Het probleem van die twee soorten gelovigen is alleen dat ze altijd doen alsof je achterlijk bentquote:Op maandag 20 april 2009 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We zijn allemaal 'gelovigen'.
De dooddoener van sceptici is 'dat is geen bewijs'.
Of 'ik heb niets te verbergen' als het om privacy gaat.
Allemaal even onredelijk.
Complotdenkers (is daar geen beter woord voor?) zijn net als gelovigen als in dat ze een verklaring zoeken voor hetgeen ze niet begrijpen of kunnen verklaren. Vervolgens word dit als middel gebruikt om een zeker doel te bereiken, volgelingen voor zekerheid of macht.quote:Op zondag 19 april 2009 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Is het iemand wel is opgevallen hoeveel overeenkomsten een complotdenker heeft met een gelovigen. Ze hebben altijd een dooddoener waarmee ze de hele discussie plat leggen...
Het antwoord van gelovigen op elke vraag die ze niet kunnen beantwoorden:
Ja maar god heeft het zo gewild
Het antwoord van complotdenkers op moeilijke vragen:
Ja blijf maar gewoon op die manier denken schaap/kuddedier
Ze denken allebei met volle overtuiging dat ze gelijk hebben en dat iedereen die niet hetzelfde als hun gelooft dom is. Terwijl het meestal omgekeerd is
Zo dat moest ik even kwijt
Doei Lambiekjes van me, nu kunnen jullie weer gaan flamen etc.![]()
In de ruimste zin van het woord wel. Maar onder "geloof" kun je een boel verschillende zaken bedoelen. Onder dezelfde drogredenatie noemen mensen zwak atheïsme wel eens een "geloof", waarmee ze dan "geloven" in religieuze zin voor het gemak gelijk stellen aan "geloven" in haar gangbare betekenis.quote:Op maandag 20 april 2009 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We zijn allemaal 'gelovigen'.
Zitten de 'complotdenkers' nu tussen het ridicule en het fight gedeelte in?quote:Op maandag 20 april 2009 15:42 schreef slackster het volgende:
......
In de woorden van Mahatma Gandhi "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
quote:Op maandag 20 april 2009 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De dooddoener van sceptici is 'dat is geen bewijs'.
they laughed at Einsteinquote:Op maandag 20 april 2009 15:42 schreef slackster het volgende:
Wie nu nog door het leven gaat bestempeld met het predikaat "Complotdenker" zal hopelijk in de nabije toekomst niet als zodanig meer deel uitmaken van een minderheid maar juist meer in de mainstream worden opgenomen en zal het uiteindelijk meer als een soort geuzentitel worden gezien. Althans, voor zover het tegen die tijd nog wettelijk is toegestaan om iemand wegens zijn overtuigingen dusdanig in een hokje te plaatsen.![]()
[ afbeelding ]
In de woorden van Mahatma Gandhi "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
Ik vindt dat je ook gelijk hebt, alleen ik vindt het zelf alleen beter om te geloven dat dit gewoon niet het beste is wat we als mensheid uit het leven halen. En dat de 'NWO' ons hierin tegen houd, en dat het 'anders / beter' kan...dit geeft mij weer hoop om de gedachtes die ik heb verzonnen (door jou complotten genoemd) te overleven, dag in en dag uit. En dat ik hoop dat meer mensen dit zien, en dit een beweging creëert die vecht voor een ander systeem. Er komt toch een dag dat kamp A tegen kamp B staat.. (maar dit is weer zo'n complot in mijn gedachte..)quote:Op maandag 20 april 2009 19:53 schreef switchboy het volgende:
Het doet me altijd een beetje hieraan denken:
-----
Alleen dan gebruiken complot theorie denkers een mix van beide, ze denken dat ze methode 1 gebruiken. Maar daarbij zijn ze te sceptisch over bepaalde bronnen terwijl ze juist vertrouwen op vage bronnen die hun idee ondersteunen waardoor uiteindelijk ze bij model 2 belanden.
They laughed at Pim Fortuynquote:Op maandag 20 april 2009 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
they laughed at Einstein
they laughed at Niels Bohr
they laughed at Bobo the Clown
jij spreekt duidelijk andere gelovigen dan ikquote:Op zondag 19 april 2009 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Is het iemand wel is opgevallen hoeveel overeenkomsten een complotdenker heeft met een gelovigen. Ze hebben altijd een dooddoener waarmee ze de hele discussie plat leggen...
Het antwoord van gelovigen op elke vraag die ze niet kunnen beantwoorden:
Ja maar god heeft het zo gewild
De complotdenkers hebben in zoverre gelijk met dat "argument", dat het wereldbeeld dat via onderwijs en media het grootste deel van de bevolking bereikt natuurlijk op een aantal punten aanwijsbare bs is. Dat betekent niet dat de complot-oplossing dan meteen de waarheid is, maar krampachtig vasthouden aan een idee, zonder open te staan voor aanwijzingen dat het ook wel eens anders zou kunnen zijn, is vrij kortzichtig.quote:Het antwoord van complotdenkers op moeilijke vragen:
Ja blijf maar gewoon op die manier denken schaap/kuddedier
Ze denken allebei met volle overtuiging dat ze gelijk hebben en dat iedereen die niet hetzelfde als hun gelooft dom is. Terwijl het meestal omgekeerd is
laten we dat flamen nou even niet doen hierquote:Zo dat moest ik even kwijt
Doei Lambiekjes van me, nu kunnen jullie weer gaan flamen etc.![]()
Het een sluit het ander niet uit, maar al die domme gelovigen met al die domme theorie denkers op een stapel gooien gaat wat ver vind ik.quote:Op maandag 20 april 2009 19:53 schreef switchboy het volgende:
Het doet me altijd een beetje hieraan denken:
[ afbeelding ]
Alleen dan gebruiken complot theorie denkers een mix van beide, ze denken dat ze methode 1 gebruiken. Maar daarbij zijn ze te sceptisch over bepaalde bronnen terwijl ze juist vertrouwen op vage bronnen die hun idee ondersteunen waardoor uiteindelijk ze bij model 2 belanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |