abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:01:05 #1
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_68154425
Forgive me GAM, for I have sinned...

De laatste tijd speel ik steeds minder games en hou ik het op hooguit 30 minuten aan één game per dag (wat eigenlijk nog steeds best veel is).

Nu was ik laatst klaar met GTA Chinatown Wars en ik voelde alsof het tijdverspilling was toen ik voor het laatst had gespeeld. (Als ik er op terug kijk is dat logisch, ik heb de game namelijk grijs gespeeld.) Ik doe wel meer met m'n tijd... ik lees boeken, ik leer in mijn vrije tijd vreemde talen, wat ik erg leuk vind. Wat ik wil zeggen is dat ik meer plezier beleef aan dat soort dingen. Althans, dat voelde in een tijdje geleden. Nu ben ik weer om, en vind ik dat games geen tijdverspilling zijn.

Het is natuurlijk geen toeval dat ik dacht om 'permanent' te stoppen toen ik het saai vond wanneer ik voor het laatst speelde (GTA dus). Het probleem is dat ik alles wel gezien heb. Als je jonger bent, raak je makkelijk geamuseerd. Als je wat meer games hebt gespeeld, raak je niet zo makkelijk onder de indruk, en je wilt alleen de beste games spelen (lees: gamerankings.com afzoeken voor de 'beste' games). Nu is het zo dat ik een grote fan ben van Nintendo, en dat de Wii en DS innoveren is erg mooi, maar ook dat is niet genoeg. Ik raak nog steeds niet makkelijk onder de indruk. Dat Wii shit is wel mooi, maar het moet beter, en het kan beter, zoals we nu weten, met Motion Plus. Wie weet of dat genoeg zal zijn.

Dus ik vond heel recent games saai worden en wilde stoppen, maar dat is dus niet zo, ik blijf lekker gamen en ik kijk vooral uit naar innovaties en zo. Oké. Maar wat is nu het probleem? Waarom begin ik dit topic?

Dat dit zich heeft voorgedaan, en dat dit soort gedachten naar voren kwamen, vind ik uitermate bizar. Ik kijk bijvoorbeeld elke werkdag naar The Daily Show, 20 minuten, en The Colbert Report, ook 20 minuten. Ik mis het nooit. Het is erg leuk en ik raad het iedereen aan, maar heel af en toe is het erg saai om naar te kijken, vooral The Daily Show. Maar op de één of andere manier is dat geen tijdverspilling. Waarom denk ik niet bij mezelf: 'dit zuigt. Ik stop permanent ermee, dit is tijdverspilling'? Ja, normaal gesproken is dat programma leuk. Maar normaal gesproken was Chinatown Wars toch leuk?

Kijk maar eens naar GTST. Iedereen blijft dat troep maar kijken, elke werkdag, 30 minuten. (Tenminste, ik vind het troep, je mag het met me gerust oneens zijn.) Veel mensen vinden games maar een soort van tijdverspilling, maar GTST, of een of andere TV-serie, niet. Als je een serie kijkt, vinden mensen dat niet bijzonder. Maar als je games speelt, vinden veel mensen je een nerd. Dat slaat toch helemaal nergens op? Als ik een saaie TV-serie van 30 minuten kijk, is dat geen tijdverspilling, maar als ik een saaie game speel voor 30 minuten, is dat wel tijdverspilling en dan denk ik er gelijk over na om permanent te stoppen?

Nu heeft het er waarschijnlijk mee te maken met het feit dat veel mensen zich kunnen voorstellen hoe het is om naar een serie te kijken, en veel minder mensen zich iets goeds kunnen voorstellen bij het spelen van videogames (vast zo'n onrealistisch beeld van kleine kinderen die achter een TV scherm zitten in het donker). Maar dat verklaart niet waarom ik, een ervaren gamer, zo óók erover denk. Tenminste. Dat denk ik. Of dacht ik. Ik weet niet.

Voordat ik op 'Invoeren' drukte, heb ik er nog over nagedacht, en mijn post nagelezen. Ik denk dat het nu wel duidelijk is waarom ik dat voelde bij Chinatown Wars. Natuurlijk zijn games anders dan TV. TV is anders dan muziek, muziek anders dan film, film anders dan theater, et cetera. Ik denk ik dat het te maken heeft met ongeduld. In games doe je namelijk moeite. Je stopt er iets in. Wat je erin stopt, wil je eruit krijgen. Als je er niks uit krijgt (dat is: lol), heb je geen zin meer. Meer dan alleen 'geen zin', je raakt moe en je kan er niks meer in stoppen. Dat is bij TV-series niet zo, jij doet niks, je moet gewoon kijken je laten meesleuren. Nu post ik m'n topic toch, ondanks dat ik toch een soort antwoord heb, hoe games worden gezien door veel mensen slaat namelijk echt nergens op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruzbeh op 19-04-2009 00:07:54 ]
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_68154625
Het is entertainment.
pi_68154661
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:06 schreef Dakada het volgende:
Het is entertainment.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:12:06 #4
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_68154839
Je kunt altijd een andere hobby kiezen zodra je de huidige zat bent,om welke gegronde reden dan ook. Het word pas tijdverspilling als je er dingen opzij voor zet die IRL belangrijker zijn.
pi_68154895
Tijdverspilling is objectief.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:19:18 #6
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_68155052
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:13 schreef Heider00sje het volgende:
Tijdverspilling is objectief.
Zodra je het in je vrije tijd doet is het eerder subjectief.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:21:13 #7
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_68155119
Er zijn verhoudingsgewijs meer Jongens verslaafd aan games dan TV-series. 'De roddelbevolking', hiermee bedoel ik veel jonge vrouwtjes/meisjes, vind dit wel leuk om af te schilderen als nerdig, wat in film en op tv snel over genomen wordt. En de TV is dan weer het medium dat vrouwen veel kijken, vooral dan de 'troep zoals gtst en oprah' waar je het over had. Dan is de cirkel weer rond....cirkels zijn altijd rond.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:22:10 #8
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_68155142
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:21 schreef klaasdj het volgende:
Er zijn verhoudingsgewijs meer Jongens verslaafd aan games dan TV-series. 'De roddelbevolking', hiermee bedoel ik veel jonge vrouwtjes/meisjes, vind dit wel leuk om af te schilderen als nerdig, wat in film en op tv snel over genomen wordt. En de TV is dan weer het medium dat vrouwen veel kijken, vooral dan de 'troep zoals gtst en oprah' waar je het over had. Dan is de circel weer rond....circels zijn altijd rond.
wat is een circel?
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:23:30 #9
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_68155189
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

wat is een circel?
ja mijn k toets is vies
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:25:26 #10
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_68155242
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:23 schreef klaasdj het volgende:

[..]

ja mijn k toets is vies
Das wel snel na een stuk of 3 aanslagen, mssn moet je eens je handen wassen.
pi_68155287
Ik denk dat gamen nog niet helemaal "ingeburgerd" is. Er zijn veel generaties die tv of boek als eerste mogelijkheid tot entertainment zien en de wat jongere generaties kunnen gamen als een vorm van ontsnapping zien. Niet alle jongere generaties, want er zijn bijvoorbeeld minder vrouwelijke gamers dan mannelijke. De groep gamers is dus vrij homogeen.

misschien heb je ook wel het idee dat dingen als het lezen van boeken of het kijken naar actualiteitenprogramma's leerzamer zijn dan een game spelen.
I HATE MUSIC
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:27:15 #12
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_68155300
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Das wel snel na een stuk of 3 aanslagen, mssn moet je eens je handen wassen.
joh....ik zeg gewoon dat ik disleksie heb...
Washington, DC, Chicago.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:37:05 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_68155574
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:26 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik denk dat gamen nog niet helemaal "ingeburgerd" is. Er zijn veel generaties die tv of boek als eerste mogelijkheid tot entertainment zien en de wat jongere generaties kunnen gamen als een vorm van ontsnapping zien. Niet alle jongere generaties, want er zijn bijvoorbeeld minder vrouwelijke gamers dan mannelijke. De groep gamers is dus vrij homogeen.

misschien heb je ook wel het idee dat het lezen van boeken of het kijken naar actualiteitenprogramma's leerzamer zijn dan een game spelen.
Waarom zou alles leerzaam moeten zijn? Waarom zou je niet iets voor je lol kunnen doen, als afleiding van werk/studie dan wel om ff een paar uurtjes geen gezeik aan je kop te hebben?
pi_68155716
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Waarom zou alles leerzaam moeten zijn? Waarom zou je niet iets voor je lol kunnen doen, als afleiding van werk/studie dan wel om ff een paar uurtjes geen gezeik aan je kop te hebben?
Ik zeg niet dat dat moet. Maar misschien ervaart TS dat wel. Ik opperde het als eventuele oorzaak waarom TS gamen als tijdverspilling ziet.

Ik persoonlijk heb dat namelijk niet, alhoewel het wel afhankelijk is van hoe lang ik aan het gamen ben.
I HATE MUSIC
  zondag 19 april 2009 @ 00:35:59 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_68157086
tvp in verband met morgen lezen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_68157313
Weet je dat is het nadeel van de media!
Je moet niet teveel gamen hoor dat is niet gezond, je moet meer naar buiten---op straat de boel onveilig maken?
Voel je niet zo schuldig aub want dat doe je dus wel volgens mij.
geniet van wat je doet, vroeger ging men sávonds, naaien en breien
En ganzenborden, en kruiswoordpuzzels maken, nou wij spelen nu games en chatten, wat is daar mis mee?
Geniet gewoon.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Redactie Frontpage zondag 19 april 2009 @ 01:03:19 #17
4530 crew  Crazy Harry
pi_68157708
Als er iets nuttig is, en daarmee geen tijdverspilling, zijn games het wel.

• Toename reactie vermogen
  • Aanleren management vaardigheden
  • Verkrijgen van beter zicht.

Tot zover de door onderzoek aangetoonde nut, zo uit mijn hoofd.

Dan is er nog de theorie dat games leuk zijn omdat je er van leert...

Wanneer ik genoeg heb van een spel, ga ik simpelweg op zoek naar een ander spel. Ik kom ook vaak terug bij oude games.
  • De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
      zondag 19 april 2009 @ 01:14:32 #18
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_68157955
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 01:03 schreef Crazy Harry het volgende:

Wanneer ik genoeg heb van een spel, ga ik simpelweg op zoek naar een ander spel. Ik kom ook vaak terug bij oude games.
  • Het beste wat je niet kan doen is allerlei ondezoeks resultaten loslaten op games, aangezien je voor de conclusies van dat soort onderzoeken, altijd wel een ander onderzoek tevoorschijn kan halen die onder een net zo beperkte doelgroep gehouden worden en het omgekeerde aan kan aantonen.
    Ik vind gamen een leuk tijdverdrijf en zo lang ik kan spelen wat ik wil heb ik er geen problemen mee, maar zodra andere mensen gaan bepalen wat ik wel of niet mag spelen(en dat geld voor het luisteren/kijken/lezen van muziek/films/boeken ook) vind ik niet dat het spelen van een game tijdverspilling is.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 19-04-2009 01:21:22 ]
    pi_68158077
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 00:35 schreef Bart het volgende:
    tvp in verband met morgen lezen
    PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
      zondag 19 april 2009 @ 10:27:50 #20
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_68161948
    Wat mij heel erg geholpen heeft (in mijn jongere jaren vooral) is het aanleren van nieuwe engelse woorden. Zo zat ik toen ik zo'n 7 jaar oud was monkey island te spelen en leerde je uit jezelf wat de woorden betekenden, zo had ik al een veel grotere taalschat dan andere kinderen in mijn klas (dat was dan ook het enige waar ik het beste in was naast gym )

Maar ik begrijp TS ook wel, ik wil ook alleen maar games tegenwoordig spelen die mij erg aanspreken. En geloof me, dat zijn er echt heel erg weinig.
      zondag 19 april 2009 @ 10:29:54 #21
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_68161989
    nee, geen tijdverspilling, want als je het gamen zo gaat bekijken is elke hobby en alle leuke dingen die je doet tijdverspilling. Ik game nu meer dan 27 jaar en ik heb het nog nooit als tijdverspilling ervaren en hoop dat het ook nooit gaat gebeuren
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_68162064
    Mijn vriend vind het ook al een paar jaar geen tijdverspilling, om dat 7 dagen per week 8 uur per dag te spelen....
    Maar dat maakt wel dat ik me daarnaast heel belangrijk voel: Baantje, studie, huisvrouw....
      maandag 20 april 2009 @ 17:35:26 #23
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_68209126
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 01:03 schreef Crazy Harry het volgende:

• Dat vind ik een beetje onzin. Er zijn wel nuttigere dingen dan gamen. Als je met gamen dingen wil leren, doe je het verkeerd. Als je dingen wilt leren pak je maar een boek erbij. Bovendien, al die pluspunten die jij noemt kan je toch ook krijgen met sporten?

Het heeft niks met nut te maken. Games zijn een vorm van tijdverdrijf, en dat hoeft niet als iets anders gezien te worden.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_68239671
    Tsja. Alles wat je doet is in principe tijdverspilling gezien je het leven toch niet overleefd.
    Gewoon lekker doen wat je leuk vindt (mits je er anderen niet lastig mee valt), ongeacht of dit gamen, vogelkijken, bloemetjes potten of postzegels verzamelen zal zijn. Je moet toch wat. Op een stoel zitten en je leven lang vooruit staren is ook weer zo wat...
    My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
    Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
    pi_68245226
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 17:35 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje onzin. Er zijn wel nuttigere dingen dan gamen. Als je met gamen dingen wil leren, doe je het verkeerd. Als je dingen wilt leren pak je maar een boek erbij. Bovendien, al die pluspunten die jij noemt kan je toch ook krijgen met sporten?

Het heeft niks met nut te maken. Games zijn een vorm van tijdverdrijf, en dat hoeft niet als iets anders gezien te worden.
    Ik speel liever een spelletje dan dat ik ga sporten. Van gamen wordt je IQ ook hoger, dan kun je van sporten niet zeggen. Daarom ook dat veel 'nerds' (slimmer volk, studenten) gamen
    En sporten eh.... je IQ komt het niet ten goede denk ik, als ik zo eens de voetballers bekijk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')