Welke prijzen hebben die landen meer gewonnen dan Nederland ?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar ik wil nu toch wel weer eens succes hebben en als we nu een WK of EK met verdedigd voetbal winnen ben ik daar gelukkig mee, want qua prijzen staan wij bij landen als Rusland,Tsjechie, Denemarken en Griekenland.
We hadden het meer over het landenvoetbal, dacht ik.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke prijzen hebben die landen meer gewonnen dan Nederland ?
Nederland heeft 3 EC-1 winnaars en verder wonnen Ajax Feijenoord en PSV de EC-3
Noem eens gelijksoortige resultaten uit de landen die je noemt
We hebben het over een nationale teams toch?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke prijzen hebben die landen meer gewonnen dan Nederland ?
Nederland heeft 3 EC-1 winnaars en verder wonnen Ajax Feijenoord en PSV de EC-3
Noem eens gelijksoortige resultaten uit de landen die je noemt
Als ik zo de vraag uit de OP zie kies ik toch voor het tweede, toch liever dat dan een incidentieel succes, maar verder weinig voorstellen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:08 schreef tong80 het volgende:
Met verdedigend voetbal een groot succes boeken. Zoals de Grieken in 2004.
Of eeuwig een subtopper, maar door het aanvallende Nederlands voetbal helden zoals Bergkamp Cruijff en van Basten voortbrengen ?
Dus spelen op het resultaat met verdedigend voetbal. Geen briljante aanvallers voortbrengen en hopen op een incidenteel succes en verder eens in de 20 jaar meedoen aan een groot tournooi ?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:45 schreef methodmich het volgende:
Uiteindelijk telt toch het eindresultaat. Als je kunt winnen met mooi en aanvallend voetbal, dan moet je dat nastreven. Maar je moet niet koste wat kost aan zoiets vast willen houden. Vond ik bij Ajax ook een tijdje het geval, dat per sé 4-3-3 moeten spelen zonder echt goede buitenspelers te hebben.
Nederland heeft een periode gehad waarin je met name in oefenduels al vooraf wist wat het zou worden. Zeventig tot tachtig procent balbezit, maar vooral plichtmatig schuiven en misschien vier doelpogingen. Dan werd er na afloop juichend over dat balbezitpercentage gedaan, maar had het amper iets opgeleverd.
Zie AZ dit seizoen. Spelen minder aanvallend - zeker op het oog - dan voorgaande jaren en worden prompt kampioen. Geen supporter die zal treuren over het iets mindere aanvalsspel. Aan het eind van de rit staat vooral het resultaat en is de manier waarop vaak het eerst vergeten. Het enige dat naast de winnaar vaak onthouden wordt is dan de smaakmaker met het mooie voetbal die het niet redde, zoals Nederland al enkele keren was. WK 1990 denkt iedereen naast de kampioen Duitsland vooral aan Kameroen, denk ik. Dat is af en toe weleens leuk, maar lijkt me niet iets dat je structureel moet nastreven. Dus mocht Nederland in 2010 met defensief voetbal de wereldtitel veroveren, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben.
Je vergeet de finale van 78quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:50 schreef Kopbal het volgende:
Ok, nu mijn lijstje:
Nederland:
-Finalist in '74
-Europees kampioenschap gewonnen in '88.
Zie je het verschil tong?
Dat is weer een heel ander uiterste.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus spelen op het resultaat met verdedigend voetbal. Geen briljante aanvallers voortbrengen en hopen op een incidenteel succes en verder eens in de 20 jaar meedoen aan een groot tournooi ?
Dat is wat vergelijkbare landen zoals België Oostenrijk Zwitserland etc overkomtquote:
Willen wij ons daar aan meten dan? Ik dacht dat wij beter kunnen voetballen. En ik denk dat het een cultureel/psychologisch iets is waarom het niet lukt prijzen te pakken. Wij zíjn ook beter dan die landen die jij noemt alleen op het moment dat het er écht om draait kunnen we het niet (uitzondering: penalties tegen Zweden).quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is wat vergelijkbare landen zoals België Oostenrijk Zwitserland etc overkomt
Die hebben geen prijzen gewonnen, maar je kan landen als Denemarken en Griekenland wel als een iets minder extreem voorbeeld noemen, dan heeft Nederland ondanks hetzelfde aantal prijzen toch mooiere dingen gepresteerdquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is wat vergelijkbare landen zoals België Oostenrijk Zwitserland etc overkomt
Ja klopt, maar hoe zuur was het om door Rusland of Portugal uitgeschakeld te worden? Ik zou nog wel eens een toernooi zonder uitschakeling mee willen maken. Dat we eens écht kunnen zeggen dat we zo goed zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die hebben geen prijzen gewonnen, maar je kan landen als Denemarken en Griekenland wel als een iets minder extreem voorbeeld noemen, dan heeft Nederland ondanks hetzelfde aantal prijzen toch mooiere dingen gepresteerd
Ja met verdedigend voetbal had Rensenbrink niet op de paal geschoten in de 92ste minuutquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:10 schreef DeVinger het volgende:
Aanvallend voetbal zonder prijzen, en dan wel lekker dromen en zeiken over als als als als als, want met enkel aanvallend voetbal en geen prijzen (althams die optie geef je ons) winnen we dus niets.
Dan was de wedstrijd waarschijnlijk al eerder (in ons voordeel) beslistquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja met verdedigend voetbal had Rensenbrink niet op de paal geschoten in de 92ste minuut
Zonder de beste 2 spelers ooit in Nederland haalden we de finale.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan was de wedstrijd waarschijnlijk al eerder (in ons voordeel) beslist.
Ik vind het EK van 96 ook een zwarte bladzij in de geschidenis van het EK, met als toppunt dat er een volslagen non-voetballer wordt gekozen als speler van het toernooi.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:58 schreef J.Herrer het volgende:
Dat EK van Griekenland is ook een zwarte bladzijde in de hele EK-geschiedenis, niemand die daar over 20 jaar nog over praat. Spanje 4 jaar later daarentegen zal nog wel vaak over gesproken worden.
Zo verdedigend als Griekenland... dan zou ik me kapot schamen, al is het alleen maar omdat we zoveel goede (aanvallende) middenvelders en aanvallers hebben maar dan op zo'n schijtmanier voetballen
Ik zou liever realistisch voetbal willen zien. Wel de tegenstander in de knip hebben, en bij balbezit zo snel mogelijk omschakelen dmv een aantal mooie combinaties en driehoekjes (dus geen countervoetbal). Eigenlijk een beetje zoals AZ dit seizoen
Bron?quote:
Van Basten was het 3 keer, de laatste keer in 92.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:01 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij was van Basten in 1990 ofzo de laatste
Tuurlijk dat is een eerste vereiste. Maar laten we er maar vanuit gaan dat een echte prof dat doet.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:17 schreef Blawh het volgende:
Ik ben een voetbaliefhebber, dus het liefst zie ik aanvallend voetbal. Met een wat verdedigender concept en veel succes kan ik wel leven, zolang er maar voor iedere meter gestreden wordt.
Was het maar zo, al hoeft natuurlijk niet iedere speler het gras op te vreten. Sommige spelers moet je gewoon laten doen waarze goed in zijn, de echte artiesten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk dat is een eerste vereiste. Maar laten we er maar vanuit gaan dat een echte prof dat doet.
En daar heeft Nederland er al jaren veel vanquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:22 schreef Blawh het volgende:
[..]
Was het maar zo, al hoeft natuurlijk niet iedere speler het gras op te vreten. Sommige spelers moet je gewoon laten doen waarze goed in zijn, de echte artiesten.
Britse fans naast Prins Charles in de Royal Box tegen Colombia, met een goal van de piepjonge Owen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:22 schreef tong80 het volgende:
We werden uitgeschakeld door penalties in 98.
Wat herinnert men zich van dat WK.
Juist het doelpunt van Bergkamp.
Als fan van het Engelse voetbal heb je het maar zwaar.quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:34 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Britse fans naast Prins Charles in de Royal Box tegen Colombia, met een goal van de piepjonge Owen.
En een fantastische Duitsland - Kroatie een wedstrijd dienaast een mooie zege voor Kroatie ook legendarische quotes van Berti Vogts opleverde.
Herinneringen aan een mooie goal of actie, lekker belangrijk, prijzen zijn tastbaar, punt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |