Een echte baas neemt zichzelf aan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:59 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Een echte baas wordt aangenomen zónder te solliciteren.
En wie zegt dat de solli brieven geen feiten zijn?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat soort dingen staat er allemaal niet in. Het is allemaal heel feitelijk geformueerd.
Doe eens een linkje, misschien is het wel een baantje voor mij.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat soort dingen staat er allemaal niet in. Het is allemaal heel feitelijk geformueerd.
Dit is precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:01 schreef Natalie het volgende:
Die slijmerige manier van doen en die standaardteksten zijn sowieso behoorlijk storend in sollicitatiebrieven. Zo'n brief is de eerste indruk die je van iemand hebt, en dan krijg je zo'n slijmerig nietszeggend briefje in handen.
Ik heb liever dat mensen iets meer zichzelf zijn en iets minder zo-zijn-de-regeltjes-voor-solli's zijn in een sollicitatiebrief.
De termijn is al gesloten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:01 schreef sinadO het volgende:
[..]
Doe eens een linkje, misschien is het wel een baantje voor mij.
Nee.quote:
bewijs graag.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden.quote:
Ik ga die tekst hier niet plaatsen. Ik wil natuurlijk niet dat mensen die bij ons hebben gesolliciteerd zien dat er iemand kritiek heeft op hun sollicitatiebrieven.quote:
1 goeie vond ik. Gewoon een leuke brief die iemand echt zelf leek te hebben bedacht zonder gewichtigdoenerij.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden.
Zit er ook wat goeds tussen of is het allemaal van die standaardmeuk?
Ik geloof er geen biet van. Post eens. Of een andere vacature van het bedrijf waar je werkzaam bent.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je een zeikerige zwartkijker?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee heb je, nee kun je krijgen zeg ik weleens.
Ik werk bij de overheid. Helpt dat?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik geloof er geen biet van. Post eens. Of een andere vacature van het bedrijf waar je werkzaam bent.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:21 schreef wise het volgende:
mensen hebben werk nodig en gaan op dingen solliciteren die buiten hun vakgebied/kunnen liggen.
Bijvoorbeeld vereist dat er een rijbewijs nodig is, en dan doodleuk een brief sturen met C.V. waarin staat dat de persoon geen rijbewijs heeft.
Veel van dit soort brieven komen doorgaans van CWI/UWV.wat een volk zeg
Deze opsomming is vaak feitelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik werk bij de overheid. Helpt dat?
Het is zoiets als dit:
"Je behandelt bezwaar- en beroepsprocedures die voortvloeien uit door de Arbeidsinspectie vervaardigde beschikkingen (opgelegde bestuurlijke boetes) in het kader van de Wet arbeid vreemdelingen (Wav). Je zit onder meer hoorzittingen voor en je bepleit zaken voor de bestuursrechter en de Raad van State. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het overleg over juridische vraagstukken. Je takenpakket omvat verder onder meer het (intern) adviseren over Wav, AI-specifieke en SZW-brede juridische aangelegenheden."
Dit is toch vrij feitelijk lijkt me.
Dat dus.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:01 schreef Natalie het volgende:
Die slijmerige manier van doen en die standaardteksten zijn sowieso behoorlijk storend in sollicitatiebrieven. Zo'n brief is de eerste indruk die je van iemand hebt, en dan krijg je zo'n slijmerig nietszeggend briefje in handen.
Ik heb liever dat mensen iets meer zichzelf zijn en iets minder zo-zijn-de-regeltjes-voor-solli's zijn in een sollicitatiebrief.
Oprecht enthousiasme, dusquote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 12:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
1 goeie vond ik. Gewoon een leuke brief die iemand echt zelf leek te hebben bedacht zonder gewichtigdoenerij.
Oké:quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:22 schreef ursel het volgende:
[..]
Deze opsomming is vaak feitelijk.
Doe nu ook eens het stukje, wat bieden wij je
Redelijk mee eens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 12:24 schreef AlphaOmega het volgende:
Het is een beetje het zelfde verhaal als de gemiddelde krantenkop. 20 jaar geleden was een krantenkop objectief, tegenwoordig is een krantenkop schreeuwerig, roepend om gelezen te worden, om vervolgens aan het einde van het artikel bedrogen uit te komen.
Ik neem even krantenkop, maar ook hier op het Fok! geldt het...
Zo zit het ook in sollicitatiebrieven. Zo langzamerhand is er zoveel training naar de meest optimale manier van solliciteren, die iedereen zo ongeveer gebruikt. Leuk zijn de brieven die er uit springen. Dat zijn creatieve mensen. Maar dat zegt niets over de andere brieven. De grap is, kun jij uit al die eenheidsworst toch een goede kandidaat kiezen.
En pas als je dat kan, dan ben je een goede werkgever. Kan je dat niet, dan is het de vraag wat je uberhaupt met die brieven moet.... blijkbaar is het niet je ding...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |