abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:53:46 #126
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68115617
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat is niet echt aan de orde. Ik zit helemaal niet in de sollicitatiecommissie. We hebben gewoon in het team even de sollicitatiebrieven besproken. Ik geef mijn mening over de brieven maar de selectie daarvan bepaal ik niet en de gesprekken voer ik ook niet.

Maar waar komt dat "niet altijd het onderste uit de kan te halen" vandaan? Doe ik dat dan?
Dat is een beetje de tendens heden ten dage. Natuurlijk wil je graag een goede kandidaat, maar als je twee potentiele kanshebbers hebt kan je als bedrijf ook kijken naar wie de baan het hardste nodig heeft in plaats van naar allerlei niet terzake doende futiliteiten zoals "is een paar jaar jonger", "heeft een verder volstrekt irrelevante cursus gevolgd" of "woont iets dichterbij". Soms zou je als bedrijf eens op een sociale manier naar de arbeidsmarkt moeten kijken in plaats van naar mogeljik wat enkele euro's per maand extra.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:56:00 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68115673
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is een beetje de tendens heden ten dage. Natuurlijk wil je graag een goede kandidaat, maar als je twee potentiele kanshebbers hebt kan je als bedrijf ook kijken naar wie de baan het hardste nodig heeft in plaats van naar allerlei niet terzake doende futiliteiten zoals "is een paar jaar jonger", "heeft een verder volstrekt irrelevante cursus gevolgd" of "woont iets dichterbij". Soms zou je als bedrijf eens op een sociale manier naar de arbeidsmarkt moeten kijken in plaats van naar mogeljik wat enkele euro's per maand extra.
Ten eerste werk ik bij de overheid. En ten tweede wordt er bij ons vrijwel alleen naar de sociale kant gekeken Het gevolg: een onevenredig hoog ziekteverzuim en een heleboel probleemgevallen (mensen die elke keer niet komen opdagen, mensen die om de haverklap ziek zijn, mensen die hun afspraken niet nakomen). Ik vind het zeker goed als mensen die het wat moeilijker hebben een kans krijgen. Het moet alleen geen sociale werkplaats worden en dat is het bij ons wel een beetje.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:12:01 #128
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68116071
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:56 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ten eerste werk ik bij de overheid. En ten tweede wordt er bij ons vrijwel alleen naar de sociale kant gekeken Het gevolg: een onevenredig hoog ziekteverzuim en een heleboel probleemgevallen (mensen die elke keer niet komen opdagen, mensen die om de haverklap ziek zijn, mensen die hun afspraken niet nakomen). Ik vind het zeker goed als mensen die het wat moeilijker hebben een kans krijgen. Het moet alleen geen sociale werkplaats worden en dat is het bij ons wel een beetje.
Ah, je zit in het kabinet
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:13:43 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68116113
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ah, je zit in het kabinet
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:04:57 #130
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68117593
En hoe denk je over de kleding die een sollicitant draagt, Federer?
Iemand met een mooi pak, wel of geen stropdas?

Neem je de een serieuzer dan de ander?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:14:46 #131
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68117954
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:04 schreef B.E.D het volgende:
En hoe denk je over de kleding die een sollicitant draagt, Federer?
Iemand met een mooi pak, wel of geen stropdas?

Neem je de een serieuzer dan de ander?
Nogmaals, ik zit niet in een sollicitatiecommissie. Maar ik kijk wel naar kleding. En dan zie ik liever iemand met een spijkerbroek en een overhemd dan iemand met een fout pak. Maar goed, zoiets is wat mij betreft niet bepalend, maar het geeft wel een indruk.

En het maakt mij niet uit of iemand een das draagt (een stropdas is overigens iets wat voorgestrikt is). Als iemand zich er maar een beetje comfortabel in voelt. Niets erger dan iemand die zich heel ongemakkelijk voelt met een pak aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')