug, tis lente, ze laat zich eerst helemaal schraal neuqen en na 2 weken is ze terug.
Ze heeft een chip, maar achteraf denk ik dat ze beter (ook) een halsbandje met een adres kokertje had kunnen hebben. Dat is tenminste voor iedereen leesbaar.quote:Op zondag 19 april 2009 13:30 schreef Pagan het volgende:
Is ze voorzien van een chip? Dat maakt het voor een asiel of de dierenambulance een stuk makkelijker om haar met je te herenigen. Zo niet, blijven zoeken is het enige wat er op zit.
Succes!
WOW daar is onderzoek naar gedaanquote:Op zondag 19 april 2009 13:58 schreef Xenia het volgende:
Het is waarschijnlijk dat je poes heel dichtbij verstopt zit tussen bosjes of onder een auto, omdat ze momenteel erg bang is doordat;
- ze is gevallen
- ze de buitenwereld niet kent en dus eng vindt
- de weg niet weet
Maar juist omdat ze zo bang is, zal ze niet op roepen reageren. Kijk dus heel goed in struiken, bossen, onder auto's, etc.
Ik ben ooit ook mijn binnenkat kwijt geweest en heb onder andere het onderstaande eruit geleerd:
Een verlegen of angstige kat die ergens erg van geschrokken is, zich zal verstoppen en niet zal reageren op de roepende eigenaar. Zelfs niet als u op nog geen meter van hem vandaag zijn naam staat te roepen. De kat is immers bang en ieder geluid dat hij maakt, kan zijn verstopplaats verraden aan mogelijke 'jagers'. De kat is getraumatiseerd en valt terug op zijn eeuwenoude overlevingsinstinct 'keep quiet and stay alive'. Als de kat erg geschrokken is en normaal gesproken niet gewend is om ver van huis te gaan, zal deze zich pas tussen de 8e en 11e dag na vermissing gaan verplaatsen. Tot die tijd zal een dergelijke kat zich compleet stil en verstopt houden.
Tussen de 11e en 14e dag wordt een kat het eten van insecten beu en zal een een state of mind raken waar hij op zoek gaat naar substantiëler voedsel. Een kat die zich verplaatst is beter zichtbaar dan een kat die zich verstopt, dus vanaf de 11e dag is er nieuwe hoop!
Katten die normaal gesproken alleen binnen worden gehouden, zullen nooit uit zichzelf ineens ver van huis dwalen. Binnenkatten zitten doorgaans verstopt binnen een straal van een paar honderd meter van hun huis.
Ik heb de tips verzameld op een website, als je je pm even aanzet, stuur ik je de link.
Moet eerlijk zeggen dat mijn ouders ooit een kat hebben gehad die wel seksueel actief was ondanks een sterilisatie, die werd ook nog steeds een beetje krols.quote:Op zondag 19 april 2009 13:38 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Nee, want ze is gesteriliseerd. En katten neuqen alleen als het zin heeft - anders hebben ze geen zin.
In Amerika zijn zelfs officiele 'cat-profilers' die tegen betaling hele gedetaileerde profiels maken over waar de kat waarschijnlijk zitquote:Op zondag 19 april 2009 14:02 schreef Bill_E het volgende:
WOW daar is onderzoek naar gedaan
Edit : die website mag je best wel hier spammen hoor ben ook best wel nieuwsgierig
Ja, die site had ik ook gevonden. En omdat ze nog 'maar' 4 dg weg is, zou ze nog erg in de buurt moeten zitten. Alleen is er hier maar weinig tuin e.d. dicht in de buurt. Wel veel auto's, maar die zijn in de binnenstad erg mobiel doorgaans, dus daaronder kan ze niet rustig zitten. Ik ben een beetje bang dat ze zo steeds verder weg gegaan is.quote:Op zondag 19 april 2009 14:11 schreef Xenia het volgende:
[..]
In Amerika zijn zelfs officiele 'cat-profilers' die tegen betaling hele gedetaileerde profiels maken over waar de kat waarschijnlijk zit
Dit is de website die ik ooit maakte, maar sommige links werken niet en het email adres ook niet meer. En ik ben inmiddels te noob om die website aan te kunnen passenhttp://www.katvermist.com/
Toch, als ik zou moeten gokken, zou ik echt gokken dat ze nog heel dichtbij zit. Ergens waar ze zich ongezien waant. Al is het onder een stuk afval, een container, een doos, een gat in een muur, alles voldoet voor een bange kat.quote:Op zondag 19 april 2009 15:05 schreef Poekieman het volgende:
Ja, die site had ik ook gevonden. En omdat ze nog 'maar' 4 dg weg is, zou ze nog erg in de buurt moeten zitten. Alleen is er hier maar weinig tuin e.d. dicht in de buurt. Wel veel auto's, maar die zijn in de binnenstad erg mobiel doorgaans, dus daaronder kan ze niet rustig zitten. Ik ben een beetje bang dat ze zo steeds verder weg gegaan is.
Het kan ook zijn dat ze een openstaand schuurtje o.i.d. is ingedoken. Als jij die dag een raam open had staan, hadden andere mensen vast ook dingen open staan.quote:De Egelantier tuin is hier vrij dicht bij. Ik heb mensen die daar in een commune wonen en mensen in de buurt die in een tuintje buiten zaten een flyer gegeven met het gekleurde fotootje van de post bovenin. In z/w is het niet zo duidelijk dat ze ook inderdaad alleen ook z/w tinten heeft.
Nadat ik mijn kat kwijt was geraakt, ben ik zelf agent van petfinder geworden in mijn gemeente. Dit omdat ik perse zo'n ding wilde voor mijn katten en ze hier ook niet vertegenwoordigd waren. Ze hebben me gekicked omdat ik geen 100 van die dingen per jaar heb verkochtquote:Voor de toekomst: er bestaat iets als PetFinder. Da's een klein zendertje dat je een huisdier om kunt doen en wat tot een km of 2 opgepikt kan worden door iemand met een PetFinder antenne v/e bij PetFinder aangesloten bedrijf - als ik het goed begrijp. Alleen is dat er niet in de meeste steden. In Haarlem ook niet.
Dit is er een in Flevoland: http://www.petfinderflevoland.nl/
quote:Op zondag 19 april 2009 13:38 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Nee, want ze is gesteriliseerd. En katten neuqen alleen als het zin heeft - anders hebben ze geen zin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |