Lijkt me duidelijk: laat law abiding citizens een wapen in huis hebben, zodat ze dit soort tuig vanuit hun slaapkamerraam in de gaten kunnen houden.quote:Pinkrakers beschoten uit slaapkamerraam
woensdag 15 april 2009 | 15:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 15 april 2009 | 18:01
NIJNSEL - Onbekenden zijn woensdag in alle vroegte beschoten toen ze een pinautomaat in Nijnsel probeerden op te blazen. Een buurtbewoner uit de Azaleastraat aarzelde geen seconde toen hij de explosie hoorde.
Hij pakte zijn luchtbuks en opende vanuit zijn slaapkamerraam het vuur op de benen van de criminelen. Die kozen vervolgens zonder buit het hazenpad.
Politie en justitie overleggen nog of de Nijnselnaar vervolgd wordt voor het schieten. Hij heeft de luchtbuks legaal in zijn bezit, maar het gebruik ervan is op de openbare weg verboden. De politie stelt dat er geen aangifte is. "In theorie is het een strafbaar feit, maar wij gaan hem niet ambtshalve vervolgen."
Justitie kijkt of het optreden van de man proportioneel is. "Hij heeft natuurlijk geprobeerd om een kraak tegen te gaan en schoot gericht op de benen," laat een zegsvrouw weten. Justitie en politie wilden gisteren geen overhaaste beslissingen nemen en hebben de man dus wel als verdachte aangemerkt, maar hem niet aangehouden.
De pinautomaat staat op de hoek van de Azaleastraat en de Lieshoutweg. Een onbekend aantal daders bracht explosieven aan op de automaat en probeerde de complete contructie zo op te blazen. Het geheel raakte volgens de politie weliswaar ontzet, maar de kluis bleef op slot.
Gastquote:Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Thieske het volgende:
112 bellen lijkt me verstandiger.
Als je er toevallig een 'n kogel in z'n oog schiet en hij gaat er aan dood wordt je gewoon veroordeeld voor moord.
Ik zou natuurlijk gelijk headshots proberen.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:23 schreef CasB het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat een weldenkend mens niet snel op andere lichaamsdelen zal mikken.
Dat lijkt me dan weer wat overdreven.quote:
Lijkt me duidelijk: zodra je dat doet, gaan overvallers iedereen die bij z'n raam in de buurt komt afknallen.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk: laat law abiding citizens een wapen in huis hebben, zodat ze dit soort tuig vanuit hun slaapkamerraam in de gaten kunnen houden.
Dan zal het slachtoffer eerst aangifte moeten doen.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Thieske het volgende:
Als je er toevallig een 'n kogel in z'n oog schiet en hij gaat er aan dood wordt je gewoon veroordeeld voor moord.
Waarschijnlijk gewoon ontslag van rechtsvervolging vanwege noodweer(exces). En anders een zeer lage taakstraf wegens doodslag of zware mishandeling met de dood tot gevolg. Sowieso geen moord, want er is in zo'n situatie geen voorbedachte rade (een tevoren bedacht moordplan).quote:Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Thieske het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |