abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68119130
Televisiekok Gordon Ramsay serveert in zijn drie Londense 'gastronomische pubs' kant-en-klaarmaaltijden die worden klaargemaakt in een 'voedselfabriek' en per bestelwagen via een achterpoortje in de pubs geleverd worden.

Winstmarge: 586 procent
Ramsay, bekend om zijn dogma dat een goede maaltijd vers moet bereid worden, verkoopt die maaltijden met een winstmarge van 586 procent. Dat onthult The Sun.

In plastic zakken
Coq-au-vin, gebraiseerde varkenskaakjes en chocolade-sinaasappeltaart worden in bulk bereid en in plastic zakken in anonieme bestelwagens geladen om naar Ramsays verschillende restaurants in Londen te brengen.

Leveringen in zeven restaurants
Ramsay gebruikt een centrale keuken in Clapham voor de leveringen in zijn drie 'gastropubs' en in Foxtrot Oscar, zijn bistrot in Chelsea. Ook restaurants 'The Narrow', in Limehouse,'The Warrington', in Maida Vale, en 'The Devonshire' in Chiswick worden door de centrale keuken bevoorraad.

Helft van het menu
Het team van Ramsay heeft inmiddels bekend dat de helft van het menu in de drie gastropubs en in Foxtrot Oscar elders wordt bereid. De centrale keuken levert bijvoorbeeld viscakes voor 1,92 pond per stuk, die worden in de gastropubs aangeboden tegen 11,25 pond. Voor een worstenbroodje dat Ramsay 0,75 pond kost, moet de klant 3,50 pond ophoesten.

"Ze smaken allemaal eender"
Ramsay verkondigde in het verleden met zijn bekende bravoure dat hij een hekel heeft aan kant-en-klaar maaltijden. "De hel wat voeding betreft, is een klaargemaakte maaltijd. Het is zo makkelijk een maaltijd te bereiden met verse producten, maar mensen nemen hun toevlucht tot kant-en-klare maaltijden die allemaal precies eender smaken".

Bekentenis
De 'voedselfabriek' is eigendom en wordt gerund door GR Logistics, de cateringtak van Ramsays paraplubedrijf GR Holdings. De hoofdkok Darran Ridley van de 'voedselfabriek' zei vandaag tegen een undercover reporter van The Sun: "Wij leveren het gros van het eten in Foxtrot Oscar. Alles, van coq au vin tot voorgerechten, terrines, zalmrillette, desserts en rundvlees in rode wijn. Alles met een lange bereidingstijd wordt hier gemaakt. We leveren coq au vin aan 2,60 pond per portie, in een zak met saus. Ze moeten het enkel nog in een pot kwakken en opwarmen. De idee achter deze centrale keuken is dat de keukens in de pubs en in Foxtrot Oscar te klein zijn en er ook te weinig personeel is". (lb)

Bron:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-gastronomie-.dhtml
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:48:00 #2
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_68119170
Fuck.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 19:53:48 #3
8781 crew  Frutsel
pi_68119410
Ghehe... wat zal die Gordon lopen te vloeken als ie dit bericht leest
pi_68119505
Die winstmarge is normaal voor in de horeca. Verder wel pijnlijk verhaal natuurlijk.
pi_68119570
Vooral ook dat de crab cookies kant en klaar zijn, want dat is (in de afleveringen uit de VS) altijd het eerste waar hij over begint te zeiken.
pi_68121043
Hypocriet en lasterend bericht, ookal zou je vraagtekens kunnen zetten bij de bereiding van enkele gerechten. Praktisch alle restaurants werken op een dergelijke wijze. Als jij als gast eten besteld en daarbij verwacht dat alles op dat moment voor je wordt klaargemaakt en ook nog eens binnen een half uur op tafel ben je niet goed snik.
Lijkt mij een groot verschil tussen kant-en-klaarmaaltijden en eten dat een lange bereidingstijd heeft of anderzijds niet praktisch is om deze 'van moment tot moment' te maken.

Voedsel-noobs noem je dat.
pi_68121212
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Hypocriet en lasterend bericht, ookal zou je vraagtekens kunnen zetten bij de bereiding van enkele gerechten. Praktisch alle restaurants werken op een dergelijke wijze. Als jij als gast eten besteld en daarbij verwacht dat alles op dat moment voor je wordt klaargemaakt en ook nog eens binnen een half uur op tafel ben je niet goed snik.
Lijkt mij een groot verschil tussen kant-en-klaarmaaltijden en eten dat een lange bereidingstijd heeft of anderzijds niet praktisch is om deze 'van moment tot moment' te maken.

Voedsel-noobs noem je dat.
Dat kun je inderdaad verwachten. Alleen niet als de chef-kok/eigenaar van die tenten overal van de toren blaast dat alles vers gemaakt moet worden.
pi_68121310
Tja idd een beetje een schreeuwerig bericht. En ik lees niet in dit bericht dat het bijvoorbeeld een week van te voren wordt gemaakt en ingevroren ofzo, dus het zal wel gewoon dagelijkse toevoer zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_68121358
Gaat hij nu een aflevering van oorlog in de keuken magen in zijn eigen pub...
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68121453
Mgihgihgih die heeft hij dus blijkbaar niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_68121560
Lijkt me logisch dat je een flinke winst moet maken op je ingekochte producten wil je ook al je personeel kunnen betalen, al komt volgens mij de meeste winst uit de drank.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:20:25 #12
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68125652
Wat een gezanik. Dat weet je toch, als je duur gaat eten? Dat je getild wordt en direct meebetaalt aan de nieuwe BMW en villa van de baas?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 18-04-2009 06:36:02 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 18 april 2009 @ 01:41:13 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68131240
Ramsay is een über-plebejer. Iemand die zich zo moet gedragen om zich als topkok te profileren, dat deugt natuurlijk voor geen kant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_68131345
Zonde dat hier in Nederland gewoon de patatcultuur om zeep is geholpen overigens.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2009 @ 01:51:08 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_68131370
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad verwachten. Alleen niet als de chef-kok/eigenaar van die tenten overal van de toren blaast dat alles vers gemaakt moet worden.
quote:
Het is toch vers als er een dagelijkse VERSE toevoer is van dingen die DIE dag zijn gemaakt?
pi_68131391
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Het is toch vers als er een dagelijkse VERSE toevoer is van dingen die DIE dag zijn gemaakt?
Vers uit de diepvries, bedoel je?
I´m back.
  zaterdag 18 april 2009 @ 01:53:43 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68131404
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:53 schreef Frutsel het volgende:
Ghehe... wat zal die Gordon lopen te vloeken als ie dit bericht leest
Precies
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_68132914
quote:

[..]

[..]

In zekere zin wel.
quote:
Ze moeten het enkel nog in een pot kwakken en opwarmen.
Het moet wel opgewarmd worden, dan kom je toch al op een hellend vlak.
Dat ze het in anonieme bestelwagens laden, zegt ook al wel iets. Kennelijk zit het Ramsay toch niet helemaal lekker.
pi_68132943
Misschien doet hij dat, omdat mensen anders gaan denken dat Ramsay een transport bedrijf is begonnen in de horeca? En dan beginnen er roddels dat het ook slecht gaat met Ramsay...wel Gordon... nu heb je alsnog de kokjes aan het dansen...

Vind het zeker wel leuk om naar z'n programma's te kijken, maar het lijkt me echt een walgelijk omhooggevallen eikel in het echt.
pi_68134274
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:41 schreef Ringo het volgende:
Ramsay is een über-plebejer. Iemand die zich zo moet gedragen om zich als topkok te profileren, dat deugt natuurlijk voor geen kant.
Al lang voordat hij echt bekend werd heeft hij 3 michelin sterrren gehaald, en dat lukt je echt niet als je niet een beetje kennis van zaken hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 18 april 2009 @ 10:21:15 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68134325
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:41 schreef Ringo het volgende:
Dat heeft-ie natuurlijk van zijn leermeester Marco Pierre White.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:39:33 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68135745
quote:

[..]

[..]

Maar het kan toch ook dat dat echt zo is? 's Ochtends begint men op die centrale locatie aan de bereidingen van gerechten, en die worden dan aan het eind van de middag verscheept naar de afzonderlijke restaurants.

Dat verschilt qua werkwijze niet zoveel van een ander restaurant, met dat verschil dat je hier een flink schaalvoordeel hebt.

Disclaimer: kook-noob
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2009 @ 11:45:39 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_68135884
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar het kan toch ook dat dat echt zo is? 's Ochtends begint men op die centrale locatie aan de bereidingen van gerechten, en die worden dan aan het eind van de middag verscheept naar de afzonderlijke restaurants.

Dat verschilt qua werkwijze niet zoveel van een ander restaurant, met dat verschil dat je hier een flink schaalvoordeel hebt.

Disclaimer: kook-noob
Idd.
quote:
Mise en place betekent letterlijk "op zijn plaats gezet/gelegd" in het Frans. De term slaat op de voorbereidingen die getroffen worden in een keuken, bijvoorbeeld het maken van garnituur, het blancheren van groenten of het trekken van bouillon. Tijdens de rustige uren wordt de mise en place uitgevoerd, zodat de koks minder handelingen hoeven te doen tijdens de drukkere momenten. Ook voorbereidende handelingen door bedieningsmedewerkers worden aangeduid met mise en place.
Je zou dit kunnen zien als mise en place, de voorbereidingen zijn al gedaan . Zo gaat het in élk restaurant alleen zullen de restaurants van Ramsey het wel zo extreem druk hebben dat ze een groot deel van de mise en place uitbesteden.
pi_68137057
Storm in een glas water dus weer.
Een centrale keuken is niet zo gek als je goed voedsel toch betaalbaar wilt houden.

En die winst... Tja, denk je dat wat water en een theezakje ook 2,50 kosten?
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:24:24 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68139571
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd.
[..]

Je zou dit kunnen zien als mise en place, de voorbereidingen zijn al gedaan . Zo gaat het in élk restaurant alleen zullen de restaurants van Ramsey het wel zo extreem druk hebben dat ze een groot deel van de mise en place uitbesteden.
Mja, aan de andere kant neemt het wel een deel van de charme en romantiek weg als je weet dat je diner 50 kilometer verderop grotendeels is klaargemaakt. Gevoelsmatig vind ik dat wel anders dan de normale mise en place.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:47:53 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68140046
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:46 schreef devuser_250 het volgende:

Winstmarge: 586 procent

Alles met een lange bereidingstijd wordt hier gemaakt. We leveren coq au vin aan 2,60 pond per portie, in een zak met saus. Ze moeten het enkel nog in een pot kwakken en opwarmen.
Die "winstmarge" is natuurlijk onzin. De kosten van het opwarmen, serveren, porcelein, overhead van het gebouw, personeel, afwassen, meubels etc etc etc wat het gros van de kosten is wordt niet meegenomen.

Kortom, de persoon die dit geschreven heeft, heeft de ballen verstand van kostprijsberekening, marge, overhead en zo meer. Dan hebben we het nog geeneens over de voorraad die door het personeel opgegeten wordt of weggegooid omdat het over de tijd is.

Wat Ramsay hier doet is gewoon een centrale keuken waar men de zaken voorbereid en dan uitleverd om het te serveren. Schreeuwerig sensatie verhaal van mensen die de ballen verstand van de materie hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:54:57 #27
45206 Pietverdriet
pi_68140161
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 06:08 schreef Wombcat het volgende:
]
Het moet wel opgewarmd worden, dan kom je toch al op een hellend vlak.
Bullshit, denk jij dat stoofvlees, cock au vin, boullion enzo a la minuut worden toebereid als je het besteld? Enig idee hoe lang je dan op je eten moet wachten? Als het in het restaurant waar je het eet ook gemaakt wordt staat het daar ook in de koeling, dus wat is nu het verschil of je het centraal in een goede ruime keuken maakt en dan naar de binnenstad locaties brengt en daar serveert of je maakt het lokaal?
quote:
Dat ze het in anonieme bestelwagens laden, zegt ook al wel iets. Kennelijk zit het Ramsay toch niet helemaal lekker.
Argumentum ad hominem
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:04:28 #28
45206 Pietverdriet
pi_68140323
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Al lang voordat hij echt bekend werd heeft hij 3 michelin sterrren gehaald, en dat lukt je echt niet als je niet een beetje kennis van zaken hebt.
Hij verstaat zijn werk zeker, maar het is een ongelofelijke hufter en plurk.
Anthony Bourdain is ook een topkok, maar was een lange tijd van zijn carriere tevens heroinejunk.

Mensen als Johann Lafers hebben ook meerdere restaurants en hebben ook 3 sterren, maar zijn de rust en ingetogenheid zelf, bij Johann in de keuken is rust, daar wordt zwijgend en rustig gewerkt en hij geeft bijna fluisterend zijn orders.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:19:36 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68140653
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

Argumentum ad hominem
Valt wel mee hoor. Ik denk ook dat Ramsay dit liever niet in de openbaarheid had gehad...
pi_68140669
Meesterlijk
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:04:20 #31
45206 Pietverdriet
pi_68141708
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Ik denk ook dat Ramsay dit liever niet in de openbaarheid had gehad...
En weer:
Argumentum ad hominem
pi_68141747
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat Ramsay hier doet is gewoon een centrale keuken waar men de zaken voorbereid en dan uitleverd om het te serveren. Schreeuwerig sensatie verhaal van mensen die de ballen verstand van de materie hebben.
Precies, en menigeen laat weer zien niet tot enigzins kritisch lezen in staat te zijn.

En dan nog, stel dat het daardoor kwalitatief minder zou zijn, het geschud in de auto verstoort de moleculaire structuur in de coq au vin of zo, dan blijven die mensen toch weg? Als je niet over smaakpapillen beschikt en alleen maar op een naam afgaat en graag interessant doet, dan moet je verder ook niet zeuren. Die naam krijg je immers en bij het interessant doen hindert de bereidingslocatie je ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:07:55 #33
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68141808
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer:
Argumentum ad hominem
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat een Argumentum ad hominem is.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:10:45 #34
45206 Pietverdriet
pi_68141875
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet helemaal snapt wat een Argumentum ad hominem is.
En ik weet zeker dat jij niets van restaurantwezen snapt.

Oh en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Hij past er zo tussen...
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:12:48 #35
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68141923
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik weet zeker dat jij niets van restaurantwezen snapt.
Hehe ja, dat is nou wel een mooie Argumentem ad Hominem. Maar als je het topic had doorgelezen had je gezien dat ik het grotendeels met je eens ben.
quote:
Uhh nee hoor. Maar bedankt dat je m'n punt nog even onderstreept
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:16:43 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68142008
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Argumentum ad hominem
Klopt gedeeltelijk. Maar als het allemaal zo goed/gezond is wat hij serveert, dan kan dat toch ook aangeleverd worden in niet-anonieme vrachtwagens? En hij spreekt zichzelf toch behoorlijk tegen met dat voedsel altijd super vers moet zijn.

Ik bedoel, een argument op de man en niet over het eigenlijke onderwerp kan een non-argument zijn. Maar in dit geval denk ik toch dat er meer aan de hand is.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:18:42 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68142039
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, en menigeen laat weer zien niet tot enigzins kritisch lezen in staat te zijn.

En dan nog, stel dat het daardoor kwalitatief minder zou zijn, het geschud in de auto verstoort de moleculaire structuur in de coq au vin of zo, dan blijven die mensen toch weg? Als je niet over smaakpapillen beschikt en alleen maar op een naam afgaat en graag interessant doet, dan moet je verder ook niet zeuren. Die naam krijg je immers en bij het interessant doen hindert de bereidingslocatie je ook niet.
Dan moet hij ook niet zo'n populaire taal uit gaan slaan tijdens zijn programma's en er vervolgens zelf niks mee doen. Dat haalt je geloofwaardigheid toch wel enigszins omlaag vind ik.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:26:06 #38
45206 Pietverdriet
pi_68142195
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt gedeeltelijk. Maar als het allemaal zo goed/gezond is wat hij serveert, dan kan dat toch ook aangeleverd worden in niet-anonieme vrachtwagens?
Als de vrachtwagens anoniem zijn, betekend dat gewoon dat hij een logistiek bedrijf heeft ingehuurd, en geen eigen vrachtwagen laat rijden. Logisch, weet je wat een vrachtwagen kost als ie stil staat? Het anonieme vrachtwagen argument is volkomen kul
quote:
En hij spreekt zichzelf toch behoorlijk tegen met dat voedsel altijd super vers moet zijn.
Als je goed leest gaat het om zaken die een langere bereidingstijd kennen. En wie zegt dat een centrale keuken niet super vers is?
quote:
Ik bedoel, een argument op de man en niet over het eigenlijke onderwerp kan een non-argument zijn. Maar in dit geval denk ik toch dat er meer aan de hand is.
Waarop baseer je dat? Heb boven een aantal argumenten gegeven waar je verder geheel niet op in gaat.
(loop ik nb de super plurk, de man die ik absoluut niet mag te verdedigen)
pi_68142202
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:18 schreef leolinedance het volgende:
Dan moet hij ook niet zo'n populaire taal uit gaan slaan tijdens zijn programma's en er vervolgens zelf niks mee doen. Dat haalt je geloofwaardigheid toch wel enigszins omlaag vind ik.
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:34:47 #40
45206 Pietverdriet
pi_68142409
Ik kan me herinneren van een aantal grote namen uit de franse keuken een aantal jaren geleden in opspraak waren gekomen omdat ze prefab gebruikten, saus uit pakjes, diepvriesgroentes. Dat is kwalijk, dit is gewoon er voor zorgen dat je mooi eten kan leveren op een lokatie waar dat zonder deze centrale keuken niet mogelijk zou zijn.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:39:09 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68142501
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als de vrachtwagens anoniem zijn, betekend dat gewoon dat hij een logistiek bedrijf heeft ingehuurd, en geen eigen vrachtwagen laat rijden. Logisch, weet je wat een vrachtwagen kost als ie stil staat? Het anonieme vrachtwagen argument is volkomen kul
[..]

Als je goed leest gaat het om zaken die een langere bereidingstijd kennen. En wie zegt dat een centrale keuken niet super vers is?
[..]

Waarop baseer je dat? Heb boven een aantal argumenten gegeven waar je verder geheel niet op in gaat.
(loop ik nb de super plurk, de man die ik absoluut niet mag te verdedigen)
Oke, misschien zijn het geen argumenten die een volledig uitsluitsel geven, maar Ramsey heeft de schijn ook gewoon tegen omdat hij al vaker met, voor hem, vervelende dingen geconfronteerd is. Ik denk aan wanbetaling, buitenechtelijke relaties, zijn scheld tegen alles en iedereen etc. Het is gewoon geen betrouwbare man, punt. Ook agumentum ad hominem ja, maar wel dingen die tellen.

Verder uit een ander artikel van februari dit jaar over Ramsys restaurants:

"Maar het is alsof je me zou uitnodigen voor een etentje en mij een voorbereide maaltijd uit de supermarkt zou serveren. Lekker, natuurlijk, en mooi opgewarmd, maar ik wil het eigenlijk niet proeven. Ik wil JOUW eten smaken. Repetitieve keuken is niet interessant. Het is als een fotokopieermachine, het is Xerox-eten."

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 18-04-2009 16:46:07 ]
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:42:42 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68142586
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me herinneren van een aantal grote namen uit de franse keuken een aantal jaren geleden in opspraak waren gekomen omdat ze prefab gebruikten, saus uit pakjes, diepvriesgroentes. Dat is kwalijk, dit is gewoon er voor zorgen dat je mooi eten kan leveren op een lokatie waar dat zonder deze centrale keuken niet mogelijk zou zijn.
Dus de duurdere restaurants in, bijvoorbeeld, Nederland doen dit ook? Voor de bedragen die hij vraagt mag je best verwachten dat het ter plekke vers bereid wordt. Deze manier van handelen zouden ze bij bijvoorbeeld de De Librije in Zwolle niet in hun hoofd halen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2009 @ 16:49:52 #43
230491 Zith
pls tip
pi_68142789
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hehe ja, dat is nou wel een mooie Argumentem ad Hominem.
Wilde ik net zeggen lol
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:54:52 #44
45206 Pietverdriet
pi_68142917
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus de duurdere restaurants in, bijvoorbeeld, Nederland doen dit ook?
Nee, niet dat ik weet en GR doet dit ook niet in zijn restaurants maar kookt centraal voor het eten in zijn Pubs. Iets totaal anders.
quote:
Voor de bedragen die hij vraagt mag je best verwachten dat het ter plekke vers bereid wordt.
15 pond 24 pence voor Cock Au Vin in een pub in London in eerder goedkoop te noemen
quote:
Deze manier van handelen zouden ze bij bijvoorbeeld de De Librije in Zwolle niet in hun hoofd halen.
Nee, maar dat is dan ook een restaurant, geen pub
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:57:29 #45
45206 Pietverdriet
pi_68142994
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:39 schreef leolinedance het volgende:

Verder uit een ander artikel van februari dit jaar over Ramsys restaurants:

"Maar het is alsof je me zou uitnodigen voor een etentje en mij een voorbereide maaltijd uit de supermarkt zou serveren. Lekker, natuurlijk, en mooi opgewarmd, maar ik wil het eigenlijk niet proeven. Ik wil JOUW eten smaken. Repetitieve keuken is niet interessant. Het is als een fotokopieermachine, het is Xerox-eten."
Een restaurant is wat anders dan een Pub waar je wat warms kan eten.
pi_68143005
Ronduit walgelijk hoe men probeert om de goede naam van Gordon Ramsay te grabbel te gooien.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:58:57 #47
45206 Pietverdriet
pi_68143039
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:49 schreef Zith het volgende:

[..]

Wilde ik net zeggen lol
Sterker nog, dat zet ik ZELF in die post.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:00:00 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68143065
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:57 schreef Mylene het volgende:
Ronduit walgelijk hoe men probeert om de goede naam van Gordon Ramsay te grabbel te gooien.
Goede naam...
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:01:48 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68143124
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, niet dat ik weet en GR doet dit ook niet in zijn restaurants maar kookt centraal voor het eten in zijn Pubs. Iets totaal anders.
[..]

15 pond 24 pence voor Cock Au Vin in een pub in London in eerder goedkoop te noemen
[..]

Nee, maar dat is dan ook een restaurant, geen pub
Aha ja daar zit inderdaad een verschil in. Het verschil gastronomische pub / restaurant had ik niet gemaakt. Voor een restaurant zou ik dit nl. niet aanvaardbaar vinden, nu ligt het iets anders.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:03:10 #50
45206 Pietverdriet
pi_68143157
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:57 schreef Mylene het volgende:
Tja Gordon heeft dan ook wel het image waar de britse schandaalpers lekker kranten mee kan verkopen door dit soort meldingen. De vele mensen die aan de buikloop gingen van het eten in de Fat Duck (veel kwalijker, en dat restaurant ging dicht) had hier op FOK veel minder beroering tot gevolg. Maar ja, Heston kennen de meeste fokkers natuurlijk niet (is ook een drie sterren kok, fokkertjes) en zijn programma kijken ze niet. Dan is de Proleet Ramsey een veel beter slachtoffer voor de keffertjes omdat die altijd een grote bek heeft.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:04:54 #51
45206 Pietverdriet
pi_68143199
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha ja daar zit inderdaad een verschil in. Het verschil gastronomische pub / restaurant had ik niet gemaakt. Voor een restaurant zou ik dit nl. niet aanvaardbaar vinden, nu ligt het iets anders.
Wie lezen kan heeft echt voordelen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:05:49 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68143223
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja Gordon heeft dan ook wel het image waar de britse schandaalpers lekker kranten mee kan verkopen door dit soort meldingen. De vele mensen die aan de buikloop gingen van het eten in de Fat Duck (veel kwalijker, en dat restaurant ging dicht) had hier op FOK veel minder beroering tot gevolg. Maar ja, Heston kennen de meeste fokkers natuurlijk niet (is ook een drie sterren kok, fokkertjes) en zijn programma kijken ze niet. Dan is de Proleet Ramsey een veel beter slachtoffer voor de keffertjes omdat die altijd een grote bek heeft.
Die andere kok ken ik inderdaad niet. Maar Ramsay heeft de schijn nu eenmaal tegen. Als er een reden was die Heston negatief in het nieuws te laten komen zou dat ook wel gebeurd zijn.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:06:39 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68143247
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie lezen kan heeft echt voordelen.
Doe eens niet zo denigrerend alsjeblieft. Je kunt iets over het hoofd zien of verkeerd interpreteren he
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:08:55 #54
45206 Pietverdriet
pi_68143311
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Goede naam...
Meneer heeft tot nu toe 14 (!!!!!!) Michelinsterren verdient.
Hij drukt zich wat spectaculair uit om het ironisch te zeggen, maar hij weet echt wel waar hij het over heeft.
Ik zou zo geen Chef weten die er meer heeft gekregen
pi_68143329
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus de duurdere restaurants in, bijvoorbeeld, Nederland doen dit ook? Voor de bedragen die hij vraagt mag je best verwachten dat het ter plekke vers bereid wordt. Deze manier van handelen zouden ze bij bijvoorbeeld de De Librije in Zwolle niet in hun hoofd halen.
Bron?

Als de bestelling gedaan is, moet men dus niet gaan zeuren dat het eten niet binnen een half uur op tafel staat.
Men gaat uit van vers, en dsn weet je dat dat langer duurt dan een half uur, of je moet een broodje ei hebben besteld.
Dus alleen hij doet het op die manier, em de Nederlandse restaurants hebben supermannen in dienst die het wel kunnen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:10:33 #56
45206 Pietverdriet
pi_68143342
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die andere kok ken ik inderdaad niet. Maar Ramsay heeft de schijn nu eenmaal tegen. Als er een reden was die Heston negatief in het nieuws te laten komen zou dat ook wel gebeurd zijn.
vind je tientallen zieke eters in het beste restaurant te wereld geen nieuws?
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:12:16 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68143384
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vind je tientallen zieke eters in het beste restaurant te wereld geen nieuws?
Niks van meegekregen. Kan er ook geen topic op Fok! over vinden zo snel.
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:29:01 #58
45206 Pietverdriet
pi_68143839
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niks van meegekregen. Kan er ook geen topic op Fok! over vinden zo snel.
Precies mijn punt, omdat GR iemand is die het in de schandaal pers goed doet wordt een non issue met wat verdachtmakingen en domme rekenvoorbeelden wel groot nieuws, maar tientalle zieke klanten bij het beste restaurant ter wereld nauwelijk grote ophef.
Het kan zelfs de beste overkomen
pi_68150553
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies mijn punt, omdat GR iemand is die het in de schandaal pers goed doet wordt een non issue met wat verdachtmakingen en domme rekenvoorbeelden wel groot nieuws, maar tientalle zieke klanten bij het beste restaurant ter wereld nauwelijk grote ophef.
Het kan zelfs de beste overkomen
Dat heeft anders wel het nieuws op TV gehaald. Dat uit de OP ook?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 april 2009 @ 21:23:44 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68150872
Plastic zakjes Degene die dat stuk geschreven heeft, heeft weinig verstand van horeca... Sousvide is een heel normaal iets.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')