quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:37 schreef kurk_droog het volgende:
DOS![]()
Toen ik altijd donald duck/ disney spel speelde![]()
[ afbeelding ] Uiteraard had het toen nog groen beeld
Nicequote:
Ja, allemaal van die marketingtechnisch lekker in de mond liggende termen dus. Dat een OS evolueert is logisch. Maar dat DOS gebruikte die wazige termen ook niet. Een OS moet dit natuurlijk ook allemaal kunnen tegenwoordig. Noemden ze te toevoeging van printfunctionaliteit vroeger ook "Enhanced PrintReady support (EPRS) ?".quote:Op maandag 20 april 2009 21:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ach zo?
Laten we eens kijken. Zonder multiprogramming zou je nu niet kunnen browsen, en tegelijkertijd iets anders doen, zoals een muziekje luisteren, of film op zetten. Zonder multithreading zou je zelfs helemaal niet kunnen browsen, omdat een browser dan alle plaatjes op een website een voor een binnen moet halen, in plaats van met een heleboel tegelijk.Virtual memory, segmentation en paging zorgen er allemaal voor dat je meer processen tegelijk actief kunt hebben dan er eigenlijk in je geheugen passen, door processen die niet actief zijn tijdelijk op de harde schijf weg te zetten, zonder dat het proces dit zelf doorheeft. Zonder disk caching zou je harde schijf vele malen trager lijken dan hij nu is.
Mensen zoals jij onderschatten echt grandioos hoe complex een operating system eigenlijk is.
De voorbeelden die je noemt zijn idd marketingtermen. Maar als je dat ook wilt beweren van de termen die ik noem, dan trek ik openlijk in twijfel of je wel echt zo veel van computers weet als je zelf beweert.quote:Op maandag 20 april 2009 21:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, allemaal van die marketingtechnisch lekker in de mond liggende termen dus. Dat een OS evolueert is logisch. Maar dat DOS gebruikte die wazige termen ook niet. Een OS moet dit natuurlijk ook allemaal kunnen tegenwoordig. Noemden ze te toevoeging van printfunctionaliteit vroeger ook "Enhanced PrintReady support (EPRS) ?".
Je hoeft mij overigens niet veel over computers te leren, ik loop al heel wat jaartjes mee. Maar dat ik me niet in allerlei loze terminologie ga storten lijkt me duidelijk, zo blijven we bezig. Readyboost, readydrive, superfetch etc.
Stuntsquote:
(G?)UIsquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:42 schreef Tuvai.net het volgende:
Kale (commandline) (G?)UIs.
Is trouwens niet per definitie iets van vroeger. Ik werk nog bijna dagelijks met DOS commando's en *NIX systemen.
Met DOS en stacker was dat ook niet echt een feest.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:41 schreef AlmightyArjen het volgende:
Als een harddisk crasht kan je het shaken met Vista.
1 2 3 4 5 | cd games cd pq sierra.com |
klopt maar je kon er tenminste nog wat mee. Vista gaat gelijk over de zeik...quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met DOS en stacker was dat ook niet echt een feest.
Als je gestackerde drive crashte kon je daar ook meestal niks meer mee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:11 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
klopt maar je kon er tenminste nog wat mee. Vista gaat gelijk over de zeik...
Wat brengt dit weer herinneringen boven. Toen ik dit voor het eerst speelde was ik 4 jaar oud, en toen al ruzie maken met me broers wie het mocht spelen. Meesterlijk spel gewoon, zo worden ze niet meer gemaakt...quote:
quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:34 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik gebruikte thuis ook altijd dit trouwens:
[ afbeelding ]
Jeuj!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:35 schreef Freak187 het volgende:
cd prince
prince -megahit
Jeuh.. extra levens
Krijg zelf kanker sjembek!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:48 schreef Jenglejack het volgende:
DOS IS KANKERSPANG.
Neuh, ik vind DOS gewoon relaxed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:53 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Hey linedancer, vind je dos ook al zo kankerspang ?
Ah ok, het is wel handig ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Neuh, ik vind DOS gewoon relaxed.
<3quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:22 schreef leolinedance het volgende:
Doublespace/drivespace. Heen geouwehoer, gewoon je harde schijf 2x zo groot
Waarschijnlijk claims van WD, Seagate, Maxtor ed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:23 schreef joepie91 het volgende:
[..]
<3
Waarom ze dat eruit hebben gehaald, ik zal het nooit begrijpen.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:53 schreef Agiath het volgende:
Mensen in dit topic die kankeren op vista en xp hebben of een kutcomputer, of kunnen gewoon niet met pc's en hebben daarom sinds 1980 geen nieuwe meer gekocht, ze hebben nu pas door hoe hun oude werkt
NTFS schijven kunnen ook transparant gecomprimeerd worden. DriveSpace had vooral technische redenen met de overgang naar FAT32/NTFS.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:23 schreef joepie91 het volgende:
[..]
<3
Waarom ze dat eruit hebben gehaald, ik zal het nooit begrijpen.
Sowieso is NTFS-compressie VEEL trager dan DriveSpace. Ik weet effe zo snel niet waar ik het tabelletje heb gezien, maar het is getest door een of ander groot computerblad.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
NTFS schijven kunnen ook transparant gecomprimeerd worden. DriveSpace had vooral technische redenen met de overgang naar FAT32/NTFS.
Nu veel mensen echter vooral MP3 en Films en foto's op hun schijf hebben in een formaat dat van nature al sterk gecomprimeerd is, is er slechts weinig winst te boeken door je hele schijf te comprimeren. Het overgrote deel is al in gecomprimeerde formaten opgeslagen.
Mijn ervaring leert dat NTFS-compressie inderdaad nogal traag is als je moet werken met een gecomprimeerde NTFS drive.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:51 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Sowieso is NTFS-compressie VEEL trager dan DriveSpace. Ik weet effe zo snel niet waar ik het tabelletje heb gezien, maar het is getest door een of ander groot computerblad.
Je moet hem toch eerst decomprimeren voordat je systeemonderhoud uitvoert ofzo? Staat me iets van bij...quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:00 schreef classpc het volgende:
[..]
Mijn ervaring leert dat NTFS-compressie inderdaad nogal traag is als je moet werken met een gecomprimeerde NTFS drive.
En met Norton Ghost een image maken van een gecomprimeerde NTFS drive geeft bij mij soms ook wat problemen. Daarom comprimeer ik C sowieso niet.
Waarom verbaast mij dit niks?quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:40 schreef tas_koffie het volgende:
overigens leuk feitje
de "dos-prompt" is weer helemaal terug met de Windows 2008 Server Core.
Is die dan weg geweest?quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:40 schreef tas_koffie het volgende:
overigens leuk feitje
Powershell is totaal niet te vergelijken met de "dos prompt".quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:40 schreef tas_koffie het volgende:
overigens leuk feitje
Microsoft Windows DOSquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Powershell is totaal niet te vergelijken met de "dos prompt".
Verder is de dos prompt nooit weggeweest, alleen is het geen dos meer.
Nee, > 32 MB was 3.3R - een speciale Compaq variant..quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:18 schreef Iblis het volgende:
DOS 3.11 heeft volgens mij nooit bestaan. 3.3 wilde je sowieso hebben, want die ondersteunde harde schijven > 32 MB en 1.44 MB diskettes.
Testdrivequote:Op dinsdag 21 april 2009 13:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]
C:\ cd spellen
C:\spellen\ cd td
c:\spellen\td\ ega
en soms als je niet wist hoe het uitvoerbare bestand heette gooide je er even een dir.exe of dir.bat tegenaan. of als je alle bestanden wilde zien had je natuurlijk dir/p of dir/w of gewoon dir dat onoverzichtelijk was.
ja, ja, ja, ja, ja, jaquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:29 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ja? Zoals Multiprogramming? Multithreading? Virtual memory? Segmentation? Paging? Disk caching?
DOS was een prima OS imho, maar het is natuurlijk al jaren achterhaald door moderne OS'en.
bedoelde vooral het feit dat het commando-kloppen weer helemaal terug is in server,quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Powershell is totaal niet te vergelijken met de "dos prompt".
Verder is de dos prompt nooit weggeweest, alleen is het geen dos meer.
Diggerquote:Op woensdag 22 april 2009 21:54 schreef tas_koffie het volgende:
[..]
bedoelde vooral het feit dat het commando-kloppen weer helemaal terug is in server,
maar ook dat klopt natuurlijk niet want er zijn ook nu zat servertools met alleen een comandopromt.
ach ja,
dos,
dat waren nog eens tijden,
twee 5,25 floppy's van 360k, geen harde schijf (waarom, er pasten zo'n vier a vijf spellen op één flop en voor een harde schijf (20 MB) had je een aparte controller nodig, zo'n MFM/RLL controller
en we hadden een kleurenscherm,met maar liefst vier kleuren tegelijk (CGA).
En vergeet die TURBO-knop niet, niet vergeten uit te zetten bij Digger om het spel op de hogere levels weer speelbaar te houden
Dat DOS in hoofdletters is betekent niet dat je in hoofdletters moet typenquote:Op woensdag 22 april 2009 22:45 schreef DJ_Gadget het volgende:
WTF?! MENSEN KOMOP ZEG!
HET WAS DE BEDOELING DAT DIT EEN DOS-BASH TOPIC ZOU WORDEN!
EN WAT DOEN JULLIE?!
EEN ODE AAN DOS!!
STELLETJE DOS-LOVERS!!
OF JULLIE HOUDEN HET VANAF NU OT OF SLOTJE MAW ;
BASH DOS OF DIT TOPIC WORD GESLOTEN!
quote:Op woensdag 22 april 2009 22:45 schreef DJ_Gadget het volgende:
WTF?! MENSEN KOMOP ZEG!
HET WAS DE BEDOELING DAT DIT EEN DOS-BASH TOPIC ZOU WORDEN!
EN WAT DOEN JULLIE?!
EEN ODE AAN DOS!!
STELLETJE DOS-LOVERS!!
OF JULLIE HOUDEN HET VANAF NU OT OF SLOTJE MAW ;
BASH DOS OF DIT TOPIC WORD GESLOTEN!
Dos was heul niet hoofdletter gevoelligquote:Op woensdag 22 april 2009 22:50 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat DOS in hoofdletters is betekent niet dat je in hoofdletters moet typen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |