abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68235558
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Oh wat was er gebeurt dan?
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:59:37 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_68236717
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 14:03:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68236867
In het ICL is dat niet het geval. Dat zijn er echt maar 5
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68237307
Fotootje als bewijs

* Whatever floats your goat!
pi_68237565
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heiloo
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 14:35:28 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_68237822
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef MetalMike het volgende:
Fotootje als bewijs

[ afbeelding ]
oh ja

ik heb niks gezegd ik heb ook al te lang niet meer in een ICL gezeten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:39:44 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68239912
ICL is voor mij ook alweer een tijdje geleden hoor, maar zo'n markante indeling vergeet ik gewoon niet snel.

Die treintjes waren wel nog veel leuker toen ze al die verschillende kleurtjes hadden.

  Redactie Sport dinsdag 21 april 2009 @ 15:44:45 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68240098
Die heb ik ook als een van de custom header ingesteld: http://dennistd.nl/fok/headers/icl.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68240927
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezakt ).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:12:47 #235
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68241144
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68241458
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 16:24:22 ]
pi_68241513
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:39:39 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68242082
Het kost wel best veel zitplaatsen. Een 2e klasrijtuig heeft bij:
ICL: 60 ziplaatsen
ICK: 72 zitplaatsen
ICRm: 80 zitplaatsen

De reiziger heeft het liefst natuurlijk veel ruimte, NS propt het liefs zoveel mogelijk stoelen in een trein. Tegenstrijdige belangen dus.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde type
http://nl.wikipedia.org/wiki/UIC-X-rijtuigen_van_de_DB

ICL heeft wel altijd "im" in de afkorting zitten, dat zijn dus rijtuigen die in de jaren '80 zijn verbouwd tot InterRegio. De bakken die wij ICK noemen hebben niet zo'n verbouwing gehad.

[ Bericht 10% gewijzigd door ReisT op 21-04-2009 16:52:45 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:11:45 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245039
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Dat zou verboden moeten worden!
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:12:36 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245061
Vanaf deze week Oranjeretours verkrijgbaar op alle stations, dé handige kaartjes waarmee je naast de trein ook gebruik kunt maken van GVB volgende week donderdag.
pi_68245215
VOORTGANGSREPORTAGE
(Zeekering)werkzaamheden Harlingen Haven (Hlge/ Hlga - Hlgh)


Een klein stuk (dubbel)spoor met oud stootblok waar al een tijd geen trein meer rijdt. Even voorbij station Harlingen Centraal.


De laatste spoorwegovergang voor Harlingen Haven met hekwerk dat de doorgang verspert.


Het spoor bij diverse werkzaamheden.


Zand erbij.


Het spoor nadert Harlingen Haven. Op de achtergrond de veerboot naar het waddeneiland Terschelling.


Abrupt einde spoorweg.


Een zandkuil waar ooit station Harlingen Haven was.


Niets meer van te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 18:19:45 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68245295
Dat viel me laatst op ja dat er van station Harlingen Haven niets meer overgebleven was. Best wel geinig om te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68246857
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:09:35 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68247110
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:02 schreef Socios het volgende:
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
Waarvoor dat nou weer?? Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68247265
En weer wat Benelux materieel naar de gallemiezen.

Naar wat ik opving van de machinist hebben de batterijen van de stuurstand (die voor mijn treintje stond) het vanmorgen even voor Antwerpen begeven. Eerst half uurtje stilgestaan daarna teruggekacheld naar Kapellen, alwaar ik met de NMBS verder kon. Resultaat: +110
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:14:04 #246
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68247283
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarvoor dat nou weer?? Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:11 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68247448
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:25 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68247458
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Ja

En electrificeren
En met 25 kV
En ERTMS

Want dat is nodig.

Ergens voor. Of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:20:09 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68247514
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
pi_68247643
Ja, in plaats van de twee buslijnen van nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')