Ik heb de dingen die ik kan ff dik gemaaktquote:Op maandag 27 april 2009 12:39 schreef Macka66 het volgende:
En nog een leerzame link: Kasjroet: kosher voedsel, de gevolgen thuis
dat legt een beetje uit wat de praktische problemen zijn, en waarom je er niet alleen bent met koshere ingrediënten
Als het even meezit komt mijn nieuwe draagpop op tijd aan, en kan ik vier nepkinders meenemen! (2 x babyformaat, hopelijk 2 x 7 maanden)
En ik ga nu even voor mijzelf spreken. Voor vooral mijn eigen duidelijkheid/verwachtingsmanagement hier een lijstje met waarvoor je op de meet bij mij terecht kunt
- verschillende doeken en dragers om uit te proberen, knoophandleidingen om in te zien en advies
- hulp met dragen in ringsling, mei-tai en ssc
- hulp met voorop knopen in liggende posities (Rebozowieg, Kangoeroewieg, gekruiste wieg)
- hulp met voorop knopen in zittende posities (FWCC, Kangoeroe, double cross, simple cross) - hulp met op de heup knopen (met korte doek),
- voor de moeders die beginnen met dreumes-/peuterdragen hulp met op de rug knopen in de rücksack
Omdat het een speciale beginnersmeet is wil ik me niet uitgebreid bezig houden met BWCC, SHBC en Hüftschlinge, da's wat voor een meer gevorderden meet.
Ik wil wel uitleg geven als daar behoefte aan is.
En als al die afkortingen je niks zeggen, helemaal niet erg! Misschien zit de methode die jij gebruikt er zelfs wel tussen, maar ken jij 'm onder een andere naam. Ik voorzie wel dat er te weinig tijd is om mensen echt uitgebreid iets aan te leren, dus het zou fijn zijn als je al een methode hebt uitgezocht en bekeken
Maar alleen kijken naar wat mogelijk is is natuurlijk ook prima!
bij voorbeelden kom je via de links in de OP van het Draagdoekentopic
Jouw lief heeft M&M's gekochtquote:Op zondag 26 april 2009 09:44 schreef Tinuviel het volgende:
Als mijn lief wat M&M's zou kunnen kopen als jij de boodschappen doet. Want dat heb ik nou beloofd mee te nemen.
kan je dan ook een foto maken van een BWCC en een SHBC?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef Macka66 het volgende:
Fijn dat m'n overzichtje zo gewaardeerd wordt
Die laatste twee knopen zijn handig voor de instappers met peuters/kleuters.
Eerst maar even een disclaimerquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:31 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
kan je dan ook een foto maken van een BWCC en een SHBC?
En als ik zo kijk naar die verschillende knopen, lijkt de knoop hetzelfde, alleen bij de lig-knopen leg de baby er schuin in ipv rechtop. klopt dat?
(dat zou eea redelijk versimpelen namelijk (voor mij))
Kijk eens welke ik ook nog vond: http://www.babywearing.gr(...)rap_burpposition.htm
alleen de pop / baby heeft zijn beentjes niet omhoog...
ok.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Eerst maar even een disclaimerIk doe het allemaal misschien wel erg gestructureerd, maar ik wil b) overzicht houden voor mezelf, en a) dat mensen die dingen aan mij vragen thuis kunnen komen met het gevoel dat ze ook echt wat meegekregen hebben. En daarom wil ik mijn aanbod graag helder presenteren.
Dat knopenoverzicht heb ik gemaakt van de knopen waarvoor men bij mij terecht kan op de meet. BWCC en SHBC horen daar voor mij echt niet bij, ik vind dat geen beginnersknopen en ze zouden iig teveel beslag leggen op mijn beschikbare tijd. Die tijd besteed ik liever aan bijvoorbeeld kangaroeën met Tinuviel en Jair, en meekijken/meedenken met Jojogirl en Isis.
Ik heb de titel van het overzicht aangepast naar Macka's knopen voor de beginnersmeet. Er kan uiteraard een stuk Davinia's knopen (en owlet's knopen en Reinhilde's knopen etc etc) aan toegevoegd worden, als ik foto's toegestuurd krijg die gebruikt mogen worden van de eigenaar.
De knopen zijn niet een pot nat. Je hebt bij knopen wel dezelfde basiselementen waar een knoop uit kan bestaan; een buidel op de buik of de rug of op de heup, schuine banden, rechte banden, kruisende banden, een band die afgeknoopt wordt op de schouder of in het middel van de ouder of onder het achterwerk van de baby. Maar de manier waarop die elementen gecombineerd, gebruikt en geknoopt worden verschilt.
WBT de knopen in mijn overzicht die min of meer overeenkomen:
De kruiswieg kun je maken vanuit het simpel kruis. De manier waarop je het kind er in zet verschilt dan idd., maar ook hoe je de stof het beste bijspant. (De kruiswieg op de foto heb ik overigens vanuit een dubbel kruis geknoopt maar dat verschil zie je van voren niet) Kangaroe en kangaroewieg hebben dezelfde soort basiselementen maar je knoopt ze wel verschillend. FWCC en Buik-aan-buik kun je als variatie van elkaar zien.
Die burp positie, yikes! Zowel vanuit ergonomisch standpunt als vanuit het idee dat je een hele tijd met een kind inpositie over je schouder gaat lopen. Daar moet je wel een heel erg goed wasbare doek voor nemen
Dat is een Bära Barn Lotusblomma, en die is er alleen als korte doek (2.7 m) of ringsling. Met een vergelijkbare doek heb ik Maja als babietje steeds gedragen in de rebozo wieghouding, omdat zij beslist niet in een tricot doek wilde.quote:
Nou idd, voeden in de doek stond wel al op mijn lijstjequote:Op woensdag 29 april 2009 11:31 schreef Macka66 het volgende:
Nou, 't is misschien toch wel iets voor hierWant die rebozowieg is niet alleen snel aan te leren maar je kunt er net als met een ringsling ook heel makkelijk in voeden. Hij gaat met een schuifknoop, dus je kunt 'm laten zakken en weer omhoog halen zonder dat je kindje er uit hoeft. Dat zou een overweging kunnen zijn voor meetgangers om die knoop op hun lijstje te zetten
In de lange doek is een kruisknoop handig om te voeden, want die is goed verstelbaar. Maar dan moet je kleintje liefst wat ouder zijn omdat het moet kunnen zitten met het hoofd omhoog. (Of je moet opletten dat het hoofd steeds gesteund blijft door een van de doekbanen) De kruiswieg vind ik niet handig voor voeden, omdat die minder goed verstelbaar is.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:53 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou idd, voeden in de doek stond wel al op mijn lijstjemaar wist niet welke knopen daar handig voor waren.
Nou moet ik dus, heel vervelend, maar eens gaan nadenken voor een korte doek voor erbij, wat een straf
Die heb ik 1 keer geprobeerd en was (nog) niet echt een succesquote:Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef DaviniaHR het volgende:
miss, hier nog een filmpje van een FWCC (kruis voor) met een ieniemini baby, die wordt aangepast om te voeden.
geeft iig een idee
let op: is een andere knoop dan die macka net beschrijft!
ik wil wel meekijken, hoor!quote:Op woensdag 29 april 2009 13:38 schreef Jelief het volgende:
-even op schrift, ik wil graag dat iemand meekijkt hoe ik knoop en hoe dat makkelijker of sneller kan. En ikheb een heel mooie korte doek maar gebruik hem niet omdat ik Ruben er niet lekker in krijg, daar zoek ik dus ook advies bij, ik denk namelijk dat die doek gewoon te kort is om over 2 schouders te knopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |