quote:Op zondag 19 april 2009 20:11 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, maar het wil ook niet zeggen dat je het niet voor elkaar kan krijgen. We zullen gewoon consequent moeten zijn en allemaal hetzelfde moeten omgaan met de hond. Ik ben niet iemand die de hond snel over me heen laat lopen. Hij zal snel genoeg weten wie de baas is in het huis waar hij is. Daarnaast is mijn schoonvader er ook nog die daarin heel duidelijk is.
Ooh, en jij laat niet over je heen lopen, en je schoonvader ook niet. Wie is dan roedelleider? jij of je schoonvader? 1 van julllie moet een positie lager. Wil de hond het iig nog een beetje snappen.quote:Op zondag 19 april 2009 20:11 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, maar het wil ook niet zeggen dat je het niet voor elkaar kan krijgen. We zullen gewoon consequent moeten zijn en allemaal hetzelfde moeten omgaan met de hond. Ik ben niet iemand die de hond snel over me heen laat lopen. Hij zal snel genoeg weten wie de baas is in het huis waar hij is. Daarnaast is mijn schoonvader er ook nog die daarin heel duidelijk is.
Nee, de hond over je heen laten lopen en hem lekker z'n gang laten gaan in alles wat ie wilquote:Op zondag 19 april 2009 20:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
Leuk nog iemand erbij die denkt boven de hond in de roedel te staan, denk je echt dat dat arme beestje nog snapt naar wie ie moet luisteren en wie de roedelleider is?
[..]
Waarom open je dit topic dan
Mijn hond was ook heel moeilijk. Maar ik mis haar wel elk moment van de dag en geen haar op m'n hoofd die ooit spijt heeft gehad dat we haar in huis hebben genomenquote:Op zondag 19 april 2009 19:46 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ach, dus je bent eigenlijk zelf niet zo bedreven met honden, maar loopt wel even stoer te doen op een forum tegen een wildvreemd persoon.
![]()
FOK!
Verdoe je tijd niet ,jij ziet het helemaal verkeerd volgens TSquote:Op zondag 19 april 2009 20:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh, en jij laat niet over je heen lopen, en je schoonvader ook niet. Wie is dan roedelleider? jij of je schoonvader? 1 van julllie moet een positie lager. Wil de hond het iig nog een beetje snappen.
Een kind is inderdaad iets anders dan een hond, een kind kun je op een gegeven moment dingen uitleggen, een hond niet. Alsof je 13 jaar ofzo voor een kleuter zorgt. En daarna voor een peuter, want dan worden ze zo dement als een deur. Niet dat een hond meer zorgt vergt dan een kind, lijkt me stug, maar je kunt niet zo makkelijk met een hond heen en weer slepen als je denkt. Het wordt waarschijnlijk de hond van je schoonouders en hij gaat bij jullie in het weekend logeren. En in het weekend wil jij waarschijnlijk ook wel eens een dagje weg, dus dan zit de hond alsnog de hele dag alleen.quote:Op zondag 19 april 2009 20:00 schreef ivetje het volgende:
[..]
Inmiddels is het denk ik de 4e keer dat ik aan moet geven dat we een puppy zo lang niet alleen zullen laten. Daar ga ik het dus niet nog een keer over hebben. En vakanties hebben we nu ook vaak samen, dus dat zal geen probleem vormen. Verder vind ik een kind toch een stap verder dan een hond, maar goed. Daar zal iedereen een andere mening over hebben.
'Soms in huis hebben' is iets heel anders dan elk weekend.quote:Op zondag 19 april 2009 20:09 schreef ivetje het volgende:
[..]
Mijn schoonouders hebben ook een hond gehad en weten er dus ook wel wat vanaf. Daarnaast heeft een vriendin van me dus ook soms een jack russel van haar ouders in huis waarmee het prima gaat. Hun mening vind ik toch nog wel wat belangrijker dan die van wat Fok!users om heel eerlijk te zijn.
Ja of als jullie huis afbrand , of als jullie allmaal tegelijk dood gaan of of ofquote:Op zondag 19 april 2009 20:10 schreef Lienekien het volgende:
Is de vraag al opgeworpen hoe het zou moeten als jullie of je schoonouders zouden gaan verhuizen?
En daar ga je de mist in. De hond heeft niet uit te maken wie de roedelleider is. Dat maakt de roedelleider uit.quote:Op zondag 19 april 2009 20:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, de hond over je heen laten lopen en hem lekker z'n gang laten gaan in alles wat ie wilIk geef alleen maar aan dat we niet over ons heen laten lopen door de hond. Wie z'n "roedelleider" wordt maakt ie zelf maar uit (waarschijnlijk mijn shoonvader), maar als ie bij ons is zal ie toch ook moeten luisteren naar 1 van ons en ik ga er vanuit dat ie dat ook wel zal doen en dat dat ons wel lukt met de opvoeding (in het geval van en puppy).
En ik open dit topic om even te weten wat er komt kijken bij het opvoeden van een puppy. Niet om te horen dat het een slecht idee is of dat we het niet moeten doen etc. Nee, ik wil tipc over opvoeden van een puppy, want misschien zien we dingen over het hoofd. Maar als ik het zo lees denk ik niet dat ik hier heel veel aan zal gaan hebben helaas.
Als wij in het weekend een hele dag weg gaan komt hij niet bij ons. Ik laat de hond geen hele dag alleen zitten, dat is ook echt niet de bedoeling. Vandaar dus ook dat we zomervakanties het beste kunnen afstemmen op elkaar, of iig in het uiterste geval iemand zoeken die hem uit kan laten tussendoor.quote:Op zondag 19 april 2009 20:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een kind is inderdaad iets anders dan een hond, een kind kun je op een gegeven moment dingen uitleggen, een hond niet. Alsof je 13 jaar ofzo voor een kleuter zorgt. En daarna voor een peuter, want dan worden ze zo dement als een deur. Niet dat een hond meer zorgt vergt dan een kind, lijkt me stug, maar je kunt niet zo makkelijk met een hond heen en weer slepen als je denkt. Het wordt waarschijnlijk de hond van je schoonouders en hij gaat bij jullie in het weekend logeren. En in het weekend wil jij waarschijnlijk ook wel eens een dagje weg, dus dan zit de hond alsnog de hele dag alleen.
En tien uur alleen is gewoon te lang voor een hond, maakt niet uit hoe vaak het is, punt. Je zult waarschijnlijk nog kwaad op 'm worden en gaan lopen miepen omdat je dan z'n pies en poep op moet ruimen.
Ik was net 9 toen we Sanne kregen, ik stond misschien 1 stapje boven haar in de roedel, mijn moeder was de über-roedelleidster en Sanne heeft nooit goed naar mij geluisterdquote:Op zondag 19 april 2009 20:14 schreef Qwea het volgende:
[..]Ja, dat zei ik ook in het begin
"ik ben de roedelleider. Baloe doet ALLES wat ik wil"
Yeah, rightNiet dus. Ik heb mijn positie ook braaf afgestaan aan mn vriend dan
Dan wordt het dus mijn schoonvader, maar goed ik heb dus zelf nooit een hond gehad en dit soort dingen zijn voor mij nieuw. Mijn vriend en schoonouders hebben hier wel ervaring mee en die zullen dus ook wel weten hoe we het moeten doen. En ik denk eigenlijk niet dat ik hier verder nog vragen heb, want ik krijg waarschijnlijk toch overal krietiek op. We gaan met mijn schoonouders maar eens om de tafel zitten en alles goed bespreken. Waarschijnlijk wordt het dan toch een asielhond waarvan we het karakter weten enzo. Ik ga eerst maar eens verhuizen over 2 weken en daarna nog op vakantie. Na de zomervakantie kijken we dan wel weer verderquote:Op zondag 19 april 2009 20:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
En daar ga je de mist in. De hond heeft niet uit te maken wie de roedelleider is. Dat maakt de roedelleider uit.
Anders maakt hij mooi zelf uit dat hij de roedelleider is
Wat wil je CONCREET weten over het opvoeden van een pup? Kom maar met vragen.
Ik was 11, zelfde ideequote:Op zondag 19 april 2009 20:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was net 9 toen we Sanne kregen, ik stond misschien 1 stapje boven haar in de roedel, mijn moeder was de über-roedelleidster en Sanne heeft nooit goed naar mij geluisterd. En ik woonde nog wel in hetzelfde huis
.
Hij blijft ook gewoon 2/3 dagen bij ze enzo. Enige verschil is dat het bij hen niet regelmatig is, maar iig vaak genoeg om dat ook als zijn huis te zienquote:Op zondag 19 april 2009 20:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Soms in huis hebben' is iets heel anders dan elk weekend.
Dus je mekkert al pagina's lang dat je vragen hebt, nou geef ik aan dat je die vragen kan stellen, en dan heb je ze niet meerquote:Op zondag 19 april 2009 20:27 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dan wordt het dus mijn schoonvader, maar goed ik heb dus zelf nooit een hond gehad en dit soort dingen zijn voor mij nieuw. Mijn vriend en schoonouders hebben hier wel ervaring mee en die zullen dus ook wel weten hoe we het moeten doen. En ik denk eigenlijk niet dat ik hier verder nog vragen heb, want ik krijg waarschijnlijk toch overal krietiek op. We gaan met mijn schoonouders maar eens om de tafel zitten en alles goed bespreken. Waarschijnlijk wordt het dan toch een asielhond waarvan we het karakter weten enzo. Ik ga eerst maar eens verhuizen over 2 weken en daarna nog op vakantie. Na de zomervakantie kijken we dan wel weer verder
Zou jij er nog zin in hebben als je zo wordt afgezeken op elke post die je doet?quote:Op zondag 19 april 2009 20:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus je mekkert al pagina's lang dat je vragen hebt, nou geef ik aan dat je die vragen kan stellen, en dan heb je ze niet meer
*zucht*
Heey, jij wil je zin doordrijven en niet naar mensen luisteren die ervaring hebben.quote:Op zondag 19 april 2009 20:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Zou jij er nog zin in hebben als je zo wordt afgezeken op elke post die je doet?
Heb jij ervaring met een hond hebben samen met je schoonouders? Daar vroeg ik naar, niet naar gezeik over dat het niet gaat lukken en dat we achterlijk zijn etc. en geen hond waard zijn. Nee bedankt, laat maar. Ik haal zoals Syrena zegt wel een paar boeken en ga na de vakantie het asiel maar eens een bezoekje brengen.quote:Op zondag 19 april 2009 20:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heey, jij wil je zin doordrijven en niet naar mensen luisteren die ervaring hebben.
Ik zou iig met een clicker gaan werken. Hara heeft me net overtuigd
Je wil het maar niet snappen he? Doe vooral wat jij wil. Ik zie je topic ter zijne tijd wel weer verschijnen.quote:Op zondag 19 april 2009 20:39 schreef ivetje het volgende:
[..]
Waar heb jij ervaring met een hond hebben samen met je schoonouders? Daar vroeg ik naar, niet naar gezeik over dat het niet gaat lukken en dat we achterlijk zijn etc. en geen hond waard zijn. Nee bedankt, laat maar. Ik haal zoals Syrena zegt wel een paar boeken en ga na de vakantie het asiel maar eens een bezoekje brengen.
Daar heb je ook gelijk in maar ik denk dat er nu wel vaak genoeg verteld is hoeveel werk het is etc.quote:Op zondag 19 april 2009 16:55 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja maar de meeste mensen onderschatten hoe ontzettend veel werk een pup is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |