makkelijker voor jou misschien wel, maar of het ook rustiger is voor je hond...quote:Op zondag 19 april 2009 13:32 schreef ivetje het volgende:
Dan zou ik hem toch elke keer moeten ophalen en het is dan een stuk makkelijker als ie toch al bij ons zit.
als ie niet anders gewend is weet ie ook niet anders.quote:Op zondag 19 april 2009 13:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
makkelijker voor jou misschien wel, maar of het ook rustiger is voor je hond...
dat betekend toch nog niet dat ie allebei de plekken als thuis gaat zien? Als ie 5 dagen in de week bij je schoonouders is en twee dagen bij jullie, is ie die twee dagen "weg van huis" en zal ie niet volledig op zn gemak zijn. Ook al doe je het iedere keer.quote:Op zondag 19 april 2009 13:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
als ie niet anders gewend is weet ie ook niet anders.
Voor de hond zal de plek waar hij vijf dagen per week woont inderdaad zijn thuis met zijn roedel zijn. En inderdaad, lang niet iedere hond zal zich in het weekend bij TS evenveel op zijn gemak voelen.quote:Op zondag 19 april 2009 13:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat betekend toch nog niet dat ie allebei de plekken als thuis gaat zien? Als ie 5 dagen in de week bij je schoonouders is en twee dagen bij jullie, is ie die twee dagen "weg van huis" en zal ie niet volledig op zn gemak zijn. Ook al doe je het iedere keer.
weet niet hoe andere mensen dit zien?
je hebt niet echt rassen die per definitie makkelijk zijn, je zal er maar net zo'n lastige tussen hebben die bij iedere verhuizing twee nachten jankt.. die garantie heb je nooit.quote:Op zondag 19 april 2009 14:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Met sommige honden kan het, met anderen niet, puur afhankelijk van het karakter.
of als het huizen delen toch niet werkt? Dan zitten de schoonouders opgescheept met een hond die ze eigenlijk niet fulltime wilden hebben ivm hun vrijheid.quote:Op zondag 19 april 2009 14:18 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik vraag me nog een ding af he, als je schoonouders op vakantie gaan, nemen jullie dan ook vrij zodat de hond dan niet hele dagen alleen zit?
Werkelijk. Je bent te beroerd om overal op in te gaan, en te dom om gewoon eens te luisteren. Open dan geen topic als je er toch al uit bentquote:Op zondag 19 april 2009 13:09 schreef ivetje het volgende:
Ik zeg toch helemaal nergens dat wij een puppy van 9 tot 7 alleen willen latenEr worden hier dingen aangenomen die ik nergens zo neerzet, dus ga daar dan ook niet op verder.
Daarnaast geef ik al aan dat de hond vanaf het begin af aan in 2 huizen zal zijn en daar dus ook anaf het begin af aan aan zal wennen. Dat lijkt mij geen enkel probleem, want hij weet niet anders en dan is dit dus juist normaal voor hem. In mijn ogen is het allemaal best te doen zolang de hond het maar vanaf het begin af aan zo meemaakt. Voor die hond is dat dan gewoon zijn normale leven en dat lijkt mij geen enkel probleem. Mits daar het goede ras voor wordt gekozen en daar ben ik dus nog niet uit en daar zou ik graag tips over hebben. Niet over dat een pup het hele huis onder poept en dat ie niet van 9 tot 7 binnen kan zitten. Dat weet ik inmiddels allemaal wel.
Daarnaast geef ik ook nergens aan dat ik cavia's houden een ramp vind, ik vind z'n haar alleen niets. En er was me destijds in de dierenwinkel verteld dat z'n haar niet langer zou worden als het toen was. Op basis daarvan heb ik deze caaf genomen, maar inmiddels groeit z'n haar als een gek door en moet hij geknipt en gekamt worden elke dag. DAT vind ik een ramp. Het beest opvoeden en verzorgen niet, maar die lange haren wel. En overigens, ik vind lange haren door het hele huis van mezelf ook een ramp en een vies gezicht. Korte haren heb ik geen probleem mee.
Verder worden de kosten voor de hond natuurlijk gedeeld met mijn schoonouders, dus dat zal allemaal nog wel op te brengen zijn. En over 18 jaar...tja, je kan nooit voorspellen wat er in 18 jaar gebeurt dus dat ga ik hier ook echt niet doen. Dat zien we dan wel weer.
98% van de mensen in dit topic is het met je eens hoor. TS is te debiel om te luisteren.quote:Op zondag 19 april 2009 13:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat betekend toch nog niet dat ie allebei de plekken als thuis gaat zien? Als ie 5 dagen in de week bij je schoonouders is en twee dagen bij jullie, is ie die twee dagen "weg van huis" en zal ie niet volledig op zn gemak zijn. Ook al doe je het iedere keer.
weet niet hoe andere mensen dit zien?
Mens, denk nou eens even na ofzo.quote:Op zondag 19 april 2009 14:14 schreef ivetje het volgende:
Maar met welk ras zou je de meeste kans hebben op slagen? Zit nu zelf toch meer richting de labrador of golden retriever te denken, maar geen idee of schoonouders op zo'n grote hond zitten te wachten
Precies. Dus je hoeft niet te gaan verwachten dat de hond net zo goed naar jou luistert als dat hij naar zn daadwerkelijk baasje (je schoonouders) doet.quote:Op zondag 19 april 2009 14:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
TS, denk eens na over een volwassen hond (uit het asiel o.i.d.), daar is qua karakter al veel meer over bekend en dan is de kans van slagen ook groter.
En hoe je het ook wendt of keert de hond zal alleen in de weekenden bij jullie zijn en een paar weken per jaar in de vakanties. Jullie schoonouders nemen een hond (in de ogen van de hond zijn zij zijn baasjes\ roedel) en hij komt regelmatig bij jullie logeren.
En wat ga je met de hond doen?quote:Het weekend bestaat bij ons meestal uit huishouden doen, boodschappen (blegh) en rondhangen bij vrienden en familie. Ik kom zelf uit Tilburg dus daar zijn we ook vaak te vinden.Verder hou ik van computergames (Nintendo!!), lezen, paardrijden en op vakantie gaan (wie niet ). Inmiddels ben ik besmet met het kampeer-virus en heb ik al 2 heerlijke vakantie's in onze tent doorgebracht. Ooit komt er een caravan, want ik hou toch wel een van iets meer luxe. Frankrijk is meestal onze bestemming, alleen ik wil naar de middellandse zee en vriendlief wil liever naar de andere kant. Tot nu toe heb ik nog altijd mijn gelijk gekregen gelukkig!
quote:Op zondag 19 april 2009 16:31 schreef Qwea het volgende:
uit het fotoboek van TS ;
[..]
En wat ga je met de hond doen?
Wij namen onze lab altijd mee kamperen, vindt ze nog steeds geweldig. Maarja dan moet je net geluk hebben dat je een luie hond krijgt die van zwemmen en op het strand liggen houdt...quote:Op zondag 19 april 2009 16:31 schreef Qwea het volgende:
uit het fotoboek van TS ;
[..]
En wat ga je met de hond doen?
Ik doe dat dus wel. Ik ga dan ook in hun huis wonen, omdat hij zich niet op zijn gemak voelt in mijn flat. En zelfs als ik dus bij mijn ouders ben voelt ie zich de eerste dagen niet tof en gaat hij ze boven zoeken zodra de deur van de woonkamer opengaat.quote:Op zondag 19 april 2009 14:18 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik vraag me nog een ding af he, als je schoonouders op vakantie gaan, nemen jullie dan ook vrij zodat de hond dan niet hele dagen alleen zit?
Mijn zus belde mij vorig jaar ook op, helemaal lyrisch dat ze een hond kregen. Op dat moment was ik dus een week bij de hond van mijn ouders, dus ik reageerde met: "Lijkt me geen goed plan"quote:Op zondag 19 april 2009 16:38 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Wij namen onze lab altijd mee kamperen, vindt ze nog steeds geweldig. Maarja dan moet je net geluk hebben dat je een luie hond krijgt die van zwemmen en op het strand liggen houdt...
Ik snap dit topic eigenlijk niet meer helemaal, TS wil helemaal de mening van anderen niet horen, tenzij deze positief is. Zullen we dan een modje vragen het topic zo te editten dat alleen de positieve posts er nog staan?
Ja maar de meeste mensen onderschatten hoe ontzettend veel werk een pup is. Ozzie heeft bijvoorbeeld niks gesloopt in huis, maar dat kwam omdat we 24/7 op hem letten en achter hem aan liepen om te kijken wat ie ging doen en meteen konden ingrijpen als er geknaagd werd. En geloof me, er werd geknaagd bij het levenquote:Op zondag 19 april 2009 16:50 schreef Guess. het volgende:
Ik vind dat de meeste mensen wel overdrijven in dit topic hoor,het kan op zich best wel allemaal maar je moet er wel mat moeite voor willen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |