Ok, dan is dat punt gewoon voor Dunckie.quote:
Dat zeg ik, in het midden van het British Museum zit een deel van de bibliotheek. Dat is die Reading Room die je noemt. Wat je ziet op de foto is dus het British Museum, niet de British Library.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
De reading room zit nog in het museum, maar ik de library is toch grotendeels echt naar een apart gebouw verhuisd naar ik meende en Wikipedia me ook zegt:
[..]
bron
Fuck Pyl, ik had het gewoon fout.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:30 schreef Dunckie het volgende:
@Frollo: Pyl beslist hoor, dat is de vraagsteller. Puntje blijft dus gewoon bij jou of hij moet anders beslissen.
Pff sorry hoor, ik wist het gewoon zeker. Andere keren is er weer gezeur dat er na een goed antwoord te lang gewacht moet worden op een nieuwe vraag. Het is niet snel goed zeg.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:39 schreef pyl het volgende:
Fuck users die zichzelf een punt toekennen op een door mij gestelde vraag, daardoor voor een hoop verwarring zorgen, en me de tijd niet gunnen een en ander recht te zetten.
Ik weet GVD () zélf wel wat er op een door mij geplaatste plaat staat.
Daar doen wij niet moeilijk over. Jij wel?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:37 schreef Wouter1989 het volgende:
Waar haalde pyl het recht vandaan een nieuwe vraag te stellen?
Recht? Het was een paar uur stil, dus ik wilde het topic weer op gang brengen. Da's alles.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:37 schreef Wouter1989 het volgende:
Waar haalde pyl het recht vandaan een nieuwe vraag te stellen?
Lien, je wordt verwacht in de Dummies-versie.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Ach, men wil er de vaart soms een beetje in houden.
Zal ik alvast de punten toekennen of willen jullie er liever eerst nog even wat over steggelen?quote:De Stomme van Portici (La Muette de Portici) is een opera in vijf bedrijven gecomponeerd door de Franse toondichter Daniel François Esprit Auber (1782-1871) op een libretto van August Eugène Scribe (1791-1861), dat weer op een tekst van Germain Delavigne berust. Het stuk werd voor het eerst in 1828 opgevoerd in de Opéra in Parijs.
De Stomme van Portici was in de negentiende eeuw bijzonder populair, maar verdween later van het repertoire. Dat het werk nog steeds een zekere bekendheid geniet, is grotendeels te danken aan het feit dat een opvoering ervan op 25 augustus 1830 in de Muntschouwburg te Brussel de gemoederen van de toeschouwers zo sterk in beweging bracht, dat er anti-Hollandse relletjes uitbraken, die tot de Belgische Opstand zouden leiden. De opera-uitvoering werd notabene gegeven ter viering van de 59e verjaardag van koning Willem I.
Het moment waarop tijdens de uitvoering in 1830 de vlam in de pan sloeg, was toen er een aria op de wijs van de Marseillaise werd gezongen:
"Amour sacré de la patrie,
Rends-nous l’audace et la fierté;
A mon pays je dois la vie.
Il me devra sa liberté."
De Stomme van Portici is om nog een reden van belang: deze opera wordt wel gezien als de eerste echte Grand opéra, een operagenre in Parijs dat vooral populair zou worden dankzij Giacomo Meyerbeer.
Een bijzonderheid aan de opera is verder dat de hoofdfiguur stom is en dus gedurende de hele opera geen noot zingt. In plaats daarvan danst zij en maakt veel gebaren met haar armen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |