abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68173380
Ik vind de meeste mensen hier wel erg negatief... De manier waarop TS en haar schoonfamilie een hond willen 'delen' is best te doen, het hangt alleen wel af van het ras en karakter van de hond die ze gaan kiezen. Zoals ik al eerder zei is ons hondje doordeweeks bij ons en in het weekend gaat ze met ons mee naar mijn ouders. Ze snapt precies hoe dit werkt en voelt zich echt op beide plekken even goed thuis. Verder zullen dominante of eenkennige hondenrassen (zoals b.v. een shiba inu) er waarschijnlijk meer moeite mee hebben omdat ze zich sterk kunnen hechten aan één persoon of één situatie.

Maar er zijn nog genoeg rassen over die zich vrij makkelijk kunnen aanpassen. Mijn ouders hebben vroeger toen ik jonger was een soort vakantieopvang voor honden gerund (gewoon in huis, geen kennels oid), één van de honden (en niet het makkelijkste ras: een Irish soft-coated wheaten terrier) kwam al vanaf 8 wkn bij ons als zijn baasjes op vakantie gingen, een lange dag moesten werken of een weekend weg gingen. Die hond kende niet anders en was altijd blij en vrolijk als hij bij ons kwam, en weer net zo vrolijk als hij werd opgehaald. Hij luisterde gewoon naar mijn ouders en naar zijn eigen baasjes, hij snapte zelfs de verschillende regels die golden: bij ons mocht hij niet op de poes jagen en was hij heel lief, bij zijn eigen huis joeg hij poezen wel uit de tuin. De meeste andere honden die bij ons kwamen luisterden ook gewoon naar ons, zelfs (tot op zekere hoogte) naar mij als kind. Twee van de uitzonderingen waren een als politiehond getrainde mechelse herder en een herder-kruising, die waren allebei zo dominant dat ze alleen naar hun baas wilden luisteren. Deze honden hebben we dus ook maar 1 proefdagje gehad.

Het ligt er maar net aan wat voor hond je neemt en wat je hem/haar aanleert. Sommige honden zijn van nature dominanter en zullen een dergelijke regeling niet accepteren, maar heel veel honden hebben er echt geen problemen mee. Ik zou TS willen aanraden een makkelijk ras te nemen, een gezeldschapshondje bijvoorbeeld dat niet zo dominant is van karakter.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_68174140
Onze hond was een ramp bij andere mensen. Als we op vakantie gingen, moest iemand in ons huis oppassen, want ergens anders lag ze alleen maar voor de deur te janken. Zelf meenemen op vakantie ging goed, maar mijn grootouders vertikten het op een gegeven moment om op te passen in hun huis omdat de hond strontvervelend was en ze geen oog dicht deden, dus toen kwam m'n broer oppassen in ons huis.
Het was sowieso een eigenwijs en koppig beestje, maar als wij zo'n regeling hadden gehad, was het echt een takkezooi geworden.
Tap tap tap
pi_68174646
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:14 schreef CherryLips het volgende:
Onze hond was een ramp bij andere mensen. Als we op vakantie gingen, moest iemand in ons huis oppassen, want ergens anders lag ze alleen maar voor de deur te janken. Zelf meenemen op vakantie ging goed, maar mijn grootouders vertikten het op een gegeven moment om op te passen in hun huis omdat de hond strontvervelend was en ze geen oog dicht deden, dus toen kwam m'n broer oppassen in ons huis.
Het was sowieso een eigenwijs en koppig beestje, maar als wij zo'n regeling hadden gehad, was het echt een takkezooi geworden.
Tja, zoals ik al zei werkt het niet voor elke hond. Maar tijdens de zomervakanties hadden we vaak wel 10 honden tegelijk rondlopen (waarvan 2 van ons zelf) en alle honden hadden het ontzettend naar hun zin. Ze luisterden gewoon naar ons en vermaakten zich uitstekend. Mijn broertje en ik leerden ze zelfs kunstjes zodat we 'circusje' konden doen; we hadden 1 beagle die vaak op bezoek kwam die heel hoog kon springen, die leerden we om door een hoepel te springen en dergelijke. Eén van de andere honden (een oudere golden) heeft bij ons op 10 jarige leeftijd eindelijk geleerd een pootje te geven. We hebben verder nooit problemen gehad met de honden die bij ons kwamen logeren
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_68174834
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:31 schreef Qwea het volgende:
uit het fotoboek van TS ;
[..]

En wat ga je met de hond doen?
Die kan gewoon mee natuurlijk. Wij hebben twee honden die altijd meegaan op vakantie en mijn zus heeft er drie die in het zijspan van de motor mee gaan. Lukt het een keer niet om ze mee te nemen dan passen wij op die van mijn zus of zij op die van ons.
In het geval van TS kan dat natuurlijk net zo goed. Kan hij niet mee dan gaat hij naar de schoonouders en andersom.

Ik denk dat veel mensen in dit topic teveel beren op de weg zien. Die hond gaat haar schoonouders gewoon als baasjes zien en TS en haar vriend als leuk logeeradresje. Of hij op papier vier eigenaren heeft en of wij domme mensen dat zo zien zal die hond echt een worst wezen. Hij heeft een (of twee) baasje(s) en de rest is bijzaak.
Wij hebben meerdere honden in de familie en die hebben allemaal echt dondersgoed door dat als het baasje ze naar een oppasadres brengt of er iemand bij hen thuis komt oppassen dat ze daar gewoon naar te luisteren hebben. Daar hoef je echt geen hond voor te 'kweken' die naar iedereen luistert. Dat doen ze bij ons geen van allen. Een willekeurige voorbijganger kan roepen wat hij wil maar die negeren ze gewoon.

Een hond van 9.00-19.00 alleen laten kan incidenteel (lees: eens in de 3,4,5,6 maanden) ook best. Het moet alleen geen regelmaat worden. Wekelijks is al veel te vaak, laat staan dagelijk. Als je denkt dat dit wel het geval zal zijn zou ik het nemen van een hond nog eens heel goed heroverwegen. En daarbij moet je dan ook bereid zijn om als je dan thuiskomt na een lange dag die hond nog eens goed uit te laten. En die hond moet dan al die energie van de hele dag kwijt dus een half uurtje door het park banjeren is niet voldoende. Je moet dan echt even een half uur met de hond gaan fietsen of een uur het bos in waar hij vrij kan lopen. Ook als jij honger hebt na die lange dag of bekaf op de bank wilt ploffen en als je hond 's avonds zo lang alleen in huis heeft gezeten en je pas heel laat thuiskomt en met je zatte kop het liefst zo in bed zou duiken.

Een hond moet niet alleen geschikt zijn voor jou qua karakter, uithoudingsvermogen, verzorging, formaat etc maar jij moet ook geschikt zijn voor een hond. Kan jij een hond niet bieden wat hij nodig heeft dat moet je het gewoon niet doen. Dan is het beste wat je voor zo'n lief beest kan doen hem een betere/geschiktere en bovenal aanwezige baas gunnen.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 19 april 2009 @ 18:11:01 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68176662
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:38 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Wij namen onze lab altijd mee kamperen, vindt ze nog steeds geweldig. Maarja dan moet je net geluk hebben dat je een luie hond krijgt die van zwemmen en op het strand liggen houdt...
En je moet als je naar een camping gaat de hond mee mogen nemen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 19 april 2009 @ 18:15:43 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68176851
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:01 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik vind de meeste mensen hier wel erg negatief... De manier waarop TS en haar schoonfamilie een hond willen 'delen' is best te doen, het hangt alleen wel af van het ras en karakter van de hond die ze gaan kiezen. Zoals ik al eerder zei is ons hondje doordeweeks bij ons en in het weekend gaat ze met ons mee naar mijn ouders. Ze snapt precies hoe dit werkt en voelt zich echt op beide plekken even goed thuis. Verder zullen dominante of eenkennige hondenrassen (zoals b.v. een shiba inu) er waarschijnlijk meer moeite mee hebben omdat ze zich sterk kunnen hechten aan één persoon of één situatie.

Maar er zijn nog genoeg rassen over die zich vrij makkelijk kunnen aanpassen.
Het ligt er maar net aan wat voor hond je neemt en wat je hem/haar aanleert. Sommige honden zijn van nature dominanter en zullen een dergelijke regeling niet accepteren, maar heel veel honden hebben er echt geen problemen mee. Ik zou TS willen aanraden een makkelijk ras te nemen, een gezeldschapshondje bijvoorbeeld dat niet zo dominant is van karakter.
Ook bij een makkelijk ras is die garantie er gewoon niet. Golden retrievers zijn HEEL lief met kinderen en andere honden. Ja nou, mijn golden dus NIET.

Heeft dus niet alleen maar met ras te maken. Het ras kan nog zo goed bekend staan, je hebt gewoon een hond met een eigen karakter.
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:17:52 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_68176910
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ook bij een makkelijk ras is die garantie er gewoon niet. Golden retrievers zijn HEEL lief met kinderen en andere honden. Ja nou, mijn golden dus NIET.

Heeft dus niet alleen maar met ras te maken. Het ras kan nog zo goed bekend staan, je hebt gewoon een hond met een eigen karakter.
In het stukje van Miss_Isis staat toch ook dat het ook met karakter te maken heeft?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68176912
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

En je moet als je naar een camping gaat de hond mee mogen nemen
Dat lijkt me niet zo'n probleem, daar kun je de camping toch op uitzoeken.
Hoewel ik me kamperen met een hond moeilijk voor kan stellen, het lijkt me niet praktisch (in ieder geval niet met mijn hond).
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:19:10 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_68176970
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hoewel ik me kamperen met een hond moeilijk voor kan stellen, het lijkt me niet praktisch in ieder geval.
Dat is ook geen probleem nee, er zijn genoeg campings waar honden toegestaan zijn.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 april 2009 @ 18:21:07 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68177092
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die kan gewoon mee natuurlijk. Wij hebben twee honden die altijd meegaan op vakantie en mijn zus heeft er drie die in het zijspan van de motor mee gaan. Lukt het een keer niet om ze mee te nemen dan passen wij op die van mijn zus of zij op die van ons.
In het geval van TS kan dat natuurlijk net zo goed. Kan hij niet mee dan gaat hij naar de schoonouders en andersom.
Je moet ook maar ergens heengaan camperen waar dat kan. En als je met het vliegtuig naar de Middellandse zee gaat, dan kan je hond natuulk niet mee. Een hond in het vrachtruim, en hij mag bijna in geen hotel binnen.
quote:
Ik denk dat veel mensen in dit topic teveel beren op de weg zien. Die hond gaat haar schoonouders gewoon als baasjes zien en TS en haar vriend als leuk logeeradresje. Of hij op papier vier eigenaren heeft en of wij domme mensen dat zo zien zal die hond echt een worst wezen. Hij heeft een (of twee) baasje(s) en de rest is bijzaak.
Wij hebben meerdere honden in de familie en die hebben allemaal echt dondersgoed door dat als het baasje ze naar een oppasadres brengt of er iemand bij hen thuis komt oppassen dat ze daar gewoon naar te luisteren hebben. Daar hoef je echt geen hond voor te 'kweken' die naar iedereen luistert. Dat doen ze bij ons geen van allen. Een willekeurige voorbijganger kan roepen wat hij wil maar die negeren ze gewoon.
en toch voorspel ik een roedelprobleem. Ik wacht braaf het eerst volgende F&F topic van TS af.
quote:
Een hond van 9.00-19.00 alleen laten kan incidenteel (lees: eens in de 3,4,5,6 maanden) ook best. Het moet alleen geen regelmaat worden. Wekelijks is al veel te vaak, laat staan dagelijk. Als je denkt dat dit wel het geval zal zijn zou ik het nemen van een hond nog eens heel goed heroverwegen. En daarbij moet je dan ook bereid zijn om als je dan thuiskomt na een lange dag die hond nog eens goed uit te laten. En die hond moet dan al die energie van de hele dag kwijt dus een half uurtje door het park banjeren is niet voldoende. Je moet dan echt even een half uur met de hond gaan fietsen of een uur het bos in waar hij vrij kan lopen. Ook als jij honger hebt na die lange dag of bekaf op de bank wilt ploffen en als je hond 's avonds zo lang alleen in huis heeft gezeten en je pas heel laat thuiskomt en met je zatte kop het liefst zo in bed zou duiken.
Sorry, maar mijn hond blijft echt geen 10u alleen thuis. Geen denken aan. Niet omdat hij dingen sloopt, gewoon omdat 10u te lang is! En niet alleen wekelijks is veelste vaak, ook maandelijks. In zeer hoge uitzondering (lees dat mijn zus met spoed naar het ziekenhuis moest om te bevallen) is Baloe 9u alleen geweest. En toen heb ik mensen gebeld en gezorgd dat hij 3x uit ging en eten kreeg.

En met het dikgedrukte ben ik het gewoon eens. Ook na een lange nacht zuipen als je om 05u thuis komt moet je hond eruit. Ook als je dood en dood ziek bent. En als het tring hard regent, sneeuwt, stormt, bloedt heet is, ect.
quote:
Een hond moet niet alleen geschikt zijn voor jou qua karakter, uithoudingsvermogen, verzorging, formaat etc maar jij moet ook geschikt zijn voor een hond. Kan jij een hond niet bieden wat hij nodig heeft dat moet je het gewoon niet doen. Dan is het beste wat je voor zo'n lief beest kan doen hem een betere/geschiktere en bovenal aanwezige baas gunnen.
  zondag 19 april 2009 @ 18:22:54 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68177186
quote:

[..]

Hoewel ik me kamperen met een hond moeilijk voor kan stellen, het lijkt me niet praktisch (in ieder geval niet met mijn hond).
Ja met mijn hond ook niet. Maar ik doelde meer op als TS een vaste camping heeft. Als daar geen honden toegestaan zijn, zal ze een andere camping moeten zoeken. Wil ze dat niet, dan heeft ze een problemo.

Ik heb 1x met mn hond 2 dagen op een camping gestaan, ik wist niet hoe snel ik weer naar huis moest

Ooh en TS moet ook niet vergeten dat er ook ontzettend veel energie is het aanleren van commando's gaat zitten. Echt veel tijd.
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:26:36 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_68177359
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja met mijn hond ook niet. Maar ik doelde meer op als TS een vaste camping heeft. Als daar geen honden toegestaan zijn, zal ze een andere camping moeten zoeken. Wil ze dat niet, dan heeft ze een problemo.

Ik heb 1x met mn hond 2 dagen op een camping gestaan, ik wist niet hoe snel ik weer naar huis moest

Ooh en TS moet ook niet vergeten dat er ook ontzettend veel energie is het aanleren van commando's gaat zitten. Echt veel tijd.
TS heeft pas twee keer gekampeerd, als ik haar fobo moet geloven, dus eventueel een nieuwe camping zoeken zal wel niet zo'n drama zijn
  zondag 19 april 2009 @ 18:26:57 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68177378
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

TS heeft pas twee keer gekampeerd, als ik haar fobo moet geloven, dus eventueel een nieuwe camping zoeken zal wel niet zo'n drama zijn
just saying
pi_68177433
quote:

[..]

Ze blijven netjes bij de tent, ook als er mensen vlak langs lopen of een van ons even naar het toiletgebouw is o.i.d., melden dat ze hun behoefte moeten doen zodat we een stukje met ze kunnen gaan lopen en zoeken verder gewoon een lekker plekje in de schaduw.
Als we weggaan nemen we ze mee, we passen onze uitjes aan aan de honden of als we een keer iets in de buurt willen bekijken waar zij niet me naar binnen mogen blijven ze in de tent/caravan voor een paar uurtjes. Waarbij we uiteraard ook weer op het weer letten, als het snikheet is sluiten we ze natuurlijk niet op in de tent. Dan hebben wij pech en moeten we maar later of helemaal niet naar dat museum of kasteeltje.
Verder maken we veel toertochten waarbij de honden meegaan en tijdens de stops lekker in bos, riviertje of op een berg rond kunnen rennen.
Als we uit eten gaan dan gaan de honden meestal mee en dan zoeken we gewoon een restaurantje met een terras waar ze honden toelaten. Ze gaan dan onder onze stoelen liggen met een bak met water binnen bereik en gedragen zich daar ook prima.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:30:28 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_68177517
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

just saying
I know.

overigens hoor, geheel losstaand van dit topic: dat je aan honden bent begonnen Qwea! als ik je verhalen zo lees moet het hell and horror zijn om een hond te hebben, en kan 90% van NL er maar beter niet aan beginnen.

wat ik wil zeggen is dat het in dit topic wel lijkt alsof het onmogelijk is een hond te hebben... hoewel ik het met veel zaken eens ben die hier besproken worden, denk ik ook dat een groot deel wel overdreven wordt.

just saying
  zondag 19 april 2009 @ 18:34:16 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68177659
Ik raad TS sterk af een hond te nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 april 2009 @ 18:39:12 #117
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_68177830
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:55 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja maar de meeste mensen onderschatten hoe ontzettend veel werk een pup is. Ozzie heeft bijvoorbeeld niks gesloopt in huis, maar dat kwam omdat we 24/7 op hem letten en achter hem aan liepen om te kijken wat ie ging doen en meteen konden ingrijpen als er geknaagd werd.
En dat is dus ook precies wat wij gaan doen. Mijn schoonmoeder is met de vut en heeft verder niets te doen (qua werk of vrijwilligerswerk ofzo. Bovendien hebben ze al eens een pup opgevoed). En in het weekend lopen wij er dus achteraan de hele dag en houden wij hem in de gaten. No problemo dus.
To infinity…and beyond!
  zondag 19 april 2009 @ 18:41:37 #118
11458 ivetje
pi_68177927
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:00 schreef waterkip het volgende:
maar ja je hebt altijd je gelijk zin gekregen.
Waar lees jij dat? Ik mocht vroeger geen hond, dus ik heb daarmee mijn zin al niet gekregen. Nu heb ik eindelijk die keus zelf in de hand en kan ik die dus gelukkig ook nemen.
To infinity…and beyond!
  zondag 19 april 2009 @ 18:47:23 #119
11458 ivetje
pi_68178133
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

TS heeft geen vaste camping, maar een caravan waarmee we jaarlijks naar frankrijk gaan. De hond van mijn schoonouders is ook altijd mee geweest naar frankrijk met de caravan en daar kies je de camping dus op uit. En ja, dat zullen we ook zeker doen. We zullen alleen moeten kijken dat we tegelijk met schoonouders op vakantie zijn, anders zit hij dus alleen. Maar goed, zoiets is met een hondenuitlaatservice ook wel weer te regelen of eventueel met buren die hem uitlaten. Ik zie de problemen dus niet zo. Alleen het opvoeden zal veel tijd kosten, maar dat gaat ons ook wel lukken. Aangezien mijn schoonouders al ervaring hebben met pups opvoeden.
To infinity…and beyond!
  zondag 19 april 2009 @ 18:47:58 #120
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_68178147
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:41 schreef ivetje het volgende:

[..]

Waar lees jij dat? Ik mocht vroeger geen hond, dus ik heb daarmee mijn zin al niet gekregen. Nu heb ik eindelijk die keus zelf in de hand en kan ik die dus gelukkig ook nemen.
Wat nu met de hond als je allerliefste schat je verlaat voor Ivetje 2.0?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  zondag 19 april 2009 @ 18:50:32 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178234
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

I know.

overigens hoor, geheel losstaand van dit topic: dat je aan honden bent begonnen Qwea! als ik je verhalen zo lees moet het hell and horror zijn om een hond te hebben, en kan 90% van NL er maar beter niet aan beginnen.

wat ik wil zeggen is dat het in dit topic wel lijkt alsof het onmogelijk is een hond te hebben... hoewel ik het met veel zaken eens ben die hier besproken worden, denk ik ook dat een groot deel wel overdreven wordt.

just saying
Ik heb een hele moeilijke hond. Ik hou ontzettend veel van hem, zonder enige twijfel. Maar het is gewoon een ontzettend moeilijk beest.

Kan niet met andere honden, niet met kinderen, sommige volwassenen moet hij niet, is ontzettend dominant, ontzettend koppig, heeft overal last van (artrose, voedselallergie, bloedoren, HD, gescheurde kruis/kniebanden, 3de ooglid, prostaat problemen, ontstoken oren om de haverklap, ect)

Het is prima als iemand een hond wil, maar een hond is niet alleen maar joy happy joy. Een hond is ook "Godverdomme nou alweer?!?!?!" Of "Tering luister toch eens!"

Just saying.
  zondag 19 april 2009 @ 18:52:15 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178287
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:47 schreef ivetje het volgende:

[..]

TS heeft geen vaste camping, maar een caravan waarmee we jaarlijks naar frankrijk gaan. De hond van mijn schoonouders is ook altijd mee geweest naar frankrijk met de caravan en daar kies je de camping dus op uit. En ja, dat zullen we ook zeker doen. We zullen alleen moeten kijken dat we tegelijk met schoonouders op vakantie zijn, anders zit hij dus alleen. Maar goed, zoiets is met een hondenuitlaatservice ook wel weer te regelen of eventueel met buren die hem uitlaten. Ik zie de problemen dus niet zo. Alleen het opvoeden zal veel tijd kosten, maar dat gaat ons ook wel lukken. Aangezien mijn schoonouders al ervaring hebben met pups opvoeden.
Dus je wilt op vakantie eventueel, en dan eventueel je hond achterlaten in je huis. Zodat de buren hem uitlaten. Laten we ervan uit gaan dat je buren je hond 4x uit laten. gedurende een uur. Dan zit je hond 20!!! uur alleen thuis. Meerdere dagen achtereen.

nee, zal die tof vinden
  zondag 19 april 2009 @ 18:53:15 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178325
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:47 schreef waterkip het volgende:

[..]

Wat nu met de hond als je allerliefste schat je verlaat voor Ivetje 2.0?
aaah, goede vraag!

En zeg niet "joah maar we hebben al 10 jaar een relatie, zijn getrouwd dus dat gebeurt niet!"

Een hond kan heel oud worden, en je weet nooit wat er kan gebeuren.
pi_68178367
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

aaah, goede vraag!

En zeg niet "joah maar we hebben al 10 jaar een relatie, zijn getrouwd dus dat gebeurt niet!"

Een hond kan heel oud worden, en je weet nooit wat er kan gebeuren.
Nou ja, als je zo gaat denken, kun je nooit een hond nemen . Dat geldt dan voor iedereen.
Tap tap tap
pi_68178373
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

En als je met het vliegtuig naar de Middellandse zee gaat, dan kan je hond natuulk niet mee. Een hond in het vrachtruim, en hij mag bijna in geen hotel binnen.
Ook dat is natuurlijk gewoon een kwestie van rekening met je hond houden. Wij gaan altijd met de auto op vakantie zodat de hond mee kan.

Ik denk dat TS zich vergist als ze denkt dat het ook "haar hond" zal zijn, maar voor de rest kun je overal problemen zoeken. De schoonouders en vreind van TS hebben meerdere honden gehad dus zij weten (neem ik aan) waar ze aan beginnen.

TS, ik vroeg al eerder of je ook nagedacht had over een volwassen hond?
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:56:04 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_68178437
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb een hele moeilijke hond. Ik hou ontzettend veel van hem, zonder enige twijfel. Maar het is gewoon een ontzettend moeilijk beest.

Kan niet met andere honden, niet met kinderen, sommige volwassenen moet hij niet, is ontzettend dominant, ontzettend koppig, heeft overal last van (artrose, voedselallergie, bloedoren, HD, gescheurde kruis/kniebanden, 3de ooglid, prostaat problemen, ontstoken oren om de haverklap, ect)

Het is prima als iemand een hond wil, maar een hond is niet alleen maar joy happy joy. Een hond is ook "Godverdomme nou alweer?!?!?!" Of "Tering luister toch eens!"

Just saying.
Ik snap je ook wel.
Maar het klinkt allemaal zo zwart... Je hebt toch ook met een moeilijke hond joy happy joy momenten?

En zou TS naast de "Godverdomme nou alweer?!?!?!" of "Tering luister toch eens!" momenten geen joy happy joy momenten kunnen hebben?

Eerlijk, als ik niet beter zou weten, zou ik haast blij zijn dat ik geen hond, maar een konijn heb (wat overigens ook overal last van heeft, maar dat is weer een ander verhaal )

En ik wil ook helemaal geen hond, met ons appartement en beide met een 40 urige werkweek. Dat vind ik zielig.
  zondag 19 april 2009 @ 18:56:55 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178459
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, als je zo gaat denken, kun je nooit een hond nemen . Dat geldt dan voor iedereen.
Nou hierbij gaat het specifiek even over de 2 huisjes.

Aangezien de hond bij haar schoonouders is, dus de ouders van haar vriend. Als vriendlief hem peert, wat dan?

Mijn hond is van mij. Als vriendlief hem peert gaat hij zonder hond.
pi_68178470
quote:

[..]

. De buren. Serieus. Een hond kan al voor overlast zorgen door te blaffen en lekker op grasveldjes te schijten (en geloof me, als je hond aan de spetterpoep is heb je geen zin om dat op te ruimen met een zakje ), laat staan dan je je buren nog eens gaat vragen om vier keer op een dag je hond uit te laten, twee weken lang. Kun je hem net zo goed naar een kennel oid brengen.
Tap tap tap
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:57:35 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_68178489
Dat met die relatie slaat natuurlijk nergens op. Dan kan niemand aan een hond/kat/konijn/kind (!!) beginnen.
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 18:58:47 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_68178522
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aangezien de hond bij haar schoonouders is, dus de ouders van haar vriend. Als vriendlief hem peert, wat dan?

Ik neem aan dat TS en schoonouders daar afspraken over maken. Zoals jij dat met je vriend hebt gedaan.
  zondag 19 april 2009 @ 18:58:55 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178525
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik snap je ook wel.
Maar het klinkt allemaal zo zwart... Je hebt toch ook met een moeilijke hond joy happy joy momenten?

En zou TS naast de "Godverdomme nou alweer?!?!?!" of "Tering luister toch eens!" momenten geen joy happy joy momenten kunnen hebben?

Eerlijk, als ik niet beter zou weten, zou ik haast blij zijn dat ik geen hond, maar een konijn heb (wat overigens ook overal last van heeft, maar dat is weer een ander verhaal )

En ik wil ook helemaal geen hond, met ons appartement en beide met een 40 urige werkweek. Dat vind ik zielig.
tuurlijk. Ik heb heel veel happy joy happy joy momenten. En ik hoop dat TS die ook krijgt als ze besluit een hondje te nemen. Ik vind het alleen echt ontzettend belangrijk dat ze elk aspect afweegt en er niet te licht over denkt.

Niemand heeft er wat aan als blijkt dat het een dominante kut hond blijkt te zijn die alles sloopt en niet alleen kan zijn. Enkel omdat TS graag een hond wil delen met haar schoonouders.

Dat zou ik gewoon ontzettend zielig vinden. En mocht TS toch echt een hond nemen, dan raad ik TS aan om naar een Fokker te gaan. En geen broodfok.
  zondag 19 april 2009 @ 18:59:32 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178538
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik neem aan dat TS en schoonouders daar afspraken over maken. Zoals jij dat met je vriend hebt gedaan.
Ik heb geen afspraken gemaakt. Baloe is al 9 jaar van mij, en mijn vriend is er "pas" 4 jaar.
pi_68178543
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Op die manier, dan snap ik het . ZO bedoelde ik het ook toen ik zei dat een hond heel oud kan worden. Wij zaten na bijna 18 jaar ook al een beetje met de handen in het haar soms, want alle kids gingen fulltime aan het werk en/of het huis uit en m'n ouders waren juist minder gaan werken zodat ze leuke dingen konden doen, en dan konden ze nog niet op vakantie omdat ze dan met de hond zaten.
Tap tap tap
  zondag 19 april 2009 @ 18:59:49 #134
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_68178546
quote:

[..]

Je zou ook kunnen besluiten om niet op vakantie te gaan in het welzijn van je hond als het niet te combineren valt met je schoonouders .
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 19:00:58 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_68178578
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

tuurlijk. Ik heb heel veel happy joy happy joy momenten. En ik hoop dat TS die ook krijgt als ze besluit een hondje te nemen. Ik vind het alleen echt ontzettend belangrijk dat ze elk aspect afweegt en er niet te licht over denkt.

Niemand heeft er wat aan als blijkt dat het een dominante kut hond blijkt te zijn die alles sloopt en niet alleen kan zijn. Enkel omdat TS graag een hond wil delen met haar schoonouders.

Dat zou ik gewoon ontzettend zielig vinden. En mocht TS toch echt een hond nemen, dan raad ik TS aan om naar een Fokker te gaan. En geen broodfok.
Dat sowieso
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 19:02:40 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_68178639
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb geen afspraken gemaakt. Baloe is al 9 jaar van mij, en mijn vriend is er "pas" 4 jaar.
Maar hij weet het dus wel. Dat is toch ook een afspraak? Of verstandhouding of zo. Hoe je het wil zeggen. Punt is dat het hem duidelijk is
  zondag 19 april 2009 @ 19:03:08 #137
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_68178652
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat met die relatie slaat natuurlijk nergens op. Dan kan niemand aan een hond/kat/konijn/kind (!!) beginnen.
Opvoeding hond>schoonouders
werkweek>schoonouders
combinatie vakantie >schoonouders
dierenarts kosten delen >schoonouders

beetje afhankelijk van tweede partij van lijkt me,heb ik het nog geen eens over de relatie
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  zondag 19 april 2009 @ 19:03:22 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178660
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Op die manier, dan snap ik het . ZO bedoelde ik het ook toen ik zei dat een hond heel oud kan worden. Wij zaten na bijna 18 jaar ook al een beetje met de handen in het haar soms, want alle kids gingen fulltime aan het werk en/of het huis uit en m'n ouders waren juist minder gaan werken zodat ze leuke dingen konden doen, en dan konden ze nog niet op vakantie omdat ze dan met de hond zaten.
Nou precies. Wij gaan ook niet op vakantie. Mijn hond kan gewoon bij mijn ouders blijven omdat ik nog thuis woon... maar ik wil hem gewoon daar niet achter laten. Of we gaan ergens heen waar naar toe Baloe mee kan (belgische ardennen ofzo) of we gaan niet. Nou en de afgelopen 4 jaar zijn we niet geweest, omdat Baloe met zn gezondheid liep te kloten. Naja, helaas.

En we zullen ook niet eerder kinderen kunnen nemen dan dat Baloe er niet meer is. Omdat Baloe niet met kids kan. Naja, so be it. Baloe was er eerst, dan moet de rest maar even wachten. Ik vind het helemaal niet erg.
  zondag 19 april 2009 @ 19:04:08 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68178676
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar hij weet het dus wel. Dat is toch ook een afspraak? Of verstandhouding of zo. Hoe je het wil zeggen. Punt is dat het hem duidelijk is
Nou, ik neem aan dat hij zo snugger is om hetzelf te bedenken Anders staat ie mooi dubbel met lege handen als hij weggaat
  zondag 19 april 2009 @ 19:16:07 #140
11458 ivetje
pi_68179085
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dus je wilt op vakantie eventueel, en dan eventueel je hond achterlaten in je huis. Zodat de buren hem uitlaten. Laten we ervan uit gaan dat je buren je hond 4x uit laten. gedurende een uur. Dan zit je hond 20!!! uur alleen thuis. Meerdere dagen achtereen.

nee, zal die tof vinden
Ik ga niet zonder hond op vakantie, dat lees je verkeerd. Als mijn schoonouders zonder hond op vakantie zijn, dan zit hij tijdens ons werk alleen thuis. En dan kunnen de buren hem eventueel uitlaten etc. Wat denk je nou? Je probeert me volgens mij op elke reactie zwart te maken bij alle andere users en probeert me op elk ding af te zeiken. Zoek een andere hobby zeg!
To infinity…and beyond!
  zondag 19 april 2009 @ 19:17:00 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68179110
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:16 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik ga niet zonder hond op vakantie, dat lees je verkeerd. Als mijn schoonouders zonder hond op vakantie zijn, dan zit hij tijdens ons werk alleen thuis. En dan kunnen de buren hem eventueel uitlaten etc. Wat denk je nou? Je probeert me volgens mij op elke reactie zwart te maken bij alle andere users en probeert me op elk ding af te zeiken. Zoek een andere hobby zeg!
Dan moet je het er fatsoenlijk neerzetten. Ik ben niet de enige die deze gedachten had. Neem een cursus correct schrijven.

Anyway, hoeveel dagen zit die hond dan hoelang alleen?
  zondag 19 april 2009 @ 19:18:47 #142
11458 ivetje
pi_68179158
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:54 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ook dat is natuurlijk gewoon een kwestie van rekening met je hond houden. Wij gaan altijd met de auto op vakantie zodat de hond mee kan.

Ik denk dat TS zich vergist als ze denkt dat het ook "haar hond" zal zijn, maar voor de rest kun je overal problemen zoeken. De schoonouders en vreind van TS hebben meerdere honden gehad dus zij weten (neem ik aan) waar ze aan beginnen.

TS, ik vroeg al eerder of je ook nagedacht had over een volwassen hond?
Mijn idee was dat een oudere hond er sneller problemen mee zal hebben om in het weekend bij ons te zijn en doordeweeks bij mijn schoonouders. Ik had het idee dat je een pup er heel snel aan kan laten wennen en het dus normaal is voor hem. Lijkt me dat hij er dan minder snel problemen mee heeft. Maar een wat oudere hond is altijd een optie, het liefst haal ik er 1 uit het asiel maar daar zitten zo weinig pups. En aangezien ons dat wat handiger leek ivm dat wennen hebben we daar nog niet over nagedacht eigenlijk
To infinity…and beyond!
  zondag 19 april 2009 @ 19:22:02 #143
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_68179263
Wat is de schatting dat je gemiddeld per week,weekend met jou hond doorbrengt?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  zondag 19 april 2009 @ 19:24:31 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68179343
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:18 schreef ivetje het volgende:

[..]

Mijn idee was dat een oudere hond er sneller problemen mee zal hebben om in het weekend bij ons te zijn en doordeweeks bij mijn schoonouders. Ik had het idee dat je een pup er heel snel aan kan laten wennen en het dus normaal is voor hem. Lijkt me dat hij er dan minder snel problemen mee heeft. Maar een wat oudere hond is altijd een optie, het liefst haal ik er 1 uit het asiel maar daar zitten zo weinig pups. En aangezien ons dat wat handiger leek ivm dat wennen hebben we daar nog niet over nagedacht eigenlijk
Ivetje
Jij moet geen hond nemen.
Dat beest wordt knettergek van dat scenario.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 april 2009 @ 19:25:08 #145
11458 ivetje
pi_68179364
En dat over het beeïndigen van de relatie. Daar zullen we dan zeker wel afspraken over maken, maar daar ga ik me niet druk om maken. Op die manier kan je idd niks nemen. En ik weet inmiddels wel dat lang niet iedereen het hier eens is met de 2 huizen, dat hoeft niet in elke post weer terug te komen. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat wel goed zal komen, wil alleen even wat info over het opvoeden van een pup. Weet dat mijn schoonouders hem in de badkamer hielden als ze hem toch even alleen lieten toen hij nog niet zindelijk was. Meer mensen die dit hebben gedaan?
To infinity…and beyond!
  zondag 19 april 2009 @ 19:27:10 #146
11458 ivetje
pi_68179425
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan moet je het er fatsoenlijk neerzetten. Ik ben niet de enige die deze gedachten had. Neem een cursus correct schrijven.

Anyway, hoeveel dagen zit die hond dan hoelang alleen?
Hij zal dan dus 4 dagen alleen zitten. Van ongeveer 9 tot 7. Heb zelf soms avonddienst en ga dan pas om 10 uur de deur uit. En eventueel zou mijn vriend eerder kunnen gaan werken zodat hij weer eerder thuis is. Dan zou het dus tussen 9 en half 6 zijn ofzo. En dan gedurende 3 weken waarschijnlijk. Daarom lijkt het me dus ook handiger om de zomervakantie af te stemmen op elkaar (met schoonouders). Dan hebben we het probleem van 3 weken moeten overbruggen dus al niet meer.
To infinity…and beyond!
pi_68179469
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:18 schreef ivetje het volgende:

[..]

Het punt is dat er best veel honden zijn die er moeite mee hebben om "uit logeren" te gaan. En aangezien de hond het grootste deel van de tijd bij jouw schoonouders woont zal hij de weekenden en vakanties bij jullie als logeren ervaren (in de zin van niet thuis bij de eigen baasjes). Er zijn een hoop honden die dat best leuk zullen vinden maar er zijn er net zoveel die er niet tegen kunnen. Bij een pup kun je nog niet voorspellen hoe dat gaat lopen. Neem je een volwassen hond dan is bekend hoe het karakter van de hond is en valt een stuk beter in te schatten of hij het leuk gaat vinden.
  zondag 19 april 2009 @ 19:29:30 #148
11458 ivetje
pi_68179520
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:22 schreef waterkip het volgende:
Wat is de schatting dat je gemiddeld per week,weekend met jou hond doorbrengt?
Uhm, hoe bedoel je doorbrengen? Hij zal zowiezo niet heel vaak alleen zijn, want in het weekend zijn we soms alleen op zaterdagavond weg en verder niet. Mochten we in het weekend bij mijn ouders in duitsland zijn dan blijft hij bij mijn schoonouders of hij gaat mee als mijn ouders het goed vinden. Daar kan hij ook lekker in een mega-grote tuin rondrennen en heerlijk wandelen enzo. En verder wonen wij straks net over de dijk met daarachter de uiterwaarden en een meer waar we omheen kunnen wandelen etc. en er is een bos om de hoek. Hij zal bij ons geen aandacht te kort komen iig en bij mijn schoonouders ook echt niet.
To infinity…and beyond!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 19 april 2009 @ 19:31:01 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68179564
wat een topic is dit serieus?

@TS, als je straks kinderen wilt, doe je die door de week ook naar je ouders, en in t weekend alleen thuis?
ow en niet mee op vakantie nemen he, stug naar je schoonouders brengen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 19 april 2009 @ 19:31:09 #150
11458 ivetje
pi_68179570
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het punt is dat er best veel honden zijn die er moeite mee hebben om "uit logeren" te gaan. En aangezien de hond het grootste deel van de tijd bij jouw schoonouders woont zal hij de weekenden en vakanties bij jullie als logeren ervaren (in de zin van niet thuis bij de eigen baasjes). Er zijn een hoop honden die dat best leuk zullen vinden maar er zijn er net zoveel die er niet tegen kunnen. Bij een pup kun je nog niet voorspellen hoe dat gaat lopen. Neem je een volwassen hond dan is bekend hoe het karakter van de hond is en valt een stuk beter in te schatten of hij het leuk gaat vinden.
Dat is idd ook weer zo. Misschien daar toch over nadenken Een hond uit het asiel heeft eigenlijk wel mijn voorkeur, want deze zitten al vol genoeg helaas.
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')