abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 12:19:52 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68067966
Wederom zit ik t twijfelen wat ik zou doen, zodoende dat het me leuk lijkt om de verschillende opties van offline portfolio naast elkaar te leggen en ervaringen etc van de users hier te delen.

Er zijn natuurlijk verschillende wegen die je kunt bewandelen.
  • een kant en klaar afgedrukt album bestellen
  • afdrukken bestellen en inplakken in een album (zoals vroeger)
  • afdrukken bestellen en inplakken op losse vellen, die insteken in beschermhoezen
  • afdrukken bestellen en inplakken in een leeg album digitaal album
  • afdrukken bestellen en niet inplakken

Enfin, optie 1 is het niet voor mij, ik mis het " echte foto's " gevoel
    optie 3 is geweldig tegen vingervlekken, maar wat dan, losse insteekhoezen in een mapje is niet netjes, en die kant en klare is ook niet alles.

Een systeem als deze vind ik echt

maar ja, weer mist het de charme van het inplakken. Een leeg bestellen en zelf inplakken kan natuurlijk, maar zwarte pagina's hebben ze dan weer niet.

Dilemma's...

Wat gebruik jij als offline portfolio?
    En hoe heb je het aangepakt om deze te creëren?
  • Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_68070680
    Geen ervaring mee. Doe niet aan offline portfolio's Ik wil alleen een mooi fotoalbum laten maken met de leukste foto's per jaar zeg maar. En dat ga ik gewoon bij Blurb doen.

Wat je zou kunnen doen is mooi album kopen met een flinke hoeveelheid losse bladen en daar alles in plakken natuurlijk. Maar dan wel een mooi album he Niet zo'n elcheapo Heinzo-ding.

En ik weet dat Rubberduck een koffer heeft met zijn foto's erin en dan geplakt op perspex volgens mij. Ziet er ook tof uit.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      donderdag 16 april 2009 @ 13:51:12 #3
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_68071040
    Sinds ik bij een fotoclub ben aangesloten waar regelmatig beoordeel-avonden zijn heb ik een el-cheapo map met handvaten, daarin insteekhoezen met foto's op 20 x 30. Voor mij voldoet het.

Ik had ook een boek laten drukken, maar daar kan je niks uithalen of toevoegen, dus dat blijkt niet handig.
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 13:51:53 #4
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68071064
    heb je daar een foto van Pea?

idd het is lastig bij een boek dat je niets kunt aanvullen etc
    daarom vond ik dat systeem uit de OP ook handig, daar kun je later altijd pagina's toevoegen/verwijderen/vervangen
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_68071601
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 13:51 schreef pea4fun het volgende:
    Sinds ik bij een fotoclub ben aangesloten waar regelmatig beoordeel-avonden zijn heb ik een el-cheapo map met handvaten, daarin insteekhoezen met foto's op 20 x 30. Voor mij voldoet het.

Ik had ook een boek laten drukken, maar daar kan je niks uithalen of toevoegen, dus dat blijkt niet handig.
    Bij de fotoclub waar ik zit, wil met toch graag afdrukken in een pass-partout zien als je analoog je foto's wil laten beoordelen. digitaal is aanleveren op usb of cd.
    Ik heb zelf nog een ordner met insteekhoezen om te laten zien. Maar ben op zoek naar betere manier.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      donderdag 16 april 2009 @ 14:14:57 #6
    52657 pea4fun
    pi_68071849
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 13:51 schreef Ynske het volgende:
    heb je daar een foto van Pea?

idd het is lastig bij een boek dat je niets kunt aanvullen etc
    daarom vond ik dat systeem uit de OP ook handig, daar kun je later altijd pagina's toevoegen/verwijderen/vervangen
    Ik zal vanavond ff kijken of ik er een plaatje van kan maken. Het ziet er verder niet echt mooi uit hoor, de foto's haal ik eruit om te laten beoordelen.

@Hamster, digitaal zeurt altijd iedereen dat de kleuren/contrast/whatever bij hem/haar thuis op het scherm veel beter is. Met afdrukken is dat niet zo. Vandaar dat er bij onze fotoclub eigenlijk alleen afdrukken op 20 x 30 of groter beoordeeld worden.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 14:18:49 #7
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68071972
    ik wil zowieso gewoon echt in de hand kunnen houden, vooral ook omdat ik de charme van een afdruk zo mooi vind. en een tastbaar iets dat zegt mensen meer dan een foto op een scherm.

en dan is idd ook nog de vraag op welk formaat, bij de cursus hier vroegen ze om afdrukken minimaal 13*18
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 15:40:04 #8
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68074728
    nah het bovenstaande album valt niet meer in de optie
    Bedankt voor uw interesse in onze diensten. Wij leveren helaas echter geen lege mappen / papier.

jammer
    dat word verder zoeken
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_68079059
    Als je een fotoalbum neemt en je plakt je foto's daar met fotolijm in, kun je ze ook nog verwijderen en er een andere voor in de plaats doen. De restjes lijm kun je goed verwijderen door ze gewoon van het papier af te wrijven.
    Digitale fotoalbums kun je wel met zwarte bladeren bestellen, bij de Hema in ieder geval. Alleen is dan de binennkant van de omslag niet digitaal.
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
      donderdag 16 april 2009 @ 17:59:16 #10
    86033 DigiPire
    Zo kan-ie wel weer!
    pi_68079961
    Ik heb hiervoor een leeg trouwalbum gekocht (met een bijbehorend koffertje eromheen) met een min of meer losbladig systeem (Henzo geloof ik, ben nu niet thuis dus kan dat niet ff checken nu). Werkt met drie of vier pinnen. Je kunt dus bladen toevoegen / wisselen, hoewel dat wisselen niet 1-2-3 gaat: Om een middenblad eruit te halen moet je wel alles wat erachter zit er eerst uithalen.
    Er zitten donkergrijze bladen in. Zullen er ook wel in zwart zijn.
    Is niet goedkoop, maar wel mooi.

En ja, het zijn dus afgedrukte echte foto's en plakwerk.

Ik zal vanavond of morgen even kijken of ik nog iets van type kan achterhalen.
    The worst day diving is better than the best day working
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 18:00:18 #11
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68080000
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 17:59 schreef DigiPire het volgende:
    Ik heb hiervoor een leeg trouwalbum gekocht (met een bijbehorend koffertje eromheen) met een min of meer losbladig systeem (Henzo geloof ik, ben nu niet thuis dus kan dat niet ff checken nu). Werkt met drie of vier pinnen. Je kunt dus bladen toevoegen / wisselen, hoewel dat wisselen niet 1-2-3 gaat: Om een middenblad eruit te halen moet je wel alles wat erachter zit er eerst uithalen.
    Er zitten donkergrijze bladen in. Zullen er ook wel in zwart zijn.
    Is niet goedkoop, maar wel mooi.

Ik zal vanavond of morgen even kijken of ik nog iets van type kan achterhalen.
    graag, dat principe van die bladen toevoegen was dus wat ik zo handig vond aan t album in de OP
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 18:57:24 #12
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68081964
    dit soort vind ik ook wel wat hebben

Prat
    PAMPA 143

Zeer luxe soepel presentatiealbum in zwart of bruin herbewerkt leer met kleine spiraalband, die geopend kan worden om zichtmappen te verwisselen. Sluiting door middel van een lipje. Binnenwerk van stabiel polypropyleen. Capaciteit: 20 zichtmappen. Inclusief 20 zichtmappen Cristal Laser met zwarte inlegvellen. Losse hoezen (502) formaat 24 x 32 per 10 stuks te koop. Belangrijk: bij gebruik van (foto)lijm op de zwarte vellen de lijm eerst helemaal laten uitharden, ongeveer een week!, voordat ze in de hoes teruggeschoven worden, om het bobbelen van het plastic te voorkomen.
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 16 april 2009 @ 22:18:39 #13
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_68089318
    tsja. goedkope oplssing zoals ik het ook heb is multomap met losse A4 insteekhoezen.

als je het goed wilt doen, dan moet je veel geld neerleggen. Mooie echte presentatiemap ben je al snel 60 a 90 euro kwijt....

zie Harolds of een andere dergelijke winkel.
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 april 2009 @ 08:59:03 #14
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68096748
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 22:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
    tsja. goedkope oplssing zoals ik het ook heb is multomap met losse A4 insteekhoezen.

als je het goed wilt doen, dan moet je veel geld neerleggen. Mooie echte presentatiemap ben je al snel 60 a 90 euro kwijt....

zie Harolds of een andere dergelijke winkel.
    k wil dus niet voor een multomap gaan, geld maakt niet uit, t gaat om goede presentatie
    Today is life -

Dale Carnegie
      vrijdag 17 april 2009 @ 09:41:47 #15
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_68097727
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 08:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

k wil dus niet voor een multomap gaan, geld maakt niet uit, t gaat om goede presentatie
    http://www.harolds.nl/paginai.php?lijstid=648&rubid=116&matid=13

tsja. het kost wat maar da heb je ook wat idd

edit: ow valt mee. 20 vellen 21x30 niet hervulbaar 30 euro:
    http://www.vanbeekdesign.nl/easyorder.b2c/index?b2c=&ptrUni=dcbjalaf

35 euro voor hervulbaar
    http://www.vanbeekdesign.nl/easyorder.b2c/index?b2c=&ptrUni=dcbjalaf

duurste zit je aan de 60 euro ..

[ Bericht 8% gewijzigd door ebeaydojraes op 17-04-2009 10:01:24 ]
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 april 2009 @ 10:49:16 #16
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68099943

t ziet er iig netjes uit. k ga zometeen eens bij Van Ginkel kijken wat zij in het assortiment hebben.
    Today is life -

Dale Carnegie
      vrijdag 17 april 2009 @ 11:50:45 #17
    52657 pea4fun
    pi_68102364
    Ik ben gisteren op de bank in slaap gevallen en heb dus mijn map niet meer gepost Ik ga van 't weekend in de herkansing.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 april 2009 @ 19:47:11 #18
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68119148
    t is deze met navulling geworden

de zwart, rechtopstaand 24*32 (dus A4+ )

nu alleen nog opzoek naar A4+ zwart 400grams papier om de foto's op te maken
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_68124045
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 19:47 schreef Ynske het volgende:

[ afbeelding ]

Nice Ben benieuwd. Laat maar een keertje zien als je klaar bent
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      zaterdag 18 april 2009 @ 00:21:00 #20
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_68129699
    harolds was nogal duur vergelekemet die inet site.. ga daar dus wel bestellen denk ik
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 april 2009 @ 09:16:02 #21
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68133448
    k heb t bij Van Ginkel gehaald
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 21:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nice Ben benieuwd. Laat maar een keertje zien als je klaar bent
    Today is life -

Dale Carnegie
      zaterdag 18 april 2009 @ 09:18:19 #22
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_68133464
    Offline portfolio? Volgens mij bedoel je gewoon een fotoboek
    Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 april 2009 @ 09:20:36 #23
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68133481
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 09:18 schreef Rosbief het volgende:
    Offline portfolio? Volgens mij bedoel je gewoon een fotoboek
    nee ik bedoel geen fotoboek
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_68134396
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 19:47 schreef Ynske het volgende:

[ afbeelding ]

erg mooi. Ben benieuwd naar hoe jouw map er uit komt te zien. Ben ook al een tijdje op zoek naar zoiets.

Ik heb een aantal lijsten aan de muur hangen waar ik zo nu en dan foto's in wissel. Maar wilde er een portfolio bij waar je ze in bewaart. Of waarin je zo nu en dan eens aan mensen je mooiste foto's kan laten zien.
    pi_68137993
    Die Prat dingen zijn echt mooi om snel wat foto`s te bekijken, ik hoop alleen niet dat je de meest doorzichtige hoezen hebt genomen. Die vond ik veel te irritant spiegelen, ik heb 1 stapje minder genomen en de reflecties zijn een stuk minder.
    Je zegt dat je op zoek moet naar zwart papier, zat dat er niet bij dan?

Tegenwoordig presenteer ik alleen nog maar met losse pas-partouts, netter om te bekijken en je kan de foto`s naast elkaar leggen zonder ze uit de hoezen te hoeven halen. De pas-partouts heb ik in een doos zitten tijdens de "opslag" en het vervoer.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 april 2009 @ 13:31:19 #26
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68138400
    jewel er zat wel papier in, maar dat is 80 grams, en ik wil t liefst 200grams of meer.
    heel utrecht gezien, en nergens a4+ te krijgen, ja wel grote vellen, maar niemand die ze wil snijden

een drukkerij heeft ze nu voor een prikkie gesneden

[ Bericht 30% gewijzigd door Ynske op 18-04-2009 14:43:19 ]
    Today is life -

Dale Carnegie
      † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 13:12:44 #27
    230491 Zith
    pls tip
    pi_68268512
    Een vriend van me die professioneel fotograaf is gebruikt een software waarmee hij (redelijk makkelijk) een boek in elkaar kan flatsen en deze word dan met erg hoge kwaliteit gedrukt en toegezonden voor 25 dollar ofzo...

wat voorbeeldjes:

http://www.blurb.com/

De kwaliteit is echt erg hoog, het is gewoon zo'n modern fotoboek die je in boekenwinkels kan kopen.
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 april 2009 @ 13:14:04 #28
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68268546
    P heeft idd ook een boek bij blurb besteld
    maar ik vind dat je dan de charme van echte foto´s mist
    Today is life -

Dale Carnegie
      † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 13:15:56 #29
    230491 Zith
    pls tip
    pi_68268587
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
    Die vriend van me vindt het dus wel een voordeel omdat het professioneler staat. (Klanten denken 'wow die heeft gewoon een eigen boek!' ipv dat het gewoon een plak werkje is ofzo )
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      woensdag 22 april 2009 @ 16:14:06 #30
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_68274298
    Voordeel van een losbladig systeem is dat je het kan aanpassen/updaten (een boek is altijd gedateerd), wanneer je naar een klant gaat voor een portretopdracht hoeven de dierentuinfoto's niet in je map te zitten, toch?
    pi_68280945
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
    Mwjah...of die foto's nou gelijk gedrukt zijn of dat je ze geplakt hebt maakt natuurlijk niet veel uit he Grote voordeel van een losbladig systeem is idd wat DC al zegt: je kan makkelijker een portfolio op maat maken.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 april 2009 @ 21:42:55 #32
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_68284720
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 19:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mwjah...of die foto's nou gelijk gedrukt zijn of dat je ze geplakt hebt maakt natuurlijk niet veel uit he Grote voordeel van een losbladig systeem is idd wat DC al zegt: je kan makkelijker een portfolio op maat maken.
    dat laatste zeker.
    en mijn gevoel is er gewoon meer bij afdrukken ipv prints. dat mag iedereen zelf weten, en dus is t niet zo dat alleen geprinte boeken heilig zijn
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_68292945
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 21:42 schreef Ynske het volgende:

en mijn gevoel is er gewoon meer bij afdrukken ipv prints. dat mag iedereen zelf weten, en dus is t niet zo dat alleen geprinte boeken heilig zijn
    Hee relax. ik val je niet aan En ik heb het al helemaal niet over dat alleen geprinte boeken heilig zijn
    pi_76922412
    Haha, bedankt Ynske!
    Ik kwam er via google.nl vandaar;)

Voor een vervolgopleiding die ik graag wil doen (reclame&media) moet ik een portfolio maken.
    Heeft iemand nog tips voor me?
    Groetjes
      zondag 17 januari 2010 @ 17:42:56 #35
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_76930560
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 14:13 schreef Reganna het volgende:
    Haha, bedankt Ynske!
    Ik kwam er via google.nl vandaar;)

Voor een vervolgopleiding die ik graag wil doen (reclame&media) moet ik een portfolio maken.
    Heeft iemand nog tips voor me?
    Groetjes
    Ik zou zeggen na deze geweldige kick , lees dit topic eens goed door.
    Staan vele bruikbare tips in
      maandag 18 januari 2010 @ 09:13:14 #36
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_76954623
    Ik heb trouwens altijd wat foto's op mijn iPod staan. Haalt het uiteraard niet bij een mooie afdruk maar je kunt mensen wel a la minuut wat werk van je laten zien als dat ter sprake komt.
      FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 10:15:57 #37
    73911 ultra_ivo
    pi_76955973
    Ik heb ook gewoon een aantal 20x30 afdrukken in een mapje zitten. Heb er verschillende, op thema gerangschikt. Zo 2-3x per jaar laat ik een aantal nieuwe foto's afdrukken waarvan ik denk dat ze 't waard zijn.
    pi_76964191
    Terug vinder, staan mooie tips in.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')