Echt geniaal dit. Ik denk dat wij met FOK! wel een overzichtje kunnen maken.quote:Op zondag 19 april 2009 12:00 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Geen idee van wie het stukje is (hij werd elders gequote zonder bronvermelding), mijns inziens echter zeker noemenswaardig:
Het is een hoogst merkwaardig sms-je, zeker voor een vrijdagochtend.
-‘Pahlplatz’
Het komt van een vriend die ik soms spreek maar niet vaak. Meestal gaat het over voetbal, maar ik kan me niet herinneren dat de oud-voetballer van Twente, PSV en Heerenveen ooit voorbij is gekomen. Ik stuur een bericht terug:
-‘?’
De reactie laat niet lang op zich wachten.
-‘Fräser Kiprich Musampa’
Dit wordt er niet veel duidelijker op. Waarom word ik bestookt met middelmatige voetballers uit de jaren ‘90? Ik besluit het duidelijker te vragen.
-‘WAAROM DOE JE DIT?’
-‘Omdat het kan, er staan allerlei toffe spelers in je T9′ is het antwoord. T9 is het woordenboek van je mobiele telefoon.
Juist. Dit moet ik uitproberen. De proef gaat op de som met enkele Ajax-aanvallers.
‘Overmars, Kluivert, Litmanen’, check, check, check. Iets exotischer dan maar.
‘Machlas, Arveladze’ , check, check. Hmm.
‘Babangida, Oliseh’. Wow.
Dit is ongelofelijk. Waarom is dit? Wie zit hier achter? Wie maakt überhaupt die woordenboeken? Dit komt duidelijk niet uit de Van Dale. Is dit een hobbyende medewerker van een telecombedrijf geweest? Heeft de spelersvakbond zich sterkgemaakt? Waarom zijn het alleen spelers uit de jaren ‘90? Ibrahimovic en Ronaldinho zijn nergens te bekennen, Sjaak Swart en Coen Moulijn ook niet. Waarom staat Petrovic er wel in, maar Popescu niet? Vragen die een antwoord verdienen. Wie het weet mag het zeggen, maar dit is het mooiste mysterie van Nederland.
Schitterend![]()
* Proud2beDiepfries ontkent meteen na het lezen van bovenstaande z'n mobiel er bij te hebben gepakt
Die speelde in de jaren 90 dan ook niet echt een grote voetbalrol. Zeker niet in vergelijking met Harry Decheiver.quote:Op zondag 19 april 2009 12:50 schreef Dos37 het volgende:
Kufo zit er niet in waardeloze telefoon heb ik
oow jaren 90 even checken:quote:Op zondag 19 april 2009 12:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die speelde in de jaren 90 dan ook niet echt een grote voetbalrol. Zeker niet in vergelijking met Harry Decheiver.
De man die mijn amateurclubje traindequote:Op zondag 19 april 2009 12:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die speelde in de jaren 90 dan ook niet echt een grote voetbalrol. Zeker niet in vergelijking met Harry Decheiver.
Cruyff welquote:Op zondag 19 april 2009 13:10 schreef PierreTT het volgende:
Cruijff staat er in. Puskas niet
Edit: Beckenbauer, Platini en Eusebio ook nietZidane wel!
Ik zeg toch ook dat ie erin staatquote:Op zondag 19 april 2009 13:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Cruyff wel
Edit: Cruijff ook wel degelijk
Weinig gebruikt?quote:Op zondag 19 april 2009 13:47 schreef Wooldoor het volgende:
T9 komt uit de jaren 90 en wordt volgens mij nog maar weinig gebruikt, dat zal misschien een beetje verklaren dat er spelers uit de jaren 90 in staan. Wel cool
Goeie lijst!quote:Op zondag 19 april 2009 13:14 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Van Gobbel, Taument, Laudrup, Valckx, Vampeta, Stinga..
Als ik Waterreus doe, krijg ik Koeman?quote:Op zondag 19 april 2009 12:43 schreef pfaf het volgende:
Waterreus heeft z'n erkenning ook gekregen. Terecht.
Whehe.quote:Op zondag 19 april 2009 14:01 schreef RayMania het volgende:
Als ik Waterreus doe, krijg ik Koeman?.
Zou PTT/KPN in de jaren 90 stiekem sluikreclame hebben toegepast in het T9 woordenboek welke later door andere aanbieders is gekopieerd?quote:Vanaf 1990 besloot de KNVB deze competitie te laten sponsoren door de PTT (later KPN), wat resulteerde in een naamsverandering naar PTT-telecompetitie. Deze naam veranderde in 1999 in KPN-Telecompetitie en in 2000 in KPN Eredivisie.
Dat valt wel mee hoorquote:Op zondag 19 april 2009 14:08 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Alles heeft tegenwoordig een toetsenbord of virtueel toetsenbord.
Ik kom uit Twente, hier heeft slechts één op de tien mensen een touchscreen.quote:Op zondag 19 april 2009 14:08 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Alles heeft tegenwoordig een toetsenbord of virtueel toetsenbord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |