terwijl jij nog nooit eindeloos doorgezeurd hebt over uitspraken van lehi alsof die vandaag de dag heel Israel vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou doe je dus precies datgene waarover NS het had .. je trekt de uitspraken van enkele leiders breed over een heel volk, of in dit geval, over alle moslims. Soms lijkt het wel alsof men op zoek is naar excuses om 'de moslim' aan te kunnen pakken ..
En in die typisch koloniale traditie van het verlaten van gebieden zoals Sinai, Zuid Libanon en Gaza. De enige van die drie die niet daarna door Israel is aangevallen (Sinai) is ook, geheel toevallig, degene die zelf ook nooit Israel heeft aangevallen.quote:Op zondag 19 april 2009 14:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee of het nep is, het is echter wel duidelijk dat het joods kolonialisme van de radicale facties die de macht hebben in Israël uiteindelijk vanzelf leidt tot sadisme. Moordzuchtig sadisme. Wat je ziet in de strafexpedities tegen de Arabische inboorlingen in Gaza en Libanon, bijvoorbeeld.
Tja, wat heb je er aan dat je bezetter vertrekt, als hij daarna de economie des te harder gaat afknijpen. De omzetting van een vluchtelingenkamp in een concentratiekamp lijkt me geen vooruitgang.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
En in die typisch koloniale traditie van het verlaten van gebieden zoals Sinai, Zuid Libanon en Gaza. De enige van die drie die niet daarna door Israel is aangevallen (Sinai) is ook, geheel toevallig, degene die zelf ook nooit Israel heeft aangevallen.
Zuid Libanon?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, wat heb je er aan dat je bezetter vertrekt, als hij daarna de economie des te harder gaat afknijpen. De omzetting van een vluchtelingenkamp in een concentratiekamp lijkt me geen vooruitgang.
nee, dit is geen antwoord op mijn vraag en dat begrijp je zelf ook wel.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens http://en.wikipedia.org/w(...)tish_Mandate_periods
cijfers van 1922:
Joden 84.000
Christenen 71.000
Moslims: 589.000
Totaal: 752.000 inwoners.
Ik neem aan dat je zelf wel uit kunt rekenen dat dat pakweg 11 % joden was.
Tegenwoordig heet een bevolkingsaandeel van 11 % nieuwkomers van een afwijkende religie een tsunami en die moet stevig bestreden worden want die boezemt angst in.
lehi is meteen amnestie verleend na het oprichten van de staat, tegenwoordig is het een ere-lintje ..quote:Op donderdag 23 april 2009 22:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
terwijl jij nog nooit eindeloos doorgezeurd hebt over uitspraken van lehi alsof die vandaag de dag heel Israel vertegenwoordigen.
maakt het wat uit dan .. die kaart toont aan dat er dorpen waren met niet joodse inwoners allover the place, bij elkaar goed voor dik een half miljoen inwoners .. tegenover die paar dorpjes met Jodenquote:Op donderdag 23 april 2009 22:32 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
nee, dit is geen antwoord op mijn vraag en dat begrijp je zelf ook wel.
Zeer leuke jongedame op 0:50!quote:Op donderdag 23 april 2009 23:27 schreef Burakius het volgende:
Hier de beloofde toespraak Buchaille. Luister hem goed en hou je mond voor altijd over die zogenaamde Armeense genocide.
Waarom bekijk je die video niet, want hij beantwoord al je vragen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:13 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Zeer leuke jongedame op 0:50!Oh, en verder is het natuurlijk een vaststaand feit dat ongeveer een miljoen Armeniërs om zijn gekomen en dat de schuld daarvan zowel direct als indirect bij de Turken ligt. Wat ik totaal niet snap is dat de huidige Turkse Republiek, die zo radicaal omgevormd is door Atatürk, niet gewoon kan erkennen dat de Jonge Turken in de Eerste Wereldoorlog wandaden begingen en dat zij er verder niets mee te maken hebben.
Het enige wat ik zeg is dat de grootte van de stipjes niet in verhouding staat met de omvang van de dorpjes die het representeert.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
maakt het wat uit dan .. die kaart toont aan dat er dorpen waren met niet joodse inwoners allover the place, bij elkaar goed voor dik een half miljoen inwoners .. tegenover die paar dorpjes met Joden
Wat begrijp je niet aan het woord amnestie? Wanneer heeft Jasser Arafat amnestie gekregen voor zijn wandaden? Of de Hamasleiders?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:35 schreef moussie het volgende:
[..]
lehi is meteen amnestie verleend na het oprichten van de staat, tegenwoordig is het een ere-lintje ..
en tja, dat de ex-baas van Lehi later MP werd is bekend dacht ik .. tijdens de 1ste intifada stond die aan het roer
tja, dat staat er dan ook nadrukkelijk vermeld .. waar het mij om ging was de bewering aan hand van die UN kaart, dat er niets zou zijn, een grote lege woestijn zonder bewoners, terwijl uit deze kaart blijkt dat het er stikt van de kleine dorpjes, die dus bij elkaar meer dan een half miljoen inwoners hebbenquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat de grootte van de stipjes niet in verhouding staat met de omvang van de dorpjes die het representeert.
Het ging anders niet om de amnestie maar om het gedachtegoed van Lehi, in hoeverre dat nog leeft vandaag de dag .. punt 2 en 3 van de 18 principles of rebirthquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord amnestie? Wanneer heeft Jasser Arafat amnestie gekregen voor zijn wandaden? Of de Hamasleiders?
Jij vindt het niet opvallend dat uitgerekend een van de bazen van Lehi, die dus dit doel voor ogen hadden, MP was tijdens het uitbreken van de 1ste intifada ?quote:2 - The homeland: The homeland in the Land of Israel within the borders delineated in the Bible ("To your descendants, I shall give this land, from the River of Egypt to the great Euphrates River." Genesis 15:18) This is the land of the living, where the entire nation shall live in safety.
3 - The nation and its land: Israel conquered the land with the sword. There it became a great nation and only there it will be reborn. Hence Israel alone has a right to that land. This is an absolute right. It has never expired and never will.
Terwijl het een oud-leider van de Irgoen was die vrede met Egypte sloot. Je voorbeelden bewijzen niets en je probeert verbanden te leggen die er niet zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging anders niet om de amnestie maar om het gedachtegoed van Lehi, in hoeverre dat nog leeft vandaag de dag .. punt 2 en 3 van de 18 principles of rebirth
[..]
Jij vindt het niet opvallend dat uitgerekend een van de bazen van Lehi, die dus dit doel voor ogen hadden, MP was tijdens het uitbreken van de 1ste intifada ?
Volgens mij was het uitgangspunt van Irgoen dan ook anders, die waren voor samenleving met gelijke rechten voor zowel Joden alsook Arabieren, terwijl Lehi wou dat alle Arabieren vertrokkenquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Terwijl het een oud-leider van de Irgoen was die vrede met Egypte sloot. Je voorbeelden bewijzen niets en je probeert verbanden te leggen die er niet zijn.
De Irgoen heeft zich ook ontzettend misdragen, en kunnen zo tot terroristen worden bestempeld. Dus PhysicsRules heeft gewoon gelijk, je argument raakt kant noch wal.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij was het uitgangspunt van Irgoen dan ook anders, die waren voor samenleving met gelijke rechten voor zowel Joden alsook Arabieren, terwijl Lehi wou dat alle Arabieren vertrokken
De Irgoen heeft zich idd ook vreselijk misdragen, klopt, maar wat heeft dat te maken met het uitgangspunt, de ideologie, het beoogde doel ? En daar blijft toch echt staan dat Irgoen gelijke rechten wou voor alle bewoners van het land, Joden en Arabieren, terwijl Lehi de Arabieren weg wou hebben ..quote:Op zondag 26 april 2009 21:44 schreef Nam_Soldier het volgende:
De Irgoen heeft zich ook ontzettend misdragen, en kunnen zo tot terroristen worden bestempeld. Dus PhysicsRules heeft gewoon gelijk, je argument raakt kant noch wal.
Daar dachten heel veel Joden anders over ..quote:Als je een goede vertegenwoordiger van joden in het Britse Mandaatgebied in Israël zoekt, dan moet je bij Haganah zijn. Haganah!
De Irgoen moest helemaal niks weten van Arabieren, ga je eens wat beter inlezen. Het wijst er dus op dat het gedachtegoed van Lehi en Irgoen gewoon langzaam uitgestorven is, of opgegaan in gematigdere partijen (zoals Irgoen in Likoed). Het beleid van Shamir heeft geen hol te maken met de uitbraak van de Eerste Intifada, het was de teleurstelling van de Palestijnen over het vredesproces en het uitblijven van een eigen staat die het deed ontketenen.quote:Op zondag 26 april 2009 23:44 schreef moussie het volgende:
[..]
De Irgoen heeft zich idd ook vreselijk misdragen, klopt, maar wat heeft dat te maken met het uitgangspunt, de ideologie, het beoogde doel ? En daar blijft toch echt staan dat Irgoen gelijke rechten wou voor alle bewoners van het land, Joden en Arabieren, terwijl Lehi de Arabieren weg wou hebben ..
en tja, die ideologie vertaald zich later dan ook naar de diverse beslissingen van de verschillende regeringsleiders, zo sluit een voormalig Irgoen leider vrede met Egypte, terwijl een voormalig Lehi leider met zijn harde lijn beleid zorgt voor het uitbreken van de eerste intifada ..
[..]
Daar dachten heel veel Joden anders over ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |