We hebben het nu wel over BigPharma een industrie waar meer geld in omgaat dan de Olie Industrie versus iemand die een paar boekjes verkoopt maaja beetje jammer..quote:Op maandag 27 juli 2009 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ehhh.....call me crazy, maar doen de believers dat ook niet met de Bigpharma? Ik weet even zo gauw niet meer in welk topic het gepost is, maar iemand had een linkje geplaatst naar een text van een farmaceutische bron, en een Believer (ik weet niet meer wie) riep meteen: "Ja HALLO! Dat komt van de BigPharma af! Daar geloof ik dus niet in!"
Iets met pot en ketel enzo.....
Jij komt wel met dat argument:quote:Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef slackster het volgende:
We hebben het nu wel over BigPharma een industrie waar meer geld in omgaat dan de Olie Industrie versus iemand die een paar boekjes verkoopt maaja beetje jammer..
Trouwens ben ik nimmer te nooit met een vergelijkbaar argument te komen, iets bij voorbaat buiten spel te zetten omdat iemand iets heeft gepubliceerd, ik plaats wel van alles in de verdachte hoek maar niet om die reden.
Ik had speciaal een oud artikel opgezocht. 49 jaar oud. Dus nog van voor de tijd van de echte grote BigPharma. Toch is je eerst reactie direct: Propaganda. En vervolgens verwijt je iedereen die het niet met je eens is te ‘trollen’.quote:
Okay, thx!quote:Op maandag 27 juli 2009 11:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik begrijp je bezwaar, maar het is niet tegen de policy om topics te openen om alleen vragen te stellen.
Enige eigen input in de OP is overigens inderdaad wel gewenst ja.
Je bedoelt Ron Paul? dat is namelijk de bron waaraan ik refereerde.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:20 schreef ToT het volgende:
Nee okee dat klopt, maar je kunt toch wel begrijpen dat er mensen zijn die een beetje terughoudend zijn als iemand roept: "We worden uitgeroeid! Lees er maar over in mijn boek!" ?
Nou, wat jij doet is enerzijds artikelen over medicijnen verdacht maken door alles collectief tot de ‘BigPharma’ te rekenen, en uit te duiden dat er bij hen heel veel geld omgaat. Dat maakt die artikelen al snel, in jouw ogen, tot propaganda, en zo benoem je die ook. Ongeacht of het nu van de FDA, van Baxter, of van een eenzaam professortje met 13 ratjes in klein hoekje in een achtervleugel van een faculteitje van een Duits universiteitje komt (verkleinwoordjes zijn inderdaad expres ingezet).quote:Op maandag 27 juli 2009 12:29 schreef slackster het volgende:
Je bedoelt Ron Paul? dat is namelijk de bron waaraan ik refereerde.
Toch niet zomaar iemand van de straat?
En heb ik iemand het bevel gegeven om zijn boeken te kopen?
Als een grote fan van Ron Paul waarvan er miljoenen zijn in de V.S. iets van de man in de boekenkast willen hebben staat toch compleet los van zijn eigen politieke ervaringen op gebied van verplichte vaccinatie wetten in het leven roepen?
Kijk, ik dacht al wel dat hij het was, maar wist het niet 100% zeker.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jij komt wel met dat argument:
[..]
Ik had speciaal een oud artikel opgezocht. 49 jaar oud. Dus nog van voor de tijd van de echte grote BigPharma. Toch is je eerst reactie direct: Propaganda. En vervolgens verwijt je iedereen die het niet met je eens is te ‘trollen’.
Dat wij over een aantal zaken verschillen van mening wil toch niet zeggen dat jij gelijk hebt en ik niet?quote:Op maandag 27 juli 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, wat jij doet is enerzijds artikelen over medicijnen verdacht maken door alles collectief tot de ‘BigPharma’ te rekenen, en uit te duiden dat er bij hen heel veel geld omgaat. Dat maakt die artikelen al snel, in jouw ogen, tot propaganda, en zo benoem je die ook. Ongeacht of het nu van de FDA, van Baxter, of van een eenzaam professortje met 13 ratjes in klein hoekje in een achtervleugel van een faculteitje van een Duits universiteitje komt (verkleinwoordjes zijn inderdaad expres ingezet).
Dit terwijl er binnen de BigPharma natuurlijk ook heel veel concurrentie is, niet-gedeelde doelen, wedstrijden om zo goedkoop mogelijk iets te produceren omdat dat aanbestedingen van overheden oplevert, angst voor schadeclaims, enz. Natuurlijk gaat er genoeg mis, maar jij zet BigPharma altijd als een monolithisch blok neer dat heel veel geld verdient en dat daardoor verdacht is.
Omgekeerd echter, als het om mensen als Ron Paul betreft, dan benadruk je de individualiteit van die persoon, of van je bron. ja, Jane Burgermeister die opereert helemaal alleen. Dit terwijl iemand als Ron Paul of Burgermeister natuurlijk ook tot het collectieve blok van, bijvoorbeeld, de entertainmentindustrie gerekend kan worden – waar ook heel veel geld in omgaat (naast dat ze er individueel ook aan kunnen verdienen). Optredens in TV-shows, in het geval van Paul, geld voor politieke campagnes, reclameinkomsten, boeken, er gaat zoveel om in de entertainmentindustrie, dat volgens diezelfde logica al die personen ook als ‘verdacht’ aangemerkt kunnen worden. En ook daar gaat genoeg mis, omdat voor veel TV-zenders inkomsten belangrijker zijn dan waarheid.
Toch zie jij in het ene geval, meestal in lijn met jouw mening, de individualiteit en onafhankelijkheid, van die personen, en betitel je BigPharma direct tot één blok dat altijd onder één noemer lijkt te opereren en altijd met elkaar eens is.
En dat is m.i. eigenlijk een meten met twee maten.
Klopt, maar daar ging het niet over wat ik zei. Het gaat erover langs welke maat jij bronnen van degenen met wie jij het niet eens bent legt en welke motieven en verborgen agenda's je hen toeschrijft, en hoe je dat doet met bronnen waar je het wel mee eens bent, en die maat is op eens een stuk soepeler.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:58 schreef slackster het volgende:
[..]
Dat wij over een aantal zaken verschillen van mening wil toch niet zeggen dat jij gelijk hebt en ik niet?![]()
Dat betekend alleen dat we verschillen van mening.
Ik probeer zoveel als mogelijk een doorgeefluik te zijn voor een aantal interessante bronnen binnen de alternatieve media en zo weinig mogelijk mijn eigen mening op te leggen aan een ander.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar daar ging het niet over wat ik zei. Het gaat erover langs welke maat jij bronnen van degenen met wie jij het niet eens bent legt en welke motieven en verborgen agenda's je hen toeschrijft, en hoe je dat doet met bronnen waar je het wel mee eens bent, en die maat is op eens een stuk soepeler.
Met alle respect,quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:35 schreef ToT het volgende:
Precies.![]()
Ik krijg een beetje het gevoel dat volgens jou jouw bronnen als enige als betrouwbaar mogen worden gezien, Slackster.
Wat heb ik in vredesnaam gedaan dan dat je nu weer op de achterste pootjes staat Tot?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef ToT het volgende:
Nee, jij zit alles en iedereen die een andere mening heeft voor trol uit te maken.
Daarbij heb jij een MENING over zaken, en een mening is niet per definitie de WAARHEID.
Hier op het forum discussiëren we over MENINGEN en proberen we, indien mogelijk, waarheden boven tafel te krijgen, maar jij ramt jouw mening bij iedereen keihard door de strot.
Bron van al het kwaad? Kom op zegquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:10 schreef slackster het volgende:
[..]
Wat heb ik in vredesnaam gedaan dan dat je nu weer op de achterste pootjes staat Tot?
Ene moment ben je aardig ander moment ben ik zgn de bron van al het kwaad.
Moeilijk jullie te volgen soms hoor
Je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord, wat is er gebeurt waardoor je nu door het dolle heen bent?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:15 schreef ToT het volgende:
"Ik denk dat ik teveel de waarheid een rol van betekenis probeer te geven op dit forum hetgeen een aantal mensen nogal nerveus maakt."
Je pretendeert als enige de waarheid te kennen, en ramt die ons door de strot (terwijl je anderen voor troll, Mengele, landerverrader of wat dan ook uitmaakt), je zelf als een troll gedraagt met al die liedjes e.d. in diverse topics, en als mensen een weerwoord geven worden ze in jouw ogen dus blijkbaar nerveus dat de waarheid aan het licht komt?
Ik wil juist lekker relaxed met iedereen om kunnen gaan, maar jij laat wel heel erg duidelijk merken dat je denkt dat jij als enige het bij het juiste eind hebt, en als anderen een andere mening hebben, zijn zij aanhangers van de BigPharma of zo.
Ik denk dat de NWO een grote maffia bende is en de WHO dus ook, die varkensgriep is een media hype net als 911 om iedereen bang te maken terwijl er weer een deel van de wereld word verroverd. In dit geval niet Iraq maar Iran.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Bron van al het kwaad? Kom op zeg![]()
Jij staat een normale discussie in de weg met jouw "stijfkoppigheid" als het gaat om jouw versie. Als mijn tegendeel wordt bewezen zal ik dat ook altijd onderkennen, mits de bronnen + argumenten verifieerbaar en correct zijn. Dat geldt ook voor de believers, mee eens?
Kijk, nu zeg je ik denk, das een hele andere insteekquote:Ik denk dat de NWO een grote maffia bende is en de WHO dus ook, die varkensgriep is een media hype net als 911 om iedereen bang te maken terwijl er weer een deel van de wereld word verroverd. In dit geval niet Iraq maar Iran.
Hoe kan ik dit anders formuleren dan? al mijn bronnen zijn toch niet te vinden op RTL boulevard? dus zullen bij jou al snel als ongeloofwaardig overkomen.
Veel bronnen zijn in de vorm van lezingen die te vinden zijn via Youtube, maar dit is volgens sommigen ook onacceptabel.
Wat ik weet gaat ver en heeft me zelfs zowat mijn leven gekost en paar keer, ik kan ook niet verwachten dat dit zomaar door iedereen makkelijk verteerd kan worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:24 schreef ToT het volgende:
"Ik denk dat ik teveel de waarheid een rol van betekenis probeer te geven op dit forum hetgeen een aantal mensen nogal nerveus maakt.."
Ik ben niet door het dolle heen, maar dit soort opmerkingen, van dat jij blijkbaar als enige de waarheid blijkt te weten en wij daar blijkbaar nerveus van worden, vind ik ongelooflijk hoogdravend.
Ik krijg bijvoorbeeld continue die Dragorius over me heen met zn commentaar, voelt zich nu aangesproken omdat ik iets zgn. onaardigs over de WHO heb gezegt ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:31 schreef ToT het volgende:
Slackster, kijk okee: als je zegt dat dat virus misschien een afleidingsmanoeuvre is voor de oorlog in Iran: DAAR kan ik nog in meegaan!
Youtube filmpjes mogen op zich wel geplaatst worden, zolang het maar met duidelijke uitleg is. Niet zomaar overal loos wat neerplempen zonder enige tekst er bij of met simpele one-liners. Daarbij vind ik PERSOONLIJK dat de bron van het filmpje ook betrouwbaar zou moeten zijn om je punt sterk te kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |