quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:37 schreef kurk_droog het volgende:
DOS![]()
Toen ik altijd donald duck/ disney spel speelde![]()
[ afbeelding ] Uiteraard had het toen nog groen beeld
Nicequote:
Ja, allemaal van die marketingtechnisch lekker in de mond liggende termen dus. Dat een OS evolueert is logisch. Maar dat DOS gebruikte die wazige termen ook niet. Een OS moet dit natuurlijk ook allemaal kunnen tegenwoordig. Noemden ze te toevoeging van printfunctionaliteit vroeger ook "Enhanced PrintReady support (EPRS) ?".quote:Op maandag 20 april 2009 21:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ach zo?
Laten we eens kijken. Zonder multiprogramming zou je nu niet kunnen browsen, en tegelijkertijd iets anders doen, zoals een muziekje luisteren, of film op zetten. Zonder multithreading zou je zelfs helemaal niet kunnen browsen, omdat een browser dan alle plaatjes op een website een voor een binnen moet halen, in plaats van met een heleboel tegelijk.Virtual memory, segmentation en paging zorgen er allemaal voor dat je meer processen tegelijk actief kunt hebben dan er eigenlijk in je geheugen passen, door processen die niet actief zijn tijdelijk op de harde schijf weg te zetten, zonder dat het proces dit zelf doorheeft. Zonder disk caching zou je harde schijf vele malen trager lijken dan hij nu is.
Mensen zoals jij onderschatten echt grandioos hoe complex een operating system eigenlijk is.
De voorbeelden die je noemt zijn idd marketingtermen. Maar als je dat ook wilt beweren van de termen die ik noem, dan trek ik openlijk in twijfel of je wel echt zo veel van computers weet als je zelf beweert.quote:Op maandag 20 april 2009 21:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, allemaal van die marketingtechnisch lekker in de mond liggende termen dus. Dat een OS evolueert is logisch. Maar dat DOS gebruikte die wazige termen ook niet. Een OS moet dit natuurlijk ook allemaal kunnen tegenwoordig. Noemden ze te toevoeging van printfunctionaliteit vroeger ook "Enhanced PrintReady support (EPRS) ?".
Je hoeft mij overigens niet veel over computers te leren, ik loop al heel wat jaartjes mee. Maar dat ik me niet in allerlei loze terminologie ga storten lijkt me duidelijk, zo blijven we bezig. Readyboost, readydrive, superfetch etc.
Stuntsquote:
(G?)UIsquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:42 schreef Tuvai.net het volgende:
Kale (commandline) (G?)UIs.
Is trouwens niet per definitie iets van vroeger. Ik werk nog bijna dagelijks met DOS commando's en *NIX systemen.
Met DOS en stacker was dat ook niet echt een feest.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:41 schreef AlmightyArjen het volgende:
Als een harddisk crasht kan je het shaken met Vista.
1 2 3 4 5 | cd games cd pq sierra.com |
klopt maar je kon er tenminste nog wat mee. Vista gaat gelijk over de zeik...quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met DOS en stacker was dat ook niet echt een feest.
Als je gestackerde drive crashte kon je daar ook meestal niks meer mee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:11 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
klopt maar je kon er tenminste nog wat mee. Vista gaat gelijk over de zeik...
Wat brengt dit weer herinneringen boven. Toen ik dit voor het eerst speelde was ik 4 jaar oud, en toen al ruzie maken met me broers wie het mocht spelen. Meesterlijk spel gewoon, zo worden ze niet meer gemaakt...quote:
quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:34 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik gebruikte thuis ook altijd dit trouwens:
[ afbeelding ]
Jeuj!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:35 schreef Freak187 het volgende:
cd prince
prince -megahit
Jeuh.. extra levens
Krijg zelf kanker sjembek!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:48 schreef Jenglejack het volgende:
DOS IS KANKERSPANG.
Neuh, ik vind DOS gewoon relaxed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:53 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Hey linedancer, vind je dos ook al zo kankerspang ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |