Ik begrijp dat niet nee. Waarom zeg je dat?quote:Op maandag 20 april 2009 14:46 schreef Rots het volgende:
Als het maar niet persoonlijk wordt Duvel, of heb je dat nou nog steeds niet door?
Omdat velen blijkbaar willen dat we nog verder moeten gaan om VBL voor iedereen leuk te houden. Nog even en we moeten bans gaan uitdelen omdat een Ajacied het woord kakkerlak of boer gaat gebruiken in het Ajax topic.quote:Op maandag 20 april 2009 14:48 schreef Suijk het volgende:
Waarom moet per se die grens opgezocht worden eigenlijk?
Het is schijnbaar enorm leuk, stoer, tof, cool, gaaf, gezellig om dat soort dingen te doen en maar proberen zoveel mogelijk mensen te irriteren, op de kast te jagen en af te zeiken.quote:Op maandag 20 april 2009 14:48 schreef Suijk het volgende:
Waarom moet per se die grens opgezocht worden eigenlijk?
Ik doe het ook niet. Heb geen zin om de boel te verzieken in dat topic omdat ik weet hoe irritant het is. En het maakt me ook niet uit dat hij haakneuzen zegt. Alleen het slaat nergens op en had niks met zn verdere post te maken. Als hij nou had gezegt "die haakneuzen maken toch niks klaar in de CL" dan kan het wel imho.quote:Op maandag 20 april 2009 14:49 schreef Prosac het volgende:
als je het in zijn algemeenheid doet en niet alleen een post maakt met kakkerlakken, dan mag het.![]()
Maar als je het nu zo gaat doen, dan zijn we er snel klaar mee, dat is wat ik bedoel met "Komt vanzelf een moment dat we van dat soort gedrag ook helemaal schijtziek worden"
Het is "normaler" dat in het Ajaxtopic algemeen over kakkerlakken gesproken wordt en in het Feyenoordtopic over joden.
Met een beetje logisch nadenken lijkt het me duidelijk dat wanneer dat andersom gaat gebeuren, dat het weer snel een gezellige boel wordt in het topic.![]()
dus denk even na.
Misschien moeten jullie dat maar een tijdje gaan doen. Ook met joden e.d. Gewoon zonder gezeur en zonder aanziens des persoons. Blijkbaar kunnen mensen er niet mee omgaan en wordt de grens van het schelden steeds verder opgerekt omdat het beginsel van schelden is vrijgegeven.quote:Op maandag 20 april 2009 14:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
Omdat velen blijkbaar willen dat we nog verder moeten gaan om VBL voor iedereen leuk te houden. Nog even en we moeten bans gaan uitdelen omdat een Ajacied het woord kakkerlak of boer gaat gebruiken in het Ajax topic.
daar wordt iedereen vast heel blij van.
Ja leuk, laten we echt een EO-forum van gaan maken.quote:Op maandag 20 april 2009 14:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie dat maar een tijdje gaan doen. Ook met joden e.d. Gewoon zonder gezeur en zonder aanziens des persoons. Blijkbaar kunnen mensen er niet mee omgaan en wordt de grens van het schelden steeds verder opgerekt omdat het beginsel van schelden is vrijgegeven.
checkquote:Op maandag 20 april 2009 14:54 schreef Grulez het volgende:
[VBL-SC #47]
centraal bedoel ik natuurlijk of hoe dat ook heet...
Ja, dat zegt Prosac dus al.quote:Op maandag 20 april 2009 14:54 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja leuk, laten we echt een EO-forum van gaan maken.
Dat je een forum zonder scheldwoorden zo noemt, zegt veel over je. Ik pleit daar helemaal niet voor maar blijkbaar kunnen users niet omgaan met de vrijheid en moeten termen als 'haakneuzen' worden gebruikt. Dan moet het misschien maar eens op een rigorueze manier. Ik kan zelf best wel wat hebben en ben vaak het onderwerp van spot, daar gaat het helemaal niet om. Maar gewoon schelden om het schelden, om te provoceren en ook nog met een vleugje echte discriminatie etc. - dat moeten we niet willen.quote:Op maandag 20 april 2009 14:54 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja leuk, laten we echt een EO-forum van gaan maken.
Ik denk dat je altijd moet kijken naar de context. Ik wil het ook nog wel eens hebben over die neuzen, en Ajacieden over de havenslaven of kakkerlakken. Zolang het niet persoonlijk is, of ontzettend kinderachtig zoals Rots net in het Ajax-topic kan dat best lijkt me. Het grotere probleem is dat iedereen zich maar aangevallen voelt en gelijk komt janken in dit topic. Ik noem een Ajacied die ik ken ook altijd neusje, en hij mij kakkerlak. Lachen toch?quote:Op maandag 20 april 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat je een forum zonder scheldwoorden zo noemt, zegt veel over je. Ik pleit daar helemaal niet voor maar blijkbaar kunnen users niet omgaan met de vrijheid en moeten termen als 'haakneuzen' worden gebruikt. Dan moet het misschien maar eens op een rigorueze manier. Ik kan zelf best wel wat hebben en ben vaak het onderwerp van spot, daar gaat het helemaal niet om. Maar gewoon schelden om het schelden, om te provoceren en ook nog met een vleugje echte discriminatie etc. - dat moeten we niet willen.
Ben ik met je eens. Op persoonlijk vlak is dat vaak ook minder erg, dan ken je elkaar en kan er veel meer en heb je een vorm van gelijkwaardigheid. Dat is iets anders dan anoniem op een forum in het algemeen wat scheldwoorden roepen - die lang niet altijd zo erg zijn op zich maar als ze in een bepaalde sfeer en algemeenheid en frequentie worden geroepen, een vervelend forum tot gevolg hebben. Ik denk zelf dat je zonder al die scheldwoorden niet meteen een minder leuk of een EO-forum hebt. Misschien moeten we juist wat vaker bidden met elkanderquote:Op maandag 20 april 2009 15:02 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik denk dat je altijd moet kijken naar de context. Ik wil het ook nog wel eens hebben over die neuzen, en Ajacieden over de havenslaven of kakkerlakken. Zolang het niet persoonlijk is, of ontzettend kinderachtig zoals Rots net in het Ajax-topic kan dat best lijkt me. Het grotere probleem is dat iedereen zich maar aangevallen voelt en gelijk komt janken in dit topic. Ik noem een Ajacied die ik ken ook altijd neusje, en hij mij kakkerlak. Lachen toch?
Daar heb je de kern van de laatste maanden te pakken. Men kan helemaal niks van elkaar hebben en zoekt mekaar welbewust op, om vervolgens weer hier te komen zeuren dat ze aangevallen werden.quote:Op maandag 20 april 2009 15:02 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik denk dat je altijd moet kijken naar de context. Ik wil het ook nog wel eens hebben over die neuzen, en Ajacieden over de havenslaven of kakkerlakken. Zolang het niet persoonlijk is, of ontzettend kinderachtig zoals Rots net in het Ajax-topic kan dat best lijkt me. Het grotere probleem is dat iedereen zich maar aangevallen voelt en gelijk komt janken in dit topic. Ik noem een Ajacied die ik ken ook altijd neusje, en hij mij kakkerlak. Lachen toch?
Misschien moet je FB een poosje dicht doen. Echte FB kan dan wel via PM.quote:Op maandag 20 april 2009 15:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daar heb je de kern van de laatste maanden te pakken. Men kan helemaal niks van elkaar hebben en zoekt mekaar welbewust op, om vervolgens weer hier te komen zeuren dat ze aangevallen werden.
Wat betreft de livetopics houden we ook rekening met emoties, maar als je na 2x editten 10 minuten later gewoon weer gaat zitten schelden of kanker gebruiken..quote:Op maandag 20 april 2009 15:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
Als iemand boos is dan mag hij imho best veel zeggen. In de livetopics mag iedereen wat mij betreft ook gewoon best veel zeggen. Alleen als er totaal geen reden is om te schelden dan is het gewoon om te trollen en te provoceren.
Wake up call: het gros hier zit gewoon te etteren, heeft helemaal niets met van elkaar hebben te maken.quote:Op maandag 20 april 2009 15:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daar heb je de kern van de laatste maanden te pakken. Men kan helemaal niks van elkaar hebben en zoekt mekaar welbewust op, om vervolgens weer hier te komen zeuren dat ze aangevallen werden.
Eens.quote:Op maandag 20 april 2009 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wake up call: het gros hier zit gewoon te etteren, heeft helemaal niets met van elkaar hebben te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |