abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68236497
In dat geval.... 50 euro geboden! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_68236543
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Jarno het volgende:
In dat geval.... 50 euro geboden! .
De Apple Remote is bij deze voor 50 euro verkocht!
Calmer than you are
pi_68237562
Ik kom trouwens zojuist achter een erg nuttige kleine app: Sortosaurus
quote:
a small command line utility to sort bookmarks for the Safari web browser.
Werkt perfect om je bookmarks in Safari op alfabet te krijgen
Calmer than you are
pi_68239362
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb nog wel een MBP 2.16 C2D hier liggen die weg 'moet' ivm de aanstaande MBA. Ik heb wel een bod van 775 binnen, maar ik wil gerust wel wat over mijn hart strijken bij een SC-er.....
Heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik heb toch liever een nieuwe Ook wil ik niet op processor, RAM en opslag achteruit gaan. En heb weer zin gekregen om een nieuwe Mac uit te pakken
Maar toch bedankt

Overigens is vandaag op mijn werk een nieuwe 24" iMac binnengekomen. Alleen heb ik verloren met kop of munt dus mag mijn collega 'em hebben Ik krijg dan wel een extern scherm bij mijn huidige iMac
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:32:54 #80
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_68241867
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:22 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik heb toch liever een nieuwe Ook wil ik niet op processor, RAM en opslag achteruit gaan. En heb weer zin gekregen om een nieuwe Mac uit te pakken
Maar toch bedankt

Overigens is vandaag op mijn werk een nieuwe 24" iMac binnengekomen. Alleen heb ik verloren met kop of munt dus mag mijn collega 'em hebben Ik krijg dan wel een extern scherm bij mijn huidige iMac
Maar je mocht'm wel uitpakken?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:14:12 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68243252
Er blijven sinds kort af en toe mailtjes die ik getypt en verzonden heb in Drafts staan. Heeft iemand anders daar ook last van? Ik gebruik IMAP op twee verschillende machines, maar dat doe ik al een tijdje en ik had dit voorheen nooit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68247674
Waarschijnlijk zijn de mensen hier zo heerlijk vertekend in het voordeel van Apple
Maar ik vraag het toch maar!!

Ik zit te azen op een 15 inch MackBook Pro 2,4 GHz....
Zijn die nou echt echt waar voor je geld (1,789,99) of kun je net zo goed een ander merk laptop aanschaffen?

Bovendien...Misschien doe ik wel een iMac ipv een laptop...maar het gaat me er een beetje om dat Apples wel dusdanig duurder zijn...
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:35:04 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68248161
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:24 schreef Lakai het volgende:
Waarschijnlijk zijn de mensen hier zo heerlijk vertekend in het voordeel van Apple
Maar ik vraag het toch maar!!

Ik zit te azen op een 15 inch MackBook Pro 2,4 GHz....
Zijn die nou echt echt waar voor je geld (1,789,99) of kun je net zo goed een ander merk laptop aanschaffen?

Bovendien...Misschien doe ik wel een iMac ipv een laptop...maar het gaat me er een beetje om dat Apples wel dusdanig duurder zijn...
Onthoud wel dat wij zo vertekenend zijn omdat wij ooit dezelfde keus hebben gemaakt als jij nu moet maken en daar nog steeds erg tevreden over zijn.

Wat een Mac zijn geld al dan niet waar maakt is, voor mij, toch OS X. Het is ook mooie hardware, maar zeker niet perfect heeft zo soms zijn problemen. Het beste advies is dus om eens naar OS X te gaan kijken (in een Apple Store, bij een eventuele kennis met een Apple of desnoods via OSX86.) Dan kun je kijken of OS X iets voor jou is en op basis daarvan je keus maken.

Overigens heeft de hardware van een iMac nog wel een aardige hoeveelheid toegevoegde waarde: het is voor zijn snelheid een erg stille en compacte machine. En daar heeft de standaard PC wereld nog niet echt een goed antwoord op gevonden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68248490
Nou ik kan mij al prima vermaken met de vloeiendheid van het besturingsprogramma van een vriend van mij die een iMac heeft

Maar ja als het dan ook nog stabiele stille (ik heb nu toch een herrieding, pfoe) apparaten zijn dan weet ik het wel..

Ik moet ook eerlijk zeggen dat Apple mij ook altijd aanspreekt. Ik heb al een iPod en dat bevalt me wel!
Dus vertekend ben ik zelf misschien ook al wel.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:49:50 #85
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68248745
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef Lakai het volgende:
Nou ik kan mij al prima vermaken met de vloeiendheid van het besturingsprogramma van een vriend van mij die een iMac heeft
Als je OS X prima vindt en het geld er voor over hebt zou ik het inderdaad gewoon doen
quote:
Maar ja als het dan ook nog stabiele stille (ik heb nu toch een herrieding, pfoe) apparaten zijn dan weet ik het wel..
Een iMac is zeker stil. Of de laptops net zo stil zijn weet ik niet. Ik heb alleen een Powerbook, die maakt wel enigszins herrie bij actief gebruik maar zeker niet meer dan een gemiddelde laptop. Hoe dit bij de nieuwe Macbooks zit weet ik niet.
Stabiel, tsja. Gemiddeld genomen is een Mac zeker stabiel. Maar ook Apples kunnen problemen en softwarebugs hebben of tijdelijk hangen. Ik had hiervoor een zelf gebouwde en goed geconfigureerde Windows pc en ik denk dat mijn Mac ongeveer net zo stabiel is. Maar je kunt ook pech hebben en een Apple hebben met vage problemen. Al vind ik wel dat je bij een Windows pc net wat meer moeite moet doen om het allemaal stabiel draaiende te houden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 april 2009 @ 19:50:27 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68248769
Ach vertekend. De meeste Mac gebruikers hebben uitgebreide ervaring met windows en hebben dus wel overwogen voor een andere benadering gekozen. Dat is bij de meeste windows gebruikers niet zo, die kopen gewoon dat wat het meest voor handen is.

Mijn keuze voor Mac blijft de apple slogan "It just works" en dat IS ook zo. Ik heb zelden of nooit een probleem met mijn computer sinds ik een apple heb (even los van hardware problemen, want ook in macs kunnen HD's crashen). Geen vage foutmeldingen of onlogische bediening of iets dergelijks. Daar ben ik overdag al meer dan genoeg mee bezig.
pi_68248844
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef Lakai het volgende:

Ik moet ook eerlijk zeggen dat Apple mij ook altijd aanspreekt. Ik heb al een iPod en dat bevalt me wel!
Dus vertekend ben ik zelf misschien ook al wel.
Ik zie hier een switcher . Join the club

Of je voor een iMac of MBP gaat hangt wellicht ook af van je noodzaak om een laptop te kopen. Is dat niet noodzakelijk dan kun je inderdaad voor een iMac gaan. Als je al een scherm hebt dan is een Mac Mini ook een optie, afhankelijk van waarvoor je de Mac wilt gaan gebruiken.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:54:14 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68248896
Overigens, wat die kosten betreft: een Mac heeft ook een wat hogere restwaarde. Mijn inmiddels een jaar of vijf oude Powerbook is nog steeds zo'n 500 euro waard (mede dankzij een gratis gekregen nieuwe accu halverwege, maar toch) en gebruik ik nog steeds als mobiele machine. Ik wil hem eigenlijk vervangen maar hij werkt stiekem nog te goed. Terwijl de laptop die ik daarvoor had na 3 jaar half uit elkaar begon te vallen en nog een jaar later helemaal nauwelijks meer werkte.

Er loopt hier zelfs iemand rond die zo af en toe een Mac precies op tijd verkoopt en daardoor wel eens een jaar voor vrijwel niets heeft gemact.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Games dinsdag 21 april 2009 @ 19:56:59 #89
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68249005
Voor mij was het simpel. Ik wilde een nieuwe computer en ik kon alleen kiezen tussen een OS waar ik nog geen eerder ervaring mee had. Het was Windows Vista of Mac OS X, ik heb een week een laptop met Vista gehad, tergend irritant was het iig in het begin. Ben toen maar een Apple store binnengestapt daar wat met die gasten gepraat, een OSX machine getest, was toch een verademing, vergeleken met Vista. Dus uiteindelijk met een gunstige dollar-koers zo'n apparaat gekocht..

Overigens had ik altijd Win2K en XP gedraaid
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_68250227
Ja naja wat ik dan weer wel heb...Als ik al veel geld kwijt ben aan een computer of laptop, dan maar meteen ook wel een goeie.

Maar kun je bijvoorbeeld op Apples ook fatsoenlijk spellen spelen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Lakai op 21-04-2009 22:50:19 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:02:45 #91
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_68256234
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:49 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als je OS X prima vindt en het geld er voor over hebt zou ik het inderdaad gewoon doen
[..]

Een iMac is zeker stil. Of de laptops net zo stil zijn weet ik niet. Ik heb alleen een Powerbook, die maakt wel enigszins herrie bij actief gebruik maar zeker niet meer dan een gemiddelde laptop. Hoe dit bij de nieuwe Macbooks zit weet ik niet.
Stabiel, tsja. Gemiddeld genomen is een Mac zeker stabiel. Maar ook Apples kunnen problemen en softwarebugs hebben of tijdelijk hangen. Ik had hiervoor een zelf gebouwde en goed geconfigureerde Windows pc en ik denk dat mijn Mac ongeveer net zo stabiel is. Maar je kunt ook pech hebben en een Apple hebben met vage problemen. Al vind ik wel dat je bij een Windows pc net wat meer moeite moet doen om het allemaal stabiel draaiende te houden.
De laptops zijn ook erg stil, zeker in vergelijking met windowsbakken. Als ik mijn Macbook Pro echt aan het werk zet gaat er wel een fan loeien, maar dat is nog gefluister in vergelijking met het opstijgen dat de Toshiba van mijn vrouw doet bij standaarddingen als Word en een beetje surfen. Terwijl dat toch een 1,8 ghz is met 2 GB ram.

En ja, je kunt op een mac goed gamen, de meeste grote spellen komen ook voor de mac uit, anders kun je ook nog XP booten en daarop gamen. Maar ben je een hardcore gamefanaat dan ben je beter uit met een console (of een gamepc die je vervolgens elk kwartaal mag upgraden).
Check mijn band Glorybox
pi_68256649
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:02 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

De laptops zijn ook erg stil, zeker in vergelijking met windowsbakken. Als ik mijn Macbook Pro echt aan het werk zet gaat er wel een fan loeien, maar dat is nog gefluister in vergelijking met het opstijgen dat de Toshiba van mijn vrouw doet bij standaarddingen als Word en een beetje surfen. Terwijl dat toch een 1,8 ghz is met 2 GB ram.

En ja, je kunt op een mac goed gamen, de meeste grote spellen komen ook voor de mac uit, anders kun je ook nog XP booten en daarop gamen. Maar ben je een hardcore gamefanaat dan ben je beter uit met een console (of een gamepc die je vervolgens elk kwartaal mag upgraden).
Ik ben niet hardcore
Maar hier en daar een spelletje kan geen kwaad
pi_68260220
Gisteren me nog even kwaad gemaakt en OSX opnieuw op m'n Lenovo S10e gezet. Kon toch niet echt wennen aan Windows 7 ipv OSX. Alles werkt nu perfect, incl sleep! Ben er erg blij mee, met m'n neppe MacBook Nano . Enige wat niet werkt is de LAN poort maar die heb ik niet nodig en zou op te lossen zijn met Apple's USB -> Ethernet adapter. Ongelooflijk hoe rap OSX is op zo'n Atom CPU'tje zeg.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 22 april 2009 @ 09:42:15 #94
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_68262146
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:14 schreef Lakai het volgende:

[..]

Ik ben niet hardcore
Maar hier en daar een spelletje kan geen kwaad
Dan zit je met een Mac goed.
Check mijn band Glorybox
pi_68263176
MacBook Pro besteld
pi_68269169
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:17 schreef super-muffin het volgende:
MacBook Pro besteld
Ik hoop volgende week een MacBook te bestellen Kan ik eindelijk eens wat iPhone applicaties in elkaar draaien
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_68269454
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:17 schreef super-muffin het volgende:
MacBook Pro besteld
Macbook Air out for delivery
Calmer than you are
pi_68269694
Ik heb nou ook een macbook van de baas gekregen. Leuk ding. Op het moment ga ik vrij vaak met de trein, ik zou graag iets van een game willen hebben voor onderweg (ik denk aan simcity ofzo), maar da's allemaal of niet te krijgen voor mac, of onbetaalbaar vergeleken met dezelfde titels voor PC. Hoe gaan jullie hier mee om? Tips? Trucs?
pi_68269948
Sim City is er gewoon voor de Mac. Je kan een demo downloaden van de Apple site.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:35:55 #100
12221 Tijn