quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:08 schreef Kopbal het volgende:
Met verdedigend voetbal een groot succes boeken.
Slotje.
Een paar keer ja, daarna wil ik weer aanvallen.quote:
Ooit Litmanen lukt het onsquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Met aanvallend voetbal prijzen winnen
Bijna ja. Bijna.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:10 schreef tong80 het volgende:
Het Griekse succes was incidenteel.
Met een beetje geluk hadden we al een WK gewonnen.
Ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:09 schreef Rumille het volgende:
[..]
[..]
Een paar keer ja, daarna wil ik weer aanvallen.
Nederland - 74 werd gekozen in 2000 tot beste elftal ooit na Hongarije 54 en Brazilië 70quote:
Ok, en nu?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nederland - 74 werd gekozen in 2000 tot beste elftal ooit na Hongarije 54 en Brazilië 70
We zijn het grootste kleine voetballand.
Of wil je Oostenrijk België of elk willekeurig ander klein land achteraan.
In België is Thomas Buffel aanvoerder terwijl we als Nederland 5 spelers hebben bij de grootste club van de wereld.
Lees eens terug.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:20 schreef Kopbal het volgende:
[..]
En wat hebben we eraan overgehouden? 1 schraal Europees kampioenschap.
Ja, wij in Nederland herinneren ons dat.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lees eens terug.
Nederland schreef historie in 74.
We werden uitgeschakeld door penalties in 98.
Wat herinnert men zich van dat WK.
Juist het doelpunt van Bergkamp.
Wow, 3 voorbeelden waar we naderhand het volgende hadden: helemaal niets.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lees eens terug.
Nederland schreef historie in 74.
We werden uitgeschakeld door penalties in 98.
Wat herinnert men zich van dat WK.
Juist het doelpunt van Bergkamp.
Noem eens wat landen met even veel, of minder inwoners dan Nederland die meer hebben?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:20 schreef Kopbal het volgende:
[..]
En wat hebben we eraan overgehouden? 1 schraal Europees kampioenschap.
Natuurlijk telt het resultaat. Maar als klein land kun je je onderscheiden door anders te voetballen dan andere kleine landen. Daarom staan we al dertig jaar aan de top.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef Rumille het volgende:
Ik denk dat iedereen liever aanvallend voetbal ziet dan verdedigend, maar als we ooit een prijs pakken met kutvoetbal, vind iedereen het fantastisch. Op den duur telt resultaat meer dan mooi voetbal.
Dat was het punt toch niet? Het was de keuze tussen niets met mooi voetbal of winnen met verdedigend.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Noem eens wat landen met even veel, of minder inwoners dan Nederland die meer hebben?
Bullshit 'als klein land'. In de omvang ja, en het aantal inwoners, maar niet als voetballand.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Natuurlijk telt het resultaat. Maar als klein land kun je je onderscheiden door anders te voetballen dan andere kleine landen. Daarom staan we al dertig jaar aan de top.
EK 2000 Nederland in de aanval ballen op de paal enzo.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:23 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Wow, 3 voorbeelden waar we naderhand het volgende hadden: helemaal niets.
Men herinnert zich de winnaar, niet een leuk doelpuntje van Bergkamp.
Uruguayquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Noem eens wat landen met even veel, of minder inwoners dan Nederland die meer hebben?
Maar al te goed. Zij wonnen namelijk van Nederland.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef tong80 het volgende:
Herinnert iemand zich nog het Italiaanse elftal dat verloor in de finale ?
Waarom werden we toen een groot voetballand ?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Bullshit 'als klein land'. In de omvang ja, en het aantal inwoners, maar niet als voetballand.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de jaren '70, toen domineerde Nederland voor een groot deel het clubvoetbal met Feyenoord en Ajax. Belachelijk dat dat je geen prijzen heeft opgeleverd.
Die werden vernederd als schoppers in 74 door Oranje.quote:
En verloren de finalequote:Op vrijdag 17 april 2009 16:27 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Maar al te goed. Zij wonnen namelijk van Nederland.
Ze hebben in ieder geval al meer prijzen binnengesleept dan het Nederlands Elftal. Dat gaan we waarschijnlijk nooit meer inhalen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die werden vernederd als schoppers in 74 door Oranje.
Hun laatste succes is uit 1950
Klopt, maar Kopbal beweert dat je met verdedigend voetbal meer prijzen wint. Daar geloof ik niet in. Daarbij is de vraag in dit topic onzin, want zo'n keuze heb je natuurlijk nooit. Meer verdedigen is geen garantie voor prijzen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat was het punt toch niet? Het was de keuze tussen niets met mooi voetbal of winnen met verdedigend.
Nederland speelde afgelopen EK vies countervoetbal. Heel het land vond het prachtig.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef drWho het volgende:
En in Griekenland balen ze nog steeds. "Oh oh oh wat speelden we verdedigend. Hadden we maar nooooit gewonnen." " Geef de Ouzo nog eens door Papadopoulos".![]()
Denk dat als we ooit een WK winnen met een spijkerharde verdediging aan de basis van wat counters dat daar niemand om maalt.
Wat heeft Griekenland daarvoor en daarna gepresteerd ?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef drWho het volgende:
En in Griekenland balen ze nog steeds. "Oh oh oh wat speelden we verdedigend. Hadden we maar nooooit gewonnen." " Geef de Ouzo nog eens door Papadopoulos".![]()
Denk dat als we ooit een WK winnen met een spijkerharde verdediging aan de basis van wat counters dat daar niemand om maalt.
Hoezo nietquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval al meer prijzen binnengesleept dan het Nederlands Elftal. Dat gaan we waarschijnlijk nooit meer inhalen.
Dank jequote:
Counter voetbal is wat anders dan verdedigend voetbal.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nederland speelde afgelopen EK vies countervoetbal. Heel het land vond het prachtig.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Counter voetbal is wat anders dan verdedigend voetbal.
Mooi op de counter spelen kan mooi zijn.
Dynamo Kiew en Roemenië tegen Argentinië was schitterend om te zien
Daar heb je wel een punt, maar ik wil nu toch wel weer eens succes hebben en als we nu een WK of EK met verdedigd voetbal winnen ben ik daar gelukkig mee, want qua prijzen staan wij bij landen als Rusland,Tsjechie, Denemarken en Griekenland.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom werden we toen een groot voetballand ?
Juist door onze aanvallende voetbalstijl.
Nederland had geen slechte verdediging.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:34 schreef Kopbal het volgende:
Noem mij eens 1 land in de laatste 20 jaar die het Wereldkampioenschap won met een hele matige verdediging.
Ik had het meer over onze kansen op het aankomende wereldkampioenschap. Inderdaad, in '98 of '00 hadden we succes moeten boeken, daar hadden we toen ook de selectie voor.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nederland had geen slechte verdediging.
Jaap Stam was een wereldverdediger.
Arthur Numan mocht niet meedoen tegen Brazilië door een rode kaaart. Zijn vervanger Bogarde brak zijn enkel een dag voor de halve finale. Cocu moest toen linksachter spelen.
We zijn op ieder eindtoernoei favoriet en maken het nooit waar. Een halve finaleplek koop je niks voor op een toernooi. We hebben hetzelfde gepresteerd als Denemarken, Griekenland en Tsjechië (toen nog Tsjecho-Slowakije). Dus laten we nou niet doen als of het Nederlands Elftal zó ontzettend goed is. Als de druk te groot wordt falen ze gewoon, dat is al menig maal bewezen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoezo niet
Met van Persie Robben van der Vaart en van Nistelrooy zijn we een topfavoriet op het volgende WK
Aan de andere kant, de verloren wedstrijden in 74, 98 en 2000 lagen niet aan onze speelstijl, dat kan je beter gewoon pech noemen. Met aanvallend voetbal moet het ook gewoon lukken.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar ik wil nu toch wel weer eens succes hebben en als we nu een WK of EK met verdedigd voetbal winnen ben ik daar gelukkig mee, want qua prijzen staan wij bij landen als Rusland,Tsjechie, Denemarken en Griekenland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |